Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Ze noemen het updates, maar het zijn complete nieuwe versies van de firmware.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
      Die update hoef je niet te doen als je geen probleem hebt. Deze update biedt enkel een oplossing voor het hotpixel-probleem bij Live View en Video.

      Wanneer er later een nieuwe update zou komen, kan je die installeren zonder dat je eerst de eerdere updates moet uitvoeren.

      Persoonlijk wacht ik er ook nog mee, ik heb immers geen hinder ondervonden van hotpixels.
      niet dat ik gehaast ben - ikzelf heb er ook geen last van !

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Kan het nog een beetje vager????
        Komt er iets dat de D7000 nog flink gaat overtreffen of dezelfde specs in een goedkopere body?
        ja. over 3 jaar komt er een D9000: APC, 24MP, ISO 12800.
        erik, Nikon materiaal

        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

        Comment


        • Overheating video-mode

          Ik lees overal dat bij het gebruiken van de video-modus, DSLR's snel oververhit worden...
          Is dit slecht voor het toestel en hoelang kan je dan eigenlijk filmen met de D7000 ivm. bv de D300s ???

          Mss iemand die eens kan proberen hoe lang hij volhoudt
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            in de mist getrokken, snel vliegend RC viegtuigje op afstand .
            had wel meer treffers met de 70-200 2.8f VRII dan met de 70-300 VRII .
            ben tevreden van mijn D7000

            2 body's en wat lenzen ..

            older and wiser ... my arse

            Comment


            • Re: Overheating video-mode

              Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
              Ik lees overal dat bij het gebruiken van de video-modus, DSLR's snel oververhit worden...
              Is dit slecht voor het toestel en hoelang kan je dan eigenlijk filmen met de D7000 ivm. bv de D300s ???
              De D300s heeft een maximum cliplengte van 5 minuten t.o.v. de D7000 die 20 minuten heeft.
              Maar hoeveel clips die achter elkaar kunnen draaien zonder oververhit te raken.. Geen idee.
              Ik denk niet dat het heel slecht is voor het toestel tenzij je het laat verhitten tot het zou doorbranden ofzo, als dat al kan . Men zegt dat er dan veel ruis op het beeld komt te zitten.
              Na afkoelen is het weer in orde.


              Ik heb in Guatemala de filmfunctie eens wat gebruikt.
              Een paar clipjes van (Actieve) vulkanen:

              Visit my website for more: http://godfroidbrothers.be Order of appearance of the volcanoes: Pacaya, Fuego (between Agua & Acatenango) and Santiaguito. Filmed…
              Last edited by BoBo_Igor; 7 januari 2011, 18:42. Reden: Nieuwe versie op Vimeo

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Bestaat er een afstandsbediening voor de D7000 en zo ja, wat kost zo'n ding ?
                popol

                http://www.fotopopol.be

                Comment


                • Re: waar blijft de D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                  En als de d7000 er is volgt de d7500 en komen de vragen : Kopen de d7500 of wachten op de d8000?
                  dan zal ik wachten voor dat hogere versie LOL: D
                  Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6

                  Comment


                  • Re: Overheating video-mode

                    Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht


                    Ik heb in Guatemala de filmfunctie eens wat gebruikt.
                    Een paar clipjes van (Actieve) vulkanen:



                    http://www.youtube.com/watch?v=uNwXqAwV_uc


                    Knap !
                    goede beeldkwaliteit , mooi landschap

                    beeldkwaliteit moet niet onderdoen tegenover die van de huidige HD cam's , alleen is het handiger-makkelijker om met een cam te filmen.
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      idd zeer knap...

                      grootste struikelblok vind ik de rollingshutter...
                      maar we moeten niet zagen...
                      t beestje werkt goed en doet meer dan fatsoenlijk wat hij moet doen!
                      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        'k neem morgen de D700 en de D7000 beide mee op concert. Weet alleen nog niet welke met welke lenzen.
                        24-70/2.8 en 70-200/2.8
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          ik heb een vraagje over de d7000 dus ik dacht van em hier even te posten.

                          biedt die (relatief) gigantische hoop autofocuspunten een voordeel tegenover de meeste andere camera's met 9, 11 of misschien 15 AF punten? er zijn bovendien maar 9 kruissensoren, zoals op de meeste mid range camera's.
                          en met die grote hoop over heel het frame en je selecteert ze allemaal te doen werken, focust de camera dan wel steeds waar je op wil focussen? ik heb al eens in een winkel een camera getest die 15 AF punten had en die focuste bijna nooit op wat ik wou... meestal dingen aan de zijkant die er niets mee te maken hadden

                          edit: o, ja, is nog iets. is dat gerucht dat de d7000 de neiging heeft om te overbelichten waar?

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                            ik heb een vraagje over de d7000 dus ik dacht van em hier even te posten.

                            biedt die (relatief) gigantische hoop autofocuspunten een voordeel tegenover de meeste andere camera's met 9, 11 of misschien 15 AF punten? er zijn bovendien maar 9 kruissensoren, zoals op de meeste mid range camera's.
                            en met die grote hoop over heel het frame en je selecteert ze allemaal te doen werken, focust de camera dan wel steeds waar je op wil focussen? ik heb al eens in een winkel een camera getest die 15 AF punten had en die focuste bijna nooit op wat ik wou... meestal dingen aan de zijkant die er niets mee te maken hadden

                            edit: o, ja, is nog iets. is dat gerucht dat de d7000 de neiging heeft om te overbelichten waar?
                            Die 39 zijn absoluut een voordeel en doen wat ze moeten doen. Op mijn D700 heb ik trouwens bijna altijd de 51 punten opstaan.

                            Overbelichting: Ik dacht dat dat opgelost was in de laatste firmware, maar ben er niet zeker van.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              bij mij heeft hij zelf de neiging om iet onder te belichten maar dat is rap goedgemaakt natuurlijk, en als je de AF punten op auto laat kiezen dan is het idd zo dat hij vaak scerpsteld op iets wat je niet wil .
                              maar gewoon manueel kan je perfect eender welk AF-punt aanspreken , ik vind het alleszinds iets zeer handig(komende van een D60 met maar 3 AF punten

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
                                bij mij heeft hij zelf de neiging om iet onder te belichten maar dat is rap goedgemaakt natuurlijk, en als je de AF punten op auto laat kiezen dan is het idd zo dat hij vaak scerpsteld op iets wat je niet wil .
                                maar gewoon manueel kan je perfect eender welk AF-punt aanspreken , ik vind het alleszinds iets zeer handig(komende van een D60 met maar 3 AF punten
                                Inderdaad AF-A is iets wat ik per direct afgezet heb...zo irritant
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                                Comment

                                Working...
                                X