Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
    Zoals ik al zei: de deal is gesloten en ze kunnen je niets maken. Alles hangt af van het feit of je nog bij deze fotoboer over de vloer wil komen en zaken wil doen. Wanneer het een heel redelijke en sympathieke persoon is, zou je natuurlijk kunnen gaan twijfelen ...
    zelfs dan. Een klant is een klant! De winkel die denkt dat hij het zich kan permitteren klanten te verliezen...
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      zou toch ook effe dwars gaan liggen zenne!
      't is hun fout niet die van u, jij moet niet opdraaien voor hun fout.
      nikon stuff

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        heb een mail gehad:

        ze hebben de compensatie aangepast:

        Daar wij het op prijsstellen dat u begrip toont voor onze vergissing willen wij U ook graag een deel compenseren.
        Op vertoon van deze mail krijgt U een geheugen kaart van 8 GB SDHC class 10, fotowerk terwaarde van 20 euro en een sensor reiniging (normale kostprijs = 30 euro) aangeboden.
        Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
          heb een mail gehad:

          ze hebben de compensatie aangepast:

          Daar wij het op prijsstellen dat u begrip toont voor onze vergissing willen wij U ook graag een deel compenseren.
          Op vertoon van deze mail krijgt U een geheugen kaart van 8 GB SDHC class 10, fotowerk terwaarde van 20 euro en een sensor reiniging (normale kostprijs = 30 euro) aangeboden.
          nog even volhouden en je krijgt een Nikkor 200mm f/2 vr
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            nog even volhouden en je krijgt een Nikkor 200mm f/2 vr

            LOL


            I wish!

            Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
              heb een mail gehad:

              ze hebben de compensatie aangepast:

              Daar wij het op prijsstellen dat u begrip toont voor onze vergissing willen wij U ook graag een deel compenseren.
              Op vertoon van deze mail krijgt U een geheugen kaart van 8 GB SDHC class 10, fotowerk terwaarde van 20 euro en een sensor reiniging (normale kostprijs = 30 euro) aangeboden.
              lijkt me al een leuker aanbod dan gewoon 20 euro!
              nikon stuff

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                heb een mail gehad:

                ze hebben de compensatie aangepast:

                Daar wij het op prijsstellen dat u begrip toont voor onze vergissing willen wij U ook graag een deel compenseren.
                Op vertoon van deze mail krijgt U een geheugen kaart van 8 GB SDHC class 10, fotowerk terwaarde van 20 euro en een sensor reiniging (normale kostprijs = 30 euro) aangeboden.
                Misschien heeft die fotoboer de commentaren op dit forum gelezen ...

                Toch een mooi commercieel voorstel. Kan het wel smaken dat zulke problemen op deze wijze opgelost worden.
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  de mail was al verstuurd toen ik dit de eerste keer postte...
                  had enkel nu pas mijn mails binnengehaald...



                  maar vind t toch een goed geste van zijn kant...

                  maar de geste van mijn kant is natuurlijk ook niet te onderschatten

                  Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    The Pinkon D7000.

                    Watch : http://www.youtube.com/watch?v=7_64s...eature=related
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      Toegegeven: ik was initiëel ook heel hard geïnteresseerd in de nieuwe D7000,
                      maar wegens iets te hoge introductieprijs en te verwachte prijsdaling wou ik het nog even uitzingen met het oud koekkedozeke

                      Ondertussen "lees" ik echter verschillende minder goede comments.
                      Ervaren jullie dit ook, of hebben jullie hier totaal geen last van
                      - Hotpixels, zowel bij video-opnames (zou met firmware opgelost worden)
                      - ook bij donkere Foto's met exposure langer dan 8" op 1600ISO of hoger
                      - Regelmatig overbelichting (ik kreeg die indruk zelf ook al als ik sommige beelden op bepaalde sites bekeek)
                      - Bij bracketing-opname verschil in kleur, vooral in rood tussen 2 opnames.
                      - Software communicatieproblemen met Capture NX2 en View2
                      - Geen MASS-storage meer via USB
                      - veel 'hunting' tijdens video-opnames met bewegend onderwerpen

                      Hopelijk is het allemaal niet zo erg als het voorschotelt wordt
                      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                        't heefd lang geduurt die gaat weer wa te horen krijgen
                        nikon stuff

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Hotpixels zouden ondertss opgelost moeten zijn door de nieuwe firmware...


