Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    Ik heb de twee aftermarket batterijtjes die ik kocht via Ebay voor mijn 5n ondertussen getest op mijn NEX6. Werkt perfect.
    Gefeliciteerd. Voor anderen, inclusief mijzelf, gaf een Nex-5N aan dat hij de batterij niet herkent... (In mijn geval een Jupio.)
    Last edited by K-2; 3 november 2012, 22:29.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      heb onlangs een nex 5R gekocht en zou nu graag een objectief bijkopen.
      voornamelijk voor alledaagse foto's en om mee te nemen op vakantie.
      ben de TAMRON 18-200MM F/3.5-6.3 DI III VC al tegengekomen voor een 600 euro, of kan ik beter bij de objectieven van sony blijven?

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door robbyth Bekijk bericht
        heb onlangs een nex 5R gekocht en zou nu graag een objectief bijkopen.
        voornamelijk voor alledaagse foto's en om mee te nemen op vakantie.
        ben de TAMRON 18-200MM F/3.5-6.3 DI III VC al tegengekomen voor een 600 euro, of kan ik beter bij de objectieven van sony blijven?

        De Sony versie is wellicht de beste ooit gemaakt in dit segment van "superzooms"
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
          De Sony versie is wellicht de beste ooit gemaakt in dit segment van "superzooms"
          Voila , heb me al een sel18200 objectief gehaald

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door robbyth Bekijk bericht
            Voila , heb me al een sel18200 objectief gehaald
            Je weet dat je er nu 75 euro korting op hebt via sony.be?
            Formulier invullen en binnen de 3 weken staat het bedrag op je rekening!

            Proficiat trouwens! Heerlijke lens!

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Ben ook aan het uitkijken voor die 18-200, maar begrijp de prijs op de site van Art&Craft niet goed. Er staat daar dat de cashback al in de prijs is vervat, maar is dat wel zo? Want winkel betaalt die toch niet terug. Hoeveel heb je 'm betaald en waar gekocht?
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                Ben ook aan het uitkijken voor die 18-200, maar begrijp de prijs op de site van Art&Craft niet goed. Er staat daar dat de cashback al in de prijs is vervat, maar is dat wel zo? Want winkel betaalt die toch niet terug. Hoeveel heb je 'm betaald en waar gekocht?
                De winkel betaalt die inderdaad niet terug...misschien verwarrend, maar ze bedoelen dat dit de uiteindelijke prijs wordt...kwestie van kopers over de streep te trekken door een lagere prijs te kunnen afficheren é

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                  Je weet dat je er nu 75 euro korting op hebt via sony.be?
                  Formulier invullen en binnen de 3 weken staat het bedrag op je rekening!

                  Proficiat trouwens! Heerlijke lens!

                  ja daar was ik van op de hoogte.
                  heb juist het formulier ingevuld, maar zie nu net dat de actie geldt voor belgie en luxemburg.
                  maar heb de lens in nederland gekocht, afwachten nu

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Ik heb ook de 18-200 lens voor de nex gekocht, maar als ik naar de voorwaarden kijk voor de cashback actie kijk, dan heb ik de indruk dat alleen de alpha objectieven in de actie zitten. (link naar Sony).
                    Echter staat op de volgende site wel vermeld dat ook nex objectieven in de actie zitten.
                    Iemand een idee of het nu wel of niet van toepassing is voor de nex18-200 ?
                    Alvast bedankt,
                    Ann
                    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
                      Ik heb ook de 18-200 lens voor de nex gekocht, maar als ik naar de voorwaarden kijk voor de cashback actie kijk, dan heb ik de indruk dat alleen de alpha objectieven in de actie zitten. (link naar Sony).
                      Echter staat op de volgende site wel vermeld dat ook nex objectieven in de actie zitten.
                      Iemand een idee of het nu wel of niet van toepassing is voor de nex18-200 ?
                      Alvast bedankt,
                      Ann
                      Als je nog beter naar de actievoorwaarden kijkt, dan zie je "SEL" en "SAL" staan
                      Als je op de foto's afgaat, heb je volledig gelijk...heb hiervoor ook naar Sony gemaild...wat een beginnersfout Ze gebruiken alpha lenzen om Nex lenzen in promo te zetten

                      Het is wel degelijk de SEL18200 en de SEL50F18!



