Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto chiptuning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: auto chiptuning

    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Beetje kort door de bocht he.

    Een steakmes dient per definitie om je vlees te snijden..

    Een getunede auto dient per definitie...

    inderdaad
    Niet helemaal. Een getunede auto rijdt onder normale omstandigheden ook efficienter. Chiptuning kan ook alleen maar omdat iedere auto net iets anders is, en de brandstof in ieder land net iets anders van kwaliteit. Het is juist door individueel te chiptunen dat je het meest uit je motor haalt.

    Natuurlijk vertaalt zich dat in hogere performantie, maar ook een hoger rendement.
    pixelpusher

    Comment


    • Re: auto chiptuning

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Niet helemaal. Een getunede auto rijdt onder normale omstandigheden ook efficienter. Chiptuning kan ook alleen maar omdat iedere auto net iets anders is, en de brandstof in ieder land net iets anders van kwaliteit. Het is juist door individueel te chiptunen dat je het meest uit je motor haalt.

      Natuurlijk vertaalt zich dat in hogere performantie, maar ook een hoger rendement.

      Ja dat bedoelde ik dus...
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • Re: auto chiptuning

        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Om snel te rijden, dus op het circuit te rijden.

        Neem het dan anders als je wil, moet de persoon die een wapen verkoopt aan iemand met sportschutters licentie veroordeelt worden wanneer deze persoon dit zou gebruiken om iemand te vermoorden. Ga nu niet zeggen dat wapens origineel gemaakt worden om op een ronde witte schijf met cirkels te schieten he. En ja die heeft dan een vergunning en jij geen papier om met die auto op de openbare weg te rijden als hij aangepast is. Maar net zoals die wapenhandelaar niet weet dat die persoon iemand ermee gaat doodschieten kan die tuner niet weten dat jij op de openbare weg gaat rijden met die auto. Race vergunning vragen is geen optie want er zijn dagen dat je het circuit op mag zonder.
        Ik ken een paar gasten die hun Mercedes B-klasse en hun Honda FRV ook hebben laten chiptunen. Beide rijden met een diesel-versie, en de reden was voornamelijk voor het hogere koppel om makkelijker een caravan te trekken.
        Dus 2 gasten die duidelijk met die dingen op circuit gaan rijden...
        Denk niet dat die chiptuner heeft meegedeeld, dat wat ze laten doen, illegaal is...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • Re: auto chiptuning

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          Inderdaad, zoals een auto gemaakt en geleverd wordt moet hij blijven...
          Fout dus.
          Een auto kan je vaak standaard krijgen met smalle banden maar in optie met alu laagprofiel en bredere banden ... als dit op het gelijkvormigheidsattest opgenomen is blijft dit volledig legaal.

          Men denkt dat je dan sneller door bochten kan, maar dat is alleen maar zo als je je vering en alles daaromtrent ook aanpast...(ben zeer dicht betrokken bij race toestanden en heb ook al de nodige rondjes op francorchamps gedraaid) Bij echte snelheids auto's is dus ook alles aangepast van voor tot achterbumper...
          Net als hierboven vermeld, eenzelfde auto kan je vaak krijgen met standaardvelgen of het iets bredere type ... de rest van de auto is al zo gebouwd dat je met beiden mag en kan rijden. Als je een auto koopt met standaard 205/15 op en Michelin Energy of met 225/16 en Continental Sport Contact ... daar zal wel degelijk een verschil in baanhouding zijn zonder enige andere aanpassing.
          Andere vering zal natuurlijk nog een extra invloed hebben, daar valt niet over te twijfelen maar we hebben het hier voornamelijk over gebruik op de openbare weg en niet op circuit.

