Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

    Raar dat net jij je weer “persoonlijk” aangevallen vindt Hombre……
    Vind jij dat raar Geert ? Ik niet. Sinds een klein jaar heb ik hier niet meer ingelogd (één keer met betrekking tot advies voor een verrekijker, ik zal het wel tegen mijn tanden krijgen denk ik) maar bekijk ik wel soms (ongewild) de berichten van ook een viertal geblokkeerde personen. Dit is dus een uitzonderingsreactie. Ik heb van de heer Hombre, meer dan van wie dan ook woorden horen vallen als : "clown", "onnozelaar", "idioot", "zeveraar"... zelf ben ik ooit bestempeld als "iemand naar wiens zever hij moest luisteren", dus dat viel al bij al nog mee. Moet eens zoeken op het begrip "querulant".....
    Voor de rest : hopelijk gaat alles goed met jullie, ik heb serieuzere zorgen aan mijn hoofd om me hier nog druk te maken. Tot volgend jaar misschien nog eens.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
      Een old timer zal een EV dus nooit worden.

      https://www.bebat.be/nl/blog/levensd...ektrische-auto
      ​Wat dacht je, geen enkele reactie de eerste keer, laten we nog wat olie op het vuur gooien dus posten we de link nog eens en maken het verhaaltje nog wat straffer met gewoon onzin. Ja, ik ben er ingetrapt. Maar heb je ook wat beter leren kennen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
      En hier nog een linkje naar Bebat, als je bedenkt dat de gemiddelde Belgische auto meer dan
      10 jaar op “onze” wegen blijft rijden is een EV op dat moment klaar voor de volledige sloop.
      https://www.bebat.be/nl/blog/levensd...ektrische-auto
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Ja, ik ben er ingetrapt. Maar heb je ook wat beter leren kennen.
        Denk je nu echt dat de evenaar maar enkel door U gat loopt?
        Ik reageer nog steeds op "Wie zou er nu nog een diesel kopen#
        Maar U kan het niet laten om ieder topic die over auto's gaat om te buigen naar je eigen EV.
        En als je denkt dat je mij kent...... U kent mij helemaal niet man.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Ik had inderdaad andere machines in gedachten. Die waren meer "gezapig" t.o.v. die pompen om mest te injecteren.
          Landbouw en dus ook loonwerkers hebben inderdaad speciale noden.
          Een Cummins van 1500pk kan ik geen eten geven, maar we weten ook dat een loonwerker niets gaat kopen waar hij geen nut van heeft.
          Enig idee wat een diesel generator verbruikt Skitch? En als je er ene wil op aardgas mag je dat omrekenen naar ongeveer 20% minder
          in kubieke meter zoals wij rijk gas aankopen (uiteraard kan je die zware versies maar enkel laten draaien op een middendruk aansluiting,
          is maar om je een gedacht te geven)
          Wij hadden zo drie 1.000 Kva nood generatoren staan om ons turbines op te starten bij VDM.
          Linkje naar het gemiddeld verbruik van die dingen, verschiet niet. KLIK

          Comment


          • Geerten,

            Dat het verbruik hoog zou zijn kon ik vermoeden. Maar ik had geen idee dat het zoveel zou zijn.
            Dank voor die tabel, die wordt hier bewaard.

            Enkele jaren werkte ik in de buurt van een nood-dieselgenerator (van Engie ?) om de streek van stroom te voorzien als het verbruik te hoog werd.
            De wolk met zwarte rook bij het opstarten was enorm. Tijdens het continu bedrijf zag toch je altijd waar de uitlaatschouw was.

