Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    D'er was trouwens vandaag nog een update voor Aperture: 3.1.1, maar zo te zien is daar geen support voor nieuwe camera's bij.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Nog even wachten op een update,

      of tijdelijk de NEF bestanden omzetten in DNG?


      bedankt voor de info LesC

      heb de DNG converter gedownload en installeerd . werkt prima , dat omzetten .
      heb net de update van aperture 3 ook binnen. jammer dat D7000 RAW er nog niet bijzat .
      2 body's en wat lenzen ..

      older and wiser ... my arse

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
        - Geen MASS-storage meer via USB
        - veel 'hunting' tijdens video-opnames met bewegend onderwerpen
        De mass-storage is al paar jaar verwijderd bij Nikon modellen. Is ook het geval bij Canon en waarschijnlijk nog andere [Mod-LesC]Verwijzing naar specifieke andere types verwijderd. Het gaat hier over de D7000.[/Mod]
        Dus kan je moeilijk als verwijt gebruiken.

        Het is niet zo moeilijk om je SD/CF kaartje uit je camera te halen en in kaartlezer te steken. Gaat veel sneller en vreet de batterij van je camera niet leeg.

        En àlle video-opnames bij de huidige generaties DSLRs geven hunting bij AF.
        De live AF van de D7000 zou wel pak verbeterd zijn en bij de beste horen.
        Last edited by LesC; 13 december 2010, 19:46.

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          [Mod-LesC]Discussie over andere merken verwijderd.[/Mod]

          Die live AF - slaat dat op live view, of op de videomodus ?
          Last edited by LesC; 13 december 2010, 19:40.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            [Mod-LesC]Discussie over andere merken verwijderd.[/Mod]

            Snelheid hangt vooral af van het kaartje zelf en sowieso is een deftige kaartlezer een pak sneller en zit een kaartlezer in elke deftige laptop. Feit.
            Last edited by LesC; 13 december 2010, 19:39.

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Live-view = videomodus?
              De dingen dat bij het ene werken, werken ook bij het andere denk ik.
              En ja, dat werkt inderdaad niet schitterend.
              Maar manueel focussen werkt uiteraard perfect!

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                De mass-storage is al paar jaar verwijderd bij Nikon modellen. Is ook het geval bij Canon en waarschijnlijk nog andere [Mod-LesC]Verwijzing naar specifieke andere types verwijderd. Het gaat hier over de D7000.[/Mod] Dus kan je moeilijk als verwijt gebruiken.

                Het is niet zo moeilijk om je SD/CF kaartje uit je camera te halen en in kaartlezer te steken. Gaat veel sneller en vreet de batterij van je camera niet leeg.
                Zo'n uitspraak wekt de indruk dat het zonder kaartlezer niet zou kunnen, en dat is fout. [Mod-LesC]Knip[/Mod]

                Ook de D7000 kan gewoon met de USB kabel verbonden worden met de computer, en de rest gaat vanzelf (én snel). Ik gebruik nooit een kaartlezer!
                Last edited by LesC; 13 december 2010, 19:47.
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Dat dacht ik ook te zeggen, maar wachtte liever op bevestiging van iemand die deze Nikon beter kent . Bedankt Boris .

                  P.S.: knappe website!

                  Wivo, ik ben blij dat er toch iemand met een kabeltje durft werken . Je krijgt het er toch sowieso bij en je spaart het geld uit van een kaartlezer. Wel maar een relatief kleine kost, maar da's meer geld voor een sneller kaartje .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    ik werk in 7-8 van de 10 gevallen ook met het kabeltje, gaat goed .
                    mijn iMac heeft nochtans een ingebouwde kaartlezer voor SDHC formaat.
                    2 body's en wat lenzen ..

                    older and wiser ... my arse

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      [Mod-LesC]Verwijzing naar vorige, verwijderde posts verwijderd. Opnieuw on topic.[/Mod]

                      Ohja, Camera Labs (uitstekende website trouwens) heeft een review over de D7000. Kwestie dat we toch een beetje on-topic blijven .



                      Wivo, hoorde je ook iemand die iets zei zoals "defensief" en "kalm blijven" ?

                      Last edited by LesC; 13 december 2010, 19:44.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        [Mod-LesC]En nu weer on topic, gasten, of ik ruim wat posts op en sluit de boel. Dit is het Nikon D7000 Topic.

                        Heb intussen wat ingegrepen. Bij de eerstvolgende ontsporing is het hier afgelopen.[/Mod]
                        Last edited by LesC; 13 december 2010, 19:44.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          even een vraagje:

                          is het normaal dat ik voor bracketing 3 keer op de knop dien te drukken als ik 3 foto's wil?


                          mijn oom drukt slechts 1 maal op zijn knop waarbij het toestel onmiddellijk 3 foto's (indien zo ingesteld) maakt...

                          heb ik iets verkeerd ingesteld?of is het effectief zo dat ik 3 keer dien te drukken?


                          cheers,

                          J

                          PS heb t niet terug gevonden in de handleiding...
                          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Bij belichtingsbracketing moeten 3 aparte opnames gemaakt worden (dus 3 keer op de ontspanner drukken).

                            Bij witbalansbracketing moet 1 opname gemaakt worden waarbij automatisch 3 opnames met verschillende WB opgeslagen worden.

                            Was bij mijn vorige Nikons ook steeds zo.
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                              even een vraagje:

                              is het normaal dat ik voor bracketing 3 keer op de knop dien te drukken als ik 3 foto's wil?


                              mijn oom drukt slechts 1 maal op zijn knop waarbij het toestel onmiddellijk 3 foto's (indien zo ingesteld) maakt...

                              heb ik iets verkeerd ingesteld?of is het effectief zo dat ik 3 keer dien te drukken?


                              cheers,

                              J

                              PS heb t niet terug gevonden in de handleiding...

                              Ik heb dat toevallig vorige week ontdekt bij mijn D90 hoe ik dat moet doen. Je hebt een knopje waar je de ontspanstand kunt regelen (enkel beeld, continu laag en hoog, zelfontspanner, afstandbediening) Als je de bracketing insteld moet je ook die knop veranderen van enkel beeld naar continu hoog. Als je de ontspanknop blijft indrukken maakt hij automatisch zijn vb. 3 beelden.

                              Kijk eens in de handleiding bij: ontspanstand
                              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                                Als je de ontspanknop blijft indrukken maakt hij automatisch zijn vb. 3 beelden.
                                Dat is redelijk logisch, dat is de burst-mode van elke camera.

                                Maar darth rikush had het niet over "ingedrukt houden", maar slechts 1x indrukken en dan automatisch 3 foto's hebben.

                                Persoonlijk denk ik dat dit niet mogelijk is en dat het een misverstand is, maar we leren altijd iets bij.

                                Comment

                                Working...
                                X