Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Xenesthis Bekijk bericht
    Heeft iemand ervaring met de laatste versie van de 18-200mm lens van Sony, de SEL18200 LE (of de light versie dus).

    Ik had hier en daar al vernomen dat de oude lens (de SEL18200) één van de betere lenzen voor NEX zijn.
    Presteert de LE versie hetzelfde als de oude versie?

    Ik merk wel dat die LE editie een stuk moeilijker te verkrijgen is...
    Ik heb de LE op voorraad gezien bij sony hifinesse in Antwerpen. (799)
    Ik loop ook te twijfelen tussen de "oude" en de nieuwe versie.
    Wat mij tegenhoud aan de nieuwe, is de twijfel rond de firmware upgrade met de facedetection.
    Optisch denk ik dat er te weinig verschil gaat zijn om de ene of de andere te verantwoorden.
    Gewicht en afmetingen, daar denk ik dat er weinig twijfel kan zijn.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Net gezien, cash-back actie op NEX en SLT's bij Art en Craft. Een A77 voor 959€ en een Nex-6 +16-50 voor 874€. Zijn toch flinke kortingen, vooral de A77.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Heeft er hier al eens iemand een high iso vergelijk tussen de RX100 en NEX-6 met 16-50 gedaan?
        Even op mijn eigen vraag antwoorden:
        RX100 is door zijn lens met f1.8 op de breedhoekstaand vergelijkbaar met de Nex en de 16-50. Zoom je verder in naar de 50mm begint de Nex te winnen, want dan komen de diafragma's overeen, en begint het iso verhaal in het voordeel van de nex te spelen. Maar, eens je een 1.8 prime op de Nex zet, word het verschil echt véél groter, de Nex is dan een stop of 3 beter.
        En met de kloeke 18-200 is de Nex een uit de kluiten gewassen shooting device, waar haarscherpe beelden komen met mooie kleuren en mooie bokeh's.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Vanmiddag mijn Zeiss 24mm lens opgehaald. Is al donker nu, dus enkel maar beetje kunnen testen binnen, maar man, wat een lens! Dat gevoel alleen al. En een (semi) wide-angle lens met f1.8 is iets wat ik écht wel kan gebruiken op mijn camera (vooral omdat ik veel foto's maak van gezin, bij vrij weinig licht en zonder flash). Ben zéér benieuwd wat dit gaat geven in betere lichtomstandigheden.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Proficiat!!! Mooie lens.
            Ik wacht de eerste vergelijkende test tussen de Sony 35 1.8 en de 24 eens af. Ben echt wel benieuwd.
            Ik weet dat er Sigma's zijn die een stuk goedkoper zijn, maar 1.8 is een groot verschil met 2.8.....
            Stiekem hoop ik dat de 35 voldoende zal zijn. (ook niet echt goedkoop natuurlijk)
            Nu kan je niet meer naar de RX ;-)

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Hier even testje nadat ik de lens het geupdate met laatste firmware. Recht uit de camera, genomen op bureau waar enkel een tweetal spotjes in plafond branden, dus verre van veel licht. Rudy, de RX1 is overigens één van de belangrijkste redenen waarom ik deze NEX heb gekocht. Laat me namelijk toe om te zien of het 35mm bereik ideaal voor me is. Als dat zo is, en ik gaandeweg zo goed als geen andere lens op mijn NEX meer zou gebruiken, dan ga ik héél sterk denken om de RX1 aan te kopen.

              En als dat niet zo blijkt te zijn, dan heb ik momenteel een NEX6 + 24mm Zeiss + 50/F1.8 + 16-50. Denk dat dit sowieso al een behoorlijk mooie set is niet?


              DSC09827 by hans.vondercrone, on Flickr
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Amaai, heb je de 18-200 al eens gebruikt? Ook een wondertje van een lens.
                Maar als je natuurlijk op een gegeven ogenblik ziet dat je véél op 35 fotografeert, kan je de RX1 wel aanschaffen.
                Zeg, deze foto, welk diafragma heb je gebruikt? Kan je er eens eentje wide open sturen?

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Deze was op F3.5. Hieronder quasi zelfde maar dan op F1.8 (let wel:handheld, met heel weinig licht)


                  DSC09831 by hans.vondercrone, on Flickr
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Mooi, al eens hetzelfde met de 50 gedaan? Ik ben wel eens benieuwd of deze optisch in de buurt kan komen?

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      de nex is tot veel in staat
                      hier een testje van mijn nieuwe nex5n met de kitlens
                      iso 2000



                      Uploaded with ImageShack.us
                      Last edited by durpie; 11 december 2012, 20:06.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                        En als dat niet zo blijkt te zijn, dan heb ik momenteel een NEX6 + 24mm Zeiss + 50/F1.8 + 16-50. Denk dat dit sowieso al een behoorlijk mooie set is niet?
                        Ja, mooi setje inderdaad .

                        Voor RX-1 ga ik passen. Ik wacht wel op de Nex-versie daarvan, en ondertussen amuseer ik mij naast Nex met a900 wat FF betreft .
                        Enkel 35mm hebben, vind ik net iets te beperkt voor dat bedrag, ook al is 35mm voor mij wel het meest aantrekkelijke bereik als ik er een zou moeten kiezen.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Heb vandaag mijn NEX5n die ik had verkocht teruggekocht. Koper had snelheid van een slr verwacht en was er niet 100% van overtuigd, en op die manier ben ik terug in bezit van mijn geliefde NEX5. Heb momenteel een NEX6 met daarop zowat continu de Zeiss 24mm, dus de NEX5n wordt de vrouw haar kerstkado met daarop de 16-50 (oude kitlens verkoop ik hier). Zo heeft zij ook een zeer goede travel-cam en kan ze ook eens zorgen dat ik op reis ook eens op de foto's sta Had overwogen om haar een RX100 te kopen, maar de NEX5+16-50OSS is denk ik toch nog altijd een betere combo (ok, iets groter maar dat valt nog mee).
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                            Had overwogen om haar een RX100 te kopen, maar de NEX5+16-50OSS is denk ik toch nog altijd een betere combo (ok, iets groter maar dat valt nog mee).
                            Tja, ik loop toch weer tegen de limieten van de nex, hij gaat zelfs met de 16-50 niet in een normale jaszak. Mijn laatste bezoek aan de kerstmarkt (regenweer) was weer kiezen, tussen een fototasje met daarin de nex en een leuke 1.8 of de nex toch in mijn zak proppen met de 16-50
                            Eigenlijk moet je naast de nex nog een kleindere camera hebben. En dan kom je toch weer bij de RX100.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Ben sowieso van plan me eens een medium-size schoudertas te kopen, die er niet uitziet als een foto-tas. Tegenwoordig toch al snel portefeuille, sleutels, gsm enz. Is toch wel wat gerief en ik stop zo'n dingen écht niet graag in broek of vestzak. Dus dan is zo'n schoudertas wel handig, en daar kan de NEX ook makkelijk in. Ergens tips voor zo'n schoudertas?
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                                Ergens tips voor zo'n schoudertas?
                                Ik heb de lowepro slingshot 100 aw (over die 100 ben ik niet zeker, maar tis wel de kleinste versie )
                                Daarin past mijn nex5 met 18-55, 55-210, extra flits voor de nex en andere zaken bij.
                                Het bovenste compartiment gebruik ik dan voor portefeuille, sleutels etc
                                NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                                https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                                Comment

                                Working...
                                X