Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    De Canon 5DMk2 gebruik ik voor wat meer specifiek werk, maar als ze me voor de keuze zetten blijft het waarschijnlijk de NEX-7
    Wel, als het me lukt het bijbaantje vast te krijgen en te sparen, staat een nex-7 zeker op mn verlanglijst

    Oorspronkelijk geplaatst door lapino
    Idem hier. Heb een Canon 7D + hoop L-lenzen die ik quasi enkel gebruik voor betalend foto-werk. Voor eigen werk, familiestuff en vooral 'fun' gebruik ik mijn NEX6 + kitlens (wel aan het uitkijken voor degelijk prime).
    Kijk, dat bedoel ik nu Is een Nex-5 dan wel geschikt voor betalend fotowerk of niet? Nu niet dat ik zelfstandig fotoshoots ga doen of me laat betalen om ergens te fotograferen, maar ik wil wel wat serieuzer beginnen werken (binnekort of wat later) met fotografie dan kiekjes nemen op familiefeestjes
    NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
    https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Geen enkel toestel zal bepalen of je foto's geschikt zijn voor betalend werk, je kan prachtige foto's maken met een NEX5 en echt prutswerk leveren met een Canon 5D Mark III. Dus neen, een NEX hoeft niet per sé een beperkende factor te zijn. Het oogt misschien niet zo 'pro' als een 7D met een zware L-lens maar de sensor maakt veel goed. Enige wat de NEX wat mist momenteel is een reeks lichtsterke lenzen die ook nog betaalbaar zijn. De Sigma 30 en 19 komen in de buurt, maar zijn blijkbaar niet zo snel met AF (heb een 30mm onderweg, zal review later wel eens posten).
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Wel ja, het is vooral het minder 'pro' ogen dat mij misschien tegenhoud
        Anyway, voor die lichtsterke lenzen is het nog afwachten zeker? Hoewel er in de SEL-reeks toch een prime zit? (de SEL50F18)
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
          Wel ja, het is vooral het minder 'pro' ogen dat mij misschien tegenhoud
          Anyway, voor die lichtsterke lenzen is het nog afwachten zeker? Hoewel er in de SEL-reeks toch een prime zit? (de SEL50F18)
          En de Zeiss 24 f.8 en in december de 35 F1.8
          En de Sigma primes...F2.8 noem ik ook nog lichtsterk

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Ik heb de SEL50F18 en die is echt héél goed. Voor de Sigma moet ik dus nog even afwachten. Zodra ik mijn Canon 70-200L kwijtraak, bestel ik me de Zeiss 24mm. Denk dat die lens zowat de enige zal zijn die op mijn camera zal zitten vanaf dan. Trouwens, als die Zeiss binnen is, ga ik ook mijn 16-50 verkopen denk ik.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Hier ook mijn favoriete lens: sel50f18... Prachtige bokeh en ik gebruik ze bij weinig licht volledig open, zonder flits, auto iso: altijd mooi resultaat... Zit er bij mij het meest op, op plaats 2 de sel18200 omwille van bereik en zeer goede filmstabilisatie...
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Bij mij is de Sigma 30 de meest gebruikte prime (vanwege compact en supergoede beelden), gevolgd door 16mm+0.75x.
                19 en 50mm komen minder aan bod bij mij. Die 30mm, volledig open en zonder flits, is ook voldoende voor binnen aangezien die sensor zonder probleem goeie beelden op iso 3200 aflevert.
                18-200 is zonder meer mijn meest gebruikte lens vanwege het reusachtige aantal vakantiefoto's dat daar tegenwoordig mee gemaakt wordt (om van filmen nog niet te spreken.

                [QUOTE=lapino;3713909]Enige wat de NEX wat mist momenteel is een reeks lichtsterke lenzen die ook nog betaalbaar zijn./QUOTE]

                De Sigma's en Sony's 16mm en 50mm zijn toch niet echt duur hé.

                Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                De Sigma 30 en 19 komen in de buurt, maar zijn blijkbaar niet zo snel met AF.
                AF-snelheid zal eerder van het toestel dan van de Sigma-lenzen afhangen, denk ik.
                Beide Sigma's zijn bij mij in elk geval niet trager dan om het even welke andere lens.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Hallo,

                  Hier ook de 18-200mm Sony en de 16mm + 0.75.
                  En ja, af en toe mag de Canon 5DMk2 + L-lenzen ook eens buiten spelen

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Sony's 35/1.8 OSS schijnt een goede lens te worden :


                    Gezien het verschil in grootte en prijs, en omdat ik aan f/2.8 genoeg denk te hebben, ga ik het toch bij Sigma's uitstekende 30mm houden denk ik .
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

                      Gezien het verschil in grootte en prijs, en omdat ik aan f/2.8 genoeg denk te hebben, ga ik het toch bij Sigma's uitstekende 30mm houden denk ik .
                      En ge zijt nie alleen met die mening.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Zijn hier NEX eigenaars die de trotse bezitter zijn van de Zeiss 24mm? Ben wel benieuwd naar ervaringen met deze lens.
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Ik heb zowel de 24mm Zeiss als de 50mm 1.8, de 16mm en de 18-200mm.
                          Zelf vind ik de 24mm absolute top, kan het niet laten om telkens weer naar dit objectief te grijpen.
                          De 50mm 1.8 is ook echt top, de 18-200mm is als telezoom ook goed en mijn 16mm mag er naast liggen kwa kwaliteit.

                          Heb een NEX-5 (eerste generatie) en vandaag is mijn bestelde NEX-5N toegekomen, vanaf nu blijft de 18-200mm op de NEX-5 en op de NEX-5N zal voornamelijk de 24mm zitten.

                          Greetz,

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Heb mijn nex5n verkocht om de nex6 te kopen, en had hem beter gehouden. De nex6 is fantastisch hoor maar heb zoveel plezier gehad aan die 5n Denk er sterk aan om die zeiss te kopen maar is wel een pak geld natuurlijk. Maar de sensor in de nex is ZO goed dat minder glas de camera echt geen eer aandoet. Daarnet nog eens paar vergelijkingsfotos gemaakt tussen nex6+50mm en zelfde lens op mijn slr. Nex wint hands down. Echt ongelooflijk.

                            Waar heb je de Zeiss overigens gekocht? Is blijkbaar nergens op stock.
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Lapino ik heb de 24mm Zeiss gekocht bij Kamera-Express, was wel in juni 2012 ! (had mij wel ingeschreven dat ze mij mail moesten sturen als de lens in voorraad was)
                              Twijfelde eerst wel want het is veel geld maar heb het mij nog geen seconde beklaagd.
                              Zou de Nex-6 of 7 wel willen maar geef mijn geld liever uit aan best mogelijk glas, de Nex-5 is zoals je schrijft ook al een zeer goede camera.

                              Wat ik vooral zo goed vind aan de 24mm Zeiss zijn de mooie kleuren en indrukwekkende foto's die je met die lens maakt. Lens is bovendien nog lichtsterk ook.

                              Greetz

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                voor wat het waard is, een van de eerste 35mm f1,8 lenstesten (getest op nex6)
                                wat scherpte betreft dik in orde zelfs op f1,8 lijken de hoeken vrij scherp
                                bokeh lijkt in orde echter nog te weinig beelden om echt een idee over te vormen
                                kleurrendering lijkt mij minder dan van de 50mm, maar ook hier te weinig beelden om goed idee te vormen

                                Comment

                                Working...
                                X