Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oops..nee hoor... Was sarcastisch... moet in 't vervolg wa meer smiley's gebruiken
    Ben eerlijk gezegd nog super-tevreden met mijn x-e1 en vind de kitlens en 35mm echt wel uitstekende lenzen....
    Enkel de focus kan soms wat traag/sloom zijn maar dat ben ik soms ook ...
    Ik spaar al voor mijn volgende lenzen..

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Geen zeiss lens maar ook een pak goedkoper (+/- 250€ ) opnames met de nieuwe telg in de sigma DN-Art line, de 60mm f 2,8 voor NEX (E-mount).

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
        Dat was de tweede keer dat ik mij aan Sony heb laten vangen, de eerste keer voor een R1 waarmee ze ook het warm water hadden uitgevonden.
        Hier komt NOOIT nog Sony over de vloer zo een kl*tenspul.
        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine
        Ik volg je hier in voor 100% Geert.....filmcamera's van Sony, ok...fototoestellen, nope, nooit meer voor mij...
        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix
        Ja, amai dat verschil ....De SONY beelden zijn waauw!!... dat contrast...magnifiek...en die helderheid.... met een SONY = betere beelden maken...
        Ongeloofelijk.... ik verkoop direkt al mijn bullen en ga voor de nex7...
        Dyxum is a website devoted to Alpha system (Minolta / Sony a-mount and e-mount cameras) with lens and camera database and active forum community

        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.



        ZEISS Camera Lenses Group: Every day, thousands of impressive images are captured with ZEISS lenses. The objective of this group is to gather the best of these images together and show them to the world. We want you to share your images and experiences with us and the world. Show us the best photo you have taken with your ZEISS lens each month and write about your impressions and opinions. Our group rules: • A maximum of 1 image can be added to the Group each month • The image must have been created using ZEISS lenses • All images must contain three tags: lens, mount, topic (see below) • The content of images must be in good taste NEW: The picture submissions will show up in the pool immediately. All images will only be used on Flickr. If we come across any exceptional images, we will contact the photographer. Tags In order to be able to better organise the images, we would like to ask you to use three tags as specified in the following list: Lens I. ZEISS Lenses for Mirrorless System Cameras a. Batis Lenses for Sony E-Mount • ZEISS Batis 2.8/18: batis2818 • ZEISS Batis 2/25: batis225 • ZEISS Batis 2/40 CF: batis240cf • ZEISS Batis 1.8/85: batis1885 • ZEISS Batis 2.8/135: batis28135 b. Loxia Lenses for Sony E-Mount • ZEISS Loxia 2.8/21: loxia2821 • ZEISS Loxia 2.4/25: loxia2425 • ZEISS Loxia 2/35: loxia 235 • ZEISS Loxia 2/50: loxia250 • ZEISS Loxia 2.4/85: loxia2485 c. Touit Lenses for Sony E-Mount/Fuji X-Mount • ZEISS Touit 2.8/12: touit2812 • ZEISS Touit 1.8/32: touit1832 • ZEISS Touit 2.8/50M: touit2850m II. ZEISS Lenses for SLR Cameras a. Otus Lenses for Canon EF-Mount/Nikon F-Mount • ZEISS Otus 1.4/28: otus1428 • ZEISS Otus 1.4/55: otus1455 • ZEISS Otus 1.4/85: otus1485 • ZEISS Otus 1.4/100: otus14100 b. Milvus Lenses for Canon EF-Mount/Nikon F-Mount • ZEISS Milvus 2.8/15: milvus2815 • ZEISS Milvus 2.8/18: milvus2818 • ZEISS Milvus 2.8/21: milvus2821 • ZEISS Milvus 1.4/25: milvus1425 • ZEISS Milvus 1.4/35: milvus1435 • ZEISS Milvus 2/35: milvus235 • ZEISS Milvus 1.4/50: milvus1450 • ZEISS Milvus 1.4/85: milvus1485 • ZEISS Milvus 2/135: milvus2135 • ZEISS Milvus 2/50M: milvus250m • ZEISS Milvus 2/100M: milvus2100m c. Classic Lenses for Canon EF-Mount/Nikon F-Mount • ZEISS Planar T 1,4/50: planart1450 • ZEISS Planar T 1,4/85: planart1485 III. ZEISS Lenses for Rangefinder Cameras a. ZEISS ZM Lenses for Leica M-Mount • ZEISS Distagon T 2,8/15 ZM: distagont2815 • ZEISS Biogon T 2,8/21 ZM: biogont2821 • ZEISS Biogon T 2,8/25 ZM: biogont2825 • ZEISS Biogon T 2,8/28 ZM: biogont2828 • ZEISS Distagon T 1,4/35 ZM: distagont1435 • ZEISS Biogon T 2/35 ZM: biogont235 • ZEISS C Biogon T 2,8/35 ZM: cbiogont2835 • ZEISS C Sonnar T 1,5/50 ZM: csonnart1550 • ZEISS Planar T 2/50 ZM: planart250 • ZEISS Tele-Tessar T 4/85 ZM: teletessart485 IV. Old ZEISS Lenses a. Generell (Contax, Hasselblad, Rollei, Sinar) • carlzeiss V. ZEISS Partners a. Sony/ZEISS Lenses for Sony A-Mount • Distagon T 2/24 ZA: distagont224 • Planar T 1,4/50 ZA: distagont1450 • Planar T 1,4/85 ZA: planart1485 • Sonnar T 1,8/135 ZA: sonnart18135 • Vario-Sonnar T 2,8/16-35 ZA II: variosonnart281635 • Vario-Sonnar T DT 3,5-4,5/16-80 ZA: variosonnart35451680 • Vario-Sonnar T* 2,8/24-70 ZA II: variosonnart282470 b. Sony/ZEISS Lenses for Sony E-Mount • Sonnar T E 1,8/24 ZA: sonnartfe1824 • Vario-Tessar T E 4/16-70 ZA: variotessarte41670 • Distagon T FE 1,4/35 ZA: distagontfe1435 • Sonnar T FE 2,8/35 ZA: sonnartfe2835 • Planar T FE 1,4/50 ZA: planart1450 • Sonnar T FE 1,8/55 ZA: sonnartfe1855 • Vario-Tessar T FE 4/16-35 ZA: variotessartfe41635 • Vario-Tessar T FE 4/24-70 ZA: variotessartfe42470 c. Nokia • nokia Mount: ze zf2 a e x zf zk zs za zm zv Topic: architecture people availablelight nature studio reportage macro general

