Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Luc D90 Bekijk bericht
    Heb de D7000 nog net geen jaar en vindt de fotokwaliteit bijzonder tegenvallen. Ondanks sommige goede reviews. Binnen okee maar buiten scoort hij absoluut niet goed. Foto's zijn heel snel overbelicht en het dynamisch bereik ervaar ik als slecht. Je kan d-lighting aan zetten, maar dan vind ik de foto's vlak en contrastarm.
    Het overbelichten van zonnige omstandigheden is een drama! Nooit zo'n probleem gekend met mijn Nikon D90! Ik ga de D7000 dan ook van de hand doen! Maar moet nog uitzoeken welke andere toestellen dit probleem niet hebben!
    De mijne was net om die redenen weg na 3 maand...

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Ik opende toen een topic over mijn slecht presterende D7000. Kreeg toen massaal kritiek over onkunde enz..enz...
      Maar weet ondertussen wel beter de D7000 was gewoon niet goed. Leverde overbelichte en onscherpe foto's op bij mij. Ik had waarschijnlijk een slecht exemplaar. Bij mij was hij de deur terug uit na 3 weken en heb me toen terug een D90 gekocht waar ik nu nog steeds prachtige mooi belicht en scherpe plaatjes mee schiet.

      Grtz
      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Tja ... hoe ervaringen kunnen uiteenlopen.

        Zelf ben ik super tevreden van m'n D7000. Ik heb hem nu 3,5 jaar (het was één van de eerste op de Belgische markt), en ik hoop hem nog lang te kunnen houden. Met m'n vorige Nikons heb ik telkens max 2,5 jaar gedaan, dus dat zegt al iets.

        Er zullen wellicht wel slechte exemplaren geweest zijn, maar voor mij blijft de gouden regel: ken je camera, en weet om te gaan met z'n eigenschappen. Functie's zoals belichtingscompensatie, meetmodus en AE-L staan er niet voor niets op. Maar inderdaad, die discussies zijn allemaal al lang geleden gevoerd geweest.
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          @wivo Ik ga er geen discussie meer over beginnen....maar ik ken wel degelijk mijn camera's had D70,D80 en nu D90 en geloof me ik kreeg geen enkele iets of wat deftige foto uit de D7000 erg vond ik dat. Maar blijkbaar was is niet alleen.

          Grtz
          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Ik had ook de ganse reeks: D70, D80, D90 en werk nu sedert een 3-tal jaren met een D7000. Bij mij is de D7000 veruit het beste toestel dat ik ooit van Nikon gebruikte. Vooral de zeer snelle autofocus doet wonderen. Ik fotografeer vooral racewagens. Waarschijnlijk heb ik dan ook een "goed" exemplaar vast. Ooit gekocht in Tenerife, in kit met de 18-105 VR voor toen amper 900 Euro ... Die kitlens heb ik destijds aan mijn dochter gegeven, en werk meestal met de gewone, vaak bekritiseerde 18-200 VR. Ik heb meer dan 10 andere lenzen van Nikon (ook de zogenaamde primes) maar op een circuit heb ik gewoonweg geen tijd om van lenzen te veranderen ... Het gaat allemaal zo snel. Gewoon de ISO waarden van de D7000 aanpassen, en toch prima opnames ! Eén minpunt: filmopnames (full HD): forget it. Die Live View is vééééééééééél te traag. Zonder statief gewoon niet om aan te zien. Het is een fototoestel, geen DV camera .... Mvg Marc
            NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Een camera en lenzen gekocht in Tenerife ? Bij zo een klein winkeltje in Playa de las Americas, gerund door indiërs ? Ze hebben dikwijls leuke aanbiedingen, maar ben bang dat ik er een kat in een zak koop. Okee, je hebt wel europese garantie (hoop ik) van Canon, maar toch ...
              Ginds kan je wel afbieden, dat durf ik bij Konijnenberg bijvoorbeeld niet :-)

              Comment

              Working...
              X