          Meer pk's staat gelijk aan veel meer en kordaat remmen, dus de originele remmen?????
          Auto's genoeg die je kan kopen in verschillende vermogenuitvoeringen ... niet altijd is een iets lichtere uitvoering ook voorzien van lichtere remmen. Veel merken kan je ook kopen met bijvoorbeeld 163PK of beperkt op 150PK ... die auto is buiten de electronische beperking volledig identiek. Mocht je dan de beperking er laten uithalen, dan heb je identiek dezelfde wagen als deze dat je direct kocht op vol vermogen.
          Het enige verschil is dat je de staat wat bedriegt door te foeffelen en minder taks te betalen ... eigenlijk is het omgekeerd, je wordt zelf wat minder uitgemolken.

          En nog iets, ben een twee jaar geleden een nichtje van me kwijt gespeeld door een verkeersongeval. Haar vriend was ook een freak met auto's. Ze zijn uit de bocht gegaan en de tegenpartij (mijn nonkel) heeft kunnen aantonen en bewijzen dat aan die auto geknoeid geweest is.
          Nu hebben ze die mensen tot op 't bot uitgekleed, huis verkocht etc. etc.
          Is het dat je allemaal waard ?? Tunen maar !!!
          Wat heeft dit nog met een ongeval te maken? Da's mensenkl*terij als je er enkel op uit bent ze de put in te krijgen.
          Wordt je er beter van als ze hun huis kwijt zijn?
          Daarbij als iemand zo gepluimd wordt, dan zijn daar normaal heel andere redenen toe.

          ok, een 3 liter met alles op en aan heb je in belgie niet van doen, maar ik ben wel in orde...
          Als je daarmee doet wat je ermee "kan" doen, dan ben je helemaal niet in orde. Doe je er enkel mee wat je "mag" doen, dan is dit OK.
          Als ik in een bebouwde kom met een getunede wagen tegen 50 km/u een voetganger zou doodrijden omdat ik die niet gezien heb, dan zal ik er in elk geval veel goedkoper vanaf geraken dan wanneer jij dit met je volledig legale wagen zou doen aan 120 km/u.
          Rijden met een getunede wagen wordt niet automatisch gelijkgesteld aan hard rijden, de zot uithangen of verkeersregels overtreden ... ja, die van de inschrijving misschien.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: auto chiptuning

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Denk niet dat die chiptuner heeft meegedeeld, dat wat ze laten doen, illegaal is...
            Chiptunen is ook niet illegaal, net als een versterker van 5000 Watt in huis hebben ... het wordt pas een overtreding wanneer je het verkeerd gebruikt.

            Ik mag geen oranje (om over blauw te zijgen) zwaailicht gebruiken, toch kan ik het gewoon kopen.
            Te smalle banden en van een te lage snelheidsindex kopen en plaatsen op uw wagen is ook niet illegaal, ermee op de openbare weg komen is iets anders ... dan wordt het pas onwettig.
            Dus zolang het bij "verkoop" blijft is er niets illegaals.
            Een radardetector kopen is ook niet illegaal, hem in uw auto hebben op de openbare weg wel.
            Last edited by VerSeg; 23 september 2010, 11:34.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: auto chiptuning

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Niet helemaal. Een getunede auto rijdt onder normale omstandigheden ook efficienter. Chiptuning kan ook alleen maar omdat iedere auto net iets anders is, en de brandstof in ieder land net iets anders van kwaliteit. Het is juist door individueel te chiptunen dat je het meest uit je motor haalt.

              Natuurlijk vertaalt zich dat in hogere performantie, maar ook een hoger rendement.
              Als het enkel gaat om een beter rendement (dus een lager verbruik) dan moet je met die tuning er perfect voor kunnen zorgen dat het rendement stijgt, zonder dat koppel en vermogen noemenswaardig stijgen. Dus gewoon zorgen dat je met MINDER brandstof in te spuiten, hetzelfde koppel/vermogen vrijmaakt (want je kan er toch zonder probleem het rendement mee verbeteren).
              Het eerste (minder verbruik) is niet illegaal, het tweede (meer vermogen) wel. Iemand die me een reden kan geven waarom dergelijke chiptuning (dus de ecologische versie) niet wordt gedaan ?
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • Re: auto chiptuning

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Iemand die me een reden kan geven waarom dergelijke chiptuning (dus de ecologische versie) niet wordt gedaan ?
                Omdat er niet veel gekken 500€ gaan geven om enkel per tankbeurt 2€ te winnen.

