Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto chiptuning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: auto chiptuning

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    De pers in die auto's..
    Zo'n reactie vind ik er toch een beetje over : zo'n chiptuning kan je zeer makkelijk terug ongedaan maken (toch dat chiptuningbedrijf).
    Met die aanpassing (en een geleverd bewijs hiervan voor de rechtbank) en een gepeperde boete zou dat toch mogen volstaan...

    Ik heb veel meer problemen met al die mensen die rondrijden, zonder schouwingsbewijs, zonder verzekering en heel regelmatig ook nog zonder geldig rijbewijs...
    En wij, brave verzekeringsbetalerkes, mogen dan betalen om een fonds te spijzen om de ongevallen die die "sukkelaars" veroorzaken, te vergoeden...
    Iemand die een auto (en alles wat er rond hangt), niet kan of wil betalen, moet er ook niet meer rond rijden...
    Last edited by polleke_cgc; 24 september 2010, 11:59.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • Re: auto chiptuning

      Als ik in mijn oldtimer (bijna dan toch) Renault R4tje de vis platinees(ontstekingsverdeeldingesplaatjes) vervang door een elektronische ontsteking. (http://www.123ignition.nl/ )Moet ik dan ook die procedure gaan volgen?
      Want dat is ook niet meer origineel en er worden ook aanpassingen gedaan om een hoger rendement te halen met de huidige brandstof tov die van 20jaar geleden.

      Comment


      • Re: auto chiptuning

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Als ik in mijn oldtimer (bijna dan toch) Renault R4tje de vis platinees(ontstekingsverdeeldingesplaatjes) vervang door een elektronische ontsteking. (http://www.123ignition.nl/ )Moet ik dan ook die procedure gaan volgen?
        Want dat is ook niet meer origineel en er worden ook aanpassingen gedaan om een hoger rendement te halen met de huidige brandstof tov die van 20jaar geleden.
        Als die aanpassing ervoor zorgt dat het vermogen en koppel van de motor significant afwijkt van wat op de homologatie staat, dan vrees ik van wel... .
        Hoewel ik ook niet weet, hoe het gesteld is met schouwing en homologaties van oldtimers...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • Re: auto chiptuning

          van 30pk naar 31 misschien .

          Comment


          • Re: auto chiptuning

            Oorspronkelijk geplaatst door E46_320 Bekijk bericht
            Om wat meer duidelijkheid te scheppen, hieronder de samenvatting van de inhoud van die proces verbalen

            Ik heb dus 2 pv's meegekregen die dag
            Toch enige bedenking ...
            Hoe komen agenten erop dat je chiptuning gedaan hebt? Was je dan 250km/u aan het rijden met een wagen dat normaal maar 195 kan?

            Er moet toch iets héél opvallend geweest zijn aan uw wagen of ge hebt iets zeer opvallend uitgestoken ... misschien verlinkt door iemand?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: auto chiptuning

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Toch enige bedenking ...
              Hoe komen agenten erop dat je chiptuning gedaan hebt? Was je dan 250km/u aan het rijden met een wagen dat normaal maar 195 kan?

              Er moet toch iets héél opvallend geweest zijn aan uw wagen of ge hebt iets zeer opvallend uitgestoken ... misschien verlinkt door iemand?
              Misschien een volledig getunede auto en dan de motor tuning met een box ertussen, die zien ze natuurlijk zitten.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • Re: auto chiptuning

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Toch enige bedenking ...
                Hoe komen agenten erop dat je chiptuning gedaan hebt? Was je dan 250km/u aan het rijden met een wagen dat normaal maar 195 kan?

                Er moet toch iets héél opvallend geweest zijn aan uw wagen of ge hebt iets zeer opvallend uitgestoken ... misschien verlinkt door iemand?
                Als ik de eerste post herlees, dan hebben ze hem blijkbaar laten stoppen bij het verlaten van die chiptuner. Dan is het niet moeilijk meer natuurlijk...
                En je hebt er natuurlijk altijd, die al van de 1-ste meter eens moeten testen of dat tunen gelukt is .
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • Re: auto chiptuning

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                  En als men kan aantonen dat zelfs als je in je recht zou zijn, je aan je chips geknoeid hebt, ben je de pineut...zelfs bij 30km/u
                  Je bent vooral de pineut als je voertuig dan niet verzekerd is of als de aanpassing de oorzaak is van het ongeval.
                  De kans dat ze uw auto gaan onderzoeken op chiptuning na een ongeval aan 30km/u is echter zeer klein.

                  De pers in die auto's..
                  Dat doet zo'n dikke 3-liter wel dat wat afgezwierd komt aan "legale snelheid".

                  OP 25j een gemiddelde van 63000 Km /jaar en minder dan 2 boetes per jaar... en totaal ongevalvrij (hout vasthouden!!) .. toch niet slecht denk ik...ik houd me strikt aan de snelheidsregels als ik off snelweg ben, echter daar ook niet sneller dan 135km/u...
                  Noem jij 2 boetes per jaar "niet slecht" ... ik noem dat eerder "geluk dat ze u niet meer gepakt hebben".
                  Als je de regelthjes volgt, dan heb je normaal geen boetes ... dat is pas "niet slecht".
                  En dan nog ... ik ken er genoeg die altijd als een gek rijden maar het "geluk hebben" nog nooit gepakt geweest te zijn.
                  Dus om in uw lijn van redenering te volgen ... chiptunen is zich niet aan de regels houden en dus vernietigen die auto ... awel als ge twee boetes per jaar krijgt, dan hou je u ook niet aan de regels en dus de versnipperaar in dat rijbewijs.

