Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Vaneigenst, er zijn nog nooit zoveel werkende armen geweest !

    Anderzijds heb ik de indruk dat de rijken steeds rijker worden.

    Maar dit heeft niets met de 5DIII te maken...
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Vaneigenst, er zijn nog nooit zoveel werkende armen geweest !

      Anderzijds heb ik de indruk dat de rijken steeds rijker worden.

      Maar dit heeft niets met de 5DIII te maken...
      Die is duur, gezien de 500D zeker geen slecht toestel is, en gezien de werkende jongeren misschien toch voldoende licht hebben,... maar misschien geen live view remote via EOS utility op dat grote scherm in hun kamer, omdat er moeilijk een voldoende lange kabel te vinden is. Dovendien heeft de 500d problemen met de Eye-Fi X2. En dan is de 5d2 geen oplossing, want die heeft daar geeneens een gleufje voor.
      Ik dacht trouwens dat de laagste iso van Peters 5d2 niet 50 maar 75 was. Daar ben ik nu niet meer zo zeker van.
      Last edited by Poza; 26 maart 2012, 13:25.

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Die is duur, gezien de 500D zeker geen slecht toestel is, en gezien de werkende jongeren misschien toch voldoende licht hebben,... maar misschien geen live view remote via EOS utility op dat grote scherm in hun kamer, omdat er moeilijk een voldoende lange kabel te vinden is. Dovendien heeft de 500d problemen met de Eye-Fi X2. En dan is de 5d2 geen oplossing, want die heeft daar geeneens een gleufje voor.
        Ik dacht trouwens dat de laagste iso van Peters 5d2 niet 50 maar 75 was. Daar ben ik nu niet meer zo zeker van.
        't Is 50... en in elk geval lager dan een Nikon, Oly,... maar het zit inderdaad inde high ISO. Bij Nikon kan je nog zeggen dat je portretfotografie naar 36MP gelift wordt op MF niveau (gezien deftig dynamisch bereik). Voor Canon wordt dat nog even wachten... waar zitten ze nu met hun testen.... ggrrrr....
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          't Is 50... en in elk geval lager dan een Nikon, Oly,... maar het zit inderdaad inde high ISO. Bij Nikon kan je nog zeggen dat je portretfotografie naar 36MP gelift wordt op MF niveau (gezien deftig dynamisch bereik). Voor Canon wordt dat nog even wachten... waar zitten ze nu met hun testen.... ggrrrr....
          Op Dprevieuw spreken (beloven) ze deze week!
          Wat een spanning
          MVG. Hugo

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Het ziet er naar uit dat de 5D MKIII toch nog ongeveer even duur zal worden als de Nikon D800:


            Maar dat is dus niet omdat de Canon goedkoper wordt...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Het ziet er naar uit dat de 5D MKIII toch nog ongeveer even duur zal worden als de Nikon D800:


              Maar dat is dus niet omdat de Canon goedkoper wordt...
              Tja... dat toestel wordt goed onthaald en Canon gaat voor meer... dus pikken ze gaauw aan. Wel, dan houden ze hun spul maar. Ik kan nog wel wat clicks verder.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • Re: 5D mark III

                De laatste dagen ben ik wat aan het stoeien met de 5D MK3. Voornamelijk heb ik naar de AF prestaties gekeken. Ruis en dynamisch bereik komten nog.

                Het AF systeem is een hele verbetering vergeleken met de 5D MK2. Auto's die met 80 km naar je toe rijden worden scherp weergegeven. En is er even een voorwerp tussen camera en bewegend voorwerp dan herstelt de camera zich heel snel.

                Daarnaast kan het AF systeem een bewegend voorwerp redelijk goed volgen waarbij dan verschillende AF punten gebruikt worden.

                Ook de tijd, AF tijd + shutterlag, is een stuk korter. Die is bij de 5D MK2 wel 40% langer. (bij gebruik van een 70-200 mm 2.8 II)
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  Tja... dat toestel wordt goed onthaald en Canon gaat voor meer... dus pikken ze gaauw aan. Wel, dan houden ze hun spul maar. Ik kan nog wel wat clicks verder.
                  Als je effectief leest wat er staat dan zie je dat het énkel voor de UK en Ierland is (GBP prijs)

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Voor zij die geen geduld hebben,bij Digicamshop in Antwerpen zijn er in voorraad.
                    Ik wacht nog tot eind deze week en dan koop ik hem elders ben het wachten moe aan het worden.

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Is t zo dringend ? Ik zou toch wachten tot de prijs gezakt is ...
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Is t zo dringend ? Ik zou toch wachten tot de prijs gezakt is ...
                        Collega van mij is vrijdag bij Konijnenberg geweest en die zeide daar dat alle prijzen in stijgende lijn zullen gaan inplaats van dalende lijn!

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Allez, dan kost de 5DIII het dubbel van zijn voorganger !
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
                            Collega van mij is vrijdag bij Konijnenberg geweest en die zeide daar dat alle prijzen in stijgende lijn zullen gaan inplaats van dalende lijn!
                            Uiteraard logisch dat een verkoper dit zegt hé
                            Moest 'm zeggen dat binnen x aantal maanden de prijs terug zou dalen wacht iedereen natuurlijk af.

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Allez, dan kost de 5DIII het dubbel van zijn voorganger !
                              Als ik goed kan lezen staat hier http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5dmarkii/2 2500 Euro straatprijs ... dus dik 3000 is niet zoveel meer he

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Ik denk dat Johan de huidige prijzen met elkaar vergelijkt en dan klopt het wel ongeveer: de Mark II kost nu circa 1750 Euro en de Mark III net geen 3500 Euro. Ik zie trouwens wel winkels waar de prijs van de Mark III lager ligt (Art en Craft bijvoorbeeld) maar daar is het toestel momenteel nog niet (of: niet meer?) in voorraad.

                                Comment

                                Working...
                                X