Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Bedankt !
    Graag gedaan
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Dacht dat OMD sony sensor gebruikt (officieel bekendgemaakt door olympus) welke sensor panasonic gebruikt in gf5 weet ik niet, maar normaal maken zij hun eigen sensors.
      Pana en oly werken wel samen aan het m4/3 systeem, maar pana heeft dan weer samen met sony AVCHD ontwikkelt en hebben waarschijnlijk beide de rechten hierop.(zijn beide heel sterk in video)
      sony heeft een optie van 10% op de olympus aandelen en waarschijnlijk ook al gekocht, dit vooral met interesse activiteiten in de medische wereld weet niet of dit veel invloed heeft of zal hebben, op digitale fotografie.

      dit toont dat een bekwame fotograaf prachtige foto's kan maken van sportevenementen met systeemcamera, in dit geval GF5
      Na lang proberen en beraden heb ik de knoop nu toch eindelijk doorgehakt, het is een OMD geworden. Het kon evengoed de NEX 7 geweest zijn. Het meest doorslaggevend voor mij zijn de kleine Primes van OLy zelf en het gemakkelijk MOv. formaat van video's.
      Het is allemaal een beetje een persoonlijke kwestie. Er zijn zaken die ik nu eenmaal beter vind op de NEX7 of omgekeerd. Is eigenlijk gewoon een kwestie wat je zelf verlangt.
      In ieder geval nu 5 dagen mee bezig geweest en zeer toffe camera die meegroeit naargelang je er mee werkt.
      Mijn 5D2 en lenzen .. die zijn ondertussen verkocht en met dat geld kan ik perfect de prijs dekken wat ik nodig heb voor de OMD.
      Ik denk dat dat het grootste voordeel is van Canon en Nikon... de tweedehands waarde en de vraag ernaar. Ik ben voorheen ook altijd gemakkelijk van mijn spullen af geraakt.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Na lang proberen en beraden heb ik de knoop nu toch eindelijk doorgehakt, het is een OMD geworden. Het kon evengoed de NEX 7 geweest zijn. Het meest doorslaggevend voor mij zijn de kleine Primes van OLy zelf en het gemakkelijk MOv. formaat van video's.
        Het is allemaal een beetje een persoonlijke kwestie. Er zijn zaken die ik nu eenmaal beter vind op de NEX7 of omgekeerd. Is eigenlijk gewoon een kwestie wat je zelf verlangt.
        In ieder geval nu 5 dagen mee bezig geweest en zeer toffe camera die meegroeit naargelang je er mee werkt.
        Mijn 5D2 en lenzen .. die zijn ondertussen verkocht en met dat geld kan ik perfect de prijs dekken wat ik nodig heb voor de OMD.
        Ik denk dat dat het grootste voordeel is van Canon en Nikon... de tweedehands waarde en de vraag ernaar. Ik ben voorheen ook altijd gemakkelijk van mijn spullen af geraakt.
        Proficiat met je keuze, van wat ik erover lees, is dat een uitstekende camera

        Een kruising tussen de nex 7 en de OMD zou ideaal zijn, minder megapixels zoals de OMD, de betere EVF van de 7, de snelle AF van de OMD, de grootte en vorm van de 7, etc...

        Misschien wordt de Nex 6 jouw ideale camera (de pancakes/primes komen wel)

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Spannendste post over de Nex 5R en de Nex 6! De 6 zou wel eens een camera kunnen zijn met zo goed als "voor elk wat wils"...

          Voor mij (als de geruchten kloppen en meestal is dat ook zo) zou de EVF wel de hoge res OLED EVF mogen zijn van de Nex 7 De rest is perfect

          EDIT: http://www.sonyalpharumors.com/sr5-h...images-leaked/
          Last edited by Portmixus; 21 augustus 2012, 08:55. Reden: link vergeten te posten :-D

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Ik blijf ondertussen op mijn honger zitten qua mooie primes voor de NEX...Ofwel moet je nu naar een peperdure Carl Zeiss 24/1.8, ofwel die 50/1.8. Terwijl Olympus zo'n razend scherpe 12/2, 45/1.8 en 75/1.8 heeft...

            *Jaloezie.*
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Ik blijf ondertussen op mijn honger zitten qua mooie primes voor de NEX...Ofwel moet je nu naar een peperdure Carl Zeiss 24/1.8, ofwel die 50/1.8. Terwijl Olympus zo'n razend scherpe 12/2, 45/1.8 en 75/1.8 heeft...

              *Jaloezie.*

              olympus gebruikt 4/3 formaat, dwz dat 12mm overeenkomt met 18mm op nex, sigma 19mm is toch een mooie lens, daarbij krijg je kwaliteit verlies door de hoge crop factor bij m4/3 en hoge crop heeft uiteraard ook invloed op de DOF.
              de 24mm sony-zeiss, vindt je te duur , de olympus 75mm en de 12mm zijn toch ook niet goedkoop te noemen , hoeveel is het prijsverschil tussen sigma 19mm en oly 12mm, rond de 600€, wat is het kwaliteitsverschil ?

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Wat dachten we van een 5R met dezelfde behuizing als de 5 en de 5N met bovenop een 2e duimwieltje, een echte Fn knop, nieuwe sensor met (toch maar gelukkig) 16MP's?

                Nex 6 met EVF, ISO hotshoe, popupflash en zelfde sensor?

                Super goed bezig Sony!

