Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto chiptuning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: auto chiptuning

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Je hebt een overschot aan gelijk. Zelfs dealers bieden chiptuning aan! Ook de kwaliteit van de brandstof verschilt van land tot land, en in ons land is de kwaliteit een stuk beter dan bvb in voormalige Oostbloklanden. Dus legaal chiptunen kan perfect, zonder nadelige gevolgen aan de motor.

    En al de rest is bijzaak, inclusief de paar chauffeurs die hier zitten die ferm gefrustreerd zijn omdat er al eens iemand in "een dikke kar" hem voorbijsteekt.
    Idd, de brandstof en olie etc hoort natuurlijk er ook bij!

    En ik denk dat het andersom is, veel gefrustreerden die in hun dikke bak worden voorbijgestoken door "kleine" bakskes...
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • Re: auto chiptuning

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Dus de oorzaak van bumberkleven achter iemand die de wettelijke snelheid rijdt, ligt bij die voorganger ?
      Meestal wel spijtig genoeg maar natuurlijk niet altijd.

      Hoeveel zijn er niet die in het linker rijvak blijven plakken gedurende kilometers niettegenstaande rechts plaats is?
      Nu kan je bij jezelf denken van "ik rij 120km/u" en daar moet niemand aan mijn gat komen plakken.
      Maar stel eens dat die achter u 10 km/u sneller is dan jij en ook mooi 120 km/u doet?

      Hoe kan dat nu? Zet eens uw GPS in de wagen en kijk eens als je 120 km/u op de teller rijdt, hoeveel dat je dan werkelijk doet volgens uw GPS.
      Met de meeste BMW's is de teller redelijk juist maar ik heb zelf al wagens gehad waar 120 km/u op de teller overeen kwam met 105km/u op de GPS ... ja, een afwijking van 15km/u. En neen, dat is geen uitzondering ... 5 tot 15 km/u afwijking ligt afhankelijk van de wagen in het gemiddelde bij 120km/u.

      Het kan dus goed zijn dat iemand zelfs 130 km/u op de teller rijdt, niet eens aan 120 km/u effectief rijdt. Als ge dan een BMW (of andere wagen met redelijk correcte meter) achter u hangen hebt, dan kan het dus goed zijn dat die denkt van "zie die slaapkop hier aan 115km/u links rijden en jij denkt dan "ik rij hier al 130km/u en die plakt aan mijn gat.


      Iemand die een snelle wagen heeft, en ergens dringend naartoe moet, mag dus plots sneller rijden dan iemand die het niet nodig vindt om sneller te rijden dan 120 ?
      En iemand dat tijd genoeg heeft mag dus het verkeer ophouden door links te blijven rijden?

      Nogmaals : ik heb het over de effectieve snelheid (niet wat je afleest op je snelheidsmeter van je auto, want dat is nooit juist).
      Klopt maar die dat "denken" dat ze links hard genoeg rijden die kijken meestal niet eens naar hun teller, die blijven daar hangen, zijn wat met hun GSM aan het spelen, lezen een of ander document, spelen wat met hun radio, zijn wat aan het uitslapen, ... of ze doen het om u wat te kl*ten.

      Ik heb ook door wie het grootste gevaar is op de weg, en het is die bumperklever, want er is geen enkele reden die dat kan goedpraten...
      Het grootste gevaar is die dat met een auto tegen 60 à 70 km/u op de autostrade rijdt (ook rechts) of die tegen 100km/u links blijft hangen ... honderden anderen moeten daarvoor alles dichtgooien.
      Een bumperklever is niet plezant maar ene dat voor uw voorste bumper blijft "kleven" in de linker rijstrook is nog veel ambetanter.

      Dus ik moet te snel rijden, om die bumperkleveren toch maar zo snel mogelijk doorgang te verlenen ? Ik denk het niet...
      Ge kunt ook gewoon rechts gaan rijden als ge daartoe de kans krijgt.
      Niet elke bumperklever is hetzelfde, sommigen doen het echt alleen maar als je links blijft slapen en anderen doen het altijd..

