Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    De keuze voor EV is niet eentje waarbij de overheid beter van wordt, of autobouwers in het algemeen, het is een keuze om de mensen vrije mobiliteit te blijven geven en toch het milieu te ontzien.
    Anatomisch gezien kunnen kwartels vliegen.
    In de praktijk maken de gedomesticeerde soorten echter zelden gebruik van hun vliegkunsten. Enkel als er gevaar dreigt slaan ze hun vleugels wel eens uit. Toch is het voor houders belangrijk om het leefgebied van hun vogel aan de bovenkant toe te beveiligen.​

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

      Onnozele, eerst met de vinger wijzen om dan vast te stellen dat hij zelf ook nog geen eigen ervaring heeft in het onderhoud. Ik hoef je niet in diskrediet te brengen, dat doe je heus zelf wel. En waar denk je dat ik mijn informatie haal?
      Juist, merk/type gebonden autoforums maar ook online bij de invoerder.
      Misschien wat minder debiel reageren?
      Uw geposte info was ook volledig fout.
      U postte de gemiddelde jaarlijkse kost, als je om de 2 jaar het onderhoud doet, dan is het onderhoud uiteraard dubbel zo duur.
      Maat zover heb je uiteraard niet nagedacht.
      Verder haal je enkel gegevens van goedkopere wagens aan, of denk je nu echt dat Mercedes, Porsche, BMW, Audi, Jaguar, een onderhoud gaat doen voor dezelfde prijs van een 208?
      Droom dan maar lekker verder!

      [QUOTE]
      Vrienden en familie met EV. Een nazicht om de 2 jaar bij 30.000km of 60.000 kost je evenveel, de meesten betalen 254 euro. Je bent ook niet verplicht om jaarlijks nazicht te laten doen, maar dan behoud je wel de assistance service. Zie screenshots.Plots heb je veel vrienden zeker met een EV die een onderhoud lieten uitvoeren van 2 jaar?
      Trouwens de assistance behouden we hier bij elke wagen zolang men het voorgeschreven onderhoud volgt, actueel hier allemaal 2 jaar.

      Dus je hebt het opgezocht en komt met die absurde getallen... om dan een voorbeeld te geven van een ID4 SUV EV aan 425 euro.
      Nog meer absurde reactie van u, u geeft aan dat u geen wagen meer koopt waar ze woekerprijzen vragen voor een onderhoud?
      Dus u bekent dat u nu een wagen gekocht hebt waar onderhoud goedkoop is?
      Waarom zou u dat doen als u toch maar blijft beweren dat een onderhoud van een EV nooit zoveel kost?

      Ook toevallig want de ID4 is de elektrische opvolger van de Tiguan waar ik nog 680 euro voor een onderhoudsbeurt betaalde.
      Dan hoop ik voor u dat dit de prijs is van een groot onderhoud voor deze relatief beperkte motorisatie.

      Die 580 euro volgens jouw berekening is nog een steeds eind weg van de 1050 tot 1250 euro.
      Omdat jij specifiek met kleinere en goedkopere wagens vergelijkt en dit veralgemeent, maar daar zat je dan zelf een heel pak naast.
      Als mensen posten dat ze dat effectief betaald hebben, waarom zou ik dat ontkennen?

      En per jaar vrijwel exact het bedrag dat ik betaal incl de assistance en dan heb ik ook effectief 2 keer een nazicht gehad.
      Met uw EV kunt ge anders nog niet echt over jaren spreken, zolang heb je hem nog niet.
      Kom hier binnen 4 jaar nog eens op terug als je een paar onderhouden betaald heb.

      Maar wat je weer zo fijntjes vergeet is dat in de link de kostprijs voor onderhoud brandstofwagens 670x2= 1340 euro bedraagt.
      Ook dat weet je zelf wel dat dit zever is, waarom neem je bij efn EV de prijs van de goedkoopste en bij een ICE ern verl duurdere?
      Neem dan ook eens die goedkoopste prijzen van een 208 of Golf, 2 x 250 of 2 x 300.
      Ik heb anders ook nog nooit een ICE wagen gehad waarbij elk onderhoud een groot onderhoud was en welke me per twee jaar 1350€ gekost heeft.
      Altijd ofwel een klein en dan een groot ofwel een klein dan een tussenin en dan een groot, afhankelijk van het merk en om de twee jaar.
      Enige uitzondering was Hyundai dat elk jaar moest om de 5 jaar waarborg te behouden, maar dan nog was het om de 2 jaar een echt onderhoud en tussenin een relatief goedkoop nazicht.

