Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
    ben ik ook benieuwd naar, niet dat ik mijn 5D mkII de deur uit zou zwieren want de mkIII is gewoon niet verantwoord voor mij om aan te schaffen
    Ja natuurlijk nu wel!
    De koop moest eerst gesloten zijn.
    De body is verkocht met grip voor 1400 euro. Als ik de rekening nu voor mezelf maak moet ik maar een klein 300 euro opleggen voor de mark 3 terwijl ik anders maar de mark 2 had.

    De mark 2 kost een 1800 euro nieuw.
    De mark 3 body : 3239 euro +300 euro batterijgrip -1400 euro van de verkoop van de mark 2 = 2139 euro .

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Er blijken toch veel 5DII te koop te komen.
      Meer upgrades dan we eerst dachten?
      MVG. Hugo

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
        Ja natuurlijk nu wel!
        De koop moest eerst gesloten zijn.
        De body is verkocht met grip voor 1400 euro. Als ik de rekening nu voor mezelf maak moet ik maar een klein 300 euro opleggen voor de mark 3 terwijl ik anders maar de mark 2 had.

        De mark 2 kost een 1800 euro nieuw.
        De mark 3 body : 3239 euro +300 euro batterijgrip -1400 euro van de verkoop van de mark 2 = 2139 euro .
        Je verkoopt een markII met grip voor 1400 euro en je moet maar 300 euro opleggen voor de markIII ?

        Ik snap er de ballen van

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Je verkoopt een markII met grip voor 1400 euro en je moet maar 300 euro opleggen voor de markIII ?

          Ik snap er de ballen van

          mir
          De mark 2 kost nu nieuw een klein 1800 euro.
          Als je dus de totale prijs van de mark 3 zijnde 3539 eur - 1400 euro (verkoop mark 2) = 2139 euro of een 339 euro om precies te zijn meer dan de mark 2 zonder grip want anders is het verschil bijna 0.
          Maar je zal wss nog er de ballen van snappen van men rekenwijze!

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
            De mark 2 kost nu nieuw een klein 1800 euro.
            Als je dus de totale prijs van de mark 3 zijnde 3539 eur - 1400 euro (verkoop mark 2) = 2139 euro of een 339 euro om precies te zijn meer dan de mark 2 zonder grip want anders is het verschil bijna 0.
            Maar je zal wss nog er de ballen van snappen van men rekenwijze!
            Idd ik ook niet, je maakt jezelf wat wijs
            Je HAD al een mkII ,lol, die wiskunde raakt kant nog wal.
            De markIII kost je dus werkelijk echt wel 2139€

            Misschien tuimelt je vrouw er wel in
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
              De mark 2 kost nu nieuw een klein 1800 euro.
              Als je dus de totale prijs van de mark 3 zijnde 3539 eur - 1400 euro (verkoop mark 2) = 2139 euro of een 339 euro om precies te zijn meer dan de mark 2 zonder grip want anders is het verschil bijna 0.
              Maar je zal wss nog er de ballen van snappen van men rekenwijze!
              Niet op die manier blijven rekenen......seffens is die nieuwe 5DmkIII nog goedkoper dan een mkII. Van 1800 euro nieuw voor mkII naar 3500 euro nieuw voor mkIII blijft een verschil van 1700 euro. Bij de manier van rekenen die jij hanteert heb je nooit iets betaald voor de tweedehandse 5DmkII met grip.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Niet op die manier blijven rekenen......seffens is die nieuwe 5DmkIII nog goedkoper dan een mkII. Van 1800 euro nieuw voor mkII naar 3500 euro nieuw voor mkIII blijft een verschil van 1700 euro. Bij de manier van rekenen die jij hanteert heb je nooit iets betaald voor de tweedehandse 5DmkII met grip.
                Het werkelijke financiele plaatje wordt nog negatiever als je bedenkt dat de grip voor de 5D Mark III- 490 dollar adviesprijs- zeker meer zal gaan kosten dan 300 Euro .....