                  Als ik in duitsland kom dan gaat hij plank ( ook maar waar het mag ).
                  Plank met een 3-liter ... moet wel dik over de 200 km/u zitten dan.
                  Als ge u hier altijd aan de regeltjes en dus nooit harder dan 120 km/u rijdt (135 afgerond blijkbaar), dan ben je ook niet gewoon een voertuig aan die snelheid onder controle te houden ... dus evenzeer een gevaar op de baan, zelfs dat het toegelaten is.

                  komaan hee , belieg jezelf niet hee ...
                  .../...
                  koop van de eerste pas en snelle auto zoals ik en betaal taks en verzekering zoals het hoort...
                  3 liter 6cyl turbo intercooler benzine... kost wel wat , maar alles is er op afgesteld ....
                  .../...
                  en ok, een 3 liter met alles op en aan heb je in belgie niet van doen, maar ik ben wel in orde...
                  Hmmm ... belieg jezelf nu ook eens niet, een 3-liter Turbo Intercooler koop je niet alleen voor het comfort hé, comfortabele wagens genoeg met een 2-literke in.
                  Niet dat je dat niet mag hebben, dat is uw probleem en keuze maar mensen zijn ook niet onnozel hoor. Als je zoiets hebt, dan is er altijd eens een moment dat ge u even laat gaan ... al is het maar even.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: auto chiptuning

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Als ik de eerste post herlees, dan hebben ze hem blijkbaar laten stoppen bij het verlaten van die chiptuner. Dan is het niet moeilijk meer natuurlijk...
                    En je hebt er natuurlijk altijd, die al van de 1-ste meter eens moeten testen of dat tunen gelukt is .
                    Ja ... dat is als naast de uitgang van een dancing of café gaan staan om ene te pakken op drank. Nu de dieven nog.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: auto chiptuning

                      oei er bleek al een verse pagina te zijn, mag weg

                      Comment


                      • Re: auto chiptuning

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Toch enige bedenking ...
                        Hoe komen agenten erop dat je chiptuning gedaan hebt? Was je dan 250km/u aan het rijden met een wagen dat normaal maar 195 kan?

                        Er moet toch iets héél opvallend geweest zijn aan uw wagen of ge hebt iets zeer opvallend uitgestoken ... misschien verlinkt door iemand?
                        Ze stonden hem op te wachten als hij de garage buitenreed.
                        pixelpusher

                        Comment


                        • Re: auto chiptuning

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                          oei er bleek al een verse pagina te zijn, mag weg
                          Bedankt voor de verwijzing ... topic is zo lang aan het worden dat ge hier en daar eens stukken overslaagt.

                          Edit : Da's straf ... ik quote een tekst, de originele tekst wordt nadien vervangen en ook in mijn reactie is het aangepast.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: auto chiptuning

                            Zo'n reactie vind ik er toch een beetje over : zo'n chiptuning kan je zeer makkelijk terug ongedaan maken (toch dat chiptuningbedrijf).
                            Met die aanpassing (en een geleverd bewijs hiervan voor de rechtbank) en een gepeperde boete zou dat toch mogen volstaan...
                            Da's dus niet waar, ik dacht het ook zo te regelen.
                            Das zoiets als eerst iets mispeuteren en dan rechtzetten, of ne auto stelen en dan maar teruggeven. Neen. Chiptuning is verboden en strafbaar. Ik wist da ook nie.

                            Punt is da die firma der niet aan had mogen komen zonder die goedkeuring. Hierdoor maakt hij zich ook schuldig (en ik derbij). Dus allebei pech !
                            Had die tent daar correcte info gegeven had ik het niet laten doen.
                            Iets verkopen wat verboden is mag ook niet hé.

                            En inderdaad, ze zijn/waren die tent daar in de mot aan het houden, dus alles wa daar buitengaat wordt vroeg of laat gecontroleerd denk ik. Enfin, dus zonder da papier afblijven. Doet het toch dan zijt ge SAMEN strafbaar. Voila, bedankt Meneer Schouppe.

                            Comment


                            • Re: auto chiptuning

                              Je had toch kunnen zeggen dat je je banden ofzo was gaan oppompen of info gaan vragen, dan was het aan hen om te bewijzen.
                              Kan moeilijk geloven dat ze daar met een vermogenbank staan hé
                              Flickr

                              Comment


                              • Re: auto chiptuning

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                                Je had toch kunnen zeggen dat je je banden ofzo was gaan oppompen of info gaan vragen, dan was het aan hen om te bewijzen.
                                Kan moeilijk geloven dat ze daar met een vermogenbank staan hé
                                Euch : een tuner die z'n job goed doet, zal wel een vermogenbank staan hebben zeker ? Dus in dit geval moesten ze niet ver rondtoeren. En krijg je van zo'n tuner de vermogengrafiek normaal niet gewoon mee ?
                                En dat bewijs leveren is ook anders niet zo moeilijk : de politiemannen kunnen gewoon eens in die tuningzaak gaan vragen wat ze daar aan je kar gedaan hebben.
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X