Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto chiptuning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: auto chiptuning

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    En waarom heb je dat nodig ? In België rijdt je max. 120 km./h, op de meeste plaatsen max. 70 (en steeds meer 30, zoals in Brussel)...
    Ik kon ook een 2.0 TDI gekocht hebben (toen met max. 140 pk), deze doet het in ongeveer 10 seconden : moah vent toch : 2 seconden verschil, en een heel pak duurder... De helft meer PK's, voor een luttele 2 seconden.
    Ik rijd niet genoeg km. om dat nodig te hebben, dus volstaat dat voor mij.
    Iets veel belangrijker zijn de hernemingen, en met dat TDI koppel gaat dat behoorlijk vlot, wat je van die bluemotion 1.2l langs geen kanten kan zeggen.
    Dat is trouwens de reden dat mijn zus een polo 1.6l TDI blue technology gevraagd heeft (en gekregen), i.p.v. die 1.2l die ze haar eerst gingen geven (is een firmawagen, hé). Met die 90 pk is dat een behoorlijk vlot karretje (ook met die lange versnellingen), wat je van die 1.2 3 cylinder niet kan zeggen...

    Met dat Golfje kan ik heel vlot mee in het verkeer, op Zolder ga ik er niet mee gaan rijden (want dat interessert me niet)...
    En toch ga ik elk jaar naar de Rally van Ieper . Maar dat heeft een andere reden...

    PS : ik had het toch over redelijk vooruitgaan, niet over goed ??? Bijna alle "gewone" diesels doen die 0-100 in ongeveer 11-12 sec, gewoon omdat ze rond de 100 pk hebben (de mijne dus iets minder).
    Spreek je uzelf nu al niet direct tegen?
    En 2 sec verschil wow dat is niks als je het op een uur tijd bekijkt. 2 sec op 12 sec. Dat is 16% wat toch wel een redelijk verschil is lijkt me. En ik heb een gewone diesel (1600cc) die zit toch onder de 10s hoor, zonder chiptuning.
    En wat heeft acceleratie te maken met max snelheid? Dat ik nu max 120 of 300 mag rijden het verschil van 0-100 blijft even groot en even belangrijk. Het zijn die mensen die denken dat hun 90pk auto redelijk vooruit gaat die links blijven rijden als je ze voorbij wil, dan denken ze van jama de mijne gaat redelijk vooruit dieje achter mij is toch niet sneller. Jawel jawel dat is em wel
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • Re: auto chiptuning

      Welk type is dat ?
      renault Megane 1.5 diesel (105 pk), 0-100 : 10.9 seconden.
      VW golf 1.6 diesel (105 pk, zonder blu motion toestanden) , 0-100 : 11.3 seconden.
      Peugeot 308 1.6 diesel (112 pk) , 0-100 : 11.4 seconden.

      Dan is het redelijk logisch dat een golfje van 90 pk er nog iets meer over doet hé...
      En waar spreek ik me juist tegen ? Voor mij zijn de hernemingen belangrijker dan de optrektijden. En die 90 pk volstaat voor mij...

      Daarnaast : als ik de toegelaten snelheid rij, waarom moet ik dan ingehaald worden ??? Je moet eens tijdens werken waar bv. 70 km/h aangegeven wordt eens 80 km/h rijden (effectief). Ze plakken in je gat, als zot. En nee : dat zijn niet de vrachtwagens, want die haal ik allemaal in .
      Last edited by polleke_cgc; 27 september 2010, 14:55.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • Re: auto chiptuning

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Welk type is dat ?
        renault Megane 1.5 diesel (105 pk), 0-100 : 10.9 seconden.
        VW golf 1.6 diesel (105 pk, zonder blu motion toestanden) , 0-100 : 11.3 seconden.
        Peugeot 308 1.6 diesel (112 pk) , 0-100 : 11.4 seconden.

