Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door Lexmaker Bekijk bericht
    Voor de gelukkigen die zowel de mark II als nu de mark III hebben (hadden): is er een merkbaar verschil in pure beeldkwaliteit (kleuren, detail, scherpte,...) of is die op de hoge iso's na dezelfde?
    Ik denk dat velen van de 5DMKIII dingen verwachten die buiten proportie zijn.
    Het is nogthans heel simpel.. de Mark II heeft een uitstekende beeldkwaliteit, de Mark III zal hier niet veel zichtbaar verandering inbrengen. Onder de 1600 iso zal je weinig merken. Pas in de hoge iso's zal je duidelijk het verschil zien (hoe hoger, hoe duidelijker dat ruis zichtbaar wordt op normale formaten). (op 100% zal je het verschil tussen beide camera's sneller merken)
    Aan de hand van al talloze voorbeelden kan je dat nu wel al opmaken hoe het er ongeveer zal uitzien. (vergelijk 6400 met 1600 a 2500 en je komt er).... welteverstaan in Jpeg.

    De autofocus is verbeterd maar ook complexer. Persoonlijk heb ik geen last met de oude MKII. Maar deze MKIII heeft ook snellere FPS en samen met verbeterde AF hierdoor ook beter inzetbaar voor sport en kan een alternatief betekenen voor zij die een 1DX te duur vinden.

    De zoeker is groter en de vormgeving is verbeterd...ik heb deze een kwartiertje mogen uitproberen dus dat weet ik wel zeker. (de oude voelt minder lekker in de hand)

    Het videofilmen gaat van start met een aparte knop zoals de 7D.

    IK houd de 5DMKII nog een tijdje want 3300 euro vind ik nog te veel... trouwens ik besef heel goed dat met de MKIII mijn plaatjes voor 99 percent er hetzelfde gaan uitzien als mijn MKII met dezelfde objectieven.
    Zoals ik al zei.. ik vind de 5DMKIII een heel interessante camera maar niet tegen elke prijs.
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door Lexmaker Bekijk bericht
      Voor de gelukkigen die zowel de mark II als nu de mark III hebben (hadden): is er een merkbaar verschil in pure beeldkwaliteit (kleuren, detail, scherpte,...) of is die op de hoge iso's na dezelfde?
      Ik zal de woorden letterlijk herhalen wat ze tegen mij in de fotowinkel hebben gezegd en daar trekt ge uwe plan dan mee :

      - Verbeterde LCD scherm,hetzelfde als bij de grote broer de 1Dx.
      - Verbeterde ISO prestaties. Tot 2 stops beter dan de mark II.
      -De nieuwe AF , MAAR zijn de middenste punten blijven de sterkste.
      Al de rest is mooi maar werken niet naar behoren!

      Dat kreeg ik in de winkel te horen.

      En voor zij hem niet in bezit hebben en afgaan op wat de mark II al dan wel niet is,die zouden beter zwijgen (sorry).
      Voor zij die hem een kwartier in hun fikken hebben gehad zullen het toestel verre van kennen dan de mensen die hem al dagen in hun bezit hebben.

      Gisteren ben ik MNM Back To The 90's gaan shooten,wel ik vertikte het om de nieuwe 5D mee te nemen.
      Ik blijf zweren bij de 1D Mark III die voormij goed genoeg presteerd op iso 3200 en de foto's op een klein formaat bekeken.

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
        Ik zal de woorden letterlijk herhalen wat ze tegen mij in de fotowinkel hebben gezegd en daar trekt ge uwe plan dan mee :

        - Verbeterde LCD scherm,hetzelfde als bij de grote broer de 1Dx.
        - Verbeterde ISO prestaties. Tot 2 stops beter dan de mark II.
        -De nieuwe AF , MAAR zijn de middenste punten blijven de sterkste.
        Al de rest is mooi maar werken niet naar behoren!

        Dat kreeg ik in de winkel te horen.

        En voor zij hem niet in bezit hebben en afgaan op wat de mark II al dan wel niet is,die zouden beter zwijgen (sorry).
        Voor zij die hem een kwartier in hun fikken hebben gehad zullen het toestel verre van kennen dan de mensen die hem al dagen in hun bezit hebben.

        Gisteren ben ik MNM Back To The 90's gaan shooten,wel ik vertikte het om de nieuwe 5D mee te nemen.
        Ik blijf zweren bij de 1D Mark III die voormij goed genoeg presteerd op iso 3200 en de foto's op een klein formaat bekeken.
        IDD.. ik heb de 5DMKIII ook maar een kwartier in mijn handen gehad.. maar ik weet wat ik daarvan mag verwachten... dus geen mirakels. Daarom draai ik al veel te lang mee in de fotografie. Geen drie jaar, maar het hele digitale gebeuren met daarbij ook nog 15 jaar analoge fotografie.
        Als ik hem koop dan is het om hem toch een paar jaar te houden zodat ik er ten volle van genieten en niet om hem na enkele dagen al te koop te zetten zoals bij jou het geval is...

        Het is ook niet omdat er een nieuw model is dat het oudere niet meer deugd. Integendeel.. soms zijn er dingen in de camera die veranderd zijn waardoor ook je werkwijze verandert waardoor je in het begin soms met slechter resultaten thuiskomt.

