Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto chiptuning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: auto chiptuning

    Ik rij zelf met een pk rijke diesel maar er gaat inderdaad niets boven een V6 (of meer) benzine 'sound'.

    Mijn volgende wordt zeker terug een benzine !

    Comment


    • #92
      Re: auto chiptuning

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Wat zeker is dat sommige clichés over de dieselmotor ondertussen al lang verouderd zijn.
      past dan goed bij dit topic)(
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #93
        Re: auto chiptuning

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Haha hoe herkenbaar...dat geluid is bijna om op *censored*

        Mijn raampje gaat dikwijls naar beneden als er zo eentje naast me staat.
        Ja en zeker in een tunnel, heb nu zelf een autoke dat zo'n geluid maakt maar elke tunnel gaat mijn raam nog naar beneden en schakel ik een versnelling lager
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #94
          Re: auto chiptuning

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Ja en zeker in een tunnel, heb nu zelf een autoke dat zo'n geluid maakt maar elke tunnel gaat mijn raam nog naar beneden en schakel ik een versnelling lager
          uhu, had ik ook altijd toen ik met mijn moto door Liefkenshoektunnel reed, even in de spiegels kijken of ik min of meer alleen was, dan vertragen en versnelling of 2 afkomen en daarna eens lekker door de toeren jagen (had open uitlaat) en op het einde laten uitbollen, knalde dan nog eens lekker ook..

          Heerlijk!!!

          Maar moto was niet gechipt (om On topic te blijven voor Bouk )
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #95
            Re: auto chiptuning

            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Zalig en diesel in 1 zin

            Jeremy clarckson qoute:
            Diesel is the fuel of Satan, anyone who chooses a car with no spark plugs has given up on life. Choosing such a thing would be like choosing a pair of trousers with an elasticated waist simply because they were easy to clean.
            Maar hij rijdt samen met zijn vriendjes wel de 24u van Silverstone met een BMW 330d (neen, geen M3) en zit gans de tijd te stoefen op het autootje en het rijplezier

            Neemt niet weg dat mijn volgende wagen ook mijn eerste benzine wagen zal worden (maar meer omdat ik veel minder km's doe dan voorheen).
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment


            • #96
              Re: auto chiptuning

              Allemaal fijn om te horen, maar ik schiet er natuurlijk niets mee op.
              Het punt is dat die chiptuning firma's met hunne reclame gewoonweg illegaal bezig zijn.

              Je gaat er vooreerst van uit dat een firma, winkel of eender wat legale activiteiten aanbiedt. Da's zoiets als in de Delhaize gaan kopen, en dan buiten vernemen dat je iets illegaals bezit !

              Via de link op wegcode (http://wegcode.be/forum/showthread.p...UNING-VERBODEN) staat er zeer duidelijk dat het inderdaad illegaal is als een "verbouwing" gebeurt zonder toestemming van de constructuer.
              Nu blijkt OOK dat een chiptuner of firma NIET MAG TUNEN zonder dat papier !!!
              Owel zeggen ze dat eerst, ofwel blijven ze ervan af, MAAR.... ze tunen alsnog.

              Ze verzwijgen dus dat het illegaal is als je vooreerst geen goedkeuring hebt.
              Ze doen dus illegale activiteiten als ze toch chippen. De klant is strafbaar, maar ook de chiptuning firma is dan STRAFBAAR !!!

              Ik vind dat ze dat EERST MOETEN vragen of vertellen ivm die goedkeuring.
              Is er die NIET, dan moeten ze er van afblijven. Ze willen natuurlijk geld van de klanten zien en daarom gaan ze door MAAR ZE TREKKEN JE DUS ONGEVRAAGD MEE EN ZO
              BEN JE DUS OOK STRAFBAAR.

              Nu ben ik het slachtoffer (en ook strafbaar natuurlijk) van hun vuile praktijken !!!