        Dan is het redelijk logisch dat een golfje van 90 pk er nog iets meer over doet hé...
        En waar spreek ik me juist tegen ? Voor mij zijn de hernemingen belangrijker dan de optrektijden. En die 90 pk volstaat voor mij...
        Mini cooper D 110 pk 9.9 sec

        Ik zou het anders vragen, waarom mag je niet ingehaald worden als je de toegelaten snelheid rijd? Ben jij aangeduid om te zorgen dat iedereen mooi de snelheid houd? Als ze in uw gat plakken, wat denk je dan dat het veiligste is? Opzij gaan en ze doorlaten of koppig blijven rijden en wachten tot ze een zotte beweging doen om je toch voorbij te raken. Bij het 2de kan je wel mooi zeggen die zot deed weer iets dat niet normaal was. Maar door wie zijn schuld deed hij het? Door die koppigaard die niet opzij wou en een mens die misschien ergens heel dringend moest zijn niet wou doorlaten.
        Last edited by Doc_Holiday; 27 september 2010, 15:00.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • Re: auto chiptuning

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Mini cooper D 110 pk 9.9 sec
          En hoe snel gaat hij nog als je daar 4 bakken bier mee meeneemt, of gaat dat niet ???
          Je kan een Mini toch niet vergelijken met een Golf of Megane...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • Re: auto chiptuning

            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
            Mini cooper D 110 pk 9.9 sec

            Ik zou het anders vragen, waarom mag je niet ingehaald worden als je de toegelaten snelheid rijd? Ben jij aangeduid om te zorgen dat iedereen mooi de snelheid houd? Als ze in uw gat plakken, wat denk je dan dat het veiligste is? Opzij gaan en ze doorlaten of koppig blijven rijden en wachten tot ze een zotte beweging doen om je toch voorbij te raken. Bij het 2de kan je wel mooi zeggen die zot deed weer iets dat niet normaal was. Maar door wie zijn schuld deed hij het? Door die koppigaard die niet opzij wou en een mens die misschien ergens heel dringend moest zijn niet wou doorlaten.
            Man, man man...
            Een tijdje geleden waren er op de E17 werken rond Deinze (enkele km. lang). Dat stuk is gekend om zijn vrachtvervoer. Dus de rechter rijbaan zit volledig vol met vrachtwagens, die braaf 70 km./h uur (omdat dat zo moet wegens de werken). Ik haal die in (er zijn maar 2 stroken), aan een effectieve snelheid van 80 km/h (dus wat Tom tom me verteld, niet mijn teller), en nog zit men in je gat te pulken. Op zo'n moment ga ik niet tussen die vrachtwagens rijden (want daar geraak je quasi niet tussen), en ga ik ook niet sneller rijden...
            Ga jij mijn boete betalen, als ik op dat moment gepakt wordt en jij toevallig achter mij rijdt ???
            Als je dringend ergens naar toe moet, dan ken je nog altijd de max. snelheden..., of heb je dan plots last van geheugenstoornissen ?
            PS. ga jij de familie van "gesneuvelde" wegenwerkers gaan waarschuwen als er nog eens een dode valt omdat het o zo moeilijk is, om zich aan de max. snelheden te houden, of ga je dat overlaten aan mensen die daarvoor getraind zijn ?

            Dus jij vindt het normaal dat je je voorganger wat zit op te jagen, als hij de wettelijke snelheid rijdt ? Ik weet niet of je het weet, maar ook over bumperkleven bestaat wetgeving...
            Last edited by polleke_cgc; 27 september 2010, 15:32.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • Re: auto chiptuning

