Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Inderdaad: zoals in de E instructies in een van mijn vorige posten staan aangegeven, en ZEKER NIET door een EXE file te gaan dubbelklikken of wat dan ook.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Inderdaad: zoals in de E instructies in een van mijn vorige posten staan aangegeven, en ZEKER NIET door een EXE file te gaan dubbelklikken of wat dan ook.
      idd!!

      t niet moeilijker maken dan t is...


      KIS!!!

      Keep It Simple!!!


      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        'Simple' als wat en toch lukt het me niet. Ik kan via OK pijlen die A/B niet selecteren in de Firmwareversie menu en dus bevestigen. Ik heb de upgrade .bin gedownload en los op kaart (SD HC 'Transcend') gezet zie bijlage maar ik krijg geen upgrade te zien nadien in het menu?! http://s1082.photobucket.com/albums/j364/fgrik/

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          heb je de geheugenkaart in slot 1 gedaan? Heel belangrijk !
          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            heb je wel eerst je kaartje in de camera geformateerd voordat je het .bin bestand erop hebt gezet?
            Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

            Comment


            • Re: Het Nikon D7000 Topic

              Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
              heb je de geheugenkaart in slot 1 gedaan? Heel belangrijk !
              jawel !

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
                heb je wel eerst je kaartje in de camera geformateerd voordat je het .bin bestand erop hebt gezet?
                Bedoel je dan opnieuw formateren want het was uiteraard een reeds gebruikt kaartje - geen nieuw.
                Ik keek zojuist nog even en nu staat de update er wel op (????). Ok tot daar reeds dan. Wat ik niet kan volgens de handleiding is punt 2/4 is die bevestiging aanduiden bij A en B. Ik veronderstel toch dat je die selectie (rode kader) doet via je pijltjes op de ok knop maar niets gebeurt... Mag ik nu die update doen of moet A en B eerst worden aangeduid?
                Ik ben bang iets verkeerd te doen en heb geen zin om het toestel te moeten binnensteken... iemand ervaring met Mac toestanden?

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  als je twijfelt en schrik hebt om iets verkeerd te doen, loop dan even naar de fotoboer waar je je toestel gekocht hebt en laat hem t doen?

                  is kostenloos denk ik...
                  Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Als die update (bin file) op je geheugenkaart staat, dan heeft het toch niets meer met Mac of Windows te maken. Alles via de camera, zou ik denken?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                    Comment


                    • Re: Het Nikon D7000 Topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Als die update (bin file) op je geheugenkaart staat, dan heeft het toch niets meer met Mac of Windows te maken. Alles via de camera, zou ik denken?
                      yup

                      100% gelijk...
                      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door fgrik Bekijk bericht
                        Bedoel je dan opnieuw formateren want het was uiteraard een reeds gebruikt kaartje - geen nieuw.
                        Ik keek zojuist nog even en nu staat de update er wel op (????). Ok tot daar reeds dan. Wat ik niet kan volgens de handleiding is punt 2/4 is die bevestiging aanduiden bij A en B. Ik veronderstel toch dat je die selectie (rode kader) doet via je pijltjes op de ok knop maar niets gebeurt... Mag ik nu die update doen of moet A en B eerst worden aangeduid?
                        Ik ben bang iets verkeerd te doen en heb geen zin om het toestel te moeten binnensteken... iemand ervaring met Mac toestanden?
                        Ik heb een oud kaartje (wat nog niet gebruikt was op de d7000) via de d7000 geformateerd.
                        Daarna het .bin file op het kaartje gezet
                        Toen het kaartje in de camera.
                        Bij A en B stond toen 1.00 (of zoiets) en de updat kon ik selecteren
                        De update met de pijltjes toetsen geselecteerd en op OK gedrukt.
                        Daarna begon de camera met de update.
                        Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
                          Ik heb een oud kaartje (wat nog niet gebruikt was op de d7000) via de d7000 geformateerd.
                          Daarna het .bin file op het kaartje gezet
                          Toen het kaartje in de camera.
                          Bij A en B stond toen 1.00 (of zoiets) en de updat kon ik selecteren
                          De update met de pijltjes toetsen geselecteerd en op OK gedrukt.
                          Daarna begon de camera met de update.
                          Bedankt - ik doe het dan ook zonder die A en B te selecteren. Moet lukken dus. Bedankt !
                          Ik speel graag op save met dergelijke dingen...

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                            als je twijfelt en schrik hebt om iets verkeerd te doen, loop dan even naar de fotoboer waar je je toestel gekocht hebt en laat hem t doen?

                            is kostenloos denk ik...
                            kosteloos ja maar is wel 100 km te gaan . Ik heb hem juist terug aangeschakelt en nu is die update niet meer te zien !!! begrijp er niets van... had die optie dus vanmorgen wel maar wachtte nog op een reactie omtrent die A en B selectie alvorens uit te proberen... pas terug thuis...grrr !!!!

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              die firmware update, doe je die best wel ?
                              ik heb momenteel eigenlijk nog geen problemen ondervonden met mijn D7000, dus wou ik die firmware update laten voor wat hij is. eventueel wel doen indien ik ergens last van zou krijgen.
                              maar stel dat er binnenkort om de één of andere reden, nog eens een firmware update zou komen, kan je dan inééns ( zonder de eerste update ) installeren, of moet je ook de éérste installeren, vooraléér de tweede te kunnen installeren?


                              heb vandaag eindelijk mijn nikon 70-300 VR mogen ontvangen
                              niet te groot, niet te zwaar en de eerste foto's die ik hier vlug genomen heb, door de regen heen, zijn veel belovend. lekker scherp , snel ... ziet er een prachtlens uit .
                              2 body's en wat lenzen ..

                              older and wiser ... my arse

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Die update hoef je niet te doen als je geen probleem hebt. Deze update biedt enkel een oplossing voor het hotpixel-probleem bij Live View en Video.

                                Wanneer er later een nieuwe update zou komen, kan je die installeren zonder dat je eerst de eerdere updates moet uitvoeren.

                                Persoonlijk wacht ik er ook nog mee, ik heb immers geen hinder ondervonden van hotpixels.
                                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                                Comment

                                Working...
                                X