        Sony Camera Club connects Sony photographers from all over the world through their photography


        Sony Camera Club connects Sony photographers from all over the world through their photography



        Op al deze sites zitten mensen die niet weten wat fotografie is, die niet weten wat goed materiaal is, de duizenden foto's die deze mensen laten zien zijn rommel, de firma's zoals Carl Zeiss die lenzen maken in samenwerking met Sony, en nu zelfs een volkomen eigen lenslijn voor NEX, zijn compleet het noorden kwijt en weten niet waar ze mee bezig zijn, met kl*tenspul zoals we nu mochten leren. Een goede raad dus, als je iets wil weten over Sony en Zeiss, ga niet naar deze sites, luister niet naar de duizenden onwetenden op deze sites, kijk niet naar de duizenden foto's die je er kan vinden, als je denkt dat ze goed zijn, je vergist je, als iemand positief klinkt over Sony en/of Zeiss materiaal hij vergist zich. Zoals we al talloze keren in het verleden en ook nu recent weer hebben mogen leren is het hier op deze website dat de waarheid te vinden is over al die rommel. Wees dus blij dat zelfs in een draadje over Sony materiaal enkelen zich de moeite getroosten te trachten U op het rechte pad te zetten.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Ik heb het over de nex toestellen, die kunnen nooit een dslr vervangen, heb het geprobeerd, was echt hopeloos voor snelle acties...... de dslr toestellen van sony zullen wel prima presteren, daar twijfel ik niet aan.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Vreemd dat er personen ineens uit het niets verschijnen (met 11 Posts op 4 jaar) om het fanboy gedrag van sommigen te kunnen verantwoorden.
            Zou volgens mij beter zijn Nick namen af te schaffen en echte profielen te gebruiken eventueel gekoppeld aan FC of dergelijke.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Vreemd dat er personen ineens uit het niets verschijnen (met 11 Posts op 4 jaar) om het fanboy gedrag van sommigen te kunnen verantwoorden.
              Zou volgens mij beter zijn Nick namen af te schaffen en echte profielen te gebruiken eventueel gekoppeld aan FC of dergelijke.

