Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Mooi. Jammer dat er geen grote actie en bewegende onderwerpen inzitten. Had graag gezien of het rolling shutter syndroom verbeterd was.

    vb: http://www.youtube.com/watch?v=GJozM...eature=related
    volgens dees video: niet
    nikon stuff

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      volgens dees video: niet
      Da's net zoiets als je toestel van de flat af smijten en kijken of ie een beetje tegen vallen kan.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        volgens dees video: niet
        Even opgezocht: Alle huidige CMOS sensoren hebben blijkbaar een rolling shutter (pixels worden gescand lijn per lijn) met die hier getoonde gevolgen. De oplossing zou een global shutter zijn (duur en plaatsrovend)

        CCD sensoren zijn er immuun voor, maar kunnen dan weer blooming problemen vertonen.

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Hier een tweede video door mezelf:
          Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


          Dit keer wel een levendiger onderwerp (freerunning/parkour) en wat meer actie dus. Er is iets een klein beetje misgegaan met de framerate denk ik. Maar da's post-processing.

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Iets zag ik dat te snel ging op een bepaald moment , denk niet dat jongen dat zo snel deed , maar toch netjes hoor,met een videocamera zal niet beter zijn denk ik

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Dat hij de pilaren opkruipt? Ja dat zou nogal saai zijn moest ik dat in volledige lengte en snelheid laten afspelen.. Vandaar de versnelling.

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                vet filmpje!

                en zeer strak gefilmd!!!





                Niet dat ik de D7000 ga kopen om te filmen,maar wel leuk te weten dat t kan als t nodig zou zijn...
                Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Komende van een D200, heb ik me als upgrade een D7000 aangeschaft. Ik kan alleen maar zeggen: wow, wat een camera!
                  Vooral de beeldkwaliteit bij hogere ISO is er fors op vooruitgegaan (niet moeilijk, want dat is nu net het enige waar de D200 niet in uitblinkt ).

                  De D7000 is een type camera dat helaas niet bestond toen ik ruim 3 jaar geleden voor de D200 koos. Want de D7000 is een totaal nieuw concept, en enkel de afmetingen zijn overgenomen van de D90. Want voor de rest is de D7000 een D300S (op vele vlakken beter zelfs) in een iets compacter formaat, en dat is net wat ik nodig heb. De D200 bleef meer en meer in de kast liggen omwille van afmetingen en gewicht.

                  Nu is de D7000 ook niet bepaald een lichtgewicht. Want met zijn magnesium behuizing is hij toch een 10% zwaarder dan de D90. Maar daardoor voelt hij extra solide aan en ligt hij beter in de hand, ook met mijn ‘zware’ 17-55/2.8 erop.

                  Alhoewel ikzelf steeds in A-mode werk (diafragma voorkeur), vind ik de aanwezigheid van de auto-mode en de scene-mode zeer handig op momenten dat ik de camera in handen van minder ervaren fotografen (zoals mijn vrouw ) duw.

                  Ik kan me voorstellen dat we weldra topics gaan krijgen met de vraag: “wat te kiezen, D7000 of D300S?”

                  Ik denk dat je dat in grote mate van de afmetingen moet laten afhangen. Heb je grote handen, gebruik je vaak lange telelenzen, moet je geregeld extreme omstandigheden doorstaan, dan opteer je beter voor een D300S.

                  Wil je diezelfde kracht gebundeld zien in een iets compactere en lichtere behuizing die toch nog heel stevig is en goed in de hand ligt, dan is de D7000 de betere keuze.

                  Uiteraard zijn er nog een aantal andere zaken die pleiten voor de D300S: bij gebruik van de batterijgrip is hij sneller (8 beelden/sec tov 6 beelden/sec). Hij heeft meer focuspunten (51 tov 39), en heeft ook wat meer knopjes voor instelling van belichting en autofocus. Al moet ik zeggen dat dit ook bij de D7000 heel vlot gaat zonder dat je de menu’s moet induiken. Voor de volledigheid nog maar eens de link met de belangrijkste specificaties van de D7000, D90 en D300S: http://www.dpreview.com/previews/nikond7000/

                  Geen evidente keuze, lijkt mij. Ook omwille van het relatief kleine prijsverschil. Een probleem dat zal opgelost worden wanneer de opvolger van de D300S er zal zijn, met specificaties die de D7000 zullen overtreffen, maar tevens met een prijskaartje dat (zeker bij de lancering) beduidend hoger zal liggen.