        Er is hier ook niemand die beweert dat de 1DMKIII niet goed zou presteren op iso 3200. Ik vraag me dan eigenlijk af waarom je de 5DMKIII gekocht hebt als je toch al tevreden was ???


        Je pent nu ook neer wat ze je in de winkel allemaal gezegd hebben terwijl je zelf de camera hebt ??
        En hetgeen je in de winkel gezegd geweest is neem je voor waarheid en.. al de rest is mooi maar werkt niet naar behoren ?
        Heel geloofwaardig hoor !
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Ik zou eigenlijk eens willen weten hoeveel beter de Mark III presteert dan de Mark II bij hoge ISO's als men in het RAW formaat schiet. Dit zonder enige postprocessing in Photoshop/Lightroom/Aperture/Canon DPP...
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Ik zou eigenlijk eens willen weten hoeveel beter de Mark III presteert dan de Mark II bij hoge ISO's als men in het RAW formaat schiet. Dit zonder enige postprocessing in Photoshop/Lightroom/Aperture/Canon DPP...
            Misschien kan dit je helpen. http://www.michaelthemaven.com/?post...so-noise-tests
            Ik heb wel elders op het net al minder overtuigende verschillen gezien.

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
              Misschien kan dit je helpen. http://www.michaelthemaven.com/?post...so-noise-tests
              Ik heb wel elders op het net al minder overtuigende verschillen gezien.
              Ik zie hier Jpegs
              Ik denk niet dat hij dit vraagt hij had het over onbewerkte RAW opnamen
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                Misschien kan dit je helpen. http://www.michaelthemaven.com/?post...so-noise-tests
                Ik heb wel elders op het net al minder overtuigende verschillen gezien.
                Merci voor de link, maar dat zijn JPEG files. Ik schiet altijd in RAW. Ik vraag mij m.a.w. af of de 1,5-2 stops verbetering t.o.v. de Mark II enkel merkbaar is bij het schieten in JPEG (dus beter noise reduction algoritme in de camera) of ook bij het schieten in RAW (effectief een betere sensor).
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  Merci voor de link, maar dat zijn JPEG files. Ik schiet altijd in RAW. Ik vraag mij m.a.w. af of de 1,5-2 stops verbetering t.o.v. de Mark II enkel merkbaar is bij het schieten in JPEG (dus beter noise reduction algoritme in de camera) of ook bij het schieten in RAW (effectief een betere sensor).
                  De verschillen tussen de MK3 en MKII in RAW lijken volgens de samples op Dpreview idd minder groot dan de jpegs.
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                    Merci voor de link, maar dat zijn JPEG files. Ik schiet altijd in RAW. Ik vraag mij m.a.w. af of de 1,5-2 stops verbetering t.o.v. de Mark II enkel merkbaar is bij het schieten in JPEG (dus beter noise reduction algoritme in de camera) of ook bij het schieten in RAW (effectief een betere sensor).

                    Kunt hier de gewenste Iso aanvinken per camera. (uiteraard omgezet naar onbewerkte jpegs)
                    Last edited by Funcky; 1 april 2012, 21:55.
                    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      De verschillen tussen de MK3 en MKII in RAW lijken volgens de samples op Dpreview idd minder groot dan de jpegs.
                      Ik had er niet op gelet dat het om jpeg vergelijking ging, sorry. De minieme verschillen die ik ergens aantrof waren wel raw... (dpreview denk ik) en die tonen idd minder verschil.
                      Voor de beeldkwaliteit ben ik nog altijd zeer content over de 1dsII/III.

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Laten we het vanaf nu, dus na deze reactie, hebben over de 5D mark III. Dit is namelijk waarover dit topic gaat. Laten we verder bepaalde mensen een beetje ontzien, hoe meer aandacht je de stoker(s) geeft hoe meer problemen ze bezorgen.

                        Als TS, zal ik de moderatoren een PM sturen met de vraag dit topic op te ruimen en in de hoop dat we dan weer met een propere lei kunnen praten over de 5D mark III.
                        ::: Flickr :::

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          [Mod-LesC]Heb nog eens grote kuis gehouden. Vanaf hier, zoals TS het zegt: on topic. En zoals ik het zeg: op de bal, niet op de man.[/Mod]
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                            Ik had er niet op gelet dat het om jpeg vergelijking ging, sorry. De minieme verschillen die ik ergens aantrof waren wel raw... (dpreview denk ik) en die tonen idd minder verschil.
                            Voor de beeldkwaliteit ben ik nog altijd zeer content over de 1dsII/III.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkiii/12
                            Kunt hier de gewenste Iso aanvinken per camera. (uiteraard omgezet naar onbewerkte jpegs)
                            Bij RAW bestanden zijn de verschillen toch erg klein. Best wel spijtig. Je moet al gebruik maken van Canon DPP om dezelfde noise reduction van de JPEG bestanden toe te kunnen passen op de RAW bestanden. Laat ik nu net een hekel hebben aan Canon DPP.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Benieuwd wat de resultaten op DxO mark worden. Ze laten wel lang op zich wachten iig!
                              Groeten Remco.

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Voor zij die me niet willen geloven :



                                De prijs op iso12800 100% crop en ik denk niet dat de ruisreductie op staat :

                                Comment

                                Working...
                                X