Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Eerste indrukken mark3 : zeer knappe iso-prestaties. Maar we moeten eerlijk blijven : enkele kleine minpuntjes gevonden op net. Bijvoorbeeld : in DPP kunnen de "preferences" beter enige tijd op high speed ipv high quality gezet worden (anders iets of wat softe foto's)...er zou aan gewerkt worden. In photomatix : werkt voorlopig niet met mark 3, tenzij er een officiëlebeta (proef) versie gedownloead wordt (vind kwaliteit van inside-hdr's geen toppie,hoor) . Voor cs5 moet ook een proefversie (beta) gedownload worden camera raw 6.7 RC plug in release candidate. Werken met Lightroom (versie4) raw's zou geen probleem vormen. Waarschijnlijk kleine punten waar aan gewerkt gaat worden. Voor de rest een prima camera lijkt me.

    gr,
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

    website : www.leonvanham.com

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Net terug uit Thailand. Daar was de 5D MK III bij Big Camera ( Pattaya ) te koop voor 107.000 Baht.
      Omgerekend naar euro's 2685 euro. In Thailand is de tax 7 % en die kun je terugvangen op het vliegveld. Dat maakt de camera 2510 euro. De camera was afgelopen weken echter niet leverbaar, maar afgelopen vrijdag stond hij daar in de shop.... Voor dat bedrag kon ik mezelf niet meer beheersen.
      Canonvijfdeemarkdrie

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
        Net terug uit Thailand. Daar was de 5D MK III bij Big Camera ( Pattaya ) te koop voor 107.000 ..
        Is dat daar in de shopping mall onder het Hilton hotel ?

        Veel plezier ermee !

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Is dat daar in de shopping mall onder het Hilton hotel ?

          Veel plezier ermee !
          Daar zit hij ook, maar die hadden m niet. In tukcom.com zit deze zaak ook, en daar was hij in voorraad. Dat is dat winkelcentrum met meerdere etage's met alleen maar computer, elektronica en telefoons.

          Bedankt, eerdaags eens gaan spelen met de camera.
          Canonvijfdeemarkdrie

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
            Je moet geen appelen met peren vergelijken he.

            Ik denk dat ik net zoals vele anderen aan het wachten ben tot die mk3 onder de 2500 EUR komt. 2200 EUR dan koop ik em meteen. Denk dat het pas voor volgend jaar zal zijn.
            Denk dat dìt pas wishful thinking is
            En naargelang de sterkte van de Yen en de positie van de Euro kunnen er voor veel producten nog wel eens prijsstijgingen aankomen...

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Weet er iemand hoe je op deze 5d af-punten kunt memorizeren en er terug naartoe kunt springen? Of op welke bladzijde in de handleiding ik dit kan vinden aub?

              Grtz Vince

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Ik ben gaan zoeken naar een stel video tutorials zoals er die voor de 7D bestaan, maar nog niet gevonden.
                Wat ik wel gevonden heb is dit artikel. Misschien heb je hier wat aan?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Ik ben gaan zoeken naar een stel video tutorials zoals er die voor de 7D bestaan, maar nog niet gevonden.
                  Wat ik wel gevonden heb is dit artikel. Misschien heb je hier wat aan?
                  http://www.learn.usa.canon.com/resou...?categoryId=12
                  Dat is het!! Bedankt

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                    Weet er iemand hoe je op deze 5d af-punten kunt memorizeren en er terug naartoe kunt springen? Of op welke bladzijde in de handleiding ik dit kan vinden aub?

                    Grtz Vince
                    Bij mijn 5d2 heb ik die punten op de joy stick staan (behalve in c1 en c2)
                    Dat kun je met de 5d3 ook. Ga daarvoor naar het CF-menu, de tweede, custom controls. In de rechterkolom beneden kan je de rechtstreekse selectie van het AF-punt aan de Multicontroller (joy stick) toewijzen.
                    Anders bewaart ge die bebaalde setting gewoon samen met de rest van de settings in c1 of zo, zodat je er met de custom dial aankan.... Vraag me niet hoe. Dat zou voor de hand moeten liggen als ge het toestel vasthebt.

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Zijn er nog mensen die ondanks het pre-orderen nog steeds aan het wachten zijn op hun body only? Weet er iemand ergens een winkel met een voorraad?
                      http://www.jonasdegent.be/

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door jonasdg Bekijk bericht
                        Zijn er nog mensen die ondanks het pre-orderen nog steeds aan het wachten zijn op hun body only? Weet er iemand ergens een winkel met een voorraad?
                        op ebay staan er te koop maar kzou het zo niet vertrouwen want prijskaartje zit over de 3000euro en komt telkens uit de UK. Tenzij je echt zo ongeduldig bent.
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door jonasdg Bekijk bericht
                          Zijn er nog mensen die ondanks het pre-orderen nog steeds aan het wachten zijn op hun body only? Weet er iemand ergens een winkel met een voorraad?
                          Jep hierzo. Ik wacht op m'n body only in foto Nelissen te Mechelen. Heb hem een tweetal weken geleden besteld en ik heb er vandaag voor getelefoneerd. Ze vertelden me dat de spreiding van leveringen heel breed zit waardoor ze moeilijk kunnen inschatten wanneer hij precies binnen komt. Mij is deze maand nog beloofd.

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door driesoger Bekijk bericht
                            Jep hierzo. Ik wacht op m'n body only in foto Nelissen te Mechelen. Heb hem een tweetal weken geleden besteld en ik heb er vandaag voor getelefoneerd. Ze vertelden me dat de spreiding van leveringen heel breed zit waardoor ze moeilijk kunnen inschatten wanneer hij precies binnen komt. Mij is deze maand nog beloofd.
                            daar zou ik toch niet teveel op rekenen hoor.
                            UnicornPictures on Facebook & Flickr

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                              daar zou ik toch niet teveel op rekenen hoor.
                              Hoezo?

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
                                Net terug uit Thailand. Daar was de 5D MK III bij Big Camera ( Pattaya ) te koop voor 107.000 Baht.
                                Omgerekend naar euro's 2685 euro. In Thailand is de tax 7 % en die kun je terugvangen op het vliegveld. Dat maakt de camera 2510 euro. De camera was afgelopen weken echter niet leverbaar, maar afgelopen vrijdag stond hij daar in de shop.... Voor dat bedrag kon ik mezelf niet meer beheersen.
                                Alleen daarna nog even de invoer taks bij de Douane als je hier de grens over komt
                                Mijn objectieven zijn all round...

                                Comment

                                Working...
                                X