            Voor de grap heb ik eens berekend hoeveel ik met mijn laatste dieselauto verbruikte. Toen reed ik meer dan nu.
            De 2,8 liter verbruikte gemiddeld 0,252 liter per uur. Op jaarbasis......​
            Ik ga de wereld dus niet redden door met de fiets te rijden hé.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • Hombre, na al de zever en vooral arrogantie dat ge uitkraamt om elke reactie van mij en sommige anderen maar af te breken ga ik gewoon al uw bewuste verdraaiingen negeren want het gezond verstand is toch weg bij u.
              Erger nog is dat u nooit kan reageren zonder mensen te beledigen, hun reacties in het belachelijke te trekken, dus ja uw beledigingen hangen mij en sommige anderen de strot uit!
              U wil GEEN verschil tussen - iemand dat kan leven met de actuele versies van - , hetgeen ieders recht is en wat ook bij u het geval is en de effectieve - technische en gebruiksverschillen - ; van een EV ten opzichte van een ICE.
              Ik kaart enkel de grote verschillen tussen beiden aan, welke voor de ene gebruiker aanvaardbaar kan zijn en voor de andere niet.
              En de technische verschillen zijn reëel, geen zever zoals u dat steeds noemt!
              Last edited by VerSeg; 29 april 2024, 12:44.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Hombre, na al de zever en vooral arrogantie dat ge uitkraamt om elke reactie van mij en sommige anderen maar af te breken ga ik gewoon al uw bewuste verdraaiingen negeren want het gezond verstand is toch weg bij u.
                Erger nog is dat u nooit kan reageren zonder mensen te beledigen, hun reacties in het belachelijke te trekken, dus ja uw beledigingen hangen mij en sommige anderen de strot uit!
                U wil GEEN verschil tussen - iemand dat kan leven met de actuele versies van - , hetgeen ieders recht is en wat ook bij u het geval is en de effectieve - technische en gebruiksverschillen - ; van een EV ten opzichte van een ICE.
                Ik kaart enkel de grote verschillen tussen beiden aan, welke voor de ene gebruiker aanvaardbaar kan zijn en voor de andere niet.
                En de technische verschillen zijn reëel, geen zever zoals u dat steeds noemt!

                Inderdaad!

                Hoe meer we onbevooroordeeld over die verschillen kunnen discussiëren, hoe meer we er van leren.
                Want die verschillen en bijbehorende problemen zijn er inderdaad. En die zijn voor iedere automobilist anders.
                Pure logica.

                En inderdaad. Een EV heeft ook zijn leuke kanten.
                Kijk eens HIER .
                Last edited by Skitch; 29 april 2024, 13:16.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  En inderdaad. Een EV heeft ook zijn leuke kanten.
                  Kijk eens HIER .
                  Die soort schietschijf met dat groen bolletje dat de G kracht aangeeft wil ik ook Skitch
                  Nu kan ik een aantal dingen zien op het grafische scherm zoals de tractie per wiel, uiteraard
                  ook de bandendruk en het hellingspercentage maar dan in graden ipv. in % zit er standaard
                  op, dus die G krachten zouden daar niet mis bij staan.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

                    Inderdaad!

                    Hoe meer we onbevooroordeeld over die verschillen kunnen discussiëren, hoe meer we er van leren.
                    Want die verschillen en bijbehorende problemen zijn er inderdaad. En die zijn voor iedere automobilist anders.
                    Pure logica.

                    En inderdaad. Een EV heeft ook zijn leuke kanten.
                    Kijk eens HIER .
                    Ja, onbevooroordeeld, ik lees het graag. Mijn input als EV-rijder met positieve ervaringen wordt hier niet gewaardeerd en o-wee als een ander forumlid ook een positief geluid laat horen. Ik kan begrijpen dat Verseg (enfin-zijn vrouw) minder goede ervaringen heeft met elektrisch rijden en heb dat al enkele keren proberen duidelijk te maken maar in zijn visie rijden de EV-rijders allemaal dik tegen hun goesting en (met zijn eigen woorden) tegen 100km/h op de snelweg zonder airco of chauffage en zelfs met de radio uit. Soit, daar heb ik me al lang bij neergelegd. Maar soms wordt er hier in de Anti-EV / klimaatontkenners club klinkklare onzin geschreven en dan mag reageren met de juiste feiten ook niet meer want dan "trek ik het me persoonlijk aan" en "draait de evenaar door mijn gat". Bon, tot zover het onbevooroordeelde dus. Preken voor een andere kerk is moeilijk zeker? Keuvelen jullie dus gerust verder.

