Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Nu heeft hij ook ergens het idee dat men een auto met 500 km autonomie meer gaat belasten dan een auto met 150 km autonomie.
    Ik doe net zoals u, ik lees artikels waar dit in gepubliceerd staat, voertuigen met grotere autonomie zwaarder belasten om lange afstanden en gebruik van de wagen te ontraden.
    Denk je nu echt dat ik dat zelf ga uitvinden?
    Ik moet er ook geen link naar posten want u zou het dan toch weer als een roddelartikel omschrijven.

    Een EV viseren? Dat is op zijn minst een verkeerde woordkeuze want dat zou betekenen dat men de EV bewust wil treffen of benadelen.
    Straf want u heeft zelf de link ernaar gepost.
    Mogelijks post u dan verwijzingen naar roddels?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik doe net zoals u, ik lees artikels waar dit in gepubliceerd staat, voertuigen met grotere autonomie zwaarder belasten om lange afstanden en gebruik van de wagen te ontraden.
      Denk je nu echt dat ik dat zelf ga uitvinden?
      Ik moet er ook geen link naar posten want u zou het dan toch weer als een roddelartikel omschrijven.

      Straf want u heeft zelf de link ernaar gepost.
      Mogelijks post u dan verwijzingen naar roddels?
      Anders zo kwistig met quotes en screenshots...
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

        Anders zo kwistig met quotes en screenshots...
        Ja, die breek je toch af. ;-)
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Ter info zou ik hier graag een link plaatsen van een brief van iemand die de problemen van E.V.'s ziet en vooral aan den lijve ondervindt.
          Hij geeft ook oplossingen aan die voor de meesten van ons heel logisch zullen aanvoelen.

          De schrijver is Luca de Meo

          Zijn brief , Letter to Europe, Luca de Meo, March 2024 ​kan je HIER gratis lezen of downloaden.
          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

          Comment


          • Leuke brief, maar hij gaat aan de realiteit van de mensen voorbij. Overal op de wereld, niet enkel in Europa, heeft de EV geen toestemming bij de bevolking.

            Reden.

            Te duur in aankoop, on te overziende kosten bij tweede hands voertuigen - zie batterij pak. Oplaadstructuur, verkoopwaarde.

            Moest Europa een wet maken dat alle auto's met wisselbatterijen, enkel nog op de markt zij, en hier wettelijk een max. bedrag per kw/h op zetten voor het batterij pak te ruilen, dan weet de klant, wat hem kan verwachten, bij een tweede hands EV.

            Onafhankelijke controle bij verkoop, van de status van de enkelen batterijcellen. Ook dat zou per wetgeving verplicht worden bij de bouw van de batterijpak voor de auto.

            De wil om een EV te kopen, moet van de mensen zelf komen, en dat gaat enkel bij volledige transparantie en de bescherming van de consument. Er moeten hieromtrent wetten zijn die niet door achterdeurtjes van advocaten kunnen omzeilt worden.

            De weg die nu wordt gevolgd - de EV tegen het vertrouwen van de bevolking door te drukken, zal nooit tot een succes komen. We zullen het zien bij de Europese verkiezing, ook hier is een kiespunt, het verbod van verbrandingsvoertuigen op te heffen.

            mvg




            Comment


            • Trouwens; dat volgends de brief zo veel arbeidsplaatsen in de auto-industrie zullen gehecht zijn is wel erg optimistisch. Als we volledig naar EV overgaan zullen volgends berekeningen bijna 2/3 van de arbeidsplaatsen verdwijnen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                Heel erg natuurlijk, ik ben nu wel geïnteresseerd in merk en model van de nieuwe leasewagen. Maar 50% van het opgegeven (WLTP?) rijbereik is wel héél weinig. En zo'n instelling "realistisch of geconventioneerd", ik heb er nog niet van gehoord maar wil altijd wel wat bijleren.
                Wagen is Volvo EX30 => echt laatste nieuwe technology want die is net uitgebracht…

                Batterij was 88% en actieradius 226km (ong)… omgerekend naar 100% batterij = 260km

                Hier de optie extended range

                In de stad 660km en gecombineerd 476km … Als je dan 260km krijgt….

                Iemand die het zelf moet betalen (>5000 opleg voor extra range) gaat zich dan toch echt in het zak gezet voelen niet?

                => Ik vraag me af hoe ver je geraakt met de basisversie….

