Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door durpie Bekijk bericht
    batterij toegekomen en getest werkt perfekt met de nex5n .

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      testje van de E16-50mm, zoals te verwachten een goede standaard kitlens

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Er is overigens ook een lensprofile beschikbaar voor ACR voor de 16-50 kitlens, dus alle kritiek rond distortion en vignettering is nu makkelijk op te lossen met dit lensprofiel in bijv Lightroom.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Heeft er hier al eens iemand een high iso vergelijk tussen de RX100 en NEX-6 met 16-50 gedaan?

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Nee, maar ik heb wel even met 5N vergeleken op DPR.

            De fles Baileys of het horloge bv. ziet er bij iso 800 met Nex heel wat beter uit vind ik.
            Bij iso 3200 is het datumcijfertje (15) op het horloge niet meer te herkennen met de RX.
            Maar gezien het verschil in sensor zou ik ook niet anders verwachten.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Hallo,
              Kan je de beeldkwaliteit van de Sony Nex-6 vergelijken met de Nikon D5200 en de Fuji EX-1
              Indien ja, welke is dan de beste keuze?

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door woestijn5 Bekijk bericht
                Hallo,
                Kan je de beeldkwaliteit van de Sony Nex-6 vergelijken met de Nikon D5200 en de Fuji EX-1
                Indien ja, welke is dan de beste keuze?
                kan enkel spreken over vergelijking tussen x-pro1 en de nex5n, zal niet veel verschillen tussen de X-E1 en de NEX6 (heb zelf E1 of nex6 nog niet gebruikt)
                in jpeg is de x-pro1 beeldkwaliteit (met 35mm lens) beter dan van de nex5n, in RAW is het omgekeerd maar is het verschil ook groter, kan uiteraard afhankelijk zijn van de RAW-converter.

                de x-pr01 geeft zeer aangename beelden met de 35 mm lens, maar de nex met de 50mm lens doet dat ook.

                als je hoofdzakelijk jpeg fotografeert is volgens mij de x-e1 de betere keuze, tenminste als je de 35mm lens gebruikt, met de 18mm lens heb ik al verschillende beelden gezien waar er kleurverloop zichtbaar is in de lucht, denk dat daar de sigma 19mm op nex de betere combinatie is.

                autofocus van de x-e1 zou stilaan op niveau komen van de nexen, was een klein drama met de x-pr01 (nu opgelost met nieuwe firmware), maar de nex-6 zou dan weer bewegende onderwerpen kunnen tracken.

                als je zinnens bent manueel focus lenzen te gebruiken is de nex beter geschikt.

                Video op de nexen zou veel beter zijn dan op de E1

                nex biedt wel veel meer mogelijkheden maar kiezen tussen een x-e1 en nex-6 is volgens mij vrij moeilijk, zijn beide zeer goede toestellen met elk hun voor en nadelen.
                Last edited by puerte; 26 november 2012, 09:40.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  testje van de super breedhoek zoomlens (10-18mm)
                  The Secret of the Nikon Z6 III: The Partially Stacked Sensor While Pentax went all retro with their new film camera, Nikon decided to shake...


                  lijkt zeer goed te zijn

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Heeft iemand ervaring met de laatste versie van de 18-200mm lens van Sony, de SEL18200 LE (of de light versie dus).

                    Ik had hier en daar al vernomen dat de oude lens (de SEL18200) één van de betere lenzen voor NEX zijn.
                    Presteert de LE versie hetzelfde als de oude versie?

                    Ik merk wel dat die LE editie een stuk moeilijker te verkrijgen is...

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      De oudere versie is ontworpen voor de sony video camera's met E-mount (nex) en wordt daar in veel gevallen als kitlens meegeleverd (ook pro toestellen), heeft daardoor extra stabilisatie voor video en er is ook veel aandacht besteed aan de kwaliteit.
                      Maakt dat de lens vrij groot en duur is.
                      De LE versie is meer specifiek ontworpen voor de nex-fotocamera's , er is een verschil in beeldkwaliteit maar niet schokkend, dan heb je ook nog de tamron versie, of beter omgekeerd, de sony LE is eigenlijk de tamron versie en zijn in grote lijnen aan elkaar gelijk. Nu weet ik niet precies van de welke je de firmware zelf kunt updaten, wat naar de toekomst mogelijk wel vrij belangrijk kan zijn.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        LE is pas uit. Vandaar mogelijk nog wat minder op voorraad.
                        Persoonlijk hou ik de "oude" 18-200. Levert betere beelden vind ik.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Ok, bedankt.

                          Heeft iemand eventueel ook wat info betreffende batterijduur nex 6 (in vergelijking met nex 7 bijvoorbeeld). Zou de nex 6 nu meer foto's kunnen halen ten opzichte van de Nex 7?
                          Ik vind veel tegengestelde berichten hiervoor, Nex 6 zou rond de 360 zijn. Op sommige sites zou de NEX 7 430 foto's halen, op andere sites maar 330.

                          Ik heb zelf nog een Nex 5N en vind de batterij zeker redelijk.
                          Last edited by Xenesthis; 26 november 2012, 11:46.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Heb de NEX5n gehad en nu de NEX6 en niet direct gevoel dat batterijen minder lang meegaan. Aantal foto's kan ik daar niet op kleven, is ook zeer afhankelijk van situatie. Warm weer/koud weer. Veel naar scherm kijken of niet. Veel continuous burst of niet. Koop je gewoon een extra batterij en je kan zeker een hele dag mee.
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Heb gisteren met de nex-5R mogen werken, wat een genot die touch shutter!! Spijtig dat er geen flash en zoeker op zit....

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                een beetje modefotografie met de nex6 en 50mm f1,8 lens, zitten ook voorbeelden gemaakt met de 5dmkiii tussen


                                diegene met de pels om de schouder zijn gemaakt met nex6 de andere met de canon 5dmkiii

                                Comment

                                Working...
                                X