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
                  De mark 2 kost nu nieuw een klein 1800 euro.
                  Als je dus de totale prijs van de mark 3 zijnde 3539 eur - 1400 euro (verkoop mark 2) = 2139 euro of een 339 euro om precies te zijn meer dan de mark 2 zonder grip want anders is het verschil bijna 0.
                  Maar je zal wss nog er de ballen van snappen van men rekenwijze!

                  je vergeet er bij te zeggen dat je van de 5DMKII die je virtueel terug nieuw zou kopen ook die 1400 van je verkochte MKII moet aftrekken.

                  even de berekening (volgens jouw prijzen)
                  nieuwe 5DMKIII met grip = 3539 €
                  opleg met je verkoop van de 5DMKII - 1400 = 2139 €
                  opleg voor terug een oude Mark II te kopen is 1800 - 1400 = 400 €

                  verschil in opleg tussen de MKIII en MKII is 2139 - 400 = 1739 €

                  conclusie: je moet 2139 € opleggen voor de MKIII aan te schaffen (afgaand op de door jou gegeven prijzen)
                  Kan dit nog eenvoudiger ?
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Op Dpreview high-iso (6400 )studio samples bekeken van D800.
                    June 2012: This review has been significantly expanded to include detailed analysis of the performance of the D800 alongside its closely-related stablemate the D800E. We have also added samples and analysis of the D800/E's uncompressed video feature. Except where specifically noted, any comments in the body of this review which reference the 'Nikon D800' actually refer to both models.


                    Effe vergeleken met vier Camera's, Nikon D800,D700, 5DMKII, A900

                    Doet het eigenlijk niet veel beter dan de 5DMKII en de D700.
                    De Sony bengelt er achteraan en is ronduit de minste.

                    Canon 5DMK III nu al duidelijk beste high-iso camera.
                    vergelijkbaar studio test
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                      Het werkelijke financiele plaatje wordt nog negatiever als je bedenkt dat de grip voor de 5D Mark III- 490 dollar adviesprijs- zeker meer zal gaan kosten dan 300 Euro .....
                      Waar ik hem heb besteld staat zwart op wit 299 euro voor de batterijgrip.
                      Bij Foto Rubens 375 euro.
                      Net zoals er zwart op wit 3239 euro staat voor de mark III.
                      Heb hen gevraagd : Wat gebeurd er als het duurder zal uitvallen?
                      Hun antwoord : De gemaakte afspraken blijven.

                      Trek daar jullie conclussie uit!

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        beter dan een D4
                        Hou Hou zekers beter!!
                        Zo dus beide toestellen al uitgeprobeerd?


                        Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
                        Waar ik hem heb besteld staat zwart op wit 299 euro voor de batterijgrip.
                        Bij Foto Rubens 375 euro.
                        Net zoals er zwart op wit 3239 euro staat voor de mark III.
                        Heb hen gevraagd : Wat gebeurd er als het duurder zal uitvallen?
                        Hun antwoord : De gemaakte afspraken blijven.

                        Trek daar jullie conclussie uit!
                        Trek deze enkel in zwart wit mss

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                          Het werkelijke financiele plaatje wordt nog negatiever als je bedenkt dat de grip voor de 5D Mark III- 490 dollar adviesprijs- zeker meer zal gaan kosten dan 300 Euro .....
                          Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
                          Waar ik hem heb besteld staat zwart op wit 299 euro voor de batterijgrip.
                          Bij Foto Rubens 375 euro.
                          Net zoals er zwart op wit 3239 euro staat voor de mark III.
                          Heb hen gevraagd : Wat gebeurd er als het duurder zal uitvallen?
                          Hun antwoord : De gemaakte afspraken blijven.

                          Trek daar jullie conclussie uit!
                          Als jij zegt dat je een grip voor 299 Euro kunt kopen dan ben ik de eerste om toe te geven dat ik de prijs kennelijk heb overschat. Zou je overigens de naam van de betreffende winkel met ons willen delen? Mogelijk zijn er anderen die ook geinteresseerd zijn in een grip voor die prijs ....

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky
                            Gaat hier niet over grip of dergelijke, persoon in kwestie is gewoon abuis met zijn berekeningen.

                            Beetje verwarrend, niks aan dus
                            Je bedoelt dat hij de aankoopprijs van de Mk2 niet heeft verrekend, alleen de restwaarde. Staan de reeds gebruikte clicks dan ook opnieuw op dat nieuwe toestel, misschien?

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Poza
                              Hij zei dat hij 300 eur moest opleggen voor de grip,...
                              Los van de juistheid van de berekeningen, maak ik dit niet op uit het verhaal.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Staan de reeds gebruikte clicks dan ook opnieuw op dat nieuwe toestel, misschien?
                              Dat zal toch niet .....
                              Last edited by hapa; 20 maart 2012, 23:12.

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                                Je bedoelt dat hij de aankoopprijs van de Mk2 niet heeft verrekend, alleen de restwaarde. Staan de reeds gebruikte clicks dan ook opnieuw op dat nieuwe toestel, misschien?
                                Wat heeft dat daar nu mee te maken ?
                                Ik denk dat je beter alles zelf eens zou herlezen
                                Opleg voor zijn nieuwe MKIII is en blijft 2139 euro, persoon in kwestie beweerde iets heel anders
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                                Comment

                                Working...
                                X