                En die instelling (realistisch/geconfectioneerd) is er zeker….zit in buitenverblijf dus kan eerste volgende week geen foto maken maar zal dat later eens zoeken in de instellingen… in de handleiding online vind ik het niet :-)


                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

                  Wagen is Volvo EX30 => echt laatste nieuwe technology want die is net uitgebracht…

                  Batterij was 88% en actieradius 226km (ong)… omgerekend naar 100% batterij = 260km

                  Hier de optie extended range

                  In de stad 660km en gecombineerd 476km … Als je dan 260km krijgt….

                  Iemand die het zelf moet betalen (>5000 opleg voor extra range) gaat zich dan toch echt in het zak gezet voelen niet?

                  => Ik vraag me af hoe ver je geraakt met de basisversie….

                  En die instelling (realistisch/geconfectioneerd) is er zeker….zit in buitenverblijf dus kan eerste volgende week geen foto maken maar zal dat later eens zoeken in de instellingen… in de handleiding online vind ik het niet :-)


                  Altijd lastig om inschattingen te maken zonder zelf (voldoende afstand) gereden te hebben met de betrokken wagen.

                  De actieradius is bij de meeste wagens een inschatting volgens het laatste verbruik, dat dan weer afhankelijk is van het traject, de duur, de al-dan-niet “zware” voet van de chauffeur, de temperatuur etc… Een eerder pessimistische inschatting dan nog om evidente redenen.
                  Zelf haal ik regelmatig de WTLP waarde of minder met onze wagen (maar haalde dit ook toen ik nog diesel/benzine reed) maar het blijft een subjectief gegeven.

                  Door de eerder bescheiden netto kapaciteit vd batterij (64kWh) icm het model vd wagen (SUV) zal je hoedanook niet het meest efficiënte voertuig krijgen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

                    Altijd lastig om inschattingen te maken zonder zelf (voldoende afstand) gereden te hebben met de betrokken wagen.

                    De actieradius is bij de meeste wagens een inschatting volgens het laatste verbruik, dat dan weer afhankelijk is van het traject, de duur, de al-dan-niet “zware” voet van de chauffeur, de temperatuur etc… Een eerder pessimistische inschatting dan nog om evidente redenen.
                    Zelf haal ik regelmatig de WTLP waarde of minder met onze wagen (maar haalde dit ook toen ik nog diesel/benzine reed) maar het blijft een subjectief gegeven.

                    Door de eerder bescheiden netto kapaciteit vd batterij (64kWh) icm het model vd wagen (SUV) zal je hoedanook niet het meest efficiënte voertuig krijgen.
                    Waarom gaan jullie altijd in de verdediging door onnuttige argumenten op te halen.
                    Als iemand spreekt uit zijn eigen ervaring en dat is een negatieve ervaring wordt deze onmiddellijk afgekraakt door zowel Hombre als U.
                    Snap nu eindelijk eens dat niet alles positief is aan een EV, voorlopig nog niet in ieder geval en dat sommige/veel mensen een niet zo positieve ervaring kunnen hebben met iets.
                    Zelf hoop ik ooit met een EV te mogen rijden, maar ik wacht nog de verdere ontwikkelingen af, want die gaan nu alleen maar in de positieve richting.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • De autosalon in Beijing

                      omdat er in China geen verbod op verbrandingsmotoren komt, is de strijd tussen auto's met verbrandingsmotoren, EV en PHEV open.

                      Wat de reporters is opgevallen is, is het grootse aandeel van chinees auto's zijn hybride.

                      Hybride auto's met accu's, die een range van 100 tot 150 km hebben, zijn in China vol in trek. De vol EV daarentegen zijn van de modelpaletten strek gekrompen, omdat de navraag in China niet meer is.

                      De chinees automobilist zet dus blijkbaar op de hybride modellen.

                      De Duitse merken kunnen enkel nog in het segment van de verbrandingsmotoren stand houden tegen de chinees modellen. Bij de EV modellen verkiezen die Chinezen hun eigen merken boven de Europese merken.