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Man, man man...
              Een tijdje geleden waren er op de E17 werken rond Deinze (enkele km. lang). Dat stuk is gekend om zijn vrachtvervoer. Dus de rechter rijbaan zit volledig vol met vrachtwagens, die braaf 70 km./h uur (omdat dat zo moet wegens de werken). Ik haal die in (er zijn maar 2 stroken), aan een effectieve snelheid van 80 km/h (dus wat Tom tom me verteld, niet mijn teller), en nog zit men in je gat te pulken. Op zo'n moment ga ik niet tussen die vrachtwagens rijden (want daar geraak je quasi niet tussen), en ga ik ook niet sneller rijden...
              Ga jij mijn boete betalen, als ik op dat moment gepakt wordt en jij toevallig achter mij rijdt ???
              Als je dringend ergens naar toe moet, dan ken je nog altijd de max. snelheden..., of heb je dan plots last van geheugenstoornissen ?
              PS. ga jij de familie van "gesneuvelde" wegenwerkers gaan waarschuwen als er nog eens een dode valt omdat het o zo moeilijk is, om zich aan de max. snelheden te houden, of ga je dat overlaten aan mensen die daarvoor getraind zijn ?

              Dus jij vindt het normaal dat je je voorganger wat zit op te jagen, als hij de wettelijke snelheid rijdt ? Ik weet niet of je het weet, maar ook over bumperkleven bestaat wetgeving...
              Dames en Heren, er ontpopt hier een echte moraalridder! Na het eerst te hebben over een ander dat "in z'n gat zit te pulken" heeft hij direct de schuldige gevonden Doc_Holiday, die gelijk z'n boete mag betalen en de familie van de "gesneuvelde" wegenwerkers gaan waarschuwen.

              Ik heb hier alvast goed door wie er het grootste gevaar op de weg is.
              pixelpusher

              Comment


              • Re: auto chiptuning

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Dames en Heren, er ontpopt hier een echte moraalridder! Na het eerst te hebben over een ander dat "in z'n gat zit te pulken" heeft hij direct de schuldige gevonden Doc_Holiday, die gelijk z'n boete mag betalen en de familie van de "gesneuvelde" wegenwerkers gaan waarschuwen.

                Ik heb hier alvast goed door wie er het grootste gevaar op de weg is.
                Dus de oorzaak van bumberkleven achter iemand die de wettelijke snelheid rijdt, ligt bij die voorganger ?
                Iemand die een snelle wagen heeft, en ergens dringend naartoe moet, mag dus plots sneller rijden dan iemand die het niet nodig vindt om sneller te rijden dan 120 ? Nogmaals : ik heb het over de effectieve snelheid (niet wat je afleest op je snelheidsmeter van je auto, want dat is nooit juist).
                Ik heb ook door wie het grootste gevaar is op de weg, en het is die bumperklever, want er is geen enkele reden die dat kan goedpraten... Dus ik moet te snel rijden, om die bumperkleveren toch maar zo snel mogelijk doorgang te verlenen ? Ik denk het niet...

                Als je ooit eens door de politie wegens bumperkleven wordt tegengehouden, moet je die uitleg eens uitproberen : ik heb de snelste wagen en ik heb haast... Wie zou voor de politie het gevaar op de weg zijn ?

                De reden van die lagere snelheid bij wegenwerken, ligt bij de veiligheid voor de wegenwerkers. Maar zoals bv. een reportage in Volt al heeft aangetoond, is dat voor de modale belg uiteraard geen argument.
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • Re: auto chiptuning

                  Na toch veel "gezwans" hier te lezen en effe op mijn tong gebeten te hebben, diegene die denken dat ze het weten, lees effe:

                  Chiptuning is eigenlijk het originele motormanagement teruggeven aan de motor.
                  Ja, je leest het goed, het originele motormanagement, dus de waarden waarvoor je motor gemaakt is!

                  Het zit zo, elke motor levert een bepaald koppel en vermogen. Initieel kan dit bv 200pk zijn.
                  Maar omdat deze motor in de auto wordt geplaatst die naar overal in heel de wereld kan uitgevoerd worden, worden de waarden teruggeschroeft tot een "veilige" marge (bv 150pk).
                  Dit omdat de wagen in verschillende omstandigheden correct moet presteren. Dus bij exterme hitte alsook extreme koude!

