Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Is 2.8 dan voldoende voor foto's binnenshuis (weinig licht) of maakt dit weinig verschil met 3.5?

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Het is in elk geval een pak beter geschikt dan een F3.5 maar soms ga je nog tekort komen, een F1.8 is echt ideaal voor binnen al moet je wel rekening mee houden dat je DOF zeer beperkt wordt dan.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Na Photokina 2010 wilde ik een Fuji x100 kopen. Deze liet evenwel lang op zich wachten en ik kreeg intussen de kans een Nex7 aan interessante (jaja) voorwaarden te kopen. Mits een adapter kon ik de lenzen van mijn A900 gebruiken, was dus perfect reserve toestel. Intussen gebruik ik de nex 90% van de tijd. Kocht een Sigma 19mm en enkele oude m42 Pentax lenzen die het erg goed doen op dit toestel. Voor streetlive ontbreekt het mij nog aan een goede 24mm. De Zeis is zowat de enige mogelijkheid. Doch nu komt de nieuwe Fuji x100s met de uitstekende 23mm. Voor een paar honderd € meer een hele camera die in een jaszak past om altijd bij te hebben, wat bij de nex niet echt het geval is. Nu had ik zondag de gelegenheid om op een fotosalon enkele JPG en Raw foto's met de Fuji x100 te maken. Deze stond op automatisch en dat bleek iso 2.000 te zijn. Mijn nex had ik op 3.200 ingesteld. In de raw is er idd wat minder ruis bij de Fuji doch zo veel verschil is dit niet, en met lightroom4 makkelijk te corrigeren. Wel waren de foto's van de nex merkelijk scherper dan die van de Fuji. Het is natuurlijk 24mp tegen 12mp en dat is toch een heel verschil. Van dp review heb ik een raw van de nex7 vergeleken met die van de nieuwe x100s met 16mp gedownload en daar blijkt deze laatste in het voordeel te zijn. Wacht nu verder tests van de Fuji af.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Bij deze nog eens een vraagje over de NEX-6 en 7 van mijn kant.

          Ikzelf heb de 5 en ben nu wat begonnen met amateur studiowerk (flits, paraplu, achtergrond). Hiervoor heb ik een adaptertje gekocht waardoor ik de hotshoe connector van de 5 kan veranderen in een ISO hotshoe, zodat ik er een zender (of zelfs flits) aan kan bevestigen. Alleen herkent de body dit niet, dus wanneer ik met een snelle sluitertijd werk, wordt het display helemaal zwart, en wordt de aanwezigheid van de flits niet gecompenseerd op het display (het display wordt dus helemaal zwart wil ik geen omgevingslicht laten binnenvallen). Ik heb ook al gelezen dat hier ook niets aan te doen is en ik dus moet gokken wat compositie betreft.
          Nu, de 6 en 7 (mits adapter) hebben wél een normale hotshoe. Wil het dan zeggen dat, wanneer ik hier een zender op aansluit, het lcd of evf wel nog redelijk belicht zal blijven, of zie ik iets over het hoofd?

          Ik ben namelijk geinteresseerd om een 6 of 7 te kopen, ook omdat deze dan ook handiger in gebruik gaan zijn als ik nog wat studiofotografie doe.
          Alvast bedankt!
          NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
          https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Er komt binnenkort een nieuwe 20mm f2.8 pancake lens uit:
            Sony heeft een nieuwe lens aangekondigd voor zijn NEX-camerasysteem. Het gaat om een 20mm-pancakelens met een grootste diafragma van f/2,8. Verder maakt het bedrijf bekend dat het zijn nieuwe 18-200mm-lens met gemotoriseerde zoom nu ook los gaat verkopen.


            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              nieuwe firmware voor meeste nex toestellen, en e-mount lenzen (pdaf)
              zie sony website

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Onder jullie iemand die intussen de 35mm1.8 OSS gebruikt?

                Zoja, wat zijn jullie bevindingen? Heb al enkele reviews op het net gezien en het lijkt me geen slechte lens.