                    Ondertussen:
                    Veel haventerreinen staan vol met auto's, volgens sommigen door de opkomst van e-auto's uit China. Maar er zijn meer verklaringen.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Het is wel waanzin hoeveel bereik je moet inboeten om tegen 130 km/u over de autostrade te rijden t.o.v. 100 km/u
                      https://www.autoreview.nl/autotests/...j%20jou%20past.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht

                        Vind jij dat raar Geert ? Ik niet. Sinds een klein jaar heb ik hier niet meer ingelogd (één keer met betrekking tot advies voor een verrekijker, ik zal het wel tegen mijn tanden krijgen denk ik) maar bekijk ik wel soms (ongewild) de berichten van ook een viertal geblokkeerde personen. Dit is dus een uitzonderingsreactie. Ik heb van de heer Hombre, meer dan van wie dan ook woorden horen vallen als : "clown", "onnozelaar", "idioot", "zeveraar"... zelf ben ik ooit bestempeld als "iemand naar wiens zever hij moest luisteren", dus dat viel al bij al nog mee. Moet eens zoeken op het begrip "querulant".....
                        Voor de rest : hopelijk gaat alles goed met jullie, ik heb serieuzere zorgen aan mijn hoofd om me hier nog druk te maken. Tot volgend jaar misschien nog eens.
                        Eerst was ik niet van plan om hier op te reageren, het is niet eens zeker dat opapol dit leest. De zwarte lijst, weet je. Het is wel heel toevallig dat bij het (ongewild) bekijken van berichten in een topic van 820 berichten men toevallig stuit op deze met de woorden "clown" of "zeveraar" maar het kan. Ik gebruik deze woorden ook niet licht, "if it quacks like a duck..." zoek het even op. Maar hier zijn het compleet uit de context gerukte woorden. Zelf verwijt opapol me de woorden "iemand naar wiens zever hij moest luisteren". Nu heb ik toch eens gaan pluizen in de discussies met opapol, ik kan nergens dergelijke woorden vinden. Mogelijk verward de man me met iemand anders. Ik heb zelf geen problemen met opapol.
                        En querulant, iemand die die verwijzing maakt moet zichzelf dan ook maar eens de vraag stellen, maar nu we toch aan de psychoanalyse bezig zijn lijkt narcisme ook wel een factor om andere mensen snel querelant te vinden.
                        Hopelijk ben je snel van de serieuze zorgen verlost!

