Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

    In uw pogingen om op deze manier elke EV in diskrediet te brengen, of op zijn minst toch de onbekwaamheid van Peugeot/Stellantis op dat vlak, bent u bedankt. Ik verwacht volgende week opnieuw een update.
    Nu denk ik wel dat de meeste lezers wel een en ander in perspectief kunnen zien. Een eenvoudige zoekopdracht via Google laat al snel zien dat ook benzine- en dieselwagens soms absurd lange tijd in een garage staan voor herstellingen. Of wat dacht u van deze:

    Weeral eens de titel en starter van dit topic vergeten Hombre?
    “U” hebt dit topic naar je EV omgebogen, ondertussen weten we
    dat “UW” keuze de enige juiste is, misschien zijn het wel je frustraties
    over je EV dat je hier kwijt wil, neem je pilletje, t’zal over gaan.
    En dan kom je met een link van 2021, amai……..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Wow, moet ik hier nu om huilen of om lachen met dergelijke onzin? Hebben jullie dan allemaal een EV met NiCad batterijen? Ik heb hier nochtans al enkele goeie tips zien passeren; verwarming of airco uit, geen radio, stoel- en stuurverwarming ook uit en max 100 km/h op de snelweg. Liefst achter een vrachtwagen, dat scheelt ook. Je zal dan ook wel veel aan laadpalen staan, spijtig dat daar ook maar 50% van werkt. En de overige helft maar aan 1/4 van de aangegeven capaciteit.

      Ben nu wel benieuwd naar het merk en model van zo'n slechte wagen, hopelijk geen Peugeot.
      Onzin? Het is anders eigen ondervinding.... in de winter geraak ik niet puur elektrisch op mijn werk.... in de zomer heen/terug...
      en slechte wagen…Tja ik heb je ook nog niet horen zeggen wat het merk en model van uw eigen perfecte EV die kan laden aan 350kW…

      Het is echt geen slechte wagen hoor…Integendeel, zou nooit zo’n dure premium aanschaffen als ik geen leasewagen had…

      Maar ga helemaal mijn verwarming, airco, radio, stoel- en stuurverwarming niet uitzetten om de nadelen van elektrisch rijden te ‘verdoezelen’ hoor…
      Alleen al door uw tips geef je toe dat er nog heel veel nadelen zijn aan elektrisch rijden…

      Met 3 jassen, een muts, handschoenen en 90 per uur op de autostrade…LOL… Wat een feest rijden met uw EV…..
      Last edited by Dpix; 17 april 2024, 12:46. Reden: typo

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

        Ik pas mij ook aan en zal een EV kiezen uit het lease-aanbod...
        En dan durf jij nog klagen, als je werkgever je auto betaalt, mag hij toch kiezen dewelke ?

        Bij mij zal het - de eerste keer sinds lang - opnieuw uit mijn eigen zak komen.

        Nochtans - en terug on topic - zal dat geen diesel zijn.
        Om de simpele reden dat zelfs een nieuwe EURO 6D diesel vanaf 1 januari 2028 niet meer in Wallonië binnenmag (mijn huidige EURO 5 vanaf 2026 en EURO 4 vanaf volgend jaar).
        Bovenop alle LEZ zones in binnen- en buitenland (in A'pen en Gent 1 jaar uitgesteld tot 2026).
        Waarom denk je dat de tweedehandsdiesels goedkoop zijn ?

        Blijkbaar zijn er hier forumleden die nooit in (of door) Wallonië rijden of ervan uitgaan dat dit er nooit doorkomt, en er zopas toch één hebben gekocht, maar dat lijkt me geen rationele beslissing.
        Uitstel valt te verwachten - voor de verkiezingen - maar dat is geen afstel.
        Last edited by palombian; 17 april 2024, 12:53.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          En dan durf jij nog klagen, als je werkgever je auto betaalt, mag hij toch kiezen dewelke ?
          Uiteraard dat ik mag kiezen ... Ik betaal zeker mee...het is tenslotte een deel van mijn verloning en betaal VAA....



          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

            Uiteraard dat ik mag kiezen ...


            Jazeker, zolang het maar een EV is (hoogstwaarschijnlijk)...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Jazeker, zolang het maar een EV is (hoogstwaarschijnlijk)...
              Ja, uiteraard verplicht...Heb nog 2j dus op die tijd kan er nog veel verbeteren...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Om de simpele reden dat zelfs een nieuwe EURO 6D diesel vanaf 1 januari 2028 niet meer in Wallonië binnenmag (mijn huidige EURO 5 vanaf 2026 en EURO 4 vanaf volgend jaar).
                Bovenop alle LEZ zones in binnen- en buitenland (in A'pen en Gent 1 jaar uitgesteld tot 2026).
                Waarom denk je dat de tweedehandsdiesels goedkoop zijn ?