                Edit : Winnen door minder snel te moeten tanken.
                Last edited by VerSeg; 23 september 2010, 14:17.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: auto chiptuning

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Omdat er niet veel gekken 500€ gaan geven om enkel per tankbeurt 2€ te winnen.
                  Denk dat je er andermaal recht op zit .
                  Daarnaast geloof ik eigenlijk zelfs niet bijster in die 2€/tankbeurt, maar dat is weer iets anders natuurlijk...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • Re: auto chiptuning

                    @ TS

                    als je dan toch chiptuning of iets dergelijks overweegt en je rijdt met Toyota , kan je best eens bij TTE (Toyota Team Europe) informeren.

                    is mogelijk dat je dan nog in orde bent voor je garantie ook

                    groeten, MArc
                    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                    Comment


                    • Re: auto chiptuning

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Denk dat je er andermaal recht op zit .
                      Daarnaast geloof ik eigenlijk zelfs niet bijster in die 2€/tankbeurt, maar dat is weer iets anders natuurlijk...
                      Die twee Euro is maar een voorbeeld dat ik gaf, ik denk dat je meer kan uitwinnen door uit te kijken waar je gaat tanken (prijs) dan door uw auto aan te passen om minder te verbruiken.
                      Het is als uw plasma-tv voor 200€ wegdoen en een LED-tv van 2700€ kopen om elk jaar 15€ elektriciteit te winnen. Gewoon een excuus om het verkocht te krijgen aan partner/buitenwereld maar niets waar je echt winst mee maakt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: auto chiptuning

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Denk dat je er andermaal recht op zit .
                        Daarnaast geloof ik eigenlijk zelfs niet bijster in die 2€/tankbeurt, maar dat is weer iets anders natuurlijk...
                        Ik denk zelfs dat je per tankbeurt niks wint, al is het maar omdat je tank er niet kleiner op wordt. Je zal misschien meer kilometers per tankbeurt doen.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • Re: auto chiptuning

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Ik denk zelfs dat je per tankbeurt niks wint, al is het maar omdat je tank er niet kleiner op wordt. Je zal misschien meer kilometers per tankbeurt doen.
                          Natuurlijk is het zo dat je het moet rekenen.
                          Per tankbeurt is voor de meesten verkeerd uitgedrukt ... het is het verbruik volgens het aantal km.
                          Het zou nog kunnen juist zijn als je per aantal km gaat tanken en niet volgens de resterende inhoud van je tank.
                          Ik tank bijvoorbeeld als ik 800 km gedaan heb waar het meterke ook staat omdat ik anders toch niet zal toekomen. Dan zie ik het wel als prijsverschil per tankbeurt.
                          Last edited by VerSeg; 23 september 2010, 14:21.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: auto chiptuning

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als je daarmee doet wat je ermee "kan" doen, dan ben je helemaal niet in orde. Doe je er enkel mee wat je "mag" doen, dan is dit OK.
                            Als ik in een bebouwde kom met een getunede wagen tegen 50 km/u een voetganger zou doodrijden omdat ik die niet gezien heb, dan zal ik er in elk geval veel goedkoper vanaf geraken dan wanneer jij dit met je volledig legale wagen zou doen aan 120 km/u.
                            .
                            OP 25j een gemiddelde van 63000 Km /jaar en minder dan 2 boetes per jaar... en totaal ongevalvrij (hout vasthouden!!) .. toch niet slecht denk ik...ik houd me strikt aan de snelheidsregels als ik off snelweg ben, echter daar ook niet sneller dan 135km/u...
                            Als ik in duitsland kom dan gaat hij plank ( ook maar waar het mag ).