                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Komt er dus op neer als je niet +60.000€ uitgeeft en naar de cote-azur wil zoemen (aan de
                          in Frankrijk gebruikelijke auto route snelheid) dat je veiligheidshalve om de 200 Km aan het infuus
                          hangt Dpix.
                          En dan zullen we het nog maar niet hebben over de prijs per Kwh aan de snelladers​​​​​​, en er ook van uitgaan
                          dat die batterij nog 0% degradatie vertoont…..
                          Aan 130 Km/h hoef ik maar na 900Km vijf minuten te tanken.
                          Ik heb het hier reeds meermaals gezegd, met die 20K€ minder voor een gelijkaardige benzine
                          koop ik voor 168.000Km benzine aan de huidige prijs.
                          Last edited by Geerten; 29 april 2024, 16:43.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Het is wel waanzin hoeveel bereik je moet inboeten om tegen 130 km/u over de autostrade te rijden t.o.v. 100 km/u
                            https://www.autoreview.nl/autotests/...j%20jou%20past.
                            Ik heb de lijst eens doorlopen, maar Hombre zijn wagen staat er niet tussen, vermoedelijk omdat die dat probleem niet heeft?
                            Last edited by VerSeg; 29 april 2024, 19:14.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                              Komt er dus op neer als je niet +60.000€ uitgeeft en naar de cote-azur wil zoemen (aan de
                              in Frankrijk gebruikelijke auto route snelheid) dat je veiligheidshalve om de 200 Km aan het infuus
                              hangt Dpix.
                              En dan zullen we het nog maar niet hebben over de prijs per Kwh aan de snelladers​​​​​​, en er ook van uitgaan
                              dat die batterij nog 0% degradatie vertoont…..
                              Aan 130 Km/h hoef ik maar na 900Km vijf minuten te tanken.
                              Ik heb het hier reeds meermaals gezegd, met die 20K€ minder voor een gelijkaardige benzine
                              koop ik voor 168.000Km benzine aan de huidige prijs.
                              Gisteren gesproken met iemand, een ingenieur dat 50 jaar op o.a. industriële elektromotoren heeft gewerkt als expert .
                              Die heeft nu zelf een EV en haalt rond 450 km van de ongeveer 750 dat die zou moeten kunnen.
                              De EV kocht hij om fiscale redenen.
                              Dat is dus een man met heel veel kennis van elektromotoren en die ziet nog een veel groter probleem dan de batterijen van deze wagens, een probleem dat in de toekomst voor ongevallen kan zorgen en niet alleen voor pannes.
                              De meeste motoren draaien op enkele lagers, daar waar het bij zwaar belaste industriële motoren dubbele lagers zijn.
                              Verder besparen ze door het aantal dat ze bouwen ook op de bouwkwaliteit van die elektromotoren door bepaalde onderdelen zoals de magneten te lijmen, een zeer stevige uiteraard, maar wel bewezen dat die na veelvuldig van temperatuur te wisselen ooit de kans heeft te kraken waardoor er onderdelen kunnen loskomen en u al rijdend onverwacht een noodstop kan bezorgen.
                              Door dezelfde motor ook te gebruiken als generator bij het afremmen, zal na langere tijd ook het magnetisme afnemen waardoor ongewild vermogensverlies zal optreden wat automatisch ook een meerverbruik zal genereren.
                              Ik zegt het, zijn woorden en niet de mijne, maar er zit wel een logica in.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                                Gisteren gesproken met iemand, een ingenieur dat 50 jaar op o.a. industriële elektromotoren heeft gewerkt als expert .
                                Die heeft nu zelf een EV en haalt rond 450 km van de ongeveer 750 dat die zou moeten kunnen.
                                De EV kocht hij om fiscale redenen.
                                Dat is dus een man met heel veel kennis van elektromotoren en die ziet nog een veel groter probleem dan de batterijen van deze wagens, een probleem dat in de toekomst voor ongevallen kan zorgen en niet alleen voor pannes.
                                De meeste motoren draaien op enkele lagers, daar waar het bij zwaar belaste industriële motoren dubbele lagers zijn.
                                Verder besparen ze door het aantal dat ze bouwen ook op de bouwkwaliteit van die elektromotoren door bepaalde onderdelen zoals de magneten te lijmen, een zeer stevige uiteraard, maar wel bewezen dat die na veelvuldig van temperatuur te wisselen ooit de kans heeft te kraken waardoor er onderdelen kunnen loskomen en u al rijdend onverwacht een noodstop kan bezorgen.
                                Door dezelfde motor ook te gebruiken als generator bij het afremmen, zal na langere tijd ook het magnetisme afnemen waardoor ongewild vermogensverlies zal optreden wat automatisch ook een meerverbruik zal genereren.
                                Ik zegt het, zijn woorden en niet de mijne, maar er zit wel een logica in.



                                De drie kenmerken van een internet-hoax :
                                • de aanbrenger weet het uit goede betrouwbare bron. Die bron krijgt de nodige geloofwaardigheid door titels (dokter, professor, Ir. expert etc….) en/of jarenlange ervaring, leeftijd, “gewerkt bij NASA” enzv.
                                • hij kaart een probleem of gebeurtenis aan (of opeenvolging daarvan) die op zich best plausibel is en waarvan de gevolgen ernstig ja zelf afschrikwekkend zijn , terwijl de waarschijnlijkheid ervan meestal eerder laag tot onbestaande is . Daar is de menselijke geest nu eenmaal gevoelig voor .
                                • de aanbrenger dekt zich tenslotte in door te verklaren dat hij het niet zelf bedacht heeft maar dat eea “toch best zou kunnen …”, “logisch is…” o.i.d.

                                Dus , als ik de hoax van Verseg moet geloven brengt deze expert terzake (50 jr ervaring) dagelijks niet alleen zichzelf, zijn vrouw en kinderen, ja mss zelfs kleinkindere, EN omgeving in gevaar door zich te verplaatsen in een soort van russische roulette, en dat alleen omwille van de royale fiscale tegemoetkoming…?

                                Dat hij maar oppast om zijn eigen garagemuur er niet uit te rijden wanneer zijn wagen op een ochtend plotseling omgekeerd reageert omdat het aardmagnetisch veld tijdens de nacht gedraait is …

                                Comment

                                Working...
                                X