                Blijkbaar zijn er hier forumleden die nooit in (of door) Wallonië rijden of ervan uitgaan dat dit er nooit doorkomt, en er zopas toch één hebben gekocht, maar dat lijkt me geen rationele beslissing.
                Uitstel valt te verwachten - voor de verkiezingen - maar dat is geen afstel.


                Comment


                • Heb ik ook gelezen ... tot het einde.
                  En het is niet direct een onbevoordeelde bron.

                  Maar waar er rook is, is er vuur.

                  PS: stel dat ik als hondstrouwe klant dezelfde wagen wil kopen dan ik nu heb, dan zie ik dat de goedkoopste VW Touran zonder enige opties met 2.0 dieselmotor € 43.000 kost (en een CO2 score heeft die 19 punten hoger ligt dan mijn 2011 1.6 model ). Die EURO 6 norm halen kost dus heel wat, en dat voor een niet gegarandeerd resultaat (wat zoals we weten vroeger ook al zo was).
                  Het is een dure en voorbijgestreefde technologie, zeker voor personenwagens.

                  In die prijsklasse vind ik bij verschillende merken een - weliswaar binnenin iets kleinere - vergelijkbare EV, zelfs in stock.

                  Rustig afwachten...
                  Last edited by palombian; 17 april 2024, 14:20.

                  Comment


                  • Milieuzone in heel Wallonie, dat zou betekenen dat ca.70% van de wagens, van de Wallonen, niet meer mag rijden. Dat wil ik nog eerst eens zien.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

                      Onzin? Het is anders eigen ondervinding.... in de winter geraak ik niet puur elektrisch op mijn werk.... in de zomer heen/terug...
                      Ha, een hybride, dat verklaart al veel. Het slechtste van de twee werelden.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

                      Maar ga helemaal mijn verwarming, airco, radio, stoel- en stuurverwarming niet uitzetten om de nadelen van elektrisch rijden te ‘verdoezelen’ hoor…
                      Alleen al door uw tips geef je toe dat er nog heel veel nadelen zijn aan elektrisch rijden…

                      Met 3 jassen, een muts, handschoenen en 90 per uur op de autostrade…LOL… Wat een feest rijden met uw EV…..
                      Tja, voor de mensen die wat trager van begrip zijn moet ik toch de tags [SARCASTIC MODE] gaan gebruiken precies.

                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Gaat niet lukken!
                        Ja dat zullen afgeronde getallen zijn zeker, en tegen 90 achter een camion geeft op de kilometerteller van een auto toch al richting 100 km/h aan
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                          Weeral eens de titel en starter van dit topic vergeten Hombre?
                          “U” hebt dit topic naar je EV omgebogen, ondertussen weten we
                          dat “UW” keuze de enige juiste is, misschien zijn het wel je frustraties
                          over je EV dat je hier kwijt wil, neem je pilletje, t’zal over gaan.
                          En dan kom je met een link van 2021, amai……..
                          Euh... wie komt er hier voor de derde keer met dat zelfde verhaaltje over de Peugeot 3008? Dat was niet mijn post hé. Als het nu nog een diesel was kon ik uw reactie begrijpen. Maar je komt jammeren over een EV die problemen heeft om herstelt te geraken. Is dat misschien de titel van de topic die je vergeten bent?

                          Ja, een link van 2021. Denk je dat ondertussen de auto's niet meer in panne vallen misschien?
                          Een beetje bij de les blijven hé .

                          Oh, en ik lees net deze topic, vandaar de verwijzing naar het pilletje. Waren ze op misschien?
                          Last edited by Hombre; 17 april 2024, 17:36. Reden: aanvulling
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • En kijk, toch wat goed nieuws. Ik zie onze forumclowns al schuiven op hun stoeltje.

                            Een Amerikaanse studie toont aan dat elektrisch rijden een positieve invloed heeft op de elektriciteitsrekening. Ook mensen die geen batterij-auto in de garage hebben staan, slaan op deze manier munt uit de stekkermobiliteit.


                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
                              Milieuzone in heel Wallonie, dat zou betekenen dat ca.70% van de wagens, van de Wallonen, niet meer mag rijden. Dat wil ik nog eerst eens zien.
                              Wordt geleidelijk ingevoerd, in principe vanaf 2025 voor EURO 3, dat zijn toch al heel oude wagens.
                              Met dan nog uitzonderingen voor vrachtvervoer, old timers, enz.
                              Iedereen weet dus wat te doen (zo achterlijk zijn ze daar ook niet hoor).

                              Het probleem van het uitstellen is dat de automobilisten en ook de industrie op een verkeerd been worden gezet.
                              Onze schrik voor vernieuwing doet ons de das om (zie het artikel van Ive Marx begin deze week).

                              Comment


                              • Schrik zou ik het niet noemen, het is vaak het benodigde kapitaal, om de vernieuwing te betalen. De economie in Wallonië is anders als in Vlaanderen.

                                Comment

                                Working...
                                X