      Jou belachelijk maken of in diskrediet brengen? Dat hoef ik zelf niet te doen jongen.
      Bedankt om het recht te zetten.
      Bla bla bla

      En dan nog uw niets zeggend screenshot.
      Welke wagen, om het met uw manier van reageren te laten passen, voor een onderhoud van een EV van Bentley of RR? ;-)
      Last edited by VerSeg; 15 april 2024, 13:52.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        De krant vandaag: ieder dag komen er 57 laadpunten bij.

        https://www.standaard.be/cnt/dmf20240415_93589817



        Het grote probleem ervan is dat men als EV rijder een laadpaal kan aanvragen, alleen niet gegarandeerd in uw straat, wel in de nabijheid.
        Op zich beter dan niets uiteraard.
        Maar als men dan elders werkt, bijvoorbeeld in Vlaanderen wonen en in Wallonië werken, dan kan men niet een laadpaal vragen op de plek waar je overdag 8 uur vertoeft en zou kunnen laden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          ...
          Doe vooral rustig verder jongen met je onzin. Ik steek er geen tijd meer in.

          “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”

          ― Mark Twain​
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Ik steek er geen tijd meer in.
            Hopelijk heeft Sieg bij deze zijn door U gekaapte topic nu terug.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

              Dat zal de vraag op de markt wel zelf bepalen Hombre,
              of wil je er nu ook nog de politiek bij betrekken?
              Het doel van de stemtest in kwestie is - om aan de hand van concrete punten uit de partijprogramma's - de voorkeur van de deelnemer objectief te meten onafhankelijk van emotionele en persoonlijke elementen.
              We weten dus alvast voor wie de deelnemers aan dit draadje gaan stemmen .

              PS: het verwijt hierboven van Geerten aan Hombre houdt geen steek, de truuk van onder het mom van een discussie van technische of financiële aard een bepaalde maatschappelijke visie te verspreiden is hier - en elders - al meer uitgehaald.
              Incluis de zwarte piet doorspelen aan wie dit aan de kaak durft te stellen (door te wijzen op democratisch gestemde maatregelen).

              Ik ga hier verder beleefd blijven in de hoop dat dit draadje eindelijk wordt gesloten - wat gezien de hiermee bewezen politieke achtergrond al lang had moeten gebeuren.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                Het doel van de stemtest in kwestie is - om aan de hand van concrete punten uit de partijprogramma's - de voorkeur van de deelnemer objectief te meten onafhankelijk van emotionele en persoonlijke elementen.
                We weten dus alvast voor wie de deelnemers aan dit draadje gaan stemmen .

                PS: het verwijt hierboven van Geerten aan Hombre houdt geen steek, de truuk van onder het mom van een discussie van technische of financiële aard een bepaalde maatschappelijke visie te verspreiden is hier - en elders - al meer uitgehaald.
                Incluis de zwarte piet doorspelen aan wie dit aan de kaak durft te stellen (door te wijzen op democratisch gestemde maatregelen).

                Ik ga hier verder beleefd blijven in de hoop dat dit draadje eindelijk wordt gesloten - wat gezien de hiermee bewezen politieke achtergrond al lang had moeten gebeuren.
                Waarom haalt U politiek erbij in deze thread ??
                Valt ons wel meer op dat als je wilt dat een thread wordt afgesloten omdat de mensen een andere mening hebben dat je dan opeens over politiek begint en ook dan hoopt dat iemand anders zijn thread gesloten wordt.
                Spijtig toch hoor ...

                Ik vind het wel interessant om de verschillende meningen van mensen te horen, maar ik twijfel wel of het puur over ervaring gaat op bepaalde momenten of meer uit overtuiging.
                Want je kan 100% overtuigd zijn over een bepaalde keuze die je gemaakt hebt bij een aankoop, doch kan de ervaring na een tijd totaal anders zijn.
                En daar hebben blijkbaar veel mensen problemen mee om hun overtuiging aan de kant te zetten voor ervaring !

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 15 april 2024, 16:41.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  PS: het verwijt hierboven van Geerten aan Hombre houdt geen steek, de truuk van onder het mom van een discussie van technische of financiële aard een bepaalde maatschappelijke visie te verspreiden is hier - en elders - al meer uitgehaald.
                  Incluis de zwarte piet doorspelen aan wie dit aan de kaak durft te stellen (door te wijzen op democratisch gestemde maatregelen).
                  Waar haalt u plots democratisch gestemde maatregelen vandaan?
                  Welke burger ook ergens ter wereld heeft mogen stemmen over het verplicht omschakelen naar EV?
                  Niets gestemd, het wordt ons opgedrongen.
                  Voor de rest is er ook niets dat hier in enig topic besproken wordt en democratisch gestemd werd.

                  Ik ga hier verder beleefd blijven in de hoop dat dit draadje eindelijk wordt gesloten - wat gezien de hiermee bewezen politieke achtergrond al lang had moeten gebeuren.
                  U bent anders wel de enige die in meerdere topics plots over politiek en/of maatschappelijke discussies begint en ze daarom wil laten sluiten.
                  Niemand verplicht u elk topic te lezen.
                  Last edited by VerSeg; 15 april 2024, 18:04.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Ik vind het wel interessant om de verschillende meningen van mensen te horen, maar ik twijfel wel of het puur over ervaring gaat op bepaalde momenten of meer uit overtuiging.
                    Want je kan 100% overtuigd zijn over een bepaalde keuze die je gemaakt hebt bij een aankoop, doch kan de ervaring na een tijd totaal anders zijn.​
                    Blijkbaar valt de verkoop van EV’s overal stil Sieg, naast de 150.000 nieuwe Chinese EV’s die
                    staan te roesten in Europese havens nu ook nog dit, wereldwijd 14.000 ontslagen bij Tesla.
                    Wat kan uitmonden in een wereldwijde economische catastrofe in de autosector,
                    benieuwd wat dat op termijn zal geven ik het vertrouwen in EV’s.
                    Als dat geen bewijs is dat het vertrouwen in de EV er op achteruit gaat.