              Ik vind dat dit niet kan

              Comment


              • #97
                Re: auto chiptuning

                Ik kan je alleen maar aanraden om een advokaat te raadplegen om zo je auto terug te vragen.
                Onder welke voorwaarden dat zal gebeuren weet ik niet maar ik kan me alvast het volgende voorstellen:
                - herkeuring
                - attest van CONSTRUCTEUR dat de tuning ongedaan gemaakt is, en dat de auto terug conform is volgens het gelijkvormigheidsattest

                Als je chiptuning doet, dan weet je dat je risico's neemt. Jij hebt pech...
                Alles verhalen op de tuner zal moeilijk worden, maar de tuner zal misschien ook gestraft worden.

                Kijk trouwens ook eens na welk papier je bij de tuner getekend hebt. Waarschijnlijk staat er wel ergens in de kleine lettertjes dat de auto mogelijk niet meer conform is.

                Wel raar dat dit de eerste keer is dat we van zoiets horen. Tuning bestaat al jaren. Misschien zijn ze een heksenjacht begonnen...

                Comment


                • #98
                  Re: auto chiptuning

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Aha, iemand die alles wettelijk doet ?

                  Proficiat hiervoor
                  Ben vroeger ook ne rebel geweest, maar je trekt toch altijd aan het kortste eindje hoor...
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #99
                    Re: auto chiptuning

                    Het bezit van een getunede is niet verboden, net zomin als een wagen tunen.
                    Je met die wagen op de openbare weg begeven is wel verboden en dat moet jij als chauffeur weten.
                    Er zijn zo wel meer van die zaken die je mag kopen / bezitten maar niet mag gebruiken of waar je minstens een bepaald bewijs/ toelating voor nodig hebt om te gebruiken.
                    Bv: CB/radiozender, meertonige claxon, extra sterke lampen, blauw zwaailicht, banden die niet gehomologeerd zijn enz.
                    Wat dacht je bv van een auto, je kan het kopen maar zonder rijbewijs mag je er niet mee op de openbare weg mee rijden.
                    Alle schuld op de tuner steken is te gemakkelijk en onrechtvaardig.
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                    Comment


                    • Re: auto chiptuning

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                      Het bezit van een getunede is niet verboden, net zomin als een wagen tunen.
                      Je met die wagen op de openbare weg begeven is wel verboden en dat moet jij als chauffeur weten.
                      Er zijn zo wel meer van die zaken die je mag kopen / bezitten maar niet mag gebruiken of waar je minstens een bepaald bewijs/ toelating voor nodig hebt om te gebruiken.
                      Bv: CB/radiozender, meertonige claxon, extra sterke lampen, blauw zwaailicht, banden die niet gehomologeerd zijn enz.
                      Wat dacht je bv van een auto, je kan het kopen maar zonder rijbewijs mag je er niet mee op de openbare weg mee rijden.
                      Alle schuld op de tuner steken is te gemakkelijk en onrechtvaardig.
                      Ben ik helemaal mee akkoord, de tuner kan niet weten dat jij dit niet aan je wagen laat doen om hem nog uitsluitend op het circuit te gebruiken.
                      Als je een steakmes koopt en je vermoord daar iemand mee ipv uw steak daar mee te snijden is die verkoper dan ook schuldig?
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • Re: auto chiptuning

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                        koop van de eerste pas en snelle auto zoals ik en betaal taks en verzekering zoals het hoort...
                        3 liter 6cyl turbo intercooler benzine... kost wel wat , maar alles is er op afgesteld ....
                        Chiptuning is niet altijd om meer PK's te hebben maar om een betere afstelling. Veel auto's hebben last van een dip op een bepaald toerental, dit kan je meestal met chiptuning wegwerken.
                        Of je dat nodig hebt of niet moet je zelf maar uitmaken ... een 3 liter 6 cylinder turbo intercooler heeft de gemiddelde Belg ook niet nodig, moeten ze het daarom verbieden en van de baan halen?
                        Met bredere banden, laag profiel en van een goede kwaliteit kunt ge ook sneller door de bochten ... verbieden dus.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: auto chiptuning

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Ben ik helemaal mee akkoord, de tuner kan niet weten dat jij dit niet aan je wagen laat doen om hem nog uitsluitend op het circuit te gebruiken.
                          Als je een steakmes koopt en je vermoord daar iemand mee ipv uw steak daar mee te snijden is die verkoper dan ook schuldig?