                Op onderstaande pagina staan meerder foto's genomen met deze lens:
                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
                Last edited by bouf37; 19 februari 2013, 12:11.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  is een zeer goede lens beter dan de fuji tegenhanger en heeft dan ook nog ingebouwde beeldstabilisatie, geen tekort aan goede prime's voor de nex, enkel nog een goede 85mm en dan is het plaatje min of meer compleet.

                  ondertussen is de nieuwe nex3, de NEX3n voorgesteld
                  Sony has announced the NEX-3N, its entry-level NEX camera, replacing the NEX-F3. The 3N is, as before, aimed at users stepping up from compact cameras and gains a compact-style zoom lever around its shutter button. It features a smaller body than the F3, and Sony says it is the smallest, lightest mirrorless camera to feature an APS-C sensor, despite featuring a built-in flash. The camera will be bundled with the e-mount 16-50mm F3.5-5.6 power zoom lens, to make the most of the camera's zoom control.

                  -ingebouwde flits
                  -16-50 powerzoom als kitlens
                  -full HD video
                  -EVF optioneel

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Dat die 35mm lens prima zal presteren betwijfel ik niet maar van waar haal je dat ze beter is dan de 35mm prime van Fuji. Proefondervindelijk of een persoonlijke mening van een Sony medewerker?

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Hallo,

                      Neen hoor, scherm blijft op de NEX-7 ook donker, mét adapter ...

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
                      Nu, de 6 en 7 (mits adapter) hebben wél een normale hotshoe. Wil het dan zeggen dat, wanneer ik hier een zender op aansluit, het lcd of evf wel nog redelijk belicht zal blijven, of zie ik iets over het hoofd?

                      Ik ben namelijk geinteresseerd om een 6 of 7 te kopen, ook omdat deze dan ook handiger in gebruik gaan zijn als ik nog wat studiofotografie doe.
                      Alvast bedankt!
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Iemand interesse in een Sigma 30mm en (eventueel) NEX5n+kitlens?
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                          Hallo,

                          Neen hoor, scherm blijft op de NEX-7 ook donker, mét adapter ...

                          Jaja
                          heb je het volgende geprobeerd ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
                          Bij deze nog eens een vraagje over de NEX-6 en 7 van mijn kant.


                          Nu, de 6 en 7 (mits adapter) hebben wél een normale hotshoe. Wil het dan zeggen dat, wanneer ik hier een zender op aansluit, het lcd of evf wel nog redelijk belicht zal blijven, of zie ik iets over het hoofd?

                          Ik ben namelijk geinteresseerd om een 6 of 7 te kopen, ook omdat deze dan ook handiger in gebruik gaan zijn als ik nog wat studiofotografie doe.
                          Alvast bedankt!
                          met nex-6 en 7 kun je onder het menu "Instellingen" de LiveView-weergave acief of inactief plaatsen. In Inactief mode toont de zoeker correct belicht beeld onafhankelijk van de gekozen lichtinstelling, dus datgene wat je nodig hebt voor studio.
                          Last edited by puerte; 20 februari 2013, 15:16.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Bedankt,

                            Alweer iets bijgeleerd

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              De nieuwe Zeiss lenzen hebben al een award ontvangen voor ze in de winkels liggen.
                              (12mm f/2.8, 32mm f/1.8 and 50mm f/1.8)




                              komen ook in x-mount (fuji), maar zo een mooi gestileerde lenzen op vintage look toestellen is een beetje als nen os op nen ezel volgens mij.

                              Volgens geruchten zouden ze samen met de nieuwe NEX7 in april op de markt komen. (?)
                              Zal wel een prijskaartje hangen aan die lenzen, denk dat ze zich hier vooral ook richten op de Lunar van Hasselblad (NEX7 in een ander , heel duur, kleedje)
                              Zou het kunnen dat Hasselblad de NEX7n als basis gaat gebruiken voor de Lunar ipv de nex7 zoals origineel aangekondigd, ik heb zo het vermoeden.

                              Zijn niet geschikt voor FF, dus als je zinnens bent over te stappen naar FF, als die er ooit zou komen, is dit niet zo een goede zaak, of het moet zijn dat geld geen probleem is.

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Een award voor het design dan.. lijkt me ok want dit zijn idd mooie objectieven.
                                Bouwmateriaal zou kunststof of dergelijke zijn buiten dan de belangrijkste inwendige onderdelen die zouden in metaal zijn.
                                12 2.8 is niet snel maar zal wel een compromis zijn om de lens nog vrij compact te houden.
                                Stabilisatie is ook niet aanwezig.. op geen enkele van de drie.
                                Prijzen zouden rond 1000 euro zijn.. en zit daarmee in de buurt van een Zeiss 24 1.8 of een Olympus 75 1.8 dus zal de beeldkwaliteit wel navenant zijn.
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                                Comment

                                Working...
                                X