Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Dat mensen je niet geloven dat insinueer jij, uit mijn mond komt dat niet.
    Btw. aan zo een foto hebben wij hier echt niks. Deze zou even goed uit een MKII kunnen komen ( waarmee ik niks bedoel vooraleer je terug met verwijten afkomt)

    Doe ons allen hier eens groot plezier en post een foto in slechte lichtomstandigheden, liefst vergezeld van een 100% crop. Op 25600.
    Er is gezegd geweest dat de 5D mk III tot 2 stops beter is dan de 5D mk II.
    De 5D mk II was tot iso3200 ok,wel als ik 2 stops in iso erbij doe komt dat neer op 12800 en niet 25600.

    Nee uit knofler zijn mondje komt dat,dat ik volgens hem de camera niet heb!
    En zo zijn er nog enkele gebruikers!

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door driesoger Bekijk bericht
      Daar hoop ik ook op. Heb mezelf er ook een laten bestellen, want ik kom van de 7D. Hopelijk ondervind ik een mooie upgrade in termen van beeldkwaliteit. Heb je al enkele downsides ondervonden?
      Het enige minpuntje is dat er geen kantelbaar LCD is.
      Ze doen dit bij het instapmodel en bij de 60D en de nieuwe 5D en 1D laten ze links liggen is een beetje jammer.

      En het grootste minpunt is natuurlijk de prijs .

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Voor diegenen die interesse hebben in de 5dMKIII, op voorraad bij Mediamarkt Brussel Nieuwstraat. De body kost 3199 euro. De body met 24-105 objectief kost 4149 euro.
        Zowel kit als body zijn op voorraad
        Mmm als dat maar mag van Canon .

        Dit werd op eosdigitaal.nl erover gezegd :

        Oorspronkelijk geplaatst door eos7duser

        Ringfoto in Haarlem €3299,00 body (prijs is nu gewijzigd, mocht niet van canon)

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
          Er is gezegd geweest dat de 5D mk III tot 2 stops beter is dan de 5D mk II.
          De 5D mk II was tot iso3200 ok,wel als ik 2 stops in iso erbij doe komt dat neer op 12800 en niet 25600.

          Nee uit knofler zijn mondje komt dat,dat ik volgens hem de camera niet heb!
          En zo zijn er nog enkele gebruikers!
          De native iso waarden van de MKII zijn 100 iso tot 6400 iso met als uitbreiding "low" 50 iso en H1 12800 iso en H2 25600.
          De native iso waarden van de MKIII zijn van 100 tot 25600 iso met "low" 50 iso en H1 51200 en H2 102400.

          Dat de MKII ok is tot 3200 dat hangt af van persoon tot persoon. Voor mij is iso 1600 tot 2000 meestal de limiet. Dat hangt af van meerdere factoren zoals goede of slechte lichtomstandigheden.
          Hoge iso's dienen trouwens niet alleen om foto's te kunnen maken in slechte lichtomstandigheden. Bij redelijke goede lichtomstandigheden denk ik bv aan indoor sport waar er vrij veel licht aanwezig is maar soms wel te weinig om nu juist die snelle sluitertijd te halen om je object te bevriezen. (zelfs met snelle Lens)
          In dit laatste geval komen hoge cleanere iso's goed van pas.
          Een andere factor is natuurlijk het afdrukformaat of het formaat dat je wenst te bekijken op je monitor. Op een 21 inch zal je misschien geen ruis bespeuren in fullscreen terwijl je op een 27 inch juist wel kenmerken van ruis ziet bij een bepaalde iso waarde.

          Dus voor jou is 3200 misschien de limiet en voor anderen 6400 gewoon door het feit dat ze foto' s misschien op een kleinere afdruk maken.
          Je mag die 3200 niet als vaste waarde hanteren en er nu twee stops bijrekenen en dan zeggen dat de MKIII gewoon als limiet 12800 hanteert.
          2 stops beter wil zeggen 2 stops over heel de lijn. bv 400 is eq. met 100... 1600 eq. met 400... 6400 eq. met 1600 enz...