                          Overbelichting heb ik ook al een paar keer gehoord van verschillende bronnen,maar ook dit is weer te compenseren...


                          denk trouwens dat het niet realistisch is te denken dat een toestel alleen positieve punten heeft...
                          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
                            Ervaren jullie dit ook, of hebben jullie hier totaal geen last van
                            - Hotpixels, zowel bij video-opnames (zou met firmware opgelost worden)
                            - ook bij donkere Foto's met exposure langer dan 8" op 1600ISO of hoger
                            - Regelmatig overbelichting (ik kreeg die indruk zelf ook al als ik sommige beelden op bepaalde sites bekeek)
                            - Bij bracketing-opname verschil in kleur, vooral in rood tussen 2 opnames.
                            - Software communicatieproblemen met Capture NX2 en View2
                            - Geen MASS-storage meer via USB
                            - veel 'hunting' tijdens video-opnames met bewegend onderwerpen

                            Hopelijk is het allemaal niet zo erg als het voorschotelt wordt
                            - Hotpixels nog niets van gemerkt (maar nog niet extreem aan het testen geweest). Indien ik dit probleem zou opmerken zal ik een firmware upgrade doen.

                            - Overbelichting: zelf nog niets van gemerkt. Integendeel, ik ondervind dat de belichting precieser en stabieler is dan bij de D200. Zo nodig makkelijk op te lossen met compensatie.

                            - Bracketing nog niet uitgebreid gebruikt.

                            - Software probleem niets van gemerkt.

                            - Mass storage: ik gebruik windows 7 en als ik mijn camera via USB inplug, opent er zich een schermpje "D7000" waarmee ik alle richtingen uitkan (vergelijkbaar met windows verkenner). What's the difference?

                            - Hunting bij filmen: het is van bij het begin bekend dat het AF-systeem bij video haar beperkingen heeft. Zelf nog weinig last van gehad, maar ik ben dan ook geen groot filmer.

                            Wees er maar zeker van dat het allemaal niet zo erg is als men soms laat uitschijnen.
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              hotpixels geen last van .

                              overbelichting ook niet ... denk ik , want zoveel ken ik er nu ook nog niet van, om verschillen op dat gebied met andere merken camera's te vergelijken .
                              ik werk meestal op M , en daar speel ik met de ' belichting ' tot de foto in MIJN ogen goed is .

                              software , ik werk met een mac en ondervind geen problemen.
                              alleen kan ik voorlopig met aperture 3 nog steeds geen RAW importeren .
                              met de programma's van nikon wel, en dat werkt in mijn ogen toch allemaal normaal. alleen ... werk veeel liever met aperture3 . dus dat de update van aperture3 maar snel komt .

                              Bracketing , nog niet gebruikt .

                              filmen ... ja mijn sony full HD cam filmt beter .
                              betreft de beeldkwaliteit zelf , moet de D7000 zeker niet onderdoen, zou zelfs durven zeggen, dat hij iets beter is .

                              hier dus ook pas een firmware update, als dat nodig zou zijn.
                              2 body's en wat lenzen ..

                              older and wiser ... my arse

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                                ...
                                software , ik werk met een mac en ondervind geen problemen.
                                alleen kan ik voorlopig met aperture 3 nog steeds geen RAW importeren ...
                                Nog even wachten op een update,

                                of tijdelijk de NEF bestanden omzetten in DNG?
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                                Comment

                                Working...
                                X