              Dat zou zeker beter zijn, je kan natuurlijk ook kiezen om je berichten te ondertekenen met je echte naam, iets wat ik al jaren doe!
              Maar dat die anonimiteit zou verdwijnen zou zeker een pluspunt zijn !

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Als je niet op de argumenten kan reageren val dan de boodschapper aan (hij heeft weinig posts, hij gebruik een alias, ...), wat een oude truk.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Ik heb het over de nex toestellen, die kunnen nooit een dslr vervangen, heb het geprobeerd, was echt hopeloos voor snelle acties...... de dslr toestellen van sony zullen wel prima presteren, daar twijfel ik niet aan.
                  waarschijnlijk slecht geprobeerd
                  AF van bvb NEX6 is vrij snel en te vergelijken met deze van DSLR's van een 5 tal jaar terug met dien verstande dat NEX-6 veel beter tracking mogelijkheden biedt!
                  bvb opname maken van fietser in beweging aan 10 fps is geen probleem.
                  bekijk ook eens de object tracking functie.
                  bekijk ook eens gezicht detectie en herkenning functies.

                  Als je heel snelle AF wenst is de LA-EA2 adapter de oplossing, heeft ingebouwd PDAF systeem dat AF-snelheid op niveau brengt van DSLR.

                  Dan spreek ik nog niet over MF wat een totaal drama is met DSLR, vrij eenvoudig en handig met NEX dank zij focus peaking systeem ook terug te vinden in de sony SLT systemen.
                  Met DSLR mag je al van geluk spreken als je nauwkeurig kunt focussen op oog van bewegend model, met NEX doe ik dat op de pupil op f1,4.

                  Moet toch wel een klein beetje zot of onwetend zijn of over een kapitaal aan lenzen beschikken om nog een DSLR te kopen met uitzondering van de pro series (d4 , 1dx), alhoewel alle lenzen kun je gebruiken op NEX systeem waar ze dikwijls beter presteren dan op de native DLSR toestellekes, maar dan wordt je wel voor de meeste lenzen gedwongen om MF te gebruiken.

                  Met de metabones speed-booster adapter (zijn ondertussen ook alternatieven op de markt) behoudt je min of meer beeldhoek van FF-lenzen op NEX systeem (dus 50mm blijft +/- 50mm en je wint 1 stop aan licht)

                  Over AF/Lichtmeting in video en live view mode bij DSLR zullen we maar helemaal zwijgen zekers

                  Wat snelheid betreft, de NEX6 haalt op zijn 1 beentje 10 beelden per seconden, video opnames in full HD aan 50/60fps hoe snel zijn DSLR's, of beter gezegd hoe traag

                  en dan beeldkwaliteit, is toch niet te onderschatten zenne, ga je niet evenaren met APS toestellen, misschien met de d7100 maar die heeft de lenzen niet.

                  -sony staat met zijn SLT's een stap verder dan canikon met hun DSLR's
                  -heeft bij de beste systeemcamera's en zekers veruit de meest flexibele met unieke functionaliteit.
                  -RX1 toestel is vrij uniek en FF toestel met de mooiste beeldkwaliteit.
                  -RX100 is een van de beste compacts ooit op de markt gebracht, is ook opgenomen bij de top 50 der beste innovaties van 2012, RX1 zal waarschijnlijk voor dit jaar aan de beurt zijn.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Bedankt voor uw reactie. U zal het met mij eens zijn dat dit heel wat anders is dan "....filmcamera's van Sony, ok...fototoestellen, nope, nooit meer voor mij...".

