Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Een lichtsterke lens is goedkoper dan een 5D III ... De laatste weken heb ik zelfs veel chance gehad met het licht bij optredens. Zelfs sluitertijden van 1/320e sec kunnen halen bij Iso 1600 a 2500 en f2.8.

    Waarom konden ze de 5D II niet beter maken ?

    Nu dwingen ze ons om om de zoveel jaar iets nieuws te kopen.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Waarom konden ze de 5D II niet beter maken ?

      Nu dwingen ze ons om om de zoveel jaar iets nieuws te kopen.

      Is dat een serieuze opmerking?

      Waarom worden computers elk jaar sneller en konden ze 30 jaar geleden niet al een supercomputer de grootte van een luciferdoosje maken? Zal wel een complot zijn zeker.

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Ja, dat was serieus.

        Blijkbaar is het nog niet zo heel lang dat digitale fototoestellen heel goede kwaliteit leveren.

        Als ik mijn eerste compactje van 2005 bedenk, dat had 5 mp !

        Ik denk dat het pas de laatste 5 of 10 jaar is dat digitale professionele dslr's zo goed zijn als hun analoge evenknieen.

        Nu ja, t zelfde geldt ms wel voor pc's, smartphones etc ...

        Wie had er 10 jaar terug gedacht dat we internet zouden kunnen hebben op een smartphone !
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Ik ben wachtende tot ik de mijne heb om er ook men eerste concert me te shooten in samenwerking met de 70-200mm F2.8 II.

          Eerlijkheidshalve overweeg ik wel om terug een 5D mark II aan te kopen.
          Vrees dat er een lang wachtlijst is en kheb totaal geen zin om te 'wachten'.

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
            Waarom worden computers elk jaar sneller en konden ze 30 jaar geleden niet al een supercomputer de grootte van een luciferdoosje maken? Zal wel een complot zijn zeker.
            Waarom geven fabrikanten zoveel geld uit aan tellers die er alleen maar voor dienen hun printers onbruikbaar te maken? Tja, anders kunnen ze je niet om het jaar een nieuwe verkopen, natuurlijk. Als ge die tellers in Rusland laat resetten, is je versleten printer terug zo goed als nieuw.
            En als ge alles uit een computer haalt wat er alleen maar is om u de schuld te geven van het geprogrameerde falen, is uw machientje al drek een stuk kleiner.

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Ja, dat was serieus.

              Blijkbaar is het nog niet zo heel lang dat digitale fototoestellen heel goede kwaliteit leveren.

              Als ik mijn eerste compactje van 2005 bedenk, dat had 5 mp !

              Ik denk dat het pas de laatste 5 of 10 jaar is dat digitale professionele dslr's zo goed zijn als hun analoge evenknieen.

              Nu ja, t zelfde geldt ms wel voor pc's, smartphones etc ...

              Wie had er 10 jaar terug gedacht dat we internet zouden kunnen hebben op een smartphone !
              als je moest weten waar bv. canon ( andere merken ook )nu allemaal mee in ontwikkeling was je zou waarschijnlijk van je stoel vallen .Indertijd dat er bij sommige video's in LP konden opnemen waren er al toestellen in ontwikkeling die nog trager opnamen zoals 1/3 en 1/4 en in degelijke kwaliteit ( toen ) deze toestellen zijn evenwel nooit in productie genomen . Ik heb ze wel zien spelen .Wie weet hoe de iso prestaties met de volgende toestellen zal toenemen?

              Comment


              • Re: 5D mark III

                johan de man;3484480]Een lichtsterke lens is goedkoper dan een 5D III ...
                Wat bedoel je hiermee ? leg uit
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Wat bedoel je hiermee ? leg uit
                  Dat bijv de nieuwe 70-200 II goedkoper is dan de 5 mk3 .

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    De 5D mark III is er gekomen doordat Canon niet achter kon blijven op Nikon.
                    In 2010 is Canon van zijn stoel gevallen toen testen aantoonden dat de 4,8 MP Sigma DP2s bijna evenwaardig was aan het 21 MP prestigetoestel Canon 5D mk II, enkel voor de iso meerwaarde van de Canon 5D mk II betaalde men 2.000 euro extra. ( zie o.a. test : http://www.fotografen-welt.de/blog/2...gma-dp2s-test/ ).
                    Sinds dan is Canon aan het werk gegaan en heeft op 30 juni 2011 een Patentaanvraag gedaan met No. 2011-129785 voor een Canon 3 Layer Image Sensor, een die het Foveon type in iso sterk zal overtreffen.
                    Waarschijnlijk gaan we niet lang dienen te wachten op deze 5D mark III opvolger.
                    Last edited by Sweetly; 25 maart 2012, 17:45.

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
                      De 5D mark III is er gekomen doordat Canon niet achter kon blijven op Nikon.
                      In 2010 is Canon van zijn stoel gevallen toen testen aantoonden dat de 4,8 MP Sigma DP2s bijna evenwaardig was aan het 24 MP prestigetoestel Canon 5D mk II, enkel voor de iso meerwaarde van de Canon 5D mk II betaalde men 2.000 euro extra. ( zie o.a. test : http://www.fotografen-welt.de/blog/2...gma-dp2s-test/ ).
                      Sinds dan is Canon aan het werk gegaan en heeft op 30 juni 2011 een Patentaanvraag gedaan met No. 2011-129785 voor een Canon 3 Layer Image Sensor, een die het Foveon type in iso sterk zal overtreffen.
                      Waarschijnlijk gaan we niet lang dienen te wachten op deze 5D mark III opvolger.
                      Ik ken geen prestige model van Canon met 24 mp.
                      De DP2 heeft wel een goeie beeldkwaliteit maar hierbij blijft de vergelijking met een Canon 5DMKII.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Goeie foto's op Iso 6400 nemen is natuurlijk fijn, maar hoe deden ze het vroeger ?

