Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Nikon D7000 Topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Nikon D7000 Topic

    Heb mijn toestel nu reeds 10 dagen. Ik was zeer benieuwd naaar de nieuwe processor.Ook de ruis/gevoeligheid trekt mijn aandacht. Tot op heden voldoet het toestel aan de verwachtingen. Tav de D300 ontbreken er enkele functies. Het scherpstellen in moeilijke omstandigheden gebeurd moeizamer dan bij de D300.
    Ik vraag me toch af waarom dit toestel niet in de categorie semi-pro kan geklasseerd worden.

    Comment


    • Re: Het Nikon D7000 Topic

      Ook hier sinds zaterdag de D7000.
      Snipverkouden en vreselijk weer dus binnen wat fotos genomen van de dochter.
      Met 3 schemerlampen en na een tijd is de auto iso opgezet met min 1/60 en max 6400iso trekt dat ongelooflijk goede beelden zonder flits.
      Last edited by tradie; 15 november 2010, 16:21.

      Comment


      • Re: Het Nikon D7000 Topic

        Oorspronkelijk geplaatst door rogerkums Bekijk bericht
        Heb mijn toestel nu reeds 10 dagen. Ik was zeer benieuwd naaar de nieuwe processor.Ook de ruis/gevoeligheid trekt mijn aandacht. Tot op heden voldoet het toestel aan de verwachtingen. Tav de D300 ontbreken er enkele functies. Het scherpstellen in moeilijke omstandigheden gebeurd moeizamer dan bij de D300.
        Ik vraag me toch af waarom dit toestel niet in de categorie semi-pro kan geklasseerd worden.
        De d400 zal er vlotjes overgaan

        Comment


        • Re: Het Nikon D7000 Topic

          Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
          Geen ruis te zien op ISO 6400, dat lijkt me heel indrukwekkend.
          Geen foto te zien ook bijna. Het beeld is 80% zwart en in het midden een felle lichtbron.

          Nu niet bepaald het type beeld om ISO prestaties uit af te leiden.

          Iets veelzeggender zijn deze:
          Canon's X0D series has throughout its life appealed to a wide range of photographers, from enthusiasts and semi-pros through to some pros who appreciated having a lightweight option. Each model offered a high enough specification (usually in terms of build quality and AF sophistication) to ensure it was both aspirational and attainable for users who had out-grown their Rebel/XX0D series. However, the feature set always left a sizeable gap below the company's full-blown 'pro' models.


          Je kan zelf een D300 of een D3 in de vergelijking gooien...


          Ik zie iets meer ruis dan bij een D300s en zwaardere NR, maar soms ook iets meer detail. Dus gelijkspel bij JPEG

          Bij RAW heeft een D7000 duidelijk fijnere ruis dan een D300s
          Canon's X0D series has throughout its life appealed to a wide range of photographers, from enthusiasts and semi-pros through to some pros who appreciated having a lightweight option. Each model offered a high enough specification (usually in terms of build quality and AF sophistication) to ensure it was both aspirational and attainable for users who had out-grown their Rebel/XX0D series. However, the feature set always left a sizeable gap below the company's full-blown 'pro' models.

          Comment


          • Re: Het Nikon D7000 Topic

            Als je nu toch de vergelijking maakt met de D300 , ik heb een vergelijking D300 - D90 gezien en de D90 was zeker de evenknie van de D300 zelfs stukje beter zou ik durven zeggen, maar daar hebben ze niet zo een ophef over gemaakt

            Comment


            • Re: waar blijft de D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
              Foto Rubens/Studio73 verwacht half november hun eerste levering binnen te krijgen. Ze hopen volgende week te kunnen uitleveren.
              hmmm... heb hen zaterdag gebeld en dan zeiden ze "eind november"... ben eens benieuwd, maar ga er hoedanook straks langs om er ene te bestellen
              Ooit zullen ze wel binnenkomen
              [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

              Comment


              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                ... de D90 was zeker de evenknie van de D300, zelfs stukje beter zou ik durven zeggen
                Dat klinkt misleidend natuurlijk. Want je hebt het over die verwaarloosbare iets betere JPEG NR van de D90, niet de hele camera en zeker niet de sensor.

                Comment


                • Re: Het Nikon D7000 Topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Dat klinkt misleidend natuurlijk. Want je hebt het over die verwaarloosbare iets betere JPEG NR van de D90, niet de hele camera en zeker niet de sensor.
                  ik zou zeggen zeker niet de robuuste weerbestendige body
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • Re: Het Nikon D7000 Topic

                    Nee omdat er hier meest over de iso gesproken word heb ik het alleen over de iso vergelijking

                    Comment


                    • Re: waar blijft de D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                      hmmm... heb hen zaterdag gebeld en dan zeiden ze "eind november"... ben eens benieuwd, maar ga er hoedanook straks langs om er ene te bestellen
                      Ooit zullen ze wel binnenkomen
                      Grr Laat dan maar weten wat ze 'live' zeggen.

                      Comment


                      • Re: Het Nikon D7000 Topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                        De d400 zal er vlotjes overgaan
                        waarom? De D300, D90 en D5000 waren chiptechnisch ook vrijwel gelijk, dus waarom nu ook weer niet?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • Re: Het Nikon D7000 Topic

                          de mijne zou er morgen zijn...

                          Comment


                          • Re: Het Nikon D7000 Topic

                            Mijne is ook onderweg met taxipost..

                            Comment


                            • Re: Het Nikon D7000 Topic

                              't wordt spannend ;-)

                              Comment


                              • Re: Het Nikon D7000 Topic

                                Ik moet er ook nog een nieuwe camera volgende maand , en door deze topic ben ik er nog niet uit , (was er al uit) , ik heb 1200+- te besteden zou een D90 + een lens van ongeveer 600 euro nu kan ik zeggen ik koop alleen een body De D7000 dan kost ongeveer evenveel , , dan zou de D7000 600 euro beter moeten zijn of toch verantwoord , ja kan later altijd nog eens een lens kopen heb er wel een stuk of 16,
                                ik vroeg me ook af of de D7000 ook die hoednigheid heeft gelijk de D300 dat je met AI lenzen kan werken en lichtmeeting hebben

                                Comment

                                Working...
                                X