Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Iemand ervaring met de time-lapse APP op NEX5R of NEX6 ?

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      voorbeelden sigma 60mm f 2,8
      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


      lijkt scherp bij open diafragma zelfs in de hoeken

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        voorbeeldjes Zeiss Touit lenzen op NEX7 en fuji-x.
        lenzen tonen ongelooflijk veel detail op NEX7
        Carl Zeiss heeft meer bekendgemaakt over de nieuwe Touit-serie, de objectieven voor de compacte systeemcamera's van Sony en Fujifilm. Transcontinenta, de Nederlandse importeur van Carl Zeiss, stuurde ons een aantal testfoto's in volledige resolutie.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Ook interessant zijn de resolutiecijfers,





          In short “The optical performance is the highest level we ever tested. You could say that at the moment these are “state of the art” optics for CSC.”
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Ook interessant zijn de resolutiecijfers,



            de voorbeelden die ik gepost heb tonen dat de resolutie op de nex7 nog een stukje hoger is, ook contrast en helderheid op nex7 lijkt mij een stuk beter.
            natuurlijk deze beelden zijn gemaakt door verschillende fotografen en technische skill vd fotograaf kan hier ook een rol spelen.

            ( http://www.digifotopro.nl/content/te...8-en-32mm-f-18 )

            bokeh van de 32mm blijkt ook OK te zijn, typische Zeiss melkzachte beelden

            http://www.dcfever.com/lens/enlarge.php?id=8705 (op nex5n)
            Last edited by puerte; 13 mei 2013, 07:26.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              de voorbeelden die ik gepost heb tonen dat de resolutie op de nex7 nog een stukje hoger is, ook contrast en helderheid op nex7 lijkt mij een stuk beter.
              Ja, UITERAARD!!!! dat ziet iedereen toch ...
              Ja, amai dat verschil ....De SONY beelden zijn waauw!!... dat contrast...magnifiek...en die helderheid.... met een SONY = betere beelden maken...
              Ongeloofelijk.... ik verkoop direkt al mijn bullen en ga voor de nex7...

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Afstandbediening van NEX en ook sony DSLR/SLT zou ook werken via samsung galaxy S4.

                Met de draadloze infrarood afstandsbediening (RMT-DSLR2 30€ ) kun je je toestel van op afstand te bedienen , werd vroeger gratis bijgeleverd bij DSLR toestellen. (IR ontvanger is ingebouwd in NEX en DSLR/SLT toestellen)
                Afstandbediening zou nu ook mogelijk zijn via de IR blaster welke ingebouwd is in de S4, maakt het ook mogelijk je toestel aan te sturen via APP's op de s4 (android).
                Kan handig zijn voor lange sluitertijden (>30s) voor time-laps etc.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Ik ben in bezit van een Nex-5n met EVF, en heb zelf al wat zitten experimenteren om timelapses te maken. Dit met behulp van de android app "photoIRmote" en een DIY IR versterker. Dit werkt uitstekend, enkel is het soms wel wat omslachtig werken om de zend IR LED op de juiste positie te krijgen, richting de IR ontvanger van de camera. Een andere oplossing zou deze zijn : http://tempus.bymac.org . Ik ging voor de goeikopere optie met android app aangezien ik men gsm zoieso altijd bij heb.

                  Zelf had ik ook nog een vraag voor de Nex 7 gebruikers:
                  Bij het maken van een long exposure, hoelang duurt het verwerkings proces? Bij men 5n duurt dit even lang als de exposure tijd. Dit maakt niet uit of het nu RAW of jpeg is. Ik heb een snelle SD kaart en dit zou het probleem niet mogen zijn.



                  Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door Optic Bekijk bericht
                    Ik ben in bezit van een Nex-5n met EVF, en heb zelf al wat zitten experimenteren om timelapses te maken. Dit met behulp van de android app "photoIRmote" en een DIY IR versterker. Dit werkt uitstekend, enkel is het soms wel wat omslachtig werken om de zend IR LED op de juiste positie te krijgen, richting de IR ontvanger van de camera. Een andere oplossing zou deze zijn : http://tempus.bymac.org . Ik ging voor de goeikopere optie met android app aangezien ik men gsm zoieso altijd bij heb.

