Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

    Ik voorzie een manier met een uitklapbare arm boven het voetpad, we zien nog wel...
    Mag blijkbaar ook niet, en dan zie je nog bij veel Europese EV bouwers dat ze de laadstekker links van de auto voorzien
    terwijl het hier in BE verplicht is in de rijrichting te parkeren, dus in de meeste gevallen aan de rechter kant.
    Dat ding zit daar dan maar mooi waar het verkeer continue langs komt ipv. kant voetpad.......

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

      Mag blijkbaar ook niet, en dan zie je nog bij veel Europese EV bouwers dat ze de laadstekker links van de auto voorzien
      terwijl het hier in BE verplicht is in de rijrichting te parkeren, dus in de meeste gevallen aan de rechter kant.
      Dat ding zit daar dan maar mooi waar het verkeer continue langs komt ipv. kant voetpad.......
      Helaas nog geen eenduidige regelgeving hierover, een en ander hangt af van het plaatselijke beleid. Gewoon verbieden en iedereen doorverwijzen naar de plaatselijke laadpaal kan je nooit volhouden als je als overheid het gebruik van EV wil promoten en ICE zoveel mogelijk ontraden. Voor bepaalde zaken als de stekker aan de verkeerde kant zal de fabrikant op korte termijn wel aanpassingen kunnen doen, tot dan zou men een haakse stekker kunnen ontwikkelen die netjes tegen de carrosserie past en er geen 30 cm uitsteekt. Maar er is nog werk aan de winkel, niet onlogisch voor een vrij recente techniek die en masse moet worden toegepast.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

        Voor bepaalde zaken als de stekker aan de verkeerde kant zal de fabrikant op korte termijn wel aanpassingen kunnen doen, tot dan zou men een haakse stekker kunnen ontwikkelen die netjes tegen de carrosserie past en er geen 30 cm uitsteekt. Maar er is nog werk aan de winkel, niet onlogisch voor een vrij recente techniek die en masse moet worden toegepast.
        Niet onlogisch Hombre? Niet doordachte engineering bedoel je, ze weten toch
        dat we omzeggens in de ganse EU rechts rijden.

        Last edited by Geerten; 2 augustus 2024, 12:40.

        Comment


        • Toch nog eens voor de berekening capaciteitstarief.

          Denk dat, als ik elk maand minstens een keer aan 7,2kw over nacht zou laden, ik wel aan een meerprijs per jaar zou komen, die behoorlijk in het budget hapt.

          Het zou dan , misschien , beter zijn om aan de openbare laadpaal op te laden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
            Toch nog eens voor de berekening capaciteitstarief.

            Denk dat, als ik elk maand minstens een keer aan 7,2kw over nacht zou laden, ik wel aan een meerprijs per jaar zou komen, die behoorlijk in het budget hapt.

            Het zou dan , misschien , beter zijn om aan de openbare laadpaal op te laden.

            Dan moet je een complete vergelijking maken van hoeveel met en hoeveel zonder EV verbruik. Want het kost je wat captar betreft evenveel of je nu één kwartier op een hele maand aan 7,2kW laadt, dan wel iedere dag 8 uur. Wat mij betreft is dat een van de redenen waarom captar niet goed in elkaar steekt. Bovendien is het vrij nutteloos om een capaciteitstarief in te voeren dat ook op de dode momenten (in de nacht) van kracht is.
            Op jaarbasis zal je met 7,2 kWpiek 7,2 x 40 = 288, neem nu 300€ extra betalen met een digitale meter. Met een analoge meter blijft het gelijk. Moet je ook eens uitvogelen wat jouw maandelijkse piek gaat zijn zonder EV te laden. Dat zal niet nul zijn maar eerder het gemiddelde 2 - 2,5 kW. Hangt er van af welke toestellen en wanneer je deze gebruikt. Met maandelijks 2,5 kWpiek betaal je nog 100 euro, dus 200 euro gespaard. De gemiddelde stroomprijs all-in is nu een kleine 30eurocent/kWh aan 5000kWh, 7,2kWpiek. Met een lagere piek van 2,5kW kom je aan iets van 26 eurocent. Denk je goedkoper te kunnen laden aan een openbare laadpaal dan zou die maximaal 26+8= 34 eurocent mogen kosten als je jaarlijks 2500 kWh gaat oprijden. Dat lijkt me wel heel goedkoop, enkel Lidl heeft nu een (tijdelijke?) actie aan 0.33€ op de trage laders. Bovendien is het comfort van thuis te laden, waar mogelijk, moeilijk te overtreffen.