                  Hoe dan ook, komende van de D200 heb ik mijn keuze nog geen seconde beklaagd. De toekomst zal uitwijzen of dit zo blijft. Ik ben nu volop aan het experimenteren en aan het genieten van de resultaten.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                    Hier een tweede video door mezelf:
                    Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


                    Dit keer wel een levendiger onderwerp (freerunning/parkour) en wat meer actie dus. Er is iets een klein beetje misgegaan met de framerate denk ik. Maar da's post-processing.
                    Toegegeven....het is werkelijk knap !

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                      hoe stonden de instellingen van je camera tijdens het filmen ?
                      Dat zou ik ook wel willen weten. Ik heb ietwat begrepen uit de tekst op Dpreview dat er een nieuwe keuze is qua AF voor het filmen, AF-F...wat net het klassieke pijnpunt is bij filmen met DSLRs. Alleen de A55/A33 heb ik nog maar deftig zien scherpstellen. Hoe gebeurt dit nu eigenlijk bij deze ? Contrast-detection AF à la NEX ? Of moet je echt handmatig scherpstellen omdat deze in de praktijk niet bruikbaar is ?

                      Sorry voor de misschien nogal rare vragen, maar ik heb nog nooit deftig met een DSLR gewerkt die kan filmen .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                        hoe stonden de instellingen van je camera tijdens het filmen ?
                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Dat zou ik ook wel willen weten. Ik heb ietwat begrepen uit de tekst op Dpreview dat er een nieuwe keuze is qua AF voor het filmen, AF-F...wat net het klassieke pijnpunt is bij filmen met DSLRs. Alleen de A55/A33 heb ik nog maar deftig zien scherpstellen. Hoe gebeurt dit nu eigenlijk bij deze ? Contrast-detection AF à la NEX ? Of moet je echt handmatig scherpstellen omdat deze in de praktijk niet bruikbaar is ?

                        Sorry voor de misschien nogal rare vragen, maar ik heb nog nooit deftig met een DSLR gewerkt die kan filmen .

                        Ah over die vraag heb ik heen gelezen denk ik.

                        Sluitertijd op 1/50". Da's zowat een standaardwaarde. ISO en diafragma kies je wat zelf he. Hangt af van de situatie en het effect dat je wilt. Ik zat hier meestal rond F/5.6 en ISO 100-400.

                        AF-F.. mjah . Is inderdaad contrast-detection en dus helemaal niet bruikbaar in mijn geval..
                        Manueel is 100x beter.. Mits oefening. En hangt ook af van de lens. Zo is m'n 50mm nog uit 'den ouden tijd' en heeft een zalige boterzachte manuele scherpstelring.

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                          Ah over die vraag heb ik heen gelezen denk ik.

                          Sluitertijd op 1/50". Da's zowat een standaardwaarde. ISO en diafragma kies je wat zelf he. Hangt af van de situatie en het effect dat je wilt. Ik zat hier meestal rond F/5.6 en ISO 100-400.

                          AF-F.. mjah . Is inderdaad contrast-detection en dus helemaal niet bruikbaar in mijn geval..
                          Manueel is 100x beter.. Mits oefening. En hangt ook af van de lens. Zo is m'n 50mm nog uit 'den ouden tijd' en heeft een zalige boterzachte manuele scherpstelring.

                          ben een echte leek op dit gebied, vandaar deze misschien domme vragen

                          neem aan dat je op stand M staat ?
                          sluitertijd ,dacht dat alléén voor foto's maken was ? sluiter staat toch open als je filmt ?
                          2 body's en wat lenzen ..

                          older and wiser ... my arse

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Jep Manueel, maar dan moet je in je menu ook nog instellen dat filminstellingen ook op manueel staan. Standaard niet.

                            Sluiter staat open ja.. Bezie het als een elektronische belichtingstijd. Toch bij een spiegelreflex. Deftige filmcamera's hebben effectief een soort sluiter die ronddraait ipv open en toe gaat.

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
                              AF-F.. mjah . Is inderdaad contrast-detection en dus helemaal niet bruikbaar in mijn geval..
                              Manueel is 100x beter.. Mits oefening.
                              Da's nu eens een antwoord waar je iets aan hebt, zie . Contrast-detection werkt wel goed op kleine systeemcamera's, maar op een DSLR...

                              Bedankt voor het antwoord. 't Is dus eigenlijk zoals Live View, dat ook niet met AF gebruikt kan worden ...
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Bedankt voor het antwoord. 't Is dus eigenlijk zoals Live View, dat ook niet met AF gebruikt kan worden ...
                                Ik kan me weer niet ontdoen van het gevoel dat deze reactie gevoed wordt door jouw Sony "pride". Je moet geen tweede P. worden hé

                                Comment

                                Working...
                                X