                    De pijn is groot bij Tesla en duizenden mensen dreigen hun baan te verliezen. Een ontslagronde bij Tesla lijkt aanstaande.
                    Last edited by Geerten; 15 april 2024, 18:55.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                      14.000 ontslagen bij Tesla.

                      De pijn is groot bij Tesla en duizenden mensen dreigen hun baan te verliezen. Een ontslagronde bij Tesla lijkt aanstaande.
                      Ik veronderstel dat ze dat artikel ook al eens aangepast hebben, daarin spreken ze van 20 procent van het personeel of tienduizenden ontslagen die mogelijks vallen.
                      Uiteraard is er voor Tesla de grootste impact, vroeger waren ze zo goed als alleen op de markt en nu is de concurrentie fors toegenomen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                        Ik veronderstel dat ze dat artikel ook al eens aangepast hebben, daarin spreken ze van 20 procent van het personeel of tienduizenden ontslagen die mogelijks vallen.
                        Uiteraard is er voor Tesla de grootste impact, vroeger waren ze zo goed als alleen op de markt en nu is de concurrentie fors toegenomen.
                        OK Freddy, maar als je dan ook nog leest dat veel van de Europese autobouwers er niet
                        bepaald mee opgezet zijn dat ze verplicht worden om EV’s te bouwen.
                        Last edited by Geerten; 15 april 2024, 20:14.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                          Hopelijk heeft Sieg bij deze zijn door U gekaapte topic nu terug.
                          En ik die dacht dat het jouw topic was .

                          Bovendien, als genuanceerde repliek geven gelijkgesteld wordt met kapen houdt dat in dat er hier enkel nog goedkeurende posts aanvaard worden.
                          Zien jullie zelf nog wel in hoe een klein handvol mensen hier sluipend een behoorlijk behoudsgezinde toon doordrukt ?
                          Of zitten we hier binnenkort op Vlaams Digitaal .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Zien jullie zelf nog wel in hoe een klein handvol mensen hier sluipend een behoorlijk behoudsgezinde toon doordrukt ?
                            Of zitten we hier binnenkort op Vlaams Digitaal .
                            Besef jij wel hoe je overal wat komt stoken, zelfs volledig naast de kwestie?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                              OK Freddy, maar als je dan ook nog leest dat veel van de Europese autobouwers er niet
                              bepaald mee opgezet zijn dat ze verplicht worden om EV’s te bouwen.
                              Klopt Geert, voor de andere bouwers van voertuigen die altijd ICE ontwikkeld hebben, is het een enorme budgettaire inspanning.
                              Ze kunnen ook fabrieken aanpassen om EV te bouwen, maar als dan plots de vraag naar ICE wat opwakkert, dan komen ze daar weer mee in de knoei.
                              Het worden moeilijke tijden, ook voor vele techniekers die zich zullen moeten omscholen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                                OK Freddy, maar als je dan ook nog leest dat veel van de Europese autobouwers er niet
                                bepaald mee opgezet zijn dat ze verplicht worden om EV’s te bouwen.
                                De constructeurs "moeten" EV's bouwen omdat de Europese "boetes" op de CO² van de ICE's auto's telkens verhoogd; Daarom dat de prijs van de gewone auto's de laatste jaren stijl naar boven gaat.
                                Maar het helpt niet. De werkende mens kan geen €40.000 of €60,000 neerleggen voor auto's die vroeger € 20.000 kosten.
                                Daarenboven gaan de kleine auto's uit de markt wegens te duur voor de fabrikant. (vb: Ford Fiesta, Ford K )
                                De economie en onze welvaart gaat er aan kapot.
                                Voorbeeld : " Band bij Audi Vorst ligt dit jaar al derde van tijd stil" door inzakkende vraag. Er werken daar +- 3000 mensen. (Uit De Tijd).
                                Voorbeeld : Zie Tesla hierboven.
                                Voorbeeld : Haven van Zeebrugge en Antwerpen worden een gigantische parkeergarage. Terminals staan tjokvol met EV's. ( De Standaard van 9 April 2024 )
                                Sommige auto's staan er al anderhalf jaar te roesten. Om maar te zwijgen over wat er met die batterijen gebeurt.
                                En dan nog : BYD kreeg €3,4 miljard Chinese hulp om de Europese markt van elektrische voertuigen te domineren. (Bloomberg 10 april 2024 ) + ( BYD got 3.4 billion Euro in state subsidies (youtube.com)​ )
                                We geraken dus in de problemen. Wel met minder CO² maar een ook een economie zonder O²
                                Last edited by Skitch; 15 april 2024, 21:47.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X