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      waarschijnlijk slecht geprobeerd
                      Met DSLR mag je al van geluk spreken als je nauwkeurig kunt focussen op oog van bewegend model, met NEX doe ik dat op de pupil op f1,4.
                      Hier moeten we wel toegeven Puerte, dat je laatste reeks portretten die je hier plaatste stuk voor stuk pareltjes waren, pupilscherp.
                      Last edited by Guest42; 23 mei 2013, 18:22.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        waarschijnlijk slecht geprobeerd
                        AF van bvb NEX6 is vrij snel en te vergelijken met deze van DSLR's van een 5 tal jaar terug met dien verstande dat NEX-6 veel beter tracking mogelijkheden biedt!
                        bvb opname maken van fietser in beweging aan 10 fps is geen probleem.
                        bekijk ook eens de object tracking functie.
                        bekijk ook eens gezicht detectie en herkenning functies.

                        Als je heel snelle AF wenst is de LA-EA2 adapter de oplossing, heeft ingebouwd PDAF systeem dat AF-snelheid op niveau brengt van DSLR.
                        dit heb ik vooral gemerkt met de laatste actie/sportfoto's die Jij hier geplaatst hebt, die Jij gemaakt hebt ermee het laatste jaar
                        echt enorm goed kwestie AF en tracking

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          waarschijnlijk slecht geprobeerd
                          AF van bvb NEX6 is vrij snel en te vergelijken met deze van DSLR's van een 5 tal jaar terug met dien verstande dat NEX-6 veel beter tracking mogelijkheden biedt!
                          bvb opname maken van fietser in beweging aan 10 fps is geen probleem.
                          bekijk ook eens de object tracking functie.
                          bekijk ook eens gezicht detectie en herkenning functies.

                          Als je heel snelle AF wenst is de LA-EA2 adapter de oplossing, heeft ingebouwd PDAF systeem dat AF-snelheid op niveau brengt van DSLR.

                          Dan spreek ik nog niet over MF wat een totaal drama is met DSLR, vrij eenvoudig en handig met NEX dank zij focus peaking systeem ook terug te vinden in de sony SLT systemen.
                          Met DSLR mag je al van geluk spreken als je nauwkeurig kunt focussen op oog van bewegend model, met NEX doe ik dat op de pupil op f1,4.

                          Moet toch wel een klein beetje zot of onwetend zijn of over een kapitaal aan lenzen beschikken om nog een DSLR te kopen met uitzondering van de pro series (d4 , 1dx), alhoewel alle lenzen kun je gebruiken op NEX systeem waar ze dikwijls beter presteren dan op de native DLSR toestellekes, maar dan wordt je wel voor de meeste lenzen gedwongen om MF te gebruiken.

                          Met de metabones speed-booster adapter (zijn ondertussen ook alternatieven op de markt) behoudt je min of meer beeldhoek van FF-lenzen op NEX systeem (dus 50mm blijft +/- 50mm en je wint 1 stop aan licht)

                          Over AF/Lichtmeting in video en live view mode bij DSLR zullen we maar helemaal zwijgen zekers

                          Wat snelheid betreft, de NEX6 haalt op zijn 1 beentje 10 beelden per seconden, video opnames in full HD aan 50/60fps hoe snel zijn DSLR's, of beter gezegd hoe traag

                          en dan beeldkwaliteit, is toch niet te onderschatten zenne, ga je niet evenaren met APS toestellen, misschien met de d7100 maar die heeft de lenzen niet.

                          -sony staat met zijn SLT's een stap verder dan canikon met hun DSLR's
                          -heeft bij de beste systeemcamera's en zekers veruit de meest flexibele met unieke functionaliteit.
                          -RX1 toestel is vrij uniek en FF toestel met de mooiste beeldkwaliteit.
                          -RX100 is een van de beste compacts ooit op de markt gebracht, is ook opgenomen bij de top 50 der beste innovaties van 2012, RX1 zal waarschijnlijk voor dit jaar aan de beurt zijn.

