Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    IDD, very interesting, heb dat zelf ook maar ontdekt nadat ik al een jaar mijn D90 had. Wel vervelend dat in de M-stand, je telkens op het knopje 'iso' moet drukken.
    Nikon Df

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Vandaag in de Fnac wat liggen friemelen aan de D7000.
      - De grip van de D7000 vind ik niet zo goed als mijn D90, er is precies wat minder ruimte over om de duim te plaatsen, ruimte die nu opgeofferd werd lijkt mij aan de LV kantelknop die op de D90 een ronde druktoets is.
      - Het onderste stelwieltje links kan je alleen maar verdraaien als je een minuscuul klein ontgrendelknopje ernaast indrukt. Voor de eerlijkheid weet ik nog niet of je de functies op dat stelwieltje veel dient aan te passen? Handig is het niet maar dat zal wel kwestie van gewoonte zijn zeker?
      Jammer dat in het toonzaalmodel geen batterij stak waardoor ik het toestel niet verder kon testen
      Het ding is de uwe als je er 1349 euro voor neertelt (dure gasten daar hé )
      Last edited by Geert_B; 19 november 2010, 15:45.
      BD0723BE

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Allé komaan, waar blijven de spetterende natuur/actiebeelden met zwaar teleglas en mega DR foto's Toon me overtuigende resultaten en ik vervang mijn D300 direct

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Allé komaan, waar blijven de spetterende natuur/actiebeelden met zwaar teleglas en mega DR foto's Toon me overtuigende resultaten en ik vervang mijn D300 direct


          D7000 is besteld, en dan zet ik wel eens mijn D700 glas erop om wat te vergelijken.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Allé komaan, waar blijven de spetterende natuur/actiebeelden met zwaar teleglas en mega DR foto's Toon me overtuigende resultaten en ik vervang mijn D300 direct
            Ik sta ook vol ongeduld te wachten. Een hoge iso testje mag ook bij zijn
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              Ik sta ook vol ongeduld te wachten. Een hoge iso testje mag ook bij zijn
              Jaja, ik ben ook benieuwd naar die superbeelden...

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Allez dan..
                Het is verre van een superbeeld..
                Maar wel hoge ISO gebruikt in de omstandigheden dat het zou moeten gebruikt worden.
                Scherpte ligt wel op achterste oog maar achja..

                ISO 6400. Met een 50mm/1.8 AIS @ F/1.8, 1/50", statief. Best wel soft op F/1.8 dusja..



                Full-size jpeg basic

                En dan hier een overdag (bewolkt) testje van een muurtje.
                ISO 6400, 50mm/1.8 AIS @ F/5.6, jpeg basic

                High ISO NR staat volgens exif in camera aan. Volgens exif op pc af. Maar niks PS/CNX/.. dus.


                Hier
                ook even een filmtestje met ISO 2000-3600 ofzo.
                Ook met 50/1.8 AIS @ F/1.8
                Vimeo heeft gecomprimeerd van 29MB naar 12 MB


                Morgen ga ik overdag wel wat trekken/filmen. We zien dan wel wat er van komt.




                Dat onderste stelwieltje zoals Geert_B opmerkt is inderdaad wel vrij lastig om te verzetten, met dat kleine knopje. Maar ik zal er wel aan wennen.
                Last edited by BoBo_Igor; 19 november 2010, 19:32. Reden: Toevoegen video

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  D7000 is besteld, en dan zet ik wel eens mijn D700 glas erop om wat te vergelijken.
                  Ik begrijp eigenlijk niet als je al een D700 hebt , je nog een D7000 moet , ok je kan hem gebruiken voor tweede body

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    Ik begrijp eigenlijk niet als je al een D700 hebt , je nog een D7000 moet , ok je kan hem gebruiken voor tweede body
                    Enkel voor "wat winst" in het telebereik zeker

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                      Ik begrijp eigenlijk niet als je al een D700 hebt , je nog een D7000 moet , ok je kan hem gebruiken voor tweede body
                      Is voor de vrouw en ja kan ook als backup voor mezelf.

                      Tjah had nog een bonus te spenderen
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                        Allez dan..
                        Het is verre van een superbeeld..
                        Maar wel hoge ISO gebruikt in de omstandigheden dat het zou moeten gebruikt worden.
                        Scherpte ligt wel op achterste oog maar achja..



                        Hoe meer ik van die fotos zie met 6400 iso, hoe meer ik onder de indruk ben.
                        Hopelijk heb ik hem vlug in mijn handen.

                        Die video bij straatlicht is ook verbluffend.
                        Last edited by LesC; 20 november 2010, 10:56. Reden: Quote verbeterd
                        popol

                        http://www.fotopopol.be

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Nog een uitgebreide review met testfotos;

                          http://www.ephotozine.com/article/Nikon-D7000-14988
                          popol

                          http://www.fotopopol.be

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Ik haal de mijne op deze namiddag met een Nikon AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR.

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              ondertussen ook de trotse eigenaar van een exemplaar! Morgen eens langs Planckendael, daarna zal ik er wat van posten. Eerste testfoto's zien er alvast goed uit, iso 6400 is inderdaad goed te doen, mits de nodige ruisreductie... machien!!
                              [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Ik kwam daarnet eerder toevallig in de Media Markt in Antwerpen. Daar zag ik de D7000 liggen aan 999 Euro. Hij was gewoon op voorraad, zowel de body als de kit met 18-105 VR.

                                Alhoewel ik nog wat wou wachten om mijn D200 te vervangen, heb Ik heb niet lang getwijfeld en hem gekocht. Aan die prijs kon ik hem niet laten liggen!

                                Nu nog een koper voor mijn (uitstekende) D200 vinden ...
                                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                                Comment

                                Working...
                                X