            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Tevredenheidsonderzoek onder 5000 BEV gebruikers in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Kan je over denken wat je wil, maar erg opvallend hoe slecht de merken Peugeot, Citroen en Opel van Stellantis beoordeeld worden. Ze krijgen het daar blijkbaar niet goed voor elkaar, misschien zelfs ook de oorzaak dat Stellantis terug graag de kaart van de ICE wenst te trekken.

              Oorspronkelijk geplaatst door Der Standard.at
              Volgens Uscale waren er grote verschillen tussen de merken als het ging om de bereidheid om aan te bevelen. 71 procent van de ondervraagden zou Tesla aanbevelen aan vrienden of collega's. Ook Porsche (64 procent aanbeveling), BMW (62 procent) en Hyundai (56 procent) presteerden bovengemiddeld. Deze waarden zijn beduidend slechter voor de merken Peugeot (3 procent), Citroën (4 procent) en Opel (10 procent) van Stellantis.
              Volledige artikel (staat niet veel meer in)

              Reichweite und Ladeleistung werden in einer aktuellen Umfrage positiver bewertet als zuletzt


              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                Inderdaad, wij hebben hier nog een 3x230V netwerk (op dit moment 236,7V en het regent...) zonder neuter met een 40A hoofzekering, totaal 9,2kW.
                De dag dat ik een EV thuis wil opladen (als er plaats is voor de deur) ga ik dat waarschijnlijk doen met een mobiele laadkabel (als gepensioneerde betaal ik de stroom zelf, geen laadpaal nodig).
                Dat kan desnoods op een standaard 20A circuit, doorgaans doen die kabels 16Ax230V=3,7kW.
                Anders moet ik een CEE stopkontakt plaatsen (buiten, mag niet in woonvertrekken want geen kinderbeveiliging) op een 32A zekering (in principe herkeuring) en dan heb ik 7,4kW.
                Rest dan nog een kleine 2kW voor alle andere stroomverbruikers (alhoewel een automatische zekering pas na een aantal minuten bij dubbele belasting zal afslaan).
                Voor ons waarschijnlijk best doenbaar zonder verzwaring van de installatie, zeker wanneer de PV panelen en/of de batterij voor 2,5kW buffer zorgen.
                Ik heb reeds twee van die Wallbox pulsar (11Kw) units gaan aansluiten,
                deze zijn aangesloten op 3X400 volt+N rare is dat ze bij die dingen effectief
                maar twee 400 volt + N gebruiken, die derde fase hangt er gewoon bij voor
                spek en bonen en wordt inwendig niet gebruikt, de bedoeling begrijp ik dus niet.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Tevredenheidsonderzoek onder 5000 BEV gebruikers in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Kan je over denken wat je wil, maar erg opvallend hoe slecht de merken Peugeot, Citroen en Opel van Stellantis beoordeeld worden. Ze krijgen het daar blijkbaar niet goed voor elkaar, misschien zelfs ook de oorzaak dat Stellantis terug graag de kaart van de ICE wenst te trekken.



                  Volledige artikel (staat niet veel meer in)

                  Reichweite und Ladeleistung werden in einer aktuellen Umfrage positiver bewertet als zuletzt

                  Allemaal de schuld van de klanten die weg blijven van EV’s van 120.000€…….

                  https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...zullen%20maken.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                    Toch wel.
                    Maar die discussie moet nog gevoerd worden, men kan moeilijk een groot deel van de bevolking uitsluiten (m.i. ook een reden waarom de EV niet zo snel doorbreekt).
                    Ik voorzie een manier met een uitklapbare arm boven het voetpad, we zien nog wel...
                    Men is nu toch al op verschillende plaatsen bezig om dit te verbieden om een laadkabel over de stoep en/of fietspad te laten lopen.
                    Het lijkt me ook niets meer dan logisch dat dit verboden wordt uiteraard
                    mensen die slecht te been zijn, rolstoelen, kinderen en noem maar op die zullen er de dupe van zijn van al die kabels eens de EV verplicht wordt voor iedereen.
                    Als dit in Amerika gebeurt dan zijn er gegarandeerd verschillende personen die er hun job van gaan maken om hun te laten vallen over zo'n kabel met grote betalingen als gevolge.