                            En als men kan aantonen dat zelfs als je in je recht zou zijn, je aan je chips geknoeid hebt, ben je de pineut...zelfs bij 30km/u
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • Re: auto chiptuning

                              Om wat meer duidelijkheid te scheppen, hieronder de samenvatting van de inhoud van die proces verbalen

                              Ik heb dus 2 pv's meegekregen die dag

                              1e PV
                              Verhoor, hoedanigheid van betrokkene : verdachte
                              <.....wie ik ben, wat ik daar ben gaan doen, of ik een geldige homologatie kan voorleggen,
                              <nee>
                              of ik bewust was dat het verboden was dat zonder homologatie de wagen niet terug in het verkeer mag gebracht worden, ...<nee>
                              of ik werd geïnformeerd door de onderneming hieromtrent .... <nee>
                              of ik wist dat zonder homologatie de onderneming geen wijziging mocht aanbrengen ... <nee>
                              hoeveel ik hiervoor diende te betalen, of ik een betalingsbewijs heb meegekregen <nee>
                              dat in afwachting van een beslissing van de magistraat het voertuig zou worden ingehouden

                              2e PV
                              kennisgeving

                              blaa,bla,bla,bla,bla,..... Op basis van niet toegelaten en verboden wijzigingen te hebben aangebracht of hebben laten aanbrengen zonder hiervan de nodige toelatingen of kennisgevingen te hebben verricht zoals het bepaalde in de wet van 15 maart 1968 en
                              21 juni 1985 vereist, wordt het voertuig overeenkomstig art 42 ev SW in beslag gehouden....

                              bla,bla,bla....
                              waarvan akte, geen opmerkingen aangaande afgelegde verklaring bla,bla,bla,bla.....
                              ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

                              En dat was het dan , en heb ik mijn lief kunnen bellen om te kunnen ophalen (met een niet getunede auto natuurlijk)

                              Comment


                              • Re: auto chiptuning

                                Oorspronkelijk geplaatst door E46_320 Bekijk bericht
                                Om wat meer duidelijkheid te scheppen, hieronder de samenvatting van de inhoud van die proces verbalen

                                Ik heb dus 2 pv's meegekregen die dag

                                1e PV
                                Verhoor, hoedanigheid van betrokkene : verdachte
                                <.....wie ik ben, wat ik daar ben gaan doen, of ik een geldige homologatie kan voorleggen,
                                <nee>
                                of ik bewust was dat het verboden was dat zonder homologatie de wagen niet terug in het verkeer mag gebracht worden, ...<nee>
                                of ik werd geïnformeerd door de onderneming hieromtrent .... <nee>
                                of ik wist dat zonder homologatie de onderneming geen wijziging mocht aanbrengen ... <nee>
                                hoeveel ik hiervoor diende te betalen, of ik een betalingsbewijs heb meegekregen <nee>
                                dat in afwachting van een beslissing van de magistraat het voertuig zou worden ingehouden

                                2e PV
                                kennisgeving

                                blaa,bla,bla,bla,bla,..... Op basis van niet toegelaten en verboden wijzigingen te hebben aangebracht of hebben laten aanbrengen zonder hiervan de nodige toelatingen of kennisgevingen te hebben verricht zoals het bepaalde in de wet van 15 maart 1968 en
                                21 juni 1985 vereist, wordt het voertuig overeenkomstig art 42 ev SW in beslag gehouden....

                                bla,bla,bla....
                                waarvan akte, geen opmerkingen aangaande afgelegde verklaring bla,bla,bla,bla.....
                                ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

                                En dat was het dan , en heb ik mijn lief kunnen bellen om te kunnen ophalen (met een niet getunede auto natuurlijk)
                                Spijtig , maar eigenschuld dikke bult..
                                Voor je je tuning had laten uitvoeren zal je wel een en ander opgezocht of rondgevraagd hebben, is trouwens de manier om een tuner te vinden, en dan ga je iedereen vertellen dat je van niets wist ?? komaan hee , belieg jezelf niet hee ...
                                De pers in die auto's..
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

                                Comment

                                Working...
                                X