Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto chiptuning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: auto chiptuning

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Euch : een tuner die z'n job goed doet, zal wel een vermogenbank staan hebben zeker ? Dus in dit geval moesten ze niet ver rondtoeren. En krijg je van zo'n tuner de vermogengrafiek normaal niet gewoon mee ?
    En dat bewijs leveren is ook anders niet zo moeilijk : de politiemannen kunnen gewoon eens in die tuningzaak gaan vragen wat ze daar aan je kar gedaan hebben.
    Kan moeilijk geloven dat het allemaal zo een gang zou gaan?
    Politie komt even binnen bij Mr de Tuner: "we komen even de bank gebruiken"
    Ik zou er zeker niet om kunnen lachen, wie gaat dit dan betalen?
    Alle verder moei ik mij hier niet in want geloof er niet zoveel van (of hoe ze hem gepakt hebben)
    Flickr

    Comment


    • Re: auto chiptuning

      Begint een topic van "zever in pakskes" te worden.
      TS is in fout en hij moet niet zeggen dat hij van niets wist want dat geloofd niemand.

      Doen zoals ik vroeger en veel anderen voor hem gedaan hebben als ze iets fout deden en betrapt werden.

      Slikken, incasseren en betalen ( en proberen van niet meer betrapt te worden )

      Verantwoordelijk zijn voor je daden noemt zoiets.

      De pers in vind ik nu ook weer een veel te overdreven straf, zekers als je vergelijkt met gasten die onverzekerd rondrijden of onder invloed van alle mogelijke drugs
      Last edited by Jo; 27 september 2010, 01:19.
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • Re: auto chiptuning

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Zo'n reactie vind ik er toch een beetje over : zo'n chiptuning kan je zeer makkelijk terug ongedaan maken (toch dat chiptuningbedrijf).
        Met die aanpassing (en een geleverd bewijs hiervan voor de rechtbank) en een gepeperde boete zou dat toch mogen volstaan...

        Ik heb veel meer problemen met al die mensen die rondrijden, zonder schouwingsbewijs, zonder verzekering en heel regelmatig ook nog zonder geldig rijbewijs...
        En wij, brave verzekeringsbetalerkes, mogen dan betalen om een fonds te spijzen om de ongevallen die die "sukkelaars" veroorzaken, te vergoeden...
        Iemand die een auto (en alles wat er rond hangt), niet kan of wil betalen, moet er ook niet meer rond rijden...
        sorry hee , 't is niet mijn bedoeling hoor...
        heb precies niet zo een beste week
        heb hier op het forum nog ergens mensen
        gekwetst zonder dat dit eigenlijk mijn
        bedoeling is..
        grts Peter
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • Re: auto chiptuning

          Kan gebeuren
          Een slechte week is nog geen slecht jaar hè

          Jo(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • Re: auto chiptuning

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
            heb precies niet zo een beste week
            Een boete gekregen misschien?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: auto chiptuning

              Chiptuning kan ... maar moet wel volgens de regels uitgevoerd worden

              Als ik bvb mijn BMW naar AC Schnitzer breng in Aachen dan komt die terug met héél wat extra vermogen ... maar ook betere remmen, banden, ophanging ... en dan krijg ik ook al de papieren mee die hiervoor nodig zijn, dus hogere verzekering, hogere taksen ... en dergelijke ... no way dat de politie deze wagen in beslag kan nemen, hetzelfde bij Hartge, Brabus en al die andere 'echte' tuners.

              Als ik hier tussen de lijnen lees dan vrees ik dat de 'chip-geknoei' (want je kan het volgens mij geen tuning noemen ) hier door één of andere would-be gedaan is (ik heb ook nog een eeprom programmer staan, dus als ik de goede soft Google kan ik ook tuning doen ) ... en dat is natuurlijk helemaal illegaal ... de politie gaat een echte tuner niet in de gaten houden hoor, die doet alles volgens het boekje met de bijbehorende papierwinkel (en geloof me, de administratie hiervoor is afschrikwekkend), het feit dat ze deze 'tuner' in het oog hielden kan volgens mij alleen maar betekenen dat er iets louche aan de zaak is ... chip tuning (of re-mapping) is niet moeilijk, het juist en correct doen wel ... en voor een 'prijsje' bestaat niet in deze wereld, je speelt uiteindelijk met je eigen leven hé.

              In dit geval heeft de eigenaar pech gehad en hebben ze hem gepakt ... voor deze ene rijden er waarschijnlijk honderd nog rond, nu gaan ze negen kansen op tien een voorbeeld willen stellen bij de politie en jij bent de sukkelaar die ze hiervoor opgezet hebben.