                      Uit de voorwaarden: "Lenzen: SAL-1680Z, SAL-2470Z, SAL-50F18, SAL-50M28, SAL-18250, SAL-55300, SAL-70200G, SAL-70300G, SAL-70400G, SAL-500F4G, SEL18200, SEL50F18"

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Ok, bedank hiervoor. Scheelt ook weer 75€.
                        Mvg,
                        Ann
                        Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Ik heb de Sigma 19 mm al een maand of zes en al veel gebruikt. Doet het erg goed. Stelt vrij snel scherp, scherpte is zeer goed, lens is licht en kost weinig.
                          Klein nadeel is wat croma bij tegenlicht doch dat komt meer voor bij groothoek lenzen en is in LR makkelijk te corrigeren.
                          Als je met de lens schudt rammelt er binnenin iets. Schijnt normaal te zijn...

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Beste NEXgebruikers,
                            Ik ben weer eens hier met een misschien onnozele vraag, maar daar zijn fora ook voor, niet?

                            Ik ben ondertussen al een jaar in het bezit van een NEX-5 met de kitlens en de 55-210mm lens.
                            Ik ben er al heel tevreden over geweest , maar soms mis ik wel dingen zoals een viewfinder, instelknoppen (en een snellere AF )
                            Ondertussen heb ik al enkele keren op gelegenheden mogen fotograferen en ik heb misschien ook een bijbaantje vast als fotograaf in delft, waar ik studeer.

                            Nu is mijn vraag eigenlijk: is de NEX-serie goed genoeg om er verder in te investeren?
                            Ik wil me binnekort wat gaan verdiepen in portret en strobistenfotografie, en dan komen daar wel dingen bij kijken als adapters, andere lenzen, waarvoor ik dan wil gaan sparen met hetgeen ik tot nu toe verdien aan mijn fotografie.

                            Ik hoop dat mn vraag wat duidelijk is,, en mijn excuses als deze vraag overkomt als de zoveelste vraag of de nex'en goed genoeg zijn of niet
                            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Michiel,

                              Ik kan je enkel maar mijn mening geven ...
                              Ik had al een Canon 5DMk en voldoende glaswerk en een Sony Bridge en ... Kortom, wat camera's

                              Ik heb dan goedkoop een zo goed als nieuwe tweedehands NEX-3 aangeschaft en was meteen verkocht.
                              Nu heb ik een nex-7 erbij gekocht en ik moet zeggen dat een viewfinder toch wel een stap voorwaarts is in het gebruiksgemak.
                              Als lenzen heb ik de 18-55mm kitlens, de Sony 18-200 en de 16mm pacake +0.75 wide adapter.
                              Ik heb ook zeer recent een Canon 5DMk2 aangeschaft en enkele L-lenzen.

                              Maar ... de NEX-7 + lenzen blijft mijn favoriete combinatie.
                              Die gaat dus ook steeds mee op uitstapjes, vakantie, wandelingen, ....
                              De Canon 5DMk2 gebruik ik voor wat meer specifiek werk, maar als ze me voor de keuze zetten blijft het waarschijnlijk de NEX-7

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Idem hier. Heb een Canon 7D + hoop L-lenzen die ik quasi enkel gebruik voor betalend foto-werk. Voor eigen werk, familiestuff en vooral 'fun' gebruik ik mijn NEX6 + kitlens (wel aan het uitkijken voor degelijk prime). Daarom heb ik ook mijn 7D setup hier te koop gezet. Ga deze vervangen door een Nikon D600 en één lichtsterke lens omdat ik wat betalend werk betreft eigenlijk toch meer nut heb van een fullframe en tele heb ik sowieso niet écht nodig. Met wat ik dan over houd (althans, dat hoop ik toch) ga ik me een zeer goede prime aanschaffen voor mijn NEX6.
                                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X