      Als je ooit eens door de politie wegens bumperkleven wordt tegengehouden, moet je die uitleg eens uitproberen : ik heb de snelste wagen en ik heb haast... Wie zou voor de politie het gevaar op de weg zijn ?
      Maar welke uitleg geef je als je links blijft rijden met een sliert wagens achter uw bumper aan en de politie haalt u uit het verkeer mer de vraag waarom je onnodig het verkeer ophoudt?
      Bumperkleven is inderdaad verboden en gevaarlijk maar het verkeer ophouden is dit eveneens.

      En een bumperklever ophouden doe ik ook niet, ik haal gewoon dat trager vehikel in aan de snelheid die in Belgie mag gehanteerd worden (en op de autostrade is dat dus 120 km/h (op mijn teller is dat dus 130...), daarbij een propere afstand hanterend t.o.v. mijn voorganger...
      Als voorbeeld even hierop inpikken (niet op u).
      Velen denken vaak dat als ze volgens hunzelve aan legale snelheid rijden dat ze dan zomaar mogen veranderen van rijstrook en dat die dat harder rijden maar moeten afremmen ... ook dit is tegen de wet in want ge moogt nooit veranderen van rijstrook als je daarmee anderen kan hinderen. De wet zegt niet dat je anderen enkel niet mag hinderen als die aan legale snelheid rijden ... je moet kijken of het goed is en desnoods wachten. Maar hoeveel doen dit? Pinker op (als ze die al kennen) en veranderen maar ... de rest moet maar remmen. Dagelijkse kost evenals het niet gebruiken van pinkers.

      Heb eens een ongeval waarbij iemand achteraan inreed, je zal wel vertellen dat een gehaaste gek te kort volgde ... draai het om en jij bent in iemand anders gereden, ja die gek kwam plots voor u of die remde plots af.
      Dit zijn de verhalen die je dagelijks kan horen vertellen als je wil.

      Eigenlijk komt het altijd op hetzelfde neer ... bijna iedereen denkt altijd dat de fout bij een ander ligt en dat hij zelf bij de betere bestuurders behoort.
      Op de baan is iedereen een beetje egoïstisch ... als het mij goed uitkomt is het OK en anders is de andere de ambetanterik.
      En voor de rest ... op een forum of waar dan ook zijn de meesten plots veel braver dan in het dagelijkse verkeer, alleen durven velen niet toegeven dat ze ook eens fouten maken! Iedereen maakt fouten, de ene andere dan zijn medemens.
      Een sigaret opsteken terwijl je 120km/u rijdt is véél gevaarlijker dan tegen 120 km/u attent achter ene zijn bumper te kleven. Maar zoiets moogt ge niet zeggen want dan ben je asociaal.
      Last edited by VerSeg; 28 september 2010, 00:53.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: auto chiptuning

        of die bumperklever nu ergens dringend moet zijn of niet doet niet ter zake. De wet schrijft voor dat men waar mogelijk uiterst rechts moet rijden, dus links rijden met het excuus dat je toch niet sneller mag rijden gaat niet op.
        Politie en rijkswacht kunnen beboeten ieder ander kan enkel maar zijn medemens zitten kl*ten.
        Als ik aan het voorbijsteken ben en iemand zit in men g*t te plakken dan zal die ook wachten tot ik gedaan heb met wat ik wou doen maar daarna laat ik hem graag door want ik heb een hekel aan bumperklevers.
        Ik zal ook nooit zelf "kleven", maar soms zou een .50 voor op de auto toch handig en leuk zijn :-)
        Last edited by Jo; 28 september 2010, 00:55.
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • Re: auto chiptuning

          Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
          De wet schrijft voor dat men waar mogelijk uiterst rechts moet rijden, dus links rijden met het excuus dat je toch niet sneller mag rijden gaat niet op.
          En hoeveel zijn er niet die een snelweg op komen en direct naar de tweede rijstrook gaan en daar blijven? Dat dit nu op een lege snelweg is of niet maakt niet uit, ze gaan direct naar de tweede rijstrook. Raar maar waar, veel vrouwen of oudere personen en buitenlanders.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: auto chiptuning

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En hoeveel zijn er niet die een snelweg op komen en direct naar de tweede rijstrook gaan en daar blijven? Dat dit nu op een lege snelweg is of niet maakt niet uit, ze gaan direct naar de tweede rijstrook. Raar maar waar, veel vrouwen of oudere personen en buitenlanders.