                  Om ZEKER te zijn dat de motor zich altijd 100% correct gaat gedragen, gaat met deze dus terugschroeven naar een veilige marge. Vroeger meer dan nu was ook al de rest aangepast aan de vermogensverhoging! Dus schijven, remmen etc gaan nog altijd goed presteren wanneer je x aantal pk bij krijgt (of Nm)

                  Chiptuning geeft dus eigenlijk deze marge terug. Daarom ook net dat je auto eigenlijk minder gaat verbruiken (origineel motormanagement betekent beter management!). Alles verloopt veel soepeler, niet geforceerd (jaja, ook INHOUDEN is forceren).
                  Vergelijk het met lopen of fietsen. Je moet ook in een bepaald RITME komen om goed te presteren, als je bij iemand meeloopt die trager is, ga je ook niet optimaal presteren. Het kost energie om je in te houden.

                  Dus als je je wagen laat "chiptunen" bij een erkende chiptuner, is er geen enkel gevaar voor je wagen! Ook niet qua slijtage enz.. Tenzij je natuurlijk van rijstijl gaat veranderen...

                  Meer info nodig, laat maar horen.. Maar ik hoop eindelijk dat tenminste hier de onwaarheden niet weer komen bovendrijven.

                  Nu bestaan er inderdaad wel heel veel cowboys die eigenlijk meer goed dan slecht doen aan je wagen!
                  Last edited by KazzZ; 27 september 2010, 20:42.
                  Canon 5D2 en wat glas

                  Comment


                  • Re: auto chiptuning

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    En hoe snel gaat hij nog als je daar 4 bakken bier mee meeneemt, of gaat dat niet ???
                    Je kan een Mini toch niet vergelijken met een Golf of Megane...
                    Die krijg ik daar met gemak in en heeft bijna geen invloed op de prestaties. Je zou verschieten wat daar allemaal in kan. En op rijplezier, geef mij maar de mini. Had op mijn vorig werk het eerste jaar een golf als bedrijfswagen, buiten de peugeot 307 het slechtste waar ik al moeten mee rijden heb. Mini rijd echt leuk, zou er wel nooit zelf zoveel geld aan geven of hem kiezen als ik mag kiezen, maar dat zou ik ook niet doen aan een golf of megane. Mijn volgende bedrijfsauto is een skoda superb (als hij binnen mijn budget valt.)
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • Re: auto chiptuning

                      Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                      Na toch veel "gezwans" hier te lezen en effe op mijn tong gebeten te hebben, diegene die denken dat ze het weten, lees effe:

                      Chiptuning is eigenlijk het originele motormanagement teruggeven aan de motor.
                      Ja, je leest het goed, het originele motormanagement, dus de waarden waarvoor je motor gemaakt is!

                      Het zit zo, elke motor levert een bepaald koppel en vermogen. Initieel kan dit bv 200pk zijn.
                      Maar omdat deze motor in de auto wordt geplaatst die naar overal in heel de wereld kan uitgevoerd worden, worden de waarden teruggeschroeft tot een "veilige" marge.
                      Dit omdat de wagen in verschillende omstandigheden correct moet presteren. Dus bij exterme hitte alsook extreme koude!

                      Om ZEKER te zijn dat de motor zich altijd 100% correct gaat gedragen, gaat met deze dus terugschroeven naar een veilige marge. Vroeger meer dan nu was ook al de rest aangepast aan de vermogensverhoging! Dus schijven, remmen etc gaan nog altijd goed presteren wanneer je x aantal pk bij krijgt (of Nm)

                      Chiptuning geeft dus eigenlijk deze marge terug. Daarom ook net dat je auto eigenlijk minder gaat verbruiken (origineel motormanagement betekent beter management!). Alles verloopt veel soepeler, niet geforceerd (jaja, ook INHOUDEN is forceren).
                      Vergelijk het met lopen of fietsen. Je moet ook in een bepaald RITME komen om goed te presteren, als je bij iemand meeloopt die trager is, ga je ook niet optimaal presteren. Het kost energie om je in te houden.

