Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Ronny, je hebt interesse getoond in mijn NEX5n die ik te koop aanbied. Je mag deze altijd eens vrijblijvend komen uitproberen. Kort door de bocht: enkel qua snelheid in AF moet een Nex het afleggen tegenover (elke) SLR. Voor de rest (beeldkwaliteit, mogelijkheden, filmen enz) is een NEX wat mij betreft op elk vlak een verbetering tov een oudere SLR.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      vandaag bij de leferK de NEX C3 voor 349€ zien liggen.
      Koopje ?

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Normale prijs


        Sinds een weekje de 5r in bezit. En ja ik ben er superhappy mee. Eindelijk een compact systeem met goede kwaliteit van foto's

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Kan ik ergens op een overzichtelijke manier zien wat al die typebenamingen concreet inhouden , Nex 5N - 5 R C3
          Het zou zonde zijn dat ik na aankoop blijkt dat ik de "verkeerde " kocht.
          Helaas kon ik zelfs in de MM geen Nex vinden zonder platte batterij
          Ik kon wel een alpha57 testen, en die had een razendsnelle AF , zelfs met live view en met goedkope kitlens !
          Hebben de Nex toestellen een even snelle AF , ook met kitlens, zijn de 3 en 5 bv even snel ?

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Als je gaat voor een Nex zou ik kiezen uit de 5N of F3. De Nex-5R is de opvolger vd Nex-5N en heeft wifi/PDAF on sensor(voor bewegende onderwerpen beter scherp te stellen) en hier en daar wat knopjes die van plaats veranderd zijn. Maar wel een stukje duurder.
            De F3 is de opvolger vd C3. De verschillen met een 5 zijn niet immens. Buffer die ietsje kleiner is en video specs die iets minder zijn. De F3 heeft dan weer een ingebouwde flitser, bij de Nex-5N krijg je die ook maar los vh toestel. De 5N heeft ook een touchscreen. Beeldkwaliteit zitten ze allemaal op hetzelfde niveau.
            Qua AF snelheid, de Nex-5 en 7 zouden het snelst zijn en dan de F3.
            Ook van belang is welke lens je kiest, de 18-55mm of de 16-50 powerzoom die kleiner is van formaat. Of eventueel een 18-200 waarvan je ook twee versies hebt, de laatste nieuwe met 'LE' toevoeging is ook compacter dan de vorige.

            Als de autofocus even snel is als een A57, dat denk ik niet, dat voordeel heeft een SLT wel nog altijd.

            Een Nex-5N heb je nu voor heel weinig hier.

            En dan heb je nog de Nex-6 en 7, die onder andere een EVF hebben en weer wat extra knopjes. De NEX-6 heeft ook PDAF on sensor net als de 5R maar geen touchscreen.
            Nex-7 heeft dezelfde 24MP sensor als in de A77.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Hier kan je een handig overzicht zien van de volledige (up to date) lijn van nex-camera's...Een 5N is ondertussen opgevolgd door de 5R en daarom staat de 5N er niet bij...Idem C3 en F3...

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Hallo,

                Bedankt voor deze tip. Inmiddels uitgevoerd en ja, die ROTMOVIEKNOP is eindelijk uitgeschakeld
                En de rest van de nieuwe mogelijkheden zullen we ook wel snel ontdekken.

                Jaja

                Is er ook een aanvullende handleiding inclusief de updates beschikbaar ? Die schijn ik niet te vinden.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Morgen mijn nex6 ophalen. Mijn 5n staat hier te koop voor wie een goedkope nex zoekt!
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Wimpy,

                    Ik denk het niet.
                    maar de features van de update staan beschreven op de site van Sony (in het Engels):

                    This utility upgrades the NEX-7 firmware to version 1.01, and provides the following benefits:
                    • Addition of capability to enable or disable the MOVIE button
                    • Addition of exposure settings of bracket shooting (three frames /1.0EV,2.0EV, 3.0EV)
                    • Improvement of response for showing auto review image.
                    • Improvement of image quality when using a wide angle lens
                    • Improvement of indication when setting “Flexible Spot”.


                    Jaja

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    Is er ook een aanvullende handleiding inclusief de updates beschikbaar ? Die schijn ik niet te vinden.
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Wimpy,

                      Ik denk het niet.
                      maar de features van de update staan beschreven op de site van Sony (in het Engels):

                      This utility upgrades the NEX-7 firmware to version 1.01, and provides the following benefits:
                      • Addition of capability to enable or disable the MOVIE button
                      • Addition of exposure settings of bracket shooting (three frames /1.0EV,2.0EV, 3.0EV)
                      • Improvement of response for showing auto review image.
                      • Improvement of image quality when using a wide angle lens
                      • Improvement of indication when setting “Flexible Spot”.


                      Jaja
                      Ja zal niet de moeite geweest zijn om.een aanvulling op de hanndleiding te maken denkelijk...

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Wimpy,

                        Waarschijnlijk niet - maar dat je die verdekselse videoknop nu eindelijk kan uitzetten is meer waard dan 10 handleidingen

                        Jaja

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Ja zal niet de moeite geweest zijn om.een aanvulling op de hanndleiding te maken denkelijk...
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                          Morgen mijn nex6 ophalen. Mijn 5n staat hier te koop voor wie een goedkope nex zoekt!
                          Waar heb je hem besteld ? Op de meeste websites staat hij nog als niet in voorraad...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

                            Waar heb je hem besteld ? Op de meeste websites staat hij nog als niet in voorraad...
                            Art&craft, foka.nl, cameranu .... Op voorraad met 16-50

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Had hem al hele tijd in voorbestelling bij art&craft
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                                Art&craft, foka.nl, cameranu .... Op voorraad met 16-50
                                Enige die hem nu als "op voorraad" toont is foka... Straks wel even naar A&C bellen.
                                Met de €75 cashback is die kit van bij de start al niet slecht geprijsd .
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X