                      De Chinese markt is een van de belangrijksten voor de automobielindustrie , wie hier scoort, die maakt ook winst.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
                        Hybride auto's met accu's, die een range van 100 tot 150 km hebben, zijn in China vol in trek. De vol EV daarentegen zijn van de modelpaletten strek gekrompen, omdat de navraag in China niet meer is.
                        Het zou goed zijn ook te weten hoe de fiscaliteit daar is.
                        Hier zijn er ook redelijk wat plug-in hybrides verkocht om fiscale redenen, maar de meesten gaan hem niet laden en rijden gewoon op brandstof.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                          De actieradius is bij de meeste wagens een inschatting volgens het laatste verbruik, dat dan weer afhankelijk is van het traject, de duur, de al-dan-niet “zware” voet van de chauffeur, de temperatuur etc… Een eerder pessimistische inschatting dan nog om evidente redenen.
                          Het is uiteraard een schatting volgens vorig gebruik, maar als men een splinternieuwe wagen geleverd krijgt en die zelfs met 100 procent geladen de WLTP niet aangeeft en daarna zelfs na rustig en zo economisch mogelijk rijden nooit haalt, dan is dat toch wel bedrog.
                          En in ons geval waren ze dan nog zo eerlijk in de garage om te melden bij bestelling dat die nooit de WLTP zal halen.
                          Als men de beschikbare testen van de EX30 bekijkt, dan liggen de cijfers toch ook fors onder de opgegeven waarden, 51 procent minder aan 130 km/h is toch een enorm verschil en aan 100 km/h ook al niet om fier op te zijn in vergelijk met de opgegeven waarden.
                          Mogelijks zal het nog toenemen, maar ook niet verdubbelen.
                          In elk geval aan 130 km/h verbruikt een diesel of benzine niet ineens meer dan het dubbele.
                          Dus toch groot verschil van de ene EV tegen de andere EV en moderner is precies niet altijd een garantie voor beter.
                          Last edited by VerSeg; 26 april 2024, 16:57.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                            Waarom gaan jullie altijd in de verdediging door onnuttige argumenten op te halen.
                            Als iemand spreekt uit zijn eigen ervaring en dat is een negatieve ervaring wordt deze onmiddellijk afgekraakt door zowel Hombre als U.
                            Snap nu eindelijk eens dat niet alles positief is aan een EV, voorlopig nog niet in ieder geval en dat sommige/veel mensen een niet zo positieve ervaring kunnen hebben met iets.
                            Zelf hoop ik ooit met een EV te mogen rijden, maar ik wacht nog de verdere ontwikkelingen af, want die gaan nu alleen maar in de positieve richting.

                            grts
                            Sieg
                            Hoezo “verdediging”, hoezo “onnuttige argumenten”… ?

                            Ik geef hier enkel en alleen mijn ervaring weer en heb al meermaals toegegeven dat deze zuiver subjectief is en dat een ander best een andere ervaring mag hebben. Als mijn ervaring niet met de uwe overeenkomt is dit mss spijtig (voor U) maar niet meer dan normaal.

                            De ervaringen hier zijn grosso modo op te delen in drie groepen :

                            Als eerste zijn er diegene die ervaring hebben door meestal veel informatie in te winnen en proefritten te maken verspreid over geruime tijd en onder verschillende omstandigheden, liefst met verschillende wagens , tot een weloverwogen keuze kwamen voor een EV. Daar reken ik mezelf bij : ik wist waaraan mij te verwachten, zowel op positief als negatief vlak. Wou ik een grotere actieradius ? Uiteraard wie niet …(alhoewel voor die 1 of 2 keer per jaar) Wou ik er de meerprijs voor betalen…? Eh, neen dat toch niet.

                            Dan zijn er diegene die van hun werkgever als onderdeel van hun loonpakket een EV aangeboden (“opgedrongen”vlgs sommigen) kregen . Zij hadden geen of slechts een beperkte keuze . Het valt te verwachten dat zij sneller last hebben van de minpunten van een EV maar dat komt dan niet door de EV an sich maar door de manier waarop ze aan die EV gekomen zijn ….Immers, indien ze zelf hadden kunnen kiezen volgens het proces vd eerste groep hadden ze een EV naar hun verwachtingen kunnen kiezen, hun verwachtingen kunnen bijstellen ofwel… (nog) geen EV kunnen kiezen .
                            Omdat de EV niet bij HUN rijprofiel/gebruiksprofiel past maakt dit de EV nog niet slecht, ofwel ?

                            Dan heb je nog de derde groep die enkel en alleen “ervaring” hebben door “kennissen van”, “vrienden met”, “gelezen op” of “van horen zeggen…”
                            Dit zijn meestal de luidsten… maar waarnaar je net het minste moet luisteren.