            Daar krijg ik idd ook de stopkes van...
            Maar als ik de autostrades er op sommige plaatsen er zie bijliggen, en dan vooral die eerste strook...
            Feit is gewoon dat die 2e strookrijders meestal de lanterfantige flierezondegsrijders zijn die 115rijden en daardoor de 3e rijstrook weer dichtslibt door de 120 rijders die die 115 weer voorbij willen maar niet sneller willen (durven) dan 120.

            Ti's erg als je elke dag op de baan zit.

            Maar bon dit is niet meer ontopic. Het ging over chiptuning!
            Canon 5D2 en wat glas

            Comment


            • Re: auto chiptuning

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En hoeveel zijn er niet die een snelweg op komen en direct naar de tweede rijstrook gaan en daar blijven? Dat dit nu op een lege snelweg is of niet maakt niet uit, ze gaan direct naar de tweede rijstrook. Raar maar waar, veel vrouwen of oudere personen en buitenlanders.
              Ik doe dat ook, maar ga wel opzij als ik iemand zie afkomen die sneller rijd (en kijk echt wel goed in mijn spiegels) en meestal gebeurd dat niet
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • Re: auto chiptuning

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                PS : en wat was er zo slecht aan die Golf ???
                Mijn gedacht (ik weet dat smaken verschillen):
                -Zit niet leuk, heb daar nooit een positie in gevonden dat ik echt goed zat.
                -Traag (ok, je kan hoger model nemen. Maar was auto gehuurd door het bedrijf dus had geen keuze)
                -Veel te weinig standaard uitrusting (had net daarvoor een mondeo, hemelsgroot verschil)
                -Alles is plastiek en het mag opvallen
                -Baanligging vond ik ook niet super, had geen vertrouwen in die auto. Misschien is ze wel goed, maar ik durfde daar niet mee doen wat ik met de meeste wagens wel durf.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • Re: auto chiptuning

                  Als je in Bxl tijdens de spits niet bumperkleeft, raak je nergens...

                  Raar maar waar, maar de mensen die iedere dag de file doen, zijn daar wat op ingespeeld. Alleen mag je die knop niet vergeten om te zetten eens je Brussel uit bent of in het weekend


                  Heb er momenteel weinig last van, voor een opdracht zit ik in Bxl centrum en neem ik de trein, al is dat ook niet allemaal rozegeur en maneschijn.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • Re: auto chiptuning

                    Dit gaat al lang niet meer over chiptuning, maar aangezien iemand toch nog een post wil plaatsen ( verwittigd via pm ) die echt wel ontopic is, heropen ik deze post nog even.
                    Bij de eerstvolgende off topic reactie gaat hier echter weer een slotje op . . .
                    Last edited by Franciskine; 28 september 2010, 18:14.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • Re: auto chiptuning

                      nog snel even verder gaan op chiptuning.

                      ik heb sinds 5 jaar een ford mondeo 2.0 TDCI, heb deze laten chiptunen van 115 naar 140, en eigenlijk geen problemen mee gehad, ik ben ook altijd vrij normaal blijven rijden.

                      ondertussen heb ik een gloednieuwe renault megane 1.5 dci 90 pk gekocht,die ik binnenkort geleverd krijg.

                      wederom wil ik hem laten chippen, tot pakweg 115 pk.
                      Planning is om dit te laten doen bij unlimited tuning in Nederland.
                      deze nemen ook contractueel de fabrieksgarantie over, zolang deze loopt bij de constructeur.
                      Mijn vraag => heeft iemand al ervaring met deze tuning firma??