                          Af van de Nex is niet snel in vergelijking met DSLR.. zelfs rete-traag als ik vergelijk met mijn 5D2. Camera's die ik gehad heb zoals de 10D, 40D en Nikon D70 en NIKON D200 kan ik niet meer vergelijken maar daar was ook de AF instant .. dus veel sneller dan de NEX 6. Ik spreek uit ervaring omdat ik de camera's werkelijk heb gehad..
                          Ook mijn OMD is razendsnel in vergelijking met de Sony's. Ook de Nikon 1 serie en zowat elke Panasonic is sneller. (g)woon effe proberen in de winkel volstaat om dat te weten te komen.
                          Sport en bewegende kinderen is niet ideaal voor de Nex .. de AF is gewoon te traag. Die 10 fps gaan daar ook niet veel aan veranderen.
                          Natuurlijk kan je een Phase Detection adapter zetten ... je gaat op stap met je Nex en even de PDAF adapter meenemen voor het geval van... en misschien ook nog die Speedbooster opzetten ... lekker compact
                          Dan liever op stap met mijn FF camera zonder de kopzorgen voor al die onzinnige rommel mee te nemen

                          Manueel focus een drama met DSLR ? Bekijk eens de vele foto's hier van BD leden .. gemaakt met DSLR's .. vooral de Macro's .. (bijvoorbeeld ThierryM) manueel focus.
                          Nex 6 heeft hier wel een pluspunt maar je kan op DSLR het Lcd scherm (of oled) gebruiken voor MF .. niks mis mee.

                          Focussen op de pupil bij 1.4 ? Zal je veel missers geven met b.v een 50 mm op een afstand van 1meter heb je een Dof van minder dan 2 cm.
                          Zet je camera maar op statief en zeg tegen je model dat ze goed blijft stil zitten.. daarbij ik zie het nut niet van iemand te fotograferen waar juist de wimpers scherp zijn
                          Dat je dit dan nog doet op een BEWEGEND model op 1.4 is gewoon absurd.. jij flapt er echt zo maar wat op uit

                          De Nikon D7100 heeft technisch gesproken de beste sensor aan boord. Dat Nikon hier geen geschikte lenzen voor zou hebben is onzin.
                          Ik denk eerder dat Sony geen geschikte lenzen (op enkele na) heeft voor de Nex (zeker niet voor de 7)
                          Gelukkig is er nog Zeiss en Sigma.. Sony zelf nope

                          Video op de Nex ben ik niet onder de indruk..ondanks de hoge frame rate. Beeldkwaliteit is niet beter dan op een DSLR ondanks hetgeen je altijd beweert

                          Beeldkwaliteit van de foto's is niet beter dan eender welke DSLR zoals je zo graag laat uitschijnen, foto's die direct uit de camera rollen vind ik zelf teleurstellend en is zeker geen match voor een Nikon D600 of Canon 5D/6D zoals je maar al te graag wil laten geloven.
                          Last edited by Funcky; 23 mei 2013, 23:27.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Ole - we zijn weer gezellig - en zo houden we't forum levendig - willen jullie dat dit forum nog lang bestaat misschien?

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Als voetbalsupporter altijd gedacht dat dat de enige plaats was waar emoties hoog kunnen oplopen...niet dus.
                              Zelf heb ik de voorbije maanden 2 NEX (3 en 5) toestellen gekocht, en ik ben er super tevreden mee. Kwalitatief veel beter dan mijn 7 jaar oud reflextoestel van Canon.
                              Beter dan andere systeemcamera's? Geen flauw idee. En het kan me nu ook niets meer schelen, aangezien ik dus mijn keuze heb gemaakt ;-)
                              Ik ben natuurlijk nog wel geïnteresseerd om dingen bij te leren over mijn NEX toestellen. Geen blinde adoratie of fanatiek afbreken; dat interesseert me geen zier.
                              Wel zinvolle zaken, waardoor ik met mijn toestellen nog betere foto's kan trekken. En hopelijk, kan dit forum mij daarbij in de toekomst helpen :-)

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door wwilfried Bekijk bericht
                                Wel zinvolle zaken, waardoor ik met mijn toestellen nog betere foto's kan trekken. En hopelijk, kan dit forum mij daarbij in de toekomst helpen :-)
                                Dat kan zeer zeker. Bij de afdeling foto's beoordelingen en showcase wordt
                                er zelden of nooit op gelet welk toestel iemand heeft. Veel succes.

                                Comment

                                Working...
                                X