              Ik hoop echt voor je dat je je wagen terugkrijgt, maar ik vrees ervoor eerlijk gezegd, en trouwens, als ze zelf de tuning ongedaan maken wil ik echt niet weten in welke staat je je wagen gaat terugkrijgen als ie zes maanden buiten op een opslag terrein gestaan heeft

              Trouwens, niet iedereen kan een snelle wagen nieuw kopen, dus kopen ze een 2e hands Bimmer en bouwen deze langzaam verder uit ... net zoals we allemaal met onze fotografie hobby gedaan hebben toch ?

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • Re: auto chiptuning

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                sorry hee , 't is niet mijn bedoeling hoor...
                heb precies niet zo een beste week
                heb hier op het forum nog ergens mensen
                gekwetst zonder dat dit eigenlijk mijn
                bedoeling is..
                grts Peter
                Mij heb je niet gekwetst hoor...Ben zelf ook niet echt een voorstander van chiptuning. Maar je "oplossing" vond ik er wat over...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • Re: auto chiptuning

                  k heb niet veel verstand van die dingen maar is "chip-tuning" tegenwoordig niet wat uit de mode? Ik hoor tegenwoordig meer en meer praten dat enkel de software van de wagen wordt aangepast, en meer dan 20 of 25 pk zou je daar niet uithalen?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • Re: auto chiptuning

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                    Begint een topic van "zever in pakskes" te worden.
                    TS is in fout en hij moet niet zeggen dat hij van niets wist want dat geloofd niemand.

                    Doen zoals ik vroeger en veel anderen voor hem gedaan hebben als ze iets fout deden en betrapt werden.

                    Slikken, incasseren en betalen ( en proberen van niet meer betrapt te worden )

                    Verantwoordelijk zijn voor je daden noemt zoiets.

                    De pers in vind ik nu ook weer een veel te overdreven straf, zekers als je vergelijkt met gasten die onverzekerd rondrijden of onder invloed van alle mogelijke drugs
                    hoe kom je daar nou bij??
                    toch maar een goed kijken wie TS is en wat hij vraagt, ook al ist al wat jaartjes geleden!!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • Re: auto chiptuning

                      k heb niet veel verstand van die dingen maar is "chip-tuning" tegenwoordig niet wat uit de mode? Ik hoor tegenwoordig meer en meer praten dat enkel de software van de wagen wordt aangepast, en meer dan 20 of 25 pk zou je daar niet uithalen?
                      Als je momenteel een Volvo XC60 diesel D5 koopt met 163 pk kan men door een software-aanpassing (lees: chiptunen) het vermogen opdrijven tot 248 pk. Dat is iets meer dan 20 of 25 pk En Volvo is blijkbaar erg zeker van zijn stuk, want bij het chiptunen (kost 750 Euro als ik goed ben geinformeerd) is ook een motorgarantie.
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

                      Comment


                      • Re: auto chiptuning

                        TS vraagt idd gewoon raad ivm chiptuning...

                        Wat dat betreft zou ik het gewoon niet doen onder het moto van: de sop is de kool niet waard

                        Wil je wettelijk in orde zijn moet je uw ombouwing laten goedkeuren door toyota (met attest) en autoveiligheid (alleen staand geval), PVG laten aanpassen, verzekering laten aanpassen & daar dus ook tax voor betalen.

                        Doe je dat niet, even goede vrienden, maar mocht er ooit iets ernstig gebeuren (ongeval met dodelijke afloop) met uwen auto (gij moet zelf ni eens achter t stuur zitten hoor) Dan zal er 9/10 gespit en gevonden worden, het prijskaartje voor u zal niet om te lachen zijn, maw. ga de rest van uw leven maar werken om schadevergoeding, medische kosten, interventies, gerechtskosten, achterstallige belastingen, boete, .... af te betalen.

                        Bij motorfietsen zie je dat ook, maar meestal om fiscale redenen. In België worden die machines dan als 100 pk verkocht, maar worden achteraf terug opengezet naar het originele vermogen. Die machines zijn verder volledig identiek kwestie ophanging, remmen, koeling en alles wat je maar kan bedenken aan de volvermogen versie. Alleen betaal je door deze ingreep minder BIV (wegentaks blijft hetzelfde en verzekering ook).
                        Dit is eigenlijk net het omgekeerde dan wat bij autos met 'chiptuning' gedaan word. Motorfietsen zijn gebouwd op 'vol vermogen' maar worden afgeknepen om fiscaal aantrekkelijk te worden. Heel de motorfiets is dus berekent op het hoge vermogen, niet het lage zoals bij auto's.

                        De trend met nieuwe euro normen is ook dat er minder vermogen/cc behaald word! Hoe zou dat toch komen... ? Niet omdat de motor efficiënter word door eknel meer vermogen te leveren.