                      Dus als je je wagen laat "chiptunen" bij een erkende chiptuner, is er geen enkel gevaar voor je wagen! Ook niet qua slijtage enz.. Tenzij je natuurlijk van rijstijl gaat veranderen...

                      Meer info nodig, laat maar horen.. Maar ik hoop eindelijk dat tenminste hier de onwaarheden niet weer komen bovendrijven.

                      Nu bestaan er inderdaad wel heel veel cowboys die eigenlijk meer goed dan slecht doen aan je wagen!
                      Je hebt een overschot aan gelijk. Zelfs dealers bieden chiptuning aan! Ook de kwaliteit van de brandstof verschilt van land tot land, en in ons land is de kwaliteit een stuk beter dan bvb in voormalige Oostbloklanden. Dus legaal chiptunen kan perfect, zonder nadelige gevolgen aan de motor.

                      En al de rest is bijzaak, inclusief de paar chauffeurs die hier zitten die ferm gefrustreerd zijn omdat er al eens iemand in "een dikke kar" hem voorbijsteekt.
                      pixelpusher

                      Comment


                      • Re: auto chiptuning

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Dus de oorzaak van bumberkleven achter iemand die de wettelijke snelheid rijdt, ligt bij die voorganger ?
                        Iemand die een snelle wagen heeft, en ergens dringend naartoe moet, mag dus plots sneller rijden dan iemand die het niet nodig vindt om sneller te rijden dan 120 ? Nogmaals : ik heb het over de effectieve snelheid (niet wat je afleest op je snelheidsmeter van je auto, want dat is nooit juist).
                        Ik heb ook door wie het grootste gevaar is op de weg, en het is die bumperklever, want er is geen enkele reden die dat kan goedpraten... Dus ik moet te snel rijden, om die bumperkleveren toch maar zo snel mogelijk doorgang te verlenen ? Ik denk het niet...

                        Als je ooit eens door de politie wegens bumperkleven wordt tegengehouden, moet je die uitleg eens uitproberen : ik heb de snelste wagen en ik heb haast... Wie zou voor de politie het gevaar op de weg zijn ?

                        De reden van die lagere snelheid bij wegenwerken, ligt bij de veiligheid voor de wegenwerkers. Maar zoals bv. een reportage in Volt al heeft aangetoond, is dat voor de modale belg uiteraard geen argument.
                        Er staan ook boetes op linksrijden
                        En misschien iets heel extreem, maar ik wil eens zien hoe jij met de auto rijd als je bvb te horen gekregen hebt dat je kind een zwaar ongeval gehad heeft en op sterven ligt. Ja dat kan het geval zijn bij die bumper klever achter u. Of ga jij altijd vragen waarom hij gehaast is? En nu zal je misschien zeggen dat je daar geen levens moet voor riskeren maar ik denk dat 99% van de mensen op dat moment graag iets te snel rijd om de kans te hebben nog een laatste woord te kunnen zeggen tegen zijn kind.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • Re: auto chiptuning

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Er staan ook boetes op linksrijden
                          En misschien iets heel extreem, maar ik wil eens zien hoe jij met de auto rijd als je bvb te horen gekregen hebt dat je kind een zwaar ongeval gehad heeft en op sterven ligt. Ja dat kan het geval zijn bij die bumper klever achter u. Of ga jij altijd vragen waarom hij gehaast is? En nu zal je misschien zeggen dat je daar geen levens moet voor riskeren maar ik denk dat 99% van de mensen op dat moment graag iets te snel rijd om de kans te hebben nog een laatste woord te kunnen zeggen tegen zijn kind.
                          Nog nooit een zwakker excuus gehoord om asociaal te rijden.
                          Ik denk echt dat er op dit ogenblik ontzettend véél mensen onderweg zijn naar hun kind dat op sterven ligt...

