Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Even een vraagje aan de NEX gebruikers hier. Op heel veel websites zijn er klachten over de veel te korte batterijduur. Men zou er amper een dag met toekomen en vooral als je de EVF zou gebruiken gaat de batterij heel snel leeg.

    Jullie ervaringen?

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Even een vraagje aan de NEX gebruikers hier. Op heel veel websites zijn er klachten over de veel te korte batterijduur. Men zou er amper een dag met toekomen en vooral als je de EVF zou gebruiken gaat de batterij heel snel leeg.

      Jullie ervaringen?
      Batterijduur wordt niet uitgedrukt in dagen (tijd) maar in aantal opnames die je maakt.
      Alles hangt uiteraard ook af van de manier van fotograferen, als je 5 minuten nodig hebt voor het maken van 1 foto of je maakt er 10/s zal dit ook een aanzienlijk verschil geven.
      EVF gebruikt inderdaad meer stroom dan LCD. Ook video en gebruik van flash verkort de batterijduur, dus het is zeer moeilijk een goed antwoord te geven.
      Daarbij komt nog de wijze waarop je powersafe functies zijn ingesteld. (na hoeveel inactiviteit in stand-by schakelen etc.)

      Men heeft referenties ontwikkelt waar rekening gehouden met een normaal mixed gebruik en dan komt voor de NEX7 op 430 opnames met LCD en 350 met EVF.
      Als je een powerzoom objectief gebruikt zal dit een 50 tal beelden lager liggen.

      Een 2de batterij is geen overdreven luxe, maar bij normaal gebruik gaat batterijduur geen enkel probleem geven, tenminste als je ze tijdig oplaadt.

      Recente NEX toestellen (nex5r, nex6 ..)kan batterij via USB connectie opgeladen worden met batterij in toestel.
      Hierdoor kun je eenvoudig bijladen in bvb de auto , via PC etc.. , je kunt die batterijen in stapjes laden en zelfde materiaal als voor je GSM, smartphone, tablet .... gebruiken.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        voorlopige geruchten voor een nieuwe nex-7n

        Got some more bits about the future NEX-7n. Still not 100% sure about the specs yet but I think we are very close

        This are some features of the new camera:
        - New 24 Megapixel APS-C sensor with 1/2 stop improvement and increased dynamic range
        - 3, 8 Million dot EVF
        - touchscreen
        - Hybrid Contrast and Phase Detection AF
        - Tri Navi design reviewed
        - Focus Peaking will be much improved with choice of colors
        - Wifi, but no GPS on board.
        - Same size and form factor of the current NEX-7 but with a minor redesign

        Announcement soon (likely early April) and in Stock in May!

        bron: http://www.sonyalpharumors.com/

        Ik krijg persoonlijk niet direkt een wauw gevoel bij deze specs?

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Blij met nex6, nu wachten op upgrade met slr-af snelheid.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            nex7 in Hasselblad kleedje en een kleine 3000€ duurder met de nieuwe Zeiss lens.
            te koop vanaf april

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              nieuwe firmware voor meeste nex toestellen, en e-mount lenzen (pdaf)
              zie sony website
              nu kan ik het nergens vinden voor mijn nex 5.
              kan iemand misschien een linkje voor mij plaatsen?
              Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                nex7 in Hasselblad kleedje en een kleine 3000€ duurder met de nieuwe Zeiss lens.
                te koop vanaf april
                http://i1266.photobucket.com/albums/...ps53e8efbf.jpg
                [/sarcasme on]

                Knap toestel!!

                [/sarcasme off]

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                  nu kan ik het nergens vinden voor mijn nex 5.
                  kan iemand misschien een linkje voor mij plaatsen?
                  als je hier overeenkomstig je toestel op downloads klikt krijg je een overzicht met alle beschikbare updates voor dat toestel inclusief firmware updates.
                  Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    als je hier overeenkomstig je toestel op downloads klikt krijg je een overzicht met alle beschikbare updates voor dat toestel inclusief firmware updates.
                    http://www.sony.be/support/nl/search/nsearch/nex
                    bedankt.

                    Zie dat de laatste V5 15-12-2011 is en die had ik al.
                    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      ik heb een vraagje aan de " kenners "
                      ik wil dus overstappen naar de nex, nu kan ik een nex-c3 met 18-55 nieuw aankopen voor 299€, of een
                      tweedehands nex-5 met 18-55 en een extra batterij + microfoon , voor 260€ welke zou uiteindelijk de beste zijn ?
                      ook kwa beeldkwaliteit ....
                      SoNy NeX3-n

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        De nex-c3 heeft een 16mp sensor die beter presteert dan de 14mp sensor uit de nex-5.
                        Nex-5 heeft denk ik een betere bouwkwaliteit maar toch zou ik voor de c3 gaan.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Heeft iemand al eens de viewfinder van nex-6 en nex-7 vergeleken?
                          Pas gechecked in Saturn (Wilrijk) en bij de NEX-7 is er veel meer ruis dan in de NEX-6 ?
                          Is dit normaal aangezien ik dacht dat deze dezelfde waren?

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            daar zijn verschillende factoren die dat kunnen beïnvloeden, ISO, WB, instelling EVF etc... en zekers niet te vergeten gebruikte lens (diafragma)
                            als je dit wil vergelijken moeten alle parameters gelijk zijn.

                            nieuwe NEX7 zou volgens de geruchten volgende maand aangekondigd worden met nieuwe 3,8 miljoen dots EVF

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              De lens speelt inderdaad een belangrijke factor hierin. Een lichtsterke lens heeft hier minder last van. Met een 18-55 kitlens op mijn A77 ga je eerder ruis zien. Met de 16-50/2.8 gaat dit beter, maar dit geldt alleen in echt donkere omgevingen. Die situaties doen zich in de praktijk bijna nooit voor en zeker niet outdoor. En het is nog altijd beter dan door een optische zoeker kijken, want in die omstandigheden zie je er bijna niks meer door.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                                De lens speelt inderdaad een belangrijke factor hierin. Een lichtsterke lens heeft hier minder last van. Met een 18-55 kitlens op mijn A77 ga je eerder ruis zien. Met de 16-50/2.8 gaat dit beter, maar dit geldt alleen in echt donkere omgevingen. Die situaties doen zich in de praktijk bijna nooit voor en zeker niet outdoor. En het is nog altijd beter dan door een optische zoeker kijken, want in die omstandigheden zie je er bijna niks meer door.
                                Nex-7 had idd de kitlens 18-55 en de nex-6 had de 16-50... omstandigheden waren hetzelfde op die moment ( zelfde tijdstip, zelfde winkel)... misschien waren de instellingen anders want het verschil was te groot vond ik...

                                Comment

                                Working...
                                X