                        Comment


                        • Re: auto chiptuning

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          hoe kom je daar nou bij??
                          toch maar een goed kijken wie TS is en wat hij vraagt, ook al ist al wat jaartjes geleden!!
                          grt,bouk.
                          Bouk

                          Volledige topic lezen,
                          Is antwoord op E46 320

                          Grtjes
                          Jo(Han)
                          Last edited by Jo; 27 september 2010, 01:21.
                          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                          Comment


                          • Re: auto chiptuning

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nils_vn Bekijk bericht
                            Dit is eigenlijk net het omgekeerde dan wat bij autos met 'chiptuning' gedaan word. Motorfietsen zijn gebouwd op 'vol vermogen' maar worden afgeknepen om fiscaal aantrekkelijk te worden. Heel de motorfiets is dus berekent op het hoge vermogen, niet het lage zoals bij auto's.

                            De trend met nieuwe euro normen is ook dat er minder vermogen/cc behaald word! Hoe zou dat toch komen... ? Niet omdat de motor efficiënter word door eknel meer vermogen te leveren.
                            Minder vermogen per cc ? Uit een 1.4 l halen ze bv. nu 180 pk (en 250 Nm) (en dat is gewoon uit de fabriek), uiteraard via de nodige turbo's. Uit een 1.6 diesel halen ze nu standaard een 110 pk. Hoe lang is het geleden dat ze standaard uit een 1.9 met moeite 90 pk haalden.
                            Mijn eerste polo'ke had een 1.4 van 60 pk .
                            De tendens de laatste tijd, is om steeds kleinere motoren te gebruiken, en steeds meer pk's/l ondanks dat die milieuvriendelijke items inderdaad niet bijster goed zijn voor het rendement (denk maar aan catalysatoren en roetfilters die meer tegendruk in de uitlaat opleveren, of andere lambda-sondes die verplichten om bij de stochiometrische verhouding te werken, i.p.v. met arm mengsel (uiteraard bij benzine), enz.).
                            Sommigen gaan wel wat ver in die kleine motoren : wat denk je van een Volvo break V70 1.6D met 110 pk... Lijkt me niet direct een bliksemschicht .
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • Re: auto chiptuning

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Toch enige bedenking ...
                              Hoe komen agenten erop dat je chiptuning gedaan hebt?
                              Er zijn er genoeg die zelf ergens op een site vermelden dat ze van zoveel pk naar zoveel gegaan zijn, das wat je zeker niet moet gaan doen als je hebt laten tunen.
                              Gewoonlijk zetten ze daar dan nog een hoop foto's (met nummerplaat) bij ook.
                              Ik ken er die hebben laten tunen om meer koppel te hebben als ze met hun caravan op reis gaan en die zijn er zeer tevreden over.
                              Zelf vind ik wat extra pk ook nuttig niet om 200km te kunnen rijden als hij oorspronkelijk maar 190km gaat maar bij het voorbij steken heb je nog iets als je toch eens in een benarde situatie komt doordat den een of andere ergens zonder kijken uit een zijweg komt terwijl je aan het voorbij steken bent.
                              Wat ik me wel afvraag dat is als je op tuner sites gaat kijken voor wat het nodig is van bakken die 300 tot 400 pk hebben nog eens te laten tunen naar 400 tot 500pk, dat zijn in mijn ogen degene die met hun en een ander zijn leven spelen.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment


                              • Re: auto chiptuning

                                Hangt er allemaal van af hoe je hem laat tunen. Als je een 220 CDI koopt met 150 pk en je laat die tunen naar 163 pk dan heb je nog altijd de versie die ook door Mercedes verkocht wordt. Identiek dezelfde wagen. Je hebt buiten die 13 pk ook nog een 30-tal Newton/meter bij. En dat is interessant, want in bepaalde situaties is dat wreed gemakkelijk. De Q5 wordt ook in die motorisaties gemaakt, daar zeggen ze in de garage zelf dat het goedkoper is om hem te laten tunen dan de zwaardere versie te kopen. Die rijden er zelfs zelf mee naar de tuner.....
                                Bottom line: zet ne zot in een 2 pk en hij zal er zelf of anderen mee verongelukken.....

                                On topic: je zal je wagen wel terug krijgen, maar een ferm boeteke zal je wel mogen verwachten. Zoek wel een advocaat die ondervinding heeft in zulke zaken. In uw voordeel pleit dat je er feitelijk nog niet mee gereden hebt niettegenstaande dat de intentie er natuurlijk wel was. Veel geluk nog...
                                D90 - D70 - F80 + glas

                                Comment

                                Working...
                                X