Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
    Er staat hier reeds een 100% crop op iso12800.
    Lijkt me meer dan voldoende denk zo.

    Een stomme vraag en ken het antwoord al hoor : Bieden jullie ook af in de winkel op nieuw spul?
    Is voor mij geen stomme vraag voor mij , deze valt nog steeds onder de gewone .Als het om een grote aankoop gaat durf ik er wel naar vragen , ik heb indertijd om een 8000 euro gekocht bij konijn en ze zijn toch iets tegemoetgekomen .De service was trowens zeer goed.

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Als je Google-t naar "garantie overdraagbaar" vind je toch clausules als:


      bron: http://www.consumentenzaken.info/pagina3.html

      Maar ik heb niet verder gecheckt of dit NL is of Belgisch. Bovendien: het zou best wel eens kunnen verschillen van verkoper tot verkoper. Check zeker de verkoopsvoorwaarden van de zaak waar je koopt.
      Heb nog geen problemen ondervonden met tweedehands (foto)spullen in garantie bij Mediamarkt.
      Kan idd aan de aankoopsvoorwaarden liggen.
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
        OOIT ja OOIT!!!

        Ik ben daar ook van overtuigd dat hij zal zakken!
        Hoe oud iets wordt en hoe minder het verkocht wordt aan een dure prijs,hoe sneller iets daalt in prijs. En vermits er nog veel mensen voor de 5D mk III op de wachtlijst staan en Canon dat ook wel ziet aan de bestellingen die de winkels plaatsen,denk ik niet dat er direkt een prijsdaling gaat zijn.

        Ik kan mis zijn ook natuurlijk (zoals altijd).
        Wie? Ikke niet, en hier zijn er veel die in dit topic aankondigen te wachten tot deze zomer, tot na augustus,... dus zo'n storm loopt het niet. Komt ook omdat dit toestel niet voor iedereen interessant is: de 5DII doet het zeer goed op lage ISO, en mist de AF en FPS. De AF, daar mis je allicht het meeste aan (en was ook de sterkste vraag naar verbetering daar), maar de fps? Bwaaa... ook weer voor sportgedoe, waar vaak 7D's gebruikt worden omwille van het cropvoordeel. Blijven over: de ISO-jagers die concerten en 'nachtfotografie' doen... mmmh.
        Brengt me gelijk bij een vrag van hiervoor terug:
        Daarom nog eens de vraag, post eens een foto van 25600 vergezeld van 100% crop.
        (25600 is hoogste native waarde bij MKIII)
        Meer concreet wat mij betreft: lowlight (geen mooi licht en hoge ISO met sluiterijden van 1/4000 s dus) foto van zelfde onderwerp op ISO 6400 en op ISO 12800, bij voorkeeur eentje met blauwe verlichting en eentje met rode verlichting. Dat zou ik graag eens zien.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Is voor mij geen stomme vraag voor mij , deze valt nog steeds onder de gewone .Als het om een grote aankoop gaat durf ik er wel naar vragen , ik heb indertijd om een 8000 euro gekocht bij konijn en ze zijn toch iets tegemoetgekomen .De service was trowens zeer goed.
          Idem hier. Bij de aankoop van mijn slaapkamer en mijn TV heb ik ook telkens een korting afgedongen. Wie niet waagt, niet wint.

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Als je Google-t naar "garantie overdraagbaar" vind je toch clausules als:


          bron: http://www.consumentenzaken.info/pagina3.html

          Maar ik heb niet verder gecheckt of dit NL is of Belgisch. Bovendien: het zou best wel eens kunnen verschillen van verkoper tot verkoper. Check zeker de verkoopsvoorwaarden van de zaak waar je koopt.
          De Europese wetgeving stelt dat er 2j garantie zit op nieuwe producten. Elk land dat behoort tot de Europese Unie moet deze wetgeving naleven. De winkel verkoper kan misschien nog moeilijk doen, maar fabrieksgarantie is verplicht en staat niet op naam. M.a.w. in het slechtste geval moet de nieuwe eigenaar van een (2dehands) product z'n garantie rechtstreeks met Canon regelen i.p.v. tussen hem en de winkel verkoper.
          Last edited by jocau; 3 april 2012, 10:14.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            De Europese wetgeving stelt dat er 2j garantie zit op nieuwe producten. Elk land dat behoort tot de Europese Unie moet deze wetgeving naleven. De winkel verkoper kan misschien nog moeilijk doen, maar fabrieksgarantie is verplicht en staat niet op naam. M.a.w. in het slechtste geval moet de nieuwe eigenaar van een (2dehands) product z'n garantie rechtstreeks met Canon regelen i.p.v. tussen hem en de winkel verkoper.
            Klopt, en dan heb je eigenlijk 6 maand en 2 jaar. na 6 maand is het aan jou om te bewijzen dat het defect niet door jou komt, maar inherenet was aan het ontwerp of aan het door jou gekochte toestel. Wel, toch als ze moeilijk doen. En reken voor een gerechtelijke expertise al maar 800 € alleen maar om even te beginnen kijken, los vana dvocatenkosten en zo... dan ben je best goed verzekerd qua rechtsbijstand.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Hehehe, wat een ongelooflijke mooie discussie hier weer...