                          Wat te denken van een vrachtwagenchauffeur die me overlaatst op een volle autostrade inhaalde over de pechstrook omdat ik 15 m tussenliet tussen mij en de voorganger op de eerste rijstrook? Zijn tante was misschien aan het stikken en kon hem nog net bellen.

                          Dit topic is compleet aan het ontsporen.

                          Voor mij is er een groot verschil tussen illegaal, asociaal en ronduit gevaarlijk rijden.
                          Ja, ik probeer me in België aan de wet te houden, defensief te rijden en een beetje afstand te houden. En ja, ik durf in Duitsland al eens doortrappen, maar je zal me niet aan 180 betrappen op 5 meter van mijn iets tragere voorganger.

                          Als je het nog niet begrepen had, ik HAAT bumperklevers, maar zal geen spellekes spelen om ze wat te pesten. Ik ben mijn leven niet beu, en wil ook niet dat iemand anders dat van mij op het spel zet.

                          Comment


                          • Re: auto chiptuning

                            Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                            Na toch veel "gezwans" hier te lezen en effe op mijn tong gebeten te hebben, diegene die denken dat ze het weten, lees effe:

                            Chiptuning is eigenlijk het originele motormanagement teruggeven aan de motor.
                            Ja, je leest het goed, het originele motormanagement, dus de waarden waarvoor je motor gemaakt is!

                            Het zit zo, elke motor levert een bepaald koppel en vermogen. Initieel kan dit bv 200pk zijn.
                            Maar omdat deze motor in de auto wordt geplaatst die naar overal in heel de wereld kan uitgevoerd worden, worden de waarden teruggeschroeft tot een "veilige" marge.
                            Dit omdat de wagen in verschillende omstandigheden correct moet presteren. Dus bij exterme hitte alsook extreme koude!

                            Om ZEKER te zijn dat de motor zich altijd 100% correct gaat gedragen, gaat met deze dus terugschroeven naar een veilige marge. Vroeger meer dan nu was ook al de rest aangepast aan de vermogensverhoging! Dus schijven, remmen etc gaan nog altijd goed presteren wanneer je x aantal pk bij krijgt (of Nm)

                            Chiptuning geeft dus eigenlijk deze marge terug. Daarom ook net dat je auto eigenlijk minder gaat verbruiken (origineel motormanagement betekent beter management!). Alles verloopt veel soepeler, niet geforceerd (jaja, ook INHOUDEN is forceren).
                            Vergelijk het met lopen of fietsen. Je moet ook in een bepaald RITME komen om goed te presteren, als je bij iemand meeloopt die trager is, ga je ook niet optimaal presteren. Het kost energie om je in te houden.

                            Dus als je je wagen laat "chiptunen" bij een erkende chiptuner, is er geen enkel gevaar voor je wagen! Ook niet qua slijtage enz.. Tenzij je natuurlijk van rijstijl gaat veranderen...

                            Meer info nodig, laat maar horen.. Maar ik hoop eindelijk dat tenminste hier de onwaarheden niet weer komen bovendrijven.

                            Nu bestaan er inderdaad wel heel veel cowboys die eigenlijk meer goed dan slecht doen aan je wagen!
                            Dit is een beetje simpel.
                            Je auto verlaat de fabriek met bepaalde uitstootwaarden.
                            En als je hem wat te veel tunet, dan krijg je bv te veel roet. (dan gaat het dus niet meer over 150 naar 170 pk hé).

                            Bij een diesel is het principe eenvoudig. Chiptuning verhoogt de turbodruk, en spuit meer diesel in. Meer lucht met meer brandstof geeft meer koppel. Dan nog het toerental verhogen waar de turbodruk begint te zakken, en je pk's stijgen mee.
                            Als je oliepomp, lagers etc berekend zijn op dat vermogen, dan zal de extra slijtage wel meevallen. Maar als je méér dan dat uit je motor perst, dan krijg je vroeg of laat schade...