                    Zelf had ik ook nog een vraag voor de Nex 7 gebruikers:
                    Bij het maken van een long exposure, hoelang duurt het verwerkings proces? Bij men 5n duurt dit even lang als de exposure tijd. Dit maakt niet uit of het nu RAW of jpeg is. Ik heb een snelle SD kaart en dit zou het probleem niet mogen zijn.



                    Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk
                    Bij long exposure duurt het verwerkingsproces even lang als de opname zelf dit indien noise reductie voor lange sluitertijd aanstaat, als je dit afzet krijg je normale verwerkingstijd.

                    NR long exposure wordt gebruikt om eventuele hotpixels fouten te corrigeren, is niet hetzelfde als de gewone NR, dus je hebt 2 items in je menu normale NR en NR voor lange s.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Ja, UITERAARD!!!! dat ziet iedereen toch ...
                      Ja, amai dat verschil ....De SONY beelden zijn waauw!!... dat contrast...magnifiek...en die helderheid.... met een SONY = betere beelden maken...
                      Ongeloofelijk.... ik verkoop direkt al mijn bullen en ga voor de nex7...
                      Ja, dat heb ik een jaar geleden ook gedaan, belangrijkste reden voor het gewicht,
                      Een Sony Nex-7 met zeiss glas gekocht, ik heb dat prul juistgeteld twee weken in mijn bezit gehad.
                      Dat was de tweede keer dat ik mij aan Sony heb laten vangen, de eerste keer voor een R1 waarmee ze ook het warm water hadden uitgevonden.
                      Hier komt NOOIT nog Sony over de vloer zo een kl*tenspul.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ja, dat heb ik een jaar geleden ook gedaan, belangrijkste reden voor het gewicht,
                        Een Sony Nex-7 met zeiss glas gekocht, ik heb dat prul juistgeteld twee weken in mijn bezit gehad.
                        Dat was de tweede keer dat ik mij aan Sony heb laten vangen, de eerste keer voor een R1 waarmee ze ook het warm water hadden uitgevonden.
                        Hier komt NOOIT nog Sony over de vloer zo een kl*tenspul.
                        Dank zij uw enthousiasme destijds heb ik me ook laten overhalen om dat
                        nieuwe fotografie wonder, de R 1, te kopen. Er was zoveel om dat toestel
                        te doen. Een paar weken later was ik veel wijzer, en natuurlijk centjes en
                        een illusie armer.
                        Sedertdien kijk ik wel uit en neem alles tot me met een fikse korrel Sony.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ja, dat heb ik een jaar geleden ook gedaan, belangrijkste reden voor het gewicht,
                          Een Sony Nex-7 met zeiss glas gekocht, ik heb dat prul juistgeteld twee weken in mijn bezit gehad.
                          Ik volg je hier in voor 100% Geert.....filmcamera's van Sony, ok...fototoestellen, nope, nooit meer voor mij...
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Vind toch dat jullie hier dan wat meer gefundeerde uitleg over mogen geven. Heb zelf een NEX5n gehad, en nu een NEX6 en ook de Zeiss in bezit gehad. Ik vind de NEX6 nog altijd een heel handige camera, en de foto's die ik maakte met de Zeiss waren echt wel fantastisch goed. Echt prachtige foto's gemaakt in Zuid-Afrika die absoluut niet moesten onderdoen voor mijn 7D+17-55 (op dat moment, heb nu een 5DIII). De AF is een pak minder snel dan een slr, dat is juist. Maar verder heb ik er toch echt weinig negatief over te zeggen.
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Ja, UITERAARD!!!! dat ziet iedereen toch ...
                              Ja, amai dat verschil ....De SONY beelden zijn waauw!!... dat contrast...magnifiek...en die helderheid.... met een SONY = betere beelden maken...
                              Ongeloofelijk.... ik verkoop direkt al mijn bullen en ga voor de nex7...
                              Snap ik niet goed hoor.. je hebt een uitstekende camera nu met goeie objectieven.. ik zou twee keer nadenken vooraleer je dat doet. Je laat je misleiden door die beelden
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Dude.

                                Comment

                                Working...
                                X