                            Ik ben benieuwd uw ervaring te lezen om te weten tot welke groep jij behoort.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                              Dan zijn er diegene die van hun werkgever als onderdeel van hun loonpakket een EV aangeboden (“opgedrongen”vlgs sommigen) kregen . Zij hadden geen of slechts een beperkte keuze . Het valt te verwachten dat zij sneller last hebben van de minpunten van een EV maar dat komt dan niet door de EV an sich maar door de manier waarop ze aan die EV gekomen zijn ….Immers, indien ze zelf hadden kunnen kiezen volgens het proces vd eerste groep hadden ze een EV naar hun verwachtingen kunnen kiezen, hun verwachtingen kunnen bijstellen ofwel… (nog) geen EV kunnen kiezen .
                              Omdat de EV niet bij HUN rijprofiel/gebruiksprofiel past maakt dit de EV nog niet slecht, ofwel ?
                              Foutieve weergave want hoe men aan de wagen komt heeft geen enkele impact op het feit dat:
                              - de autonomie veel lager is dan opgegeven in de WLTP norm
                              - het gedoe met die laadkabel niet evident is
                              - de laadinfrastructuur actueel nog ontoereikend is
                              - men met een EV niet normaal mag rijden op snelwegen zonder grote impact op autonomie
                              - men afhankelijk van de temperatuur een redelijke impact heeft op autonomie en laadtijd
                              - de prijzen aan openbare laadpalen en snelladers geen limiet kennen
                              - te veel tijdverlies om onderweg te laden
                              - te grote impact om thuis te laden

                              Had men deze wagen privé willen kiezen en de garage had geen info gegeven dat de autonomie fors lager is dan opgegeven, dan hadden we ons evenzeer bedrogen gevoeld bij een eventuele aankoop.

                              Om, zoals velen, tijdens WE met een persoonlijke wagen op eigen kost te rijden in plaats van met de bedrijfswagen waarvoor men een redelijk grote bijdrage en belasting betaalt, is er wel degelijk een reden en dat is op eerste plaats het gebruiksgemak en de autonomie, altijd maar rekenen hoe en waar men kan rijden en waar er hopelijk een vrije en werkende laadpaal is.
                              De wagen op zich is niet het probleem, maar heel het gedoe.
                              En ja ik zal ooit een EV kopen, maar dan moet de autonomie toch in realiteit veel hoger liggen zonder daarvoor meer dan 100K te moeten neerleggen.
                              Maar dan ook eerst weer een investering om de elektriciteit te verzwaren, echter de overheid en de VREG belet op dit moment dit meteen te doen door de onnozele regelgeving.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

                                Wagen is Volvo EX30 => echt laatste nieuwe technology want die is net uitgebracht…

                                Batterij was 88% en actieradius 226km (ong)… omgerekend naar 100% batterij = 260km

                                Hier de optie extended range

                                In de stad 660km en gecombineerd 476km … Als je dan 260km krijgt….

                                Iemand die het zelf moet betalen (>5000 opleg voor extra range) gaat zich dan toch echt in het zak gezet voelen niet?

                                => Ik vraag me af hoe ver je geraakt met de basisversie….

                                En die instelling (realistisch/geconfectioneerd) is er zeker….zit in buitenverblijf dus kan eerste volgende week geen foto maken maar zal dat later eens zoeken in de instellingen… in de handleiding online vind ik het niet :-)


                                Bedankt voor de info! Nu staat die EX30 niet bekend als de meest zuinige wagen, 260km aan 100% is wel heel weinig. Maar aangezien je (of uw vrouw) de wagen nog maar net in bezit heeft, wacht rustig even af tot als je er enige tijd mee gereden hebt. Veel van die verbruiksmeters zijn namelijk intelligenter geworden dan gewoon het aantal resterende kWh in verhouding met wat reeds opgereden is. Ik kan niet specifiek spreken voor Volvo, maar ook de rijstijl, temperatuur van de omgeving en van de batterijen hebben een impact. Ik kan me voorstellen dat voor de levering van de EX30 er heel wat korte verplaatsingen mee gemaakt zijn, en heel waarschijnlijk ook in de (koude) buitenlucht. Van de fabriek naar de autocarrier, op en af de trein/boot/autotransporter, enkele keren in de garage verplaatst voor nazicht en reiniging, mogelijk nog enkele software-updates. Dat is allemaal niet bevorderlijk voor het verbruik.
                                Om je een idee te geven, mijn verbruik is op dit moment 16kWh/100km (overwegend 70km/h banen en 50km/h zones, af en toe autoweg), rijbereik 490km voor een 77.4kWh batterij, AWD en 239kW bij deze dagen 11-12°C. Jij zit nu aan 24.6kWh. Dat kan gewoon niet voor normaal rijgedrag zijn.

                                De instelling (realistisch/geconfectioneerd) is nog een raadsel wat die precies doet.

                                @Sieg: dat is niet verdedigen of nutteloze argumenten aanhalen, dat is informatie delen.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X