                      Alvast bedankt voor een antwoord.

                      Comment


                      • Re: auto chiptuning

                        Renault is een van die bedrijven die het koppel dat de versnellingsbak kan verdragen heel dicht leggen op wat de motor kan leveren.
                        Nu : van die 1.5 bestaat bij Renault ook een versie met meer koppel, maar die 110 pk versie heeft wel een 6-versnellingsbak...
                        Ik hoop dat dat tuning-bedrijf met dergelijke zaken rekening houdt...

                        Waarom koop je dan niet gewoon die 110 pk versie ? Dan ben je altijd in orde met de homologatie en verzekering en je krijgt er nog een "gratis" versnelling bovenop die veel meer effect zal hebben op het verbruik.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • Re: auto chiptuning

                          tja, ik heb enige tijd getwijfeld, maar die versie met 110 pk kost 1350 euro meer!
                          dat vind ik toch wel erg veel...

                          ik ga me zowiezo bij de diverse tuners (en forums) goed laten informeren alvorens iets te doen waar ik misschien later spijt van krijg.

                          mijn huidige auto (ford mondeo) heb ik ook laten tunen, en eigenlijk heel tevreden van geweest. (hoewel ik nu denk dat het tuningbedrijf niet bepaald state of art was, hadden namelijk mijn auto "getuned" op minuten, lijkt me niet echt maatwerk, maar wat wist ik veel!)

                          Comment


                          • Re: auto chiptuning

                            goede chiptuning kost ook al snel richting de 500 a 600€ minimum en dikwijls nog wat meer als je het goed wilt laten doen
                            wat is nu 1350€ op de aankoop van een nieuwe wagen die makkelijk richting de 20 000€ kost
                            ik snap toch sommige mensen niet
                            willen besparen op het ene en dan terug geld uitgeven om iets meer pk's te hebben
                            ik heb toch mijn twijfels over de fabriekswaarborg die zo'n firma overneemt
                            lees maar daarvan de kleine lettertjes heel goed na, ik vrees dat daar toch wat uitzonderingsregeltjes gaan staan

                            Comment


                            • Re: auto chiptuning

                              wat is nu 1350€ op de aankoop van een nieuwe wagen die makkelijk richting de 20 000€ kost
                              Zo denk ik er ook over. Maar het is tegenwoordig blijkbaar mode om het uiterste te persen uit naaimachienemotortjes
                              Wil je vermogen, koop dan toch een vette krachtbron.
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

                              Comment


                              • Re: auto chiptuning

                                Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                                Zo denk ik er ook over. Maar het is tegenwoordig blijkbaar mode om het uiterste te persen uit naaimachienemotortjes
                                Wil je vermogen, koop dan toch een vette krachtbron.
                                Probleem ligt hem vaak elders denk ik.
                                Sommigen zitten met een motor die opgelegd wordt (bedrijfswagen) en willen er wat meer uitpersen, anderen hebben dan weer iets miskocht door geen testrit te doen en komen tot de vaststelling dat ze iets meer willen en dan heb je natuurlijk de slimmekes die alles uit de kan willen halen wat belastingen betreft! Ze kopen een zogezegd eco-model om premies op te strijken en weinig taks te betalen en dan gaan ze foeffelen om er weer meer uit te krijgen.
                                Natuurlijk zijn er ook al die een vette motor hebben en er nog wat meer uit willen halen ... kameraad heeft dezelfde maar ze willen laten zien dat ze 1 seconde rapper kunnen zijn. Weinigen doen het voor een andere reden.

                                Nu een vette krachtbron kopen om veel vermogen te hebben ... niet echt meer de mode.
                                Ik vond onlangs de info over niewe modellekes die op komst zijn met een 1.6 en 180PK, een 1.4 met 178PK ... eigenlijk onverantwoord dat ze zoiets maken!
                                Geef me dan liever een 2.0 met 150PK en laat dat spel wat minder janken.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X