Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    M'n nex5 was gestolen - en nadien heb ik in den afslag een C3 gekocht. De sensor van de C3 is iets beter dan deze van de nex5, maar de nex5 is gewoon beter qua menu's en correctie van een aantal kleine dingetjes - lag ook iets beter in de hand. Maar da's persoonlijk aanvoelen. Ik was tevreden over de nex5 en ben tevreden over de c3. Dat doet wat het moet doen, discreet goeie foto's maken met de standaard 18-50 kitlens.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      2 nieuwe APP's beschikbaar voor NEX5r en NEX6

      wolkenstralen: om lichtstralen toe te voegen aan je foto


      motion shot: nuttig voor het samenvoegen van verschillende actiefoto's tot 1 beeld, lijkt me nuttig te zijn zekers op 10fps

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Ik vrees dat ik niet echt kan blijven wachten op de nex7-n...kan blijkbaar nog een paar maanden duren... (misschien toch maar voor een x-trans Fuji gaan)

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Heb 4 toestellen vrij grondig verge leken, E1,OMD-E5,G5 en NEX6. Gekozen voor NEX6.
          Mijn criteria: compact, flexibel snel te bedienen toestel inzetbaar in zoveel mogelijk situaties met aanvaardbare video mogelijkheden en zeer goede beeldkwaliteit, geschikt voor A2 prints.
          BTW. NEX heeft 2 jpeg modes, standaard en extra fine, meestal vergelijkt men enkel met standaard mode terwijl jpeg fine nochtans beter resultaat geeft .
          NEX7 is op sommige punten beter dan NEX6 en omgekeerd . NEX7n is heel weinig of niets van geweten.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            wil een NEX 5ND kopen. vraag me enkel af of het nut heeft om te wachten op eventuele acties/promoties van Sony. Zit er veel (tijdelijke) prijsevolutie op dit toestel ?
            Heb op zich het toestel pas nodig tegen de vakantie, maar zie nu wel een erg interessante aanbieding....

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Wie SonyAlpharumors.com volgt - kan proberen te voorspellen welk oud toestel er weg zal gaan om plaats te maken voor iets nieuws. De nex-5N is nog vrij recent, dus betwijfel ik of je't tegen spotprijzen zal kunnen vinden. Sony post alle promo's op z'n website - dus hou gewoon sony.be of sony.nl in de gaten voor promo's - en verder weet je nooit of er een oorlog komt op de spiegelloze markt, waar je kan van mee profiteren. Vb. Als samsung daar ten oorlog trekt, zou 't wel kunnen zijn dat Sony de prijzen doet dalen (volg misschien ook op tweakers.net de prijsevolutie op).

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Zonet de SEL35f18 besteld, ben benieuwd!

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Ik heb ook een 5N, heeft iemand hier ervaring met het aansturen van externe studioflitsers met een Sony Nex 5N?

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door zidane Bekijk bericht
                    Ik heb ook een 5N, heeft iemand hier ervaring met het aansturen van externe studioflitsers met een Sony Nex 5N?
                    integenstelling tot nex6 en nex7 heeft de nex5 geen hot-shoe connectie wat werken met studioflitsers minder eenvoudig maakt.

                    je kun studioflitser aansturen via bijgeleverde mini flash maar dan krijg je synchronisatie problemen door de pre-flits gebruikt voor TTL, maar er bestaan triggers die die preflits negeren.
                    How to use the Sony Nex-5n to fire and work with studio flashes utilizing a Digital Optical Slave unit. How to sync flash with Sony Nex-5n digital cameraEbay...


                    een andere unit


                    zelf nooit gebruikt.
                    Last edited by puerte; 11 april 2013, 08:47.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      opvolger van NEX5n is de nex5r, laatste is al een tijdje op de markt, veronderstel dat de nex5nd die je nu nog kunt kopen stock overschotten zijn,dwz op is op !

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Weet iemand of, en hoe je bij een nex 7 de clicks kan zien (aantal)

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          ik wil me een NEX 5R aanschaffen; maar twijfel nog tussen de kitlens : 18-55 of 16-50.
                          Gezien de prijs, zou ik opteren voor de 18-55. Is dat een goede keuze (ik heb al wel de 16 mm lens) ?

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door wwilfried Bekijk bericht
                            ik wil me een NEX 5R aanschaffen; maar twijfel nog tussen de kitlens : 18-55 of 16-50.
                            Gezien de prijs, zou ik opteren voor de 18-55. Is dat een goede keuze (ik heb al wel de 16 mm lens) ?
                            de 18-55 is optisch gezien de beste vd 2 alhoewel de verschillen zijn niet zo groot
                            het grote voordeel van de 16-50 is dat ze zeer compact is, heeft wat vervorming rond de 16mm maar wordt automatisch gecorrigeerd door toestel (als je lenscorrecties ingeschakeld laat staan uiteraard) en ook in LR wordt dit afhankelijk van je settings automatisch gecorrigeerd.

                            de 16-50 is een powerzoom dwz dat het zoomen vd lens elektrisch gestuurd wordt, hierdoor kun je zoomen via de zoomring maar ook via een schuifknop aan de zijkant van de lens, dit is handig voor video.
                            in manuele focus mode en ook bij DMF krijgt de zoomring de functie van focusring, zoomen doe je dan via de schuifknop.

                            als je de 18-55 koopt is het aan te raden van te verifiëren dat deze lens laatste firmware heeft meegekregen.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Puerte,

                              Kan je bij de chinezen geen adapters vinden met een sync-connectie? Ik meen dat mijn chinese van 13€ dat heeft. Toevallig heb ik er per ongeluk 2 gekocht (ik zou dat dus in de tekoop kunnen zetten - maar ik ben wat lui vandaag).

                              (via dx.com koste deze 13.8€ - nu wellicht iets goedkoper nog door de sterkere euro).


                              Soit - als iemand zo eentje wil (testen) - u kan me altijd een seintje geven.

                              (ps. de foto is snel, snel genomen met de camera die 't dichtst bij me lag - een videocam dus )

                              Ik ga nu m'n hele verzameling batterijen opladen voor zondag zie! Click Click weer!

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                sinds vandaag nieuwe cashback actie op een hoop alpha en nex lenzen (waaronder de nieuwe 20mm F2.8 pancake) en op SLT, Nex, hoofdtelefoon, camcorders en geluidsboxen :-)
                                De cashbackprijzen voor de lenzen staat niet vermeld (hoe amateuristisch van sony ) maar heb al gevonden dat het dezelfde kortingen zijn als de vorige keren :-)

                                Ontdek talloze hoogwaardige producten van Sony en de technologie erachter. Krijg daarnaast direct toegang tot onze winkel en Entertainment Network.


                                Geldig vanaf vandaag tot (en met?) 18 augustus!

                                Comment

                                Working...
                                X