Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Enige die hem nu als "op voorraad" toont is foka... Straks wel even naar A&C bellen.
    Met de €75 cashback is die kit van bij de start al niet slecht geprijsd .
    In het weekend bij zowel A & C als cameranu op voorraad... Beperkte stock waarschijnlijk.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      CameraExpress ook op voorraad.

      Comment


      • Ik had hem vrijdagnamiddag al in bezit. Ik vind de nex 6 de camera die ze vanaf het begin hadden moeten maken. Alleen van de pancake kitlens ben ik nog niet overtuigd. Wss omdat ik verwend ben door de sigma primes en de 18-200.
        Last edited by Tom; 30 oktober 2012, 17:10.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Heeft hier al iemand ervaring met de sigma 19 mm op nex 7 ???

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Heeft hier al iemand ervaring met de sigma 19 mm op nex 7 ???
            Nee, maar als je in de buurt komt, mag je altijd even binnen springen op ze op je 7 te schroeven .

            Op de 5N presteert ze in elk geval meer dan gemiddeld...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
              Alleen van de pancake kitlens ben ik nog niet overtuigd. Wss omdat ik verwend ben door de sigma primes en de 18-200.
              Hoe presteert ze op wijdopen op 16 en 50mm Tom ?
              Ben wel benieuwd.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Begin de nex6 te apprecieren. Was toch even aanpassen tov mijn geliefde nex5n. Beetje zoals je eerste lief he, volgende is ook goed maar toch denk je vaak terug aan die vorige
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                  Begin de nex6 te apprecieren. Was toch even aanpassen tov mijn geliefde nex5n. Beetje zoals je eerste lief he, volgende is ook goed maar toch denk je vaak terug aan die vorige
                  Maar zoals met een lief kan je er 2 hebben ook é

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    ja, behalve als je met mijn vrouw getrouwd bent. moet al veel moeite doen om dat ene lief te mogen bekostigen mijn nex5n is net afgehaald door koper die zijn 7d heeft verkocht wegens te lomp. dus ben er gerust in dat mijn eerste lief een goede thuis heeft gevonden.
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Hoe presteert ze op wijdopen op 16 en 50mm Tom ?
                      Ben wel benieuwd.
                      Bwoh, zoals een kitlens. Ik heb nog niet echt kunnen testen (buiten de gebruikelijke huis, tuin en andere testshots, maar zoals ik reeds eerder zei, ik ben verwend door de Sigma primes. Voor een kitlens presteert ze ongeveer hetzelfde als de 18-55. Die 2 extra mm aan de groothoek zijde is echter een pluspunt.

                      Op de originele NEX 5 presteert deze pancake net iets beter als de 18-55. Op de NEX 6 zal het ongeveer gelijk lopen denk ik.

                      Ik ben er nog niet uit of ik de pancake 16-50 ga bijhouden. Ik heb een beetje de voorkeur voor de originele 18-55 wat bouwkwaliteit betreft.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Ik ben sinds vandaag ook de trotse bezitter van een nex6.
                        Nu had ik wel twee vaagjes :
                        - welke geheugenkaartjes raden jullie aan (wil vooral ook gebruik maken van 10fps, dus snelheid is wel belangrijk)
                        - zijn er third party batterijen die ook kunnen opgeladen worden met de lader van Sony (is extra oplader, waarbij batterij in de lader wordt gestoken en dus niet in het toestel, zoals standaard voorzien). De batterijen van Sony zijn nogal prijzig.
                        Alvast bedankt,
                        Ann
                        Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Waar een third party-batterij op een New-5 nog werkte, aanvaardt een Nex-5N die niet meer, en ik vermoed dat hetzelfde geldt voor alle nog recentere toestellen...
                          Bij Amazon.de of Amazon.co.uk kan je de originele Sony's nu krijgen voor geen €40.

                          Qua kaartjes: ik neem gewoon SD-10.
                          Last edited by K-2; 2 november 2012, 16:41.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Ik had mijn batterij bij amazon.de gekocht ik geloof 2 jaren geleden, maar toen ik onlangs opnieuw wilde doen (zelfs paar keren met paar maanden tussen) werd een verzending naar belgië niet toegestaan voor welke reden dan ook...

                            Alternatief (maar minder interessant) is om 2 batterijen te kopen via sony.be voor 130 euro...dat is 65 euro per batterij en al beter dan de 80 euro per batterij :-) 2NP-FW50 ipv NP-FW50 als je ernaar zou zoeken!

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Bedankt voor jullie antwoorden. Ga dat van Amazon toch eens verder bekijken, want de prijzen zijn inderdaad interessant. Ook voor de Sd kaartjes hebben ze goede prijzen.
                              Eige voorkeur wat betreft merken van Sd ? Heb tot nu toe altijd sandisk gehad, maar zie ook gelijkaardige prijzen voor andere merken, maar die ken ik niet echt, dus geen idee of kwaliteit vergelijkbaar is.
                              Mvg,
                              Ann
                              Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Ik heb de twee aftermarket batterijtjes die ik kocht via Ebay voor mijn 5n ondertussen getest op mijn NEX6. Werkt perfect. Het is dus absoluut onwaar dat niet-Sony batterijen per definitie niet zouden werken op de 5n of 6.
                                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X