                          Beetje kort door de bocht he.

                          Een steakmes dient per definitie om je vlees te snijden..

                          Een getunede auto dient per definitie...

                          inderdaad
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • Re: auto chiptuning

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Beetje kort door de bocht he.

                            Een steakmes dient per definitie om je vlees te snijden..

                            Een getunede auto dient per definitie...

                            inderdaad
                            Om snel te rijden, dus op het circuit te rijden.

                            Neem het dan anders als je wil, moet de persoon die een wapen verkoopt aan iemand met sportschutters licentie veroordeelt worden wanneer deze persoon dit zou gebruiken om iemand te vermoorden. Ga nu niet zeggen dat wapens origineel gemaakt worden om op een ronde witte schijf met cirkels te schieten he. En ja die heeft dan een vergunning en jij geen papier om met die auto op de openbare weg te rijden als hij aangepast is. Maar net zoals die wapenhandelaar niet weet dat die persoon iemand ermee gaat doodschieten kan die tuner niet weten dat jij op de openbare weg gaat rijden met die auto. Race vergunning vragen is geen optie want er zijn dagen dat je het circuit op mag zonder.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • Re: auto chiptuning

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Met bredere banden, laag profiel en van een goede kwaliteit kunt ge ook sneller door de bochten ... verbieden dus.
                              Inderdaad, zoals een auto gemaakt en geleverd wordt moet hij blijven...
                              Men denkt dat je dan sneller door bochten kan, maar dat is alleen maar zo als je je vering en alles daaromtrent ook aanpast...(ben zeer dicht betrokken bij race toestanden en heb ook al de nodige rondjes op francorchamps gedraaid) Bij echte snelheids auto's is dus ook alles aangepast van voor tot achterbumper...
                              Meer pk's staat gelijk aan veel meer en kordaat remmen, dus de originele remmen?????

                              En nog iets, ben een twee jaar geleden een nichtje van me kwijt gespeeld door een verkeersongeval. Haar vriend was ook een freak met auto's. Ze zijn uit de bocht gegaan en de tegenpartij (mijn nonkel) heeft kunnen aantonen en bewijzen dat aan die auto geknoeid geweest is. Nu hebben ze die mensen tot op 't bot uitgekleed, huis verkocht etc. etc.
                              Is het dat je allemaal waard ?? Tunen maar !!!

                              en ok, een 3 liter met alles op en aan heb je in belgie niet van doen, maar ik ben wel in orde...
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment


                              • Re: auto chiptuning

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Om snel te rijden, dus op het circuit te rijden.

                                Neem het dan anders als je wil, moet de persoon die een wapen verkoopt aan iemand met sportschutters licentie veroordeelt worden wanneer deze persoon dit zou gebruiken om iemand te vermoorden. Ga nu niet zeggen dat wapens origineel gemaakt worden om op een ronde witte schijf met cirkels te schieten he. En ja die heeft dan een vergunning en jij geen papier om met die auto op de openbare weg te rijden als hij aangepast is. Maar net zoals die wapenhandelaar niet weet dat die persoon iemand ermee gaat doodschieten kan die tuner niet weten dat jij op de openbare weg gaat rijden met die auto. Race vergunning vragen is geen optie want er zijn dagen dat je het circuit op mag zonder.
                                Als die tuner zijn gezond verstand gebruikt dan weet hij dat zeer goed.. die ziet het verschil verdorie goed genoeg tussen een race versie (zowel auto als coureur) en weet ook dat al de auto's die ze tunen niet op't circuit gaan. maar dat is zijn zorg niet. tunen mag voor race-versies en daarvoor teken je ook.. net als de wapenhandelaar en de steakmessen verkoper.. die mensen kunnen in principe niets verweten worden, maar moeten wel eerlijke informatie geven, en da's natuurlijk niet goed voor de winkel hee..

                                en op zolder met een getunede auto is ook niet toegestaan zonder race licentie ( in theorie, want het is moeilijk te controleren)
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

                                Comment

                                Working...
                                X