Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Ik kan me weer niet ontdoen van het gevoel dat deze reactie gevoed wordt door jouw Sony "pride". Je moet geen tweede P. worden hé
    LOL, nee, liever niet . Het is gewoon een feit, niet meer of minder.

    Nee, ik was oprecht benieuwd want op Dpreview staat er weinig/niets over in hun 'voorsmaakje' van de D7000 review . Concurrentie moet kunnen spelen hé Frank, beter voor de consument .

    't Zou wel degelijk een groot voordeel zijn ten opzichte van vroegere DSLRs à la D90, niet ?

    Die Sony's stellen wel snel en goed scherp, maar soms wil je gewoon iets trager in een film - bij zo snel scherpstellen vind ik het soms niet aangenaam om naar te kijken als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben nu eenmaal geen crack qua manueel scherpstellen, zie je . Je zou die snelheid moeten kunnen instellen...

    (Maar bon, we wijken af.)
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      LOL, nee, liever niet . Het is gewoon een feit, niet meer of minder.

      Nee, ik was oprecht benieuwd want op Dpreview staat er weinig/niets over in hun 'voorsmaakje' van de D7000 review . Concurrentie moet kunnen spelen hé Frank, beter voor de consument .

      't Zou wel degelijk een groot voordeel zijn ten opzichte van vroegere DSLRs à la D90, niet ?

      Die Sony's stellen wel snel en goed scherp, maar soms wil je gewoon iets trager in een film - bij zo snel scherpstellen vind ik het soms niet aangenaam om naar te kijken als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben nu eenmaal geen crack qua manueel scherpstellen, zie je . Je zou die snelheid moeten kunnen instellen...

      (Maar bon, we wijken af.)
      Ik denk dat het "inmengen in topics van gebruikers van andere merken om daar - al dan niet subtiel - wijzen op gebreken er van en tegelijk het promoten van het eigen merk" wel iets is wat waar meerderen onder ons af en toe wel eens last van hebben. Ik deed dit in het verleden ook, maar probeer tegenwoordig mijn woorden te wikken en te wegen alvorens ik op "reactie versturen" druk

      Verder vind ik matige AF tijdens LV geen al te grote spelbreker op mijn Nikons. Ik gebruik LV voornamelijk vanaf het statief om de focus exact te leggen waar ik 'm wil (macro - tele - landschap)

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
        Hier een tweede video door mezelf:
        Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

        ...
        prachtige voorbeelden (beide filmpjes). Alleen jammer wanneer hij op het einde de trappen naar beneden duikelt de kleur mee naar beneden duikelt - binnen stoort die gele zweem redelijk vind ik... ik had "cut" geroepen... had ik met de Fuji ook - buiten prima maar eenmaal binnen ???
        Last edited by LesC; 24 november 2010, 16:15. Reden: Quote verbeterd

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Oorspronkelijk geplaatst door fgrik Bekijk bericht
          Alleen jammer wanneer hij op het einde de trappen naar beneden duikelt de kleur mee naar beneden duikelt - binnen stoort die gele zweem redelijk vind ik... ik had "cut" geroepen... had ik met de Fuji ook - buiten prima maar eenmaal binnen ???
          Da's toch gewoon de kleur zoals 'de mens' het daarbinnen ziet? Hoort er bij vind ik.
          En da's enkel een kwestie van witbalans, heeft niets met prestaties te maken ofzo.
          Moest ik ervoor gekozen hebben kon ik alles er ook gewoon 'grijs' uit laten zien daarbinnen.

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            @ Frank: ja, uiteindelijk is iedereen geneigd om 'zijn' eigen merk te promoten denk ik ...ik werk vooral met tabbed browsing en heb de laatste tijd al erg veel tabs (waar ik al een antwoord had getypt) gesloten...

            Hoe zit 't eigenlijk met de batterijduur van de D7000 ? Is daar al iets van bekend ? Stond ook niet in de specificaties die Nikon vrijgeeft, blijkbaar. Batterijduur en buffergrootte is precies altijd top secret bij Nikon .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Hoe zit 't eigenlijk met de batterijduur van de D7000 ? Is daar al iets van bekend ? Stond ook niet in de specificaties die Nikon vrijgeeft, blijkbaar. Batterijduur en buffergrootte is precies altijd top secret bij Nikon .
              Volgens de reviews scoort de D7000 uitstekend qua batterijduur, en ik kan dat tot nu toe alleen maar beamen. Zaterdag camera gekocht en batterij opgeladen, ondertussen meer dan 200 foto's gemaakt en een paar minuten aan filmpjes, heel veel gespeeld met menu's en life view, en vandaag (woensdag) nog 73% capaciteit. Dat ziet er dus heel goed uit. Bovendien is mijn batterij nog nieuw, en zal ze na enkele keren op- en ontladen een grotere capaciteit hebben. Het ziet er naar uit dat ik met 1 batterij gemakkelijk een volledige dag met intensief fotograferen zal kunnen overbruggen. Dat betekent dat ik (nog) geen 2de batterij moet kopen.

              Toevoeging: in mijn handleiding lees ik net dat de batterij 1050 opnames kan maken volgens CIPA standaard (=o.a. met flits) en 4500 opnames volgens Nikon standaard. Wanneer de werkelijkheid daar ergens halverwege tussen ligt, dan ben ik zeer tevreden!
              Last edited by Wivo; 25 november 2010, 14:56. Reden: Toevoeging
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Kan er mij iemand met een d7000 eens vertellen hoeveel een filmpje van 1min in hoogste kwaliteit van uw geheugenkaart vreet, ik denk nt dat dat hier al vermeld is.
                popol

                http://www.fotopopol.be

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                  Kan er mij iemand met een d7000 eens vertellen hoeveel een filmpje van 1min in hoogste kwaliteit van uw geheugenkaart vreet, ik denk nt dat dat hier al vermeld is.
                  Net random getest, 162 MB.

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    De nieuwe accu is 1900mp, dus het zou met niet verbazen als je er rond de 1500-2000 foto's mee maakt.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      iemand enig idee wanneer de en-el15 beschikbaar zal zijn? staat al wel aangekondigd in de webshops maar nergens een levertermijn... (in BE toch niet)
                      [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                        iemand enig idee wanneer de en-el15 beschikbaar zal zijn? staat al wel aangekondigd in de webshops maar nergens een levertermijn... (in BE toch niet)
                        Gisteren toevallig een extra en-el15 en MB-D11 opgehaal bij fotokonijnenberg. (wél in Nederland..... Den Haag)
                        Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
                          Gisteren toevallig een extra en-el15 en MB-D11 opgehaal bij fotokonijnenberg. (wél in Nederland..... Den Haag)
                          je vind die ook op http://www.fvdshop.be/mbd11-mb-d11-p-4005.html aan 259 euro

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Op dpreview.com werd de D7000 nu zeer uitvoerig getest.

                            De link werd reeds elders aangehaald, maar hoort ook in dit topic thuis:

                            http://www.dpreview.com/reviews/nikond7000/

                            Veel leesplezier!
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              Hoe is het met de prijs en de prijsevolutie gesteld? Ik zie de prijs van de D7000 nog altijd niet zakken. Wanneer denken jullie dat we een prijszakking mogen verwachten?
                              Of mogen we dat niet??

                              L.
                              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Binnen een aantal maanden daalt die sowieso. Misschien niet veel, maar dalen zal ze.

                                't Is altijd afwegen met nieuwe producten - nu meteen nieuw speelgoed en de volle pot betalen, of binnen zes maanden kopen en wat minder betalen ?
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X