                    Uiteraard zou het ook niet meer dan logisch zijn dat degene die de kabel over de openbare weg legt hier volledig verantwoordelijk voor gesteld wordt bij eventuele ongelukken
                    De gemeentes kunnen hier ook worden aangeklaagd bij een slechte weg of onregelmatigheid, al gebeurt dat in België heel erg weinig, maar toch gebeurt het

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                      Allemaal de schuld van de klanten die weg blijven van EV’s van 120.000€…….

                      https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...zullen%20maken.
                      Heel erg dat hun klanten geen auto van 120.000 euro willen kopen die na een paar jaar niet veel meer waard is , en die dan waarschijnlijk ook nog alleen maar goed is voor recyclage na 10 jaar omdat het vervangen van de accu veel duurder is dan de restwaarde van de auto.
                      Er zullen er wel zijn die beginnen over het repareren van het accupack als er een aantal cellen zijn die minder goed werken, maar als je in een accupack met cellen van 10 jaar oud een aantal nieuwe cellen steekt, dan krijg je nog meer onbalans in het accupack.
                      Als je daarmee begint, dan zal je dat waarschijnlijk na een paar maanden opnieuw moeten laten doen.
                      Voor bedrijfsvoertuigen is dat geen probleem, want die worden toch vervangen voor de garantie op het accupack verlopen is.
                      Maar voor iemand die zelf een EV koopt (nieuw of tweedehands) is dat een heel andere zaak.

                      Kijk vanaf 20:30 als je wil zien hoeveel een Taycan van 2 jaar oud die 120.000 Pond nieuw heeft gekost nog waard is:


                      Een 10 jaar oude Fiat 500e:
                      Get free life insurance quotes from America's top insurers and start saving today with Policygenius: https://policygenius.com/hooviesgarage Thanks to Policyg...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • en/of fietspad te laten lopen.
                        Het lijkt me ook niets meer dan logisch dat dit verboden wordt uiteraard
                        mensen die slecht te been zijn, rolstoelen, kinderen en noem maar op die zullen er de dupe van zijn van al die kabels eens de EV verplicht wordt voor iedereen.​
                        je gaat eens wat meer door de binnensteden moeten wandelen.
                        Ik heb al gezien dat er op verschillende plaatsen gootjes in het voetpad zijn gemaakt met een deksel waarin je de kabel kan leggen tijdens het laden.

                        In de gemeente waar ik woon( een kleine) is dit ook mogelijk.
                        Je moet de goot aankopen, de gemeente komt ze plaatsen.

                        Mvg
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht

                          je gaat eens wat meer door de binnensteden moeten wandelen.
                          Ik heb al gezien dat er op verschillende plaatsen gootjes in het voetpad zijn gemaakt met een deksel waarin je de kabel kan leggen tijdens het laden.

                          In de gemeente waar ik woon( een kleine) is dit ook mogelijk.
                          Je moet de goot aankopen, de gemeente komt ze plaatsen.

                          Mvg
                          Ik loop veel in steden maar dat heb ik nog niet eerder gezien hoor
                          In ieder geval een goede oplossing als er een vlak deksel over gelegd wordt uiteraard
                          Wel spijtig dat weer de gewone mens voor de kosten moet opdraaien vind ik (alhoewel een "gewone" mens zich moeilijk een EV kan/wil permitteren uit z'n eigen zakken, het is en blijft maar een gewoon vervoermiddel met een beperkte levensduur)

                          grts
                          Sieg
                          Last edited by Sieg; 2 augustus 2024, 22:53.
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Toyota moet bij meer dan 100.000 wagens de motor volledig vervangen. In de lage landen geen bericht van te bespeuren in de auto-pers of online magazines. Het is dan ook geen EV zeker?
                            In early June, Toyota announced the recall of nearly 100,000 Tundra pickups and about 3,500 Lexus luxury SUVs to fix a problem that could cause their engines to lose power while driving.
                            Wat is het probleem eigenlijk?
                            Er is een technisch mankement vastgesteld en ze bieden een oplossing aan.
                            Het is uiteraard geen EV, maar wat gebeurt er bij vele EV's denk je als ze problemen ontdekken?
                            Bij de ene vervangen ze de motor, bij de andere het volledig batterij pack, of wat ook.
                            Zo is er overal wel iets maar persoonlijk vind ik het al correct dat ze problemen oplossen of dat nu een EV, diesel of benzine is.

                            En ja het gebeurt blijkbaar ook bij EV's, waarom zou daar nooit een probleem mee optreden?




                            Eerder had fabrikant General Motors een gedeeltelijke terugroepactie bekendgemaakt, maar het probleem blijkt bij meer auto's te spelen. Er kan brand ontstaan.

                            BMW heeft een vrijwillige terugroepactie opgezet voor de i4, i7 en de iX. Wat is er aan de hand met de elektrische auto's?