          Daarom nog eens de vraag, post eens een foto van 25600 vergezeld van 100% crop.
          (25600 is hoogste native waarde bij MKIII)
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
            Mmm als dat maar mag van Canon .

            Dit werd op eosdigitaal.nl erover gezegd :
            Neem een ding van mij aan, de prijs van de 5D III zal zakken.... als hij nu al in de media markt in de rekken ligt aan die prijs......
            Dus waarschijnlijk jouw prijs ook
            MVG. Hugo

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
              Neem een ding van mij aan, de prijs van de 5D III zal zakken.... als hij nu al in de media markt in de rekken ligt aan die prijs......
              Dus waarschijnlijk jouw prijs ook
              Waarschijnlijk wel! Ooit zoals ze bij Foto Bastiaens tegen mij zeide.
              De 5D MKII heeft ook ooit meer dan 200 euro gekost de body alleen.
              3j later duikt hij onder de 2000 euro ja.

              En je leest zelf ook dat het niet mocht van Canon dus...

              Maar hey ik zeg alleen wat ik lees.

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Ik hoop in elk geval dat hij tegen augustus onder de kaap van 3000 € ligt. We zien wel...
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                  Ik hoop in elk geval dat hij tegen augustus onder de kaap van 3000 € ligt. We zien wel...
                  Ik hoop dat ik morgen de lotto win .

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
                    Ik hoop dat ik morgen de lotto win .
                    Er is morgen geen lotto-trekking
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                      Ik hoop in elk geval dat hij tegen augustus onder de kaap van 3000 € ligt. We zien wel...
                      Ik ben ervan overtuigd dat de 5DIII wel in prijs zal gaan zakken... maar het zou mij wel verbazen als de prijs in augustus (dus in slechts 4 mnd tijd) al zoveel zou zijn gezakt.
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                        Er is morgen geen lotto-trekking
                        Overmorgen sorry

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Ik ben ervan overtuigd dat de 5DIII wel in prijs zal gaan zakken... maar het zou mij wel verbazen als de prijs in augustus (dus in slechts 4 mnd tijd) al zoveel zou zijn gezakt.

                          OOIT ja OOIT!!!

                          Ik ben daar ook van overtuigd dat hij zal zakken!
                          Hoe oud iets wordt en hoe minder het verkocht wordt aan een dure prijs,hoe sneller iets daalt in prijs. En vermits er nog veel mensen voor de 5D mk III op de wachtlijst staan en Canon dat ook wel ziet aan de bestellingen die de winkels plaatsen,denk ik niet dat er direkt een prijsdaling gaat zijn.

                          Ik kan mis zijn ook natuurlijk (zoals altijd).

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            @ Timothy000, waarom zou iemand een toestel van enkele dagen oud kopen bij een particulier met enkel en alleen maar de batterij als prijsverschil ??
                            En wetende dat garantie van particulier op particulier niet overdraagbaar is

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              @ Timothy000, waarom zou iemand een toestel van enkele dagen oud kopen bij een particulier met enkel en alleen maar de batterij als prijsverschil ??
                              En wetende dat garantie van particulier op particulier niet overdraagbaar is

                              grts
                              Sieg
                              Daar geloof ik eerlijk gezegd toch niet veel van. Bron aub?
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                                Daar geloof ik eerlijk gezegd toch niet veel van. Bron aub?
                                Als je Google-t naar "garantie overdraagbaar" vind je toch clausules als:

                                O v e r d r a g e n g a r a n t i e
                                De verkoper mag in de koopovereenkomst bepalen dat de garantie die hij aan u als koper heeft gegeven, niet kan worden overgedragen aan iemand anders. Dit betekent dat wanneer u garantie heeft gekregen op een bepaald product en u verkoopt dit product aan iemand anders, de garantie niet overgaat op de persoon aan wie u het product verkoopt.
                                bron: http://www.consumentenzaken.info/pagina3.html

                                Maar ik heb niet verder gecheckt of dit NL is of Belgisch. Bovendien: het zou best wel eens kunnen verschillen van verkoper tot verkoper. Check zeker de verkoopsvoorwaarden van de zaak waar je koopt.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                                Comment

                                Working...
                                X