Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Deze YouTube filmpjes vind ik helemaal niet goed.
    Daar is geen enkele foto op te zien die deftig in focus is op het filmpje.. laat staan als je de foto's op je monitor bekijkt. Ik vrees in dat geval voor het ergste.
    Dit soort filmpjes is wel een uitstekende manier om een product in de afgrond te gooien.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Eerste video toont opname van LCD scherm, en kun je vooral activiteit vd focus punten waarnemen.
      Zoals je kunt zien zijn de opnames gemaakt aan 11fps op 6400 ISO met diafragma f4 en sluiter snelheid 1/120s, dus bij matig licht.
      Einde van 1ste video toont foto’s in sequence ,, zijn volgens mij als je video afspeelt in HD mode en full screen toch vrij scherp, zekers voor 6400 ISO.
      2de video toont fotos genomen aan een snelheid van 11fps en daarna aan elkaar geplakt als film. (in feite time laps aan 11fps), foto’s lijken mij ook vrij scherp.
      Natuurlijk kun je uit deze video’s geen finale conclusies trekken,  maar is toch al wel een indicatie. Als dit bevestigd wordt is het alleszins heel indrukwekkend rekening houdend met het feit dat het om een 24mp toestel gaat

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Ergens al nieuws hoe single shot AF presteert? Want die CAF is wel leuk, maar uiteindelijk wil ik ook een camera die even snel scherpstelt als een slr bij 'normale' foto's.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
          Eerste video toont opname van LCD scherm, en kun je vooral activiteit vd focus punten waarnemen.
          Zoals je kunt zien zijn de opnames gemaakt aan 11fps op 6400 ISO met diafragma f4 en sluiter snelheid 1/120s, dus bij matig licht.
          Einde van 1ste video toont foto’s in sequence ,, zijn volgens mij als je video afspeelt in HD mode en full screen toch vrij scherp, zekers voor 6400 ISO.
          2de video toont fotos genomen aan een snelheid van 11fps en daarna aan elkaar geplakt als film. (in feite time laps aan 11fps), foto’s lijken mij ook vrij scherp.
          Natuurlijk kun je uit deze video’s geen finale conclusies trekken,  maar is toch al wel een indicatie. Als dit bevestigd wordt is het alleszins heel indrukwekkend rekening houdend met het feit dat het om een 24mp toestel gaat
          IDD is dit niet in de meest ideale omstandigheden.
          Ik betwijfel ook dat in het filmpje de achteraf getoonde beelden in die timelaps van 11 beelden de werkelijke beelden zijn die op dat moment zijn gemaakt... alhoewel ja... als je 50 beelden maakt in 5 seconden zullen er wel 5 goed zijn zekers ?
          Iso 6400 en de relatief lage sluitertijd en waarschijnlijk F4 zegt natuurlijk dat er heel weinig licht aanwezig is.
          Alleen al de te lage sluitertijd voor actie geeft al teveel bewegingsonscherpte of is onvoldoende bij bewegende personen.
          Ik ben eerder benieuwd wat dit gaat geven met een telelens bv. bij sportwedstrijden.
          Last edited by Funcky; 26 februari 2014, 19:17.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            AF ziet er toch deftig uit hoor bij de A6000:

            The Sony NEX-6 and NEX-7 were both very important cameras for Sony, legitimizing their NEX system. Now, the NEX moniker is gone and both cameras have been r...

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Wat ook het vermelden waard is, dat de a6000 toch wel een zeer aangenaam prijskaartje heeft.
              Je krijgt hiervoor toch wel een zeer mooi uitgeruste Body.
              De zoeker is weliswaar lager in resolutie dan de NEX 6 en is zeer waarschijnlijk dezelfde dan die in mijn RX10 wat echt wel een hele goede zoeker is.
              Ik heb de NEX 7 zoeker vergeleken met de RX10 zoeker .. en eerlijk stelt deze laatste niet teleur .. integendeel
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Zondag kocht ik mij een Nex3. Dit om dagdagelijkse taferelen (en landschappen) te fotograferen, zonder de sleur van de DSLR. Ik heb nog niet veel opnames gemaakt met de Nex maar het valt me wel op dat het toestel de foto's soms danig donkerder maakt. Zo nam hij in de p-modus een foto van een landschap en stond de sluitertijd op 1/1000ste, waardoor de foto te donker werd. Iemand die weet hoe ik er voor kan zorgen dat dit niet meer voorkomt?

