Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Ik heb deze morgen de D7000 eens geprobeerd in de saturn in wilrijk en ik moet zeggen ik was verbaasd van de AF-snelheid en nauwkeurigheid alleen dat vind ik al een serieuze upgrade t.o.v.de D90....ook de zoeker vind ik helderder dan die van de D90.
    Ik vond wel dat de ontspanknop nogal gevoelig was...bv je bent aan het focussen en voor je het weet druk je af....zal gewoonte zijn zeker. Voor de rest lijkt hij iets groffer van bouw dan de D90 en iets zwaarder....lijkt meer op een body van de D300 nu.

    In ieder geval een mooie upgrade van de D90,maar ik ga nog wat wachten tot hij iets in prijs zakt...

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      dit is toch een teken dat ze te snel nieuwe toestellen op de markt willen brengen dunkt me. Het ding is amper een maand uit...

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Oorspronkelijk geplaatst door ronald77 Bekijk bericht
        dit is toch een teken dat ze te snel nieuwe toestellen op de markt willen brengen dunkt me. Het ding is amper een maand uit...
        Daar is niks verkeerd mee. Het gaat soms om zeer kleine wijzigingen.

        Om je een idee te geven: ik heb op mijn mountainbike een GPS van Garmin, en daar verschijnt vrijwel maandelijks een nieuwe update van de software (niet van de kaart, voor alle duidelijkheid). Terwijl die GPS al 1,5 jaar op de markt is en Garmin toch ook een heel goede reputatie heeft.

        Dus vind ik dat dat bij Nikon nog heel goed meevalt!
        Last edited by Wivo; 28 december 2010, 08:46.
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Oorspronkelijk geplaatst door ronald77 Bekijk bericht
          dit is toch een teken dat ze te snel nieuwe toestellen op de markt willen brengen dunkt me. Het ding is amper een maand uit...
          Een fabrikant kan tegenwoordig maar beter voor zijn fouten uitkomen, ipv ze te negeren... vroeg of laat krijg je dat anders toch in je gezicht. oa. wiki-leaks ea.
          In de autoindustrie zijn er nog nooit zoveel terugroepacties geweest als de laatste jaren... mensen raken misnoegd als problemen niet opgelost worden en kopen het merk nooit meer. Nu voelen ze dat er ondersteuning is.
          Als je een set koopt van € 2000 dan mag je wel wat verwachten. body + lenzen (d7000+...)
          Last edited by Dirk007; 5 december 2010, 10:45.

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht


            dan heb ik me mooi 150 euro in mijn zakken gestoken

            ik zou eerder zeggen dat er 150€ niet uit is gekomen
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Zijn er winkels die recente toestellen overnemen bij aankoop van een D7000 ?
              Ik heb een D90 Body met 7300 kliks, een goed jaar oud. Wat zou die waard zijn ?


              R
              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                Zijn er winkels die recente toestellen overnemen bij aankoop van een D7000 ?
                Ik heb een D90 Body met 7300 kliks, een goed jaar oud. Wat zou die waard zijn ?


                R
                ik denk zo een 430 euro

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                  1049 voor de set met de 18-105 lens?


                  das wel heel goedkoop...
                  Hé body !

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    als ik men D7000 uitzet , blijft er in het venstertje rechtsbovenaan , steeds het volgende staan : ( 1.0 ) k .

                    dit blijft er gewoon opstaan, ookal staat het toestel dagen uit .
                    hebben jullie dat ook ?

                    wat betekent ( 1.0 ) k eigenlijk ?
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                      als ik men D7000 uitzet , blijft er in het venstertje rechtsbovenaan , steeds het volgende staan : ( 1.0 ) k .

                      dit blijft er gewoon opstaan, ookal staat het toestel dagen uit .
                      hebben jullie dat ook ?

                      wat betekent ( 1.0 ) k eigenlijk ?
                      Dat is perfect normaal en geeft het aantal foto's weer dat je nog kan maken alvorens je geheugenkaart vol is. In dit geval = 1000 (de k staat voor kilo = 1000).

                      Wanneer je de fotokwaliteit verandert (L/M/RAW/fine/normal/basic) dan zal ook het aantal resterende foto's wijzigen.

                      Staat trouwens ook allemaal in de handleiding!
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        ok , bedankt

                        handleiding heb ik al zeker 5 keer gelezen , maar telkens erover gelezen dan zeker
                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                          ok , bedankt

                          handleiding heb ik al zeker 5 keer gelezen , maar telkens erover gelezen dan zeker
                          Dat moet zijn, want dit staat zeer duidelijk op pagina 8 en vooral 36.
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            ik zou eerder zeggen dat er 150€ niet uit is gekomen
                            vandaag telefoon gehad van de fotoboer die me teveel korting had gegeven...

                            ze hebben de fout in hun boekhouding gevonden en hebben me dus gevraagd die 150 euro terug te betalen...


                            Ze gaven me wel een compensatie van 20 euro ,maar das natuurlijk peanuts t.o.v. die 150 euro

                            bummer

                            (((
                            Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door ronald77 Bekijk bericht
                              dit is toch een teken dat ze te snel nieuwe toestellen op de markt willen brengen dunkt me. Het ding is amper een maand uit...
                              Omdat er altijd mensen zijn, die willen bewijzen dat er iets niet deugd.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                                vandaag telefoon gehad van de fotoboer die me teveel korting had gegeven...

                                ze hebben de fout in hun boekhouding gevonden en hebben me dus gevraagd die 150 euro terug te betalen...


                                Ze gaven me wel een compensatie van 20 euro ,maar das natuurlijk peanuts t.o.v. die 150 euro

                                bummer

                                (((
                                Zoals ik al zei: de deal is gesloten en ze kunnen je niets maken. Alles hangt af van het feit of je nog bij deze fotoboer over de vloer wil komen en zaken wil doen. Wanneer het een heel redelijke en sympathieke persoon is, zou je natuurlijk kunnen gaan twijfelen ...
                                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                                Comment

                                Working...
                                X