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  olympus gebruikt 4/3 formaat, dwz dat 12mm overeenkomt met 18mm op nex, sigma 19mm is toch een mooie lens, daarbij krijg je kwaliteit verlies door de hoge crop factor bij m4/3 en hoge crop heeft uiteraard ook invloed op de DOF.
                  de 24mm sony-zeiss, vindt je te duur , de olympus 75mm en de 12mm zijn toch ook niet goedkoop te noemen , hoeveel is het prijsverschil tussen sigma 19mm en oly 12mm, rond de 600€, wat is het kwaliteitsverschil ?
                  Het is met name de 45mm f/1.8 die me de ogen uitsteekt. Razend scherp en voor pakweg 400 euro...Ook op zo'n grootste diafragma. Van Sigma blijf ik liever weg .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    olympus gebruikt 4/3 formaat, dwz dat 12mm overeenkomt met 18mm op nex, sigma 19mm is toch een mooie lens, daarbij krijg je kwaliteit verlies door de hoge crop factor bij m4/3 en hoge crop heeft uiteraard ook invloed op de DOF.
                    de 24mm sony-zeiss, vindt je te duur , de olympus 75mm en de 12mm zijn toch ook niet goedkoop te noemen , hoeveel is het prijsverschil tussen sigma 19mm en oly 12mm, rond de 600€, wat is het kwaliteitsverschil ?
                    De Olympus 12 1.8 heb ik in het bezit, da's een uitstekende lens en zeer scherp (ook in de hoeken), De Sigma zal wel een goed alternatief zijn op een Nex (is wel 27,5 35formaat) maar deze heb ik niet kunnen testen.
                    De Sony Zeiss 24 1.8 das een fantastisch goede lens (die heb ik uitgebreid geprobeerd) De Sony 50 mm heb ik ook kunnen proberen en deze moet niet onderdoen voor de Olympus 45 1.8 maar ze is wel groter en iets zwaarder.. daarentegen is de DOF (1.8) van de Sony wel iets beter ondanks 75 vs 90 (door compressie) (FF form.) vanwege de cropfactor.
                    De Olympus 75mm heeft een heel complexe bouw en er word nu al gezegd dat deze zijn prijs goed verantwoord ( in tegenstelling nieuwe Canon Primes (24-28 mm met IS die overprized zijn maar natuurlijk niet vergelijkbaar)

                    De OLY 45 1.8 op zich is een zeer goede Lens.. en voor de prijs moet je het niet laten 249 euro
                    De OLy 12 mm 1.8 heb ik 649 betaald.

                    De Sigma 19mm kost in dezelfde winkel 199 , een prijsverschil van 450 euro , maar 24 mm is geen 27,5 en maakt voor mij toch wel een verschil (plus voordeel 4/3 dat je meer in de hoogte hebt)

                    Van de 75 1.8 zijn er niets dan zeer goede reviews en de foto's zijn navenant (super dus)
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Het is met name de 45mm f/1.8 die me de ogen uitsteekt. Razend scherp en voor pakweg 400 euro...Ook op zo'n grootste diafragma. Van Sigma blijf ik liever weg .
                      JorisVdb
                      Heb je het hier over de 45 1.8 van Olympus ?
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Uiteraard . Ware 't niet dat ik me in de toekomst zie upgraden naar een '7', zou ik mogelijk overstappen...Bij Olympus zit er nu toch een Sonysensor in .
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Uiteraard . Ware 't niet dat ik me in de toekomst zie upgraden naar een '7', zou ik mogelijk overstappen...Bij Olympus zit er nu toch een Sonysensor in .
                          Ik vroeg dat omdat je schreef pakweg 400 euro. Nu kost ze bij A&C wel 349 geloof ik. Bij Kamera Exspress 249
                          Ik had deze lens niet voorzien omdat ik voor Portret de 75 1.8 op het oog had. Maar voor 249 kon ik ze niet laten liggen en ze is nog goed bij ook. En de Size.. Superklein. Zeer licht en goeie bouw zonder speling of dergelijke.
                          Natuurlijk koop ik de 75 ook nog en ook de Macro.

                          Van de Zeiss-Sony wil ik er meer zien dan de 24mm alleen. Persoonlijk vind ik het ook jammer want de Nex 7 zinde me wel

                          Tja wat die sensor betreft dacht ik eerst Panasonic, maar zoals Puerte al vermeld had is dat toch een Sony sensor en dat vind ik een goeie zaak want die zitten wat betreft DR enzo heel goed. (zichtbaar beter dan Canon-Crop en vergelijkbaar met mijn oude 5D2)
                          Last edited by Funcky; 21 augustus 2012, 21:30.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            Het is met name de 45mm f/1.8 die me de ogen uitsteekt. Razend scherp en voor pakweg 400 euro...Ook op zo'n grootste diafragma. Van Sigma blijf ik liever weg .
                            Sorry begrijp dat niet, het detail (scherpte) wat je met de nex 50mm f/1,8 op NEX 7 verkrijgt licht veel hoger dan met de oly 45mm op eender welk MFT toestel momenteel op de markt.
                            denk dat de oly 45mm en de NEX 50mm evenwaardige lenzen zijn, ook in prijs. Wat wel opvalt is dat de 50mm veel mooier beeld geeft, heel zacht maar toch met veel detail en daarbij heel mooi bokeh zoals je enkel terugvindt bij heel dure portretlenzen. De kleurrendering is ook heel apart en beelden met dit objectief zijn volgens mij te vergelijken met deze van de xpro1 (fujifilm 35mm)

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Beste,

                              Omdat ik HDR mooi vind wil ik dat proberen met mijn nex 5.
                              kan ik met mijn camera 3 beelden achter elkaar schieten -2 0 +2 zonder dat het elke x op de camera bij elke foto dat in moet stellen?


                              bedankt hoor
                              Groetjes
                              Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Nee, dat gaat niet. Bracketing is met 1/3 stop of 2/3 stop. Dat is de enige mogelijkheid behalve het manueel in te stellen.
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X