                            Volkswagen heeft niet zijn beste week achter de rug. Het autogigant moet namelijk wereldwijd ongeveer 10.000 elektrische auto's terugroepen.

                            https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...n%20de%20motor.
                            Tesla roept 1,85 miljoen auto's terug in de Verenigde Staten vanwege een risico op softwarefouten bij het detecteren van een niet-vergrendelde motorkap. De terugroepactie heeft betrekking op Model 3, Model S, Model X en Model Y uit de periode 2020-2024. Volgens de National Highway Traffic Safety Administration kan een niet-vergrendelde kap volledig openen en het...


                            Een kleine duizend Belgische Hyundai Kona Electric wagens worden teruggeroepen. In sommige gevallen kan de batterij in brand vliegen.

                            Voor de tweede keer is er een terugroepactie opgezet voor de Polestar 2. Ditmaal lijkt het probleem voornamelijk in de omvormer te zitten.



                            Hoeveel merken hebben ondertussen al een volledig nieuw platform ontwikkeld voor de bouw van EV's omdat het oude platform niet voldeed?
                            Met andere woorden, ze laten de mensen met de minder performante wagens zitten en verkopen de verbeterde aan nieuwe klanten.
                            Dan toch nog beter dat ze een oplossing bieden welke de klant uiteindelijk niets zal kosten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              De verzwaring van jouw aansluiting naar driefase 25/32A kost wat fluvius betreft niet eens zoveel. In de meeste gevallen ben je er met zo'n 150€ vanaf.
                              Ik vrees dat je bij Fluvius voor 150€ weinig zal krijgen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                                Wat is het probleem eigenlijk?
                                Er is een technisch mankement vastgesteld en ze bieden een oplossing aan.
                                Het is uiteraard geen EV, maar wat gebeurt er bij vele EV's denk je als ze problemen ontdekken?
                                Bij de ene vervangen ze de motor, bij de andere het volledig batterij pack, of wat ook.
                                Zo is er overal wel iets maar persoonlijk vind ik het al correct dat ze problemen oplossen of dat nu een EV, diesel of benzine is.

                                En ja het gebeurt blijkbaar ook bij EV's, waarom zou daar nooit een probleem mee optreden?

                                Code:
                                [url]https://driving.ca/auto-news/driver-info/hyundai-kia-genesis-recall-ev-power-loss-risk[/url]
                                [url]https://www.hyundai.com/nl/nl/services/Recall.html[/url]
                                [url]https://businessam.be/partners-gocar/227319/[/url]
                                [url]https://nos.nl/artikel/2394568-alle-elektrische-chevrolets-wereldwijd-teruggeroepen-om-gevaarlijke-accu[/url]
                                [url]https://www.autoblog.nl/nieuws/elektrische-bmw-kan-spontaan-vermogen-verliezen-3438809[/url]
                                [url]https://www.want.nl/volkswagen-elektrische-auto-terugroepen/[/url]
                                [url]https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240610_94096672#:~:text=De%20Zweedse%20autoconstructeur%20Volvo%20Cars,het%20starten%20van%20de%20motor[/url].
                                [url]https://businessam.be/tesla-terugroeping-ontgrendelde-kap/[/url]
                                [url]https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/tesla-komt-opnieuw-met-grote-terugroepactie-in-vs/[/url]
                                [url]https://gocar.be/nl/autonieuws/nieuwe-auto/hyundai-roept-elektrische-wagens-terug-wegens-brandgevaar[/url]
                                [url]https://www.elektrischeauto.nl/nieuws/terugroepactie-voor-de-polestar-2-vanwege-omvormer/[/url]
                                [url]https://nissanelectricclub.nl/forums/topic/terugroepactie-nissan-leaf-40kwh/[/url]
                                Hoeveel merken hebben ondertussen al een volledig nieuw platform ontwikkeld voor de bouw van EV's omdat het oude platform niet voldeed?
                                Met andere woorden, ze laten de mensen met de minder performante wagens zitten en verkopen de verbeterde aan nieuwe klanten.
                                Dan toch nog beter dat ze een oplossing bieden welke de klant uiteindelijk niets zal kosten.
                                Mooi van je om een namiddag links op te zoeken en het forum ermee te spammen. Om wat te bewijzen? Natuurlijk zijn er ook terugroepacties voor EV's, of denk je dat hier idioten op het forum zitten?
                                Het is dan ook weer een totaal overdreven en totaal naast de kwestie reactie van je want daar ging het ook helemaal niet over.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X