Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: waar blijft de D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
    hmmm... heb hen zaterdag gebeld en dan zeiden ze "eind november"... ben eens benieuwd, maar ga er hoedanook straks langs om er ene te bestellen
    Ooit zullen ze wel binnenkomen
    Je gaat daar geen spijt van hebben Cee.....
    Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Am-staff,

      Mijn lossless compressed 14bit Nef files zijn tot op heden max 27MB groot. Gebruik je compressed of de lossless compressed?

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        Was die lens bij de camera, want kamera express verkoopt hem samen met die als kit.

        nee, heb die lens in den tijd los gekocht. nog geen moment spijt van gehad.
        prijs - kwaliteit is dat eigenlijk mijn beste lens
        2 body's en wat lenzen ..

        older and wiser ... my arse

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Nick_Art Bekijk bericht
          Am-staff,

          Mijn lossless compressed 14bit Nef files zijn tot op heden max 27MB groot. Gebruik je compressed of de lossless compressed?


          niet compressed
          hangt van foto tot foto af veronderstel ik .
          2 body's en wat lenzen ..

          older and wiser ... my arse

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            ben mijne D7000 gisteren gaan halen bij Foto Rubens (studio 73) in Wilrijk. Had ze daar besteld en ze lag rustig op mij te wachten. 's Avonds al even mee gespeeld en ben er heel tevreden over!

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
              ben mijne D7000 gisteren gaan halen bij Foto Rubens (studio 73) in Wilrijk. Had ze daar besteld en ze lag rustig op mij te wachten. 's Avonds al even mee gespeeld en ben er heel tevreden over!

              awel .. dat geloof ik direct




              trouwens , zijn er eigenlijk al negatieve ervaringen met dit toestel opgedoken ?
              zoja , dan mogen deze hier natuurlijk ook gepost worden hee.
              vind er momenteel weing ' slecht ' over terug , maar wat niet is, kan nog komen.
              is tenslote nog maar goed twee weken op de markt.
              2 body's en wat lenzen ..

              older and wiser ... my arse

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Hoeveel leden zouden hem al hebben er moest hier een tellen gestaan hebben

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                  niet compressed
                  hangt van foto tot foto af veronderstel ik .
                  Hangt af van de hoeveelheid (absolute) detail in de foto. Zo zal een foto op ISO 12800 van een bos een stuk zwaarder zijn dan een foto van een blad papier op iso 100.

                  Ik heb voorlopig ook nog geen negatieve ervaringen met de D7000.. Ben er ook nog niet deftig mee op stap geweest.

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                    awel .. dat geloof ik direct




                    trouwens , zijn er eigenlijk al negatieve ervaringen met dit toestel opgedoken ?
                    zoja , dan mogen deze hier natuurlijk ook gepost worden hee.
                    vind er momenteel weing ' slecht ' over terug , maar wat niet is, kan nog komen.
                    is tenslote nog maar goed twee weken op de markt.
                    Ja, om die draagriem te bevestigen moet je wat tijd nemen en rust rondom je heen hebben...

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                      vind er momenteel weing ' slecht ' over terug , maar wat niet is, kan nog komen.
                      is tenslote nog maar goed twee weken op de markt.
                      Waarom zou er iets slecht aan de camera moeten zijn?

                      Zonder de camera te hebben vast gehad: je heb 2 handen nodig om de iso te verzetten(zoals elke Nikon). Het iso knopje zou aan de rechterkant van de camera moeten zitten, zodat je met het instelwiel aan de andere kant van de camera de iso kan verzetten.

                      Dat is niet slecht maar gewoon onhandig, je hebt een lange lens vast en dan moet je hand weer naar de camera om de iso te verzetten, terwijl je rechterhand toch al aan de camera zit.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Waarom zou er iets slecht aan de camera moeten zijn?

                        Zonder de camera te hebben vast gehad: je heb 2 handen nodig om de iso te verzetten(zoals elke Nikon). Het iso knopje zou aan de rechterkant van de camera moeten zitten, zodat je met het instelwiel aan de andere kant van de camera de iso kan verzetten.

                        Dat is niet slecht maar gewoon onhandig, je hebt een lange lens vast en dan moet je hand weer naar de camera om de iso te verzetten, terwijl je rechterhand toch al aan de camera zit.
                        Bij de D90 kan ik in Aperture Priority mode perfect ISO aanpassen met het draaiwieltje aan de achterkant van de camera. Of mis ik hier iets?
                        De Flickr-pagina.
                        Nikon D90 met een hele reeks lenzen

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door Geys1987 Bekijk bericht
                          Bij de D90 kan ik in Aperture Priority mode perfect ISO aanpassen met het draaiwieltje aan de achterkant van de camera. Of mis ik hier iets?
                          Alleen als je instelt om ISO weer te geven ipv frame buffer counter. Custom D3 instelling of "Show ISO/Easy ISO". Niet standaard.

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Je kan net zoals bij den D90 je ISO laten verschijnen waar je image counter staat, als je de ontspanknop half indrukt staat dan daar je ISO waarde
                            Welke je vervolgens met je voorste of achterste instelwieltje kan wijzigen hangt af van of je in A of S aan t werken bent, kan gewoon met een hand, als je het toestel niet kent zeg je beter niks, ik doe ook geen afbreuk aan toestelen waar ik het gebruik nie van ken
                            Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                            Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              Heeft er niemand een leuk idee om een dagje of middagje uit te organiseren met de D7000 eigenaren, zodat er bergen testfoto's gemaakt kunnen worden?

                              Ervaringen kunnen dan gedeeld worden!

                              Grtz
                              Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Alleen als je instelt om ISO weer te geven ipv frame buffer counter. Custom D3 instelling of "Show ISO/Easy ISO". Niet standaard.
                                very interesting dat wist ik nog niet!
                                [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                                Comment

                                Working...
                                X