                            Vroeger had je de 1.9 TDI (VW-Audi,...) met 90, 115, 130 en 150 pk.
                            De laatste 2 hadden wel degelijk een andere turbo EN een andere water en oliepomp om gezond met dat vermogen om te gaan.
                            Er zijn er die uit die motor meer dan 200pk geperst hebben, maar die hebben nooit lang geleefd. De 130 pk wat opschroeven tot 150-160 pk was nog redelijk betrouwbaar, maar erboven ging vanalles kapot.

                            In Duitsland kan het allemaal wel legaal, maar je papieren moeten in orde geraken, en dat kan alleen maar als de tuner kan bewijzen dat de uitlaatnormen aangehouden worden.

                            Comment


                            • Re: auto chiptuning

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Nog nooit een zwakker excuus gehoord om asociaal te rijden.
                              Ik denk echt dat er op dit ogenblik ontzettend véél mensen onderweg zijn naar hun kind dat op sterven ligt...

                              Wat te denken van een vrachtwagenchauffeur die me overlaatst op een volle autostrade inhaalde over de pechstrook omdat ik 15 m tussenliet tussen mij en de voorganger op de eerste rijstrook? Zijn tante was misschien aan het stikken en kon hem nog net bellen.

                              Dit topic is compleet aan het ontsporen.

                              Voor mij is er een groot verschil tussen illegaal, asociaal en ronduit gevaarlijk rijden.
                              Ja, ik probeer me in België aan de wet te houden, defensief te rijden en een beetje afstand te houden. En ja, ik durf in Duitsland al eens doortrappen, maar je zal me niet aan 180 betrappen op 5 meter van mijn iets tragere voorganger.

                              Als je het nog niet begrepen had, ik HAAT bumperklevers, maar zal geen spellekes spelen om ze wat te pesten. Ik ben mijn leven niet beu, en wil ook niet dat iemand anders dat van mij op het spel zet.
                              Dus dit kan volgens u niet gebeuren? Ik hoop voor u dat je het nooit voorhebt, wij hebben het onlangs wel voorgehad in de familie en dan denk je niet aan max snelheid hoor. Maar ok, mensen die altijd geluk hebben in het leven en nooit eens iets voorhebben snappen dat misschien niet.
                              En ik zeg niet dat iedereen die komt bumperkleven een geldige reden heeft, maar wat als je die ene persoon die het wel heeft zijn laatste kans ontneemt??? Ik wil het in elk geval niet op mijn geweten en ga opzij voor bumperklevers er moest maar eens iets serieus aan de hand zijn met die persoon of iemand van zijn familie!!!!!!
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment


                              • Re: auto chiptuning

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Dus dit kan volgens u niet gebeuren? Ik hoop voor u dat je het nooit voorhebt, wij hebben het onlangs wel voorgehad in de familie en dan denk je niet aan max snelheid hoor. Maar ok, mensen die altijd geluk hebben in het leven en nooit eens iets voorhebben snappen dat misschien niet.
                                En ik zeg niet dat iedereen die komt bumperkleven een geldige reden heeft, maar wat als je die ene persoon die het wel heeft zijn laatste kans ontneemt??? Ik wil het in elk geval niet op mijn geweten en ga opzij voor bumperklevers er moest maar eens iets serieus aan de hand zijn met die persoon of iemand van zijn familie!!!!!!
                                Man, man : België moet inderdaad stikken van mensen die dringend naar het ziekenhuis moeten...
                                En waarom zou ik een boete moeten krijgen voor links rijden ? Ik rijdt daar enkel als het nodig is. En een bumperklever ophouden doe ik ook niet, ik haal gewoon dat trager vehikel in aan de snelheid die in Belgie mag gehanteerd worden (en op de autostrade is dat dus 120 km/h (op mijn teller is dat dus 130...), daarbij een propere afstand hanterend t.o.v. mijn voorganger...

                                PS : en wat was er zo slecht aan die Golf ???
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X