                        In 2007 was de 1DIII het van het, maar die durf ik niet gebruiken op Iso hoger dan 1250...

                        Dat neemt niet weg dat de 5DIII ooit de mijne zal zijn !

                        HEEEEEL vroeger.?...
                        Een gevoeliger filmke in hun toestel en de korrel er maar bij nemen (al vind ik persoonlijk dat ook wel iets hebben) , en toen konden ze beter fotograferen dan nu ... nu is het klik en 't moet technisch tiptop in orde zijn... foto's van vroeger die wereldberoemd zijn , zijn soms niet om aan te zien ... dus, wat eisen we vandaag toch allemaal ... Ik doe vooral avond en nachtopnames die zowel met de 500 D als de 5 DMKII perfect zijn Bij de 5DMKII zefs ISO 50 .. Alleen is bij mij het belangrijkste onderdeel " het statief " Een oude Manfrotto waar ooit een TV camera van 35 kilo heeft opgestaan , en die geeft geen krimp.

                        Neen , voor mij persoonlijk is de nieuwe 5DMKIII geen verrijking , wat niet wil zeggen dat ik het toestel niet zou willen hoor....
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                          Is dat een serieuze opmerking?

                          Waarom worden computers elk jaar sneller en konden ze 30 jaar geleden niet al een supercomputer de grootte van een luciferdoosje maken? Zal wel een complot zijn zeker.
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            HEEEEEL vroeger.?...
                            Een gevoeliger filmke in hun toestel en de korrel er maar bij nemen (al vind ik persoonlijk dat ook wel iets hebben) , en toen konden ze beter fotograferen dan nu ... nu is het klik en 't moet technisch tiptop in orde zijn... foto's van vroeger die wereldberoemd zijn , zijn soms niet om aan te zien ... dus, wat eisen we vandaag toch allemaal ... Ik doe vooral avond en nachtopnames die zowel met de 500 D als de 5 DMKII perfect zijn Bij de 5DMKII zefs ISO 50 .. Alleen is bij mij het belangrijkste onderdeel " het statief " Een oude Manfrotto waar ooit een TV camera van 35 kilo heeft opgestaan , en die geeft geen krimp.

                            Neen , voor mij persoonlijk is de nieuwe 5DMKIII geen verrijking , wat niet wil zeggen dat ik het toestel niet zou willen hoor....
                            Anderzijds heb ik al foto's gezien uit filmpjestijd met een detail en contrats om van achterover te vallen (en dan ging het nog over een foto van 100 jaar oud), of op formaten tegen de muur waar je tegenwoordig een duizelingwekkend algoritme op je high MP RAW moet loslaten om een gigapixel afdruk te kunnen maken.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                              HEEEEEL vroeger.?...
                              Een gevoeliger filmke in hun toestel en de korrel er maar bij nemen (al vind ik persoonlijk dat ook wel iets hebben) , en toen konden ze beter fotograferen dan nu ... nu is het klik en 't moet technisch tiptop in orde zijn... foto's van vroeger die wereldberoemd zijn , zijn soms niet om aan te zien ... dus, wat eisen we vandaag toch allemaal ... Ik doe vooral avond en nachtopnames die zowel met de 500 D als de 5 DMKII perfect zijn Bij de 5DMKII zefs ISO 50 .. Alleen is bij mij het belangrijkste onderdeel " het statief " Een oude Manfrotto waar ooit een TV camera van 35 kilo heeft opgestaan , en die geeft geen krimp.

                              Neen , voor mij persoonlijk is de nieuwe 5DMKIII geen verrijking , wat niet wil zeggen dat ik het toestel niet zou willen hoor....
                              Als je bv aan modellenfotografie doet of veel een statief gebruikt, heeft de 5DIII geen meerwaarde tgo de II denk ik.

                              Voor concerten of huwelijken kan de 5DIII wel een serieuze verbetering zijn...

                              De 500D is zeker geen slecht toestel, zeker voor die prijs.

                              Als je ziet hoe rap de electronica evolueert, niet normaal !

                              In mijn jeugd keken we nog naar zwart-wit tv met 3 kanalen. En was er 1 tv in huis. En moest je rechtstaan om van kanaal te veranderen !

                              Nu heeft iedere jongere een tv en draadloos internet op zijn kamer.

                              En nu kan je vlug je mails lezen als je op de trein zit ! Wie had dat slechts 10 jaar terug gedacht !
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                                Nu heeft iedere jongere een tv en draadloos internet op zijn kamer.
                                Nee hoor.
                                Met een verhoogd armoederisico bij 19,4% van de Belgische bejaarden scoren we al slechter dan het gemiddelde van de 27 Europese lidstaten: 15,9% van de bejaarden. De armoede bij onze kinderen is echter nog hoger: 18,5%. Bij onze jongeren is het 14,8%.
                                Armoede betekent dat je niet beschikt over basisvoorzieningen zoals o.a. centrale verwarming, maar bijvoorbeeld ook tv. En die armoede situeert zich zelfs vooral bij de slecht opgeleiden (naast de alleenstaande moeders, zieken,...), waarvan er op dit forum opvallend veel zitten.
                                De techniek evalueert dus wel, maar is niet voor iedereen te koop.

                                Comment

                                Working...
                                X