              Ook mij viel de tweedehands (wat dat is 'm) 5DmkIII van Timothy mij op. Ook ik heb 'm er een PM over gestuurd met volgende bedenkingen:

              - een goede vriend-pro fotograaf van me heeft het toestel gekocht voor 2400 euro en een shiek, exclusief btw...
              - geen zin meer in fotografie? (bedenkelijk gezicht)

              en dan de volgende kanttekening/vergelijking: als je een nieuwe auto koop voor 20.000 euro, en je rijdt er 5m de garage me uit is die al een paar duizend euro minder waard, zo ook als je met een nieuwe 5DmkIII de fotowinkel uitloopt... I'm very sorry. Ik denk dat je beter 2x had nagedacht vooraleer je meer dan 3000 euro neertelde om dan een aantal dagen later te bedenken 'dat je geen zin meer had in fotografie'.

              Diegene die je nieuwprijs én ook vraagprijs betaalt heeft ze niet alle 5... Maar veel succes! En laten we hopen dat je toon hier op het forum als toch wel héél junior member ietsje vriendelijker wordt...
              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

              Comment


              • Re: 5D mark III

                <KNIP>

                on topic: De Mark III kan mij niet echt overtuigen om mijn body te upgraden. Ik ga mijn markII nog wat verder slijten voor ik hem vervang.
                Last edited by LesC; 3 april 2012, 14:10.

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                  Hehehe, wat een ongelooflijke mooie discussie hier weer... En laten we hopen dat je toon hier op het forum als toch wel héél junior member ietsje vriendelijker wordt...
                  Het is een 5D III topic dat nu voor de 2de keer ontspoort ... heren moderatoren gelieve in te grijpen en deze keer kies je beter voor een definitieve ' oplossing ' ... we hebben in het verleden een zeer gelijkaardige situatie gehad

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Een poging on-topic te geraken .... Wat mij opvalt is dat er in Belgie winkels zijn waar de 5D Mark III voor minder dan 3499 Euro wordt aangeboden. In Nederland wagen in ieder geval de bekende fotozaken (CameraNu, Foka, ....) zich nog niet aan lagere prijzen. Is ook niet onlogisch als ik zie dat de 5D Mark III bij CameraNu nu al niet meer in voorraad is .. Waarom zou je zakken met de prijs als de vraag groot genoeg is om door je voorraad heen te geraken?

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                      Het is een 5D III topic dat nu voor de 2de keer ontspoort ... heren moderatoren gelieve in te grijpen en deze keer kies je beter voor een definitieve ' oplossing ' ... we hebben in het verleden een zeer gelijkaardige situatie gehad
                      [Mod-LesC]Weer een aantal offtopic posts verwijderd.[/Mod]
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        De Europese wetgeving stelt dat er 2j garantie zit op nieuwe producten. Elk land dat behoort tot de Europese Unie moet deze wetgeving naleven. De winkel verkoper kan misschien nog moeilijk doen, maar fabrieksgarantie is verplicht en staat niet op naam. M.a.w. in het slechtste geval moet de nieuwe eigenaar van een (2dehands) product z'n garantie rechtstreeks met Canon regelen i.p.v. tussen hem en de winkel verkoper.
                        Dat klopt min of meer, maar de Nederlandse wet, die is afgeleid van de Europese richtlijn aangaande die twee jaar garantie, maakt geen melding van deze periode.
                        Overdraagbare garantie impliceert volgens mij bovendien dat het om tweedehands gaat: En dan zegt het Belgische European Consumer Centre over Belgie dat "In the case of second-hand goods the legal guarantee may be limited to one year, but not less."
                        Particulieren moeten bij ons geen garantie bieden. En in geval van verkoop per opbod, en op afstand, geldt dit voor alle (web)winkels.

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Mooie vergelijking van de twee nieuwe camera's:
                          Klik hier

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door driesoger Bekijk bericht
                            Mooie vergelijking van de twee nieuwe camera's:
                            Klik hier
                            En hier nog eentje: *klik*.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              On topic nu.......
                              Eh Barca Milan?
                              MVG. Hugo

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                En ook dat hij er minstens 2 tot zijn beschilling heeft....
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X