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  even klein vraagje, ik heb momenteel een canon s110 maar zoek terug iets meer met foto's bezig te houden, maar het moet eenvoudig draagbaar blijven
                  nu kan ik een nex3n met 16-50 lens overnemen, doen of niet
                  SoNy NeX3-n

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Een 3N is een 16mpix sensor vergelijkbaar met een c3 die ik heb, alleen kan die nog iets meer - da's een degelijke sensor zonder twijfel - zelfs voor in schemerdonker te fotograferen uit de hand volstaan de voorlopers de nex c3 en de nex5 prima. Ik twijfel er niet aan dat de nex 3n dat minstens even goed gaat doen.
                    Het is een vooruitgang - maar 't is geen dslr - het focussen is ietsje trager, maar ik kan daar voor in musea, steden en zelfs voor planten heel goed mee leven. Er zit voldoende intelligentie in om u 't leven wat eenvoudiger te maken ook.
                    U kan de manual on-line inkijken - lees die eens door - dat geeft vaak een goeie indruk van de camera zelf.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Hallo,

                      Daarvoor hebben we hier veel te weinig informatie om te kunnen oordelen.
                      Ik heb 4 Sony's (en de NEX3 ook gehad) en meeste onderbelicht ik steeds EV-0.3 - te donkere foto's, daar heb ik nog nooit last van gehad bij gelijk welke van de Sony's.
                      Post eens enkele voorbeeldfoto's met de exif - dan worden we al iets wijzer.
                      Als je bv. een landschapsfoto maakt tegen de zon in, dan is het logisch dat je foto te donker wordt (ik zeg maar iets) - en hoe is de belichtingswijze ingesteld?

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door Race-art Bekijk bericht
                      Zondag kocht ik mij een Nex3. Dit om dagdagelijkse taferelen (en landschappen) te fotograferen, zonder de sleur van de DSLR. Ik heb nog niet veel opnames gemaakt met de Nex maar het valt me wel op dat het toestel de foto's soms danig donkerder maakt. Zo nam hij in de p-modus een foto van een landschap en stond de sluitertijd op 1/1000ste, waardoor de foto te donker werd. Iemand die weet hoe ik er voor kan zorgen dat dit niet meer voorkomt?
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door ronny1975 Bekijk bericht
                        even klein vraagje, ik heb momenteel een canon s110 maar zoek terug iets meer met foto's bezig te houden, maar het moet eenvoudig draagbaar blijven
                        nu kan ik een nex3n met 16-50 lens overnemen, doen of niet
                        Mijn reactie komt misschien wat laat, maaar de nex 3n met 16-50 vind je tegenwoordig aan prijzen beneden de 300 Euro (momenteel 279 Euro bij VD Borre).
                        Ik zou dus niet 2de hands kopen , maar wel nieuw!
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          ik heb mijn 2dehands voor minder dan 200 momenteel bij vd borre terug 330
                          ben er wel zeer tevreden over !
                          SoNy NeX3-n

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door ronny1975 Bekijk bericht
                            ik heb mijn 2dehands voor minder dan 200 momenteel bij vd borre terug 330
                            ben er wel zeer tevreden over !
                            In dat geval ... uiteraard!
                            Veel plezier ermee!
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              a6000 wekt mijn interesse, vooral voor de dubbel zo snelle AF tov mijn huidige nex7...

                              Vond onderstaande filmpjes op dpreview, zou van Sony Korea zijn en eerlijk gezegd: impressionant, tracking AF gebruik ik nooit maar single AF is zowel bij goed licht als weinig licht dubbel zo snel (zie 2de video, 'with stopwatch')

                              AF-C (NEX7, A65, A6000)


                              AF-S with stopwatch (NEX7, A65, A6000)


                              Adjusting settings
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Ik heb er eentje voorbesteld, kan echt niet wachten. De snelle af tracking zou super moeten zijn voor fotos van de kindjes.
                                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X