Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grondstoffenontginning voor accu's in combinatie met de weggooimaatschapppij, nog veel werk voor de boeg voor de groene jongens (m/v).
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      En 1 auto op heel de wereld als voorbeeld nemen om alles de hemel in te prijzen, dat is gewoon gezeik!
      Verder doet u net hetzelfde, enkel artikels opzoeken die in uw plaatje passen.
      Ja ik heb 1 voorbeeld aangekaart om de actuele mogelijke prijs van vervangen van een batterij aan te kaarten, gevonden op 10 seconden met de eerste link waar een prijs bij stond.
      Neen, niks hemel in prijzen. Het oorspronkelijke artikel was een link aangebracht door Silent M. die jij zonodig moest afbreken met verkeerde interpretaties en halve leugens, en dat wil ik rechtzetten. Als jij dan halsoverkop (want link gevonden op 10 seconden zonder verder 2 seconden na te denken) dit wil counteren is jouw goed recht, maar ik hoop dat je beseft dat de techniek en de service mbt elektrische auto's sinds 2008 echt wel is geëvolueerd. Er zullen heus nog wel BEV zijn waarvan de batterij pokkeduur is, ik kan/wil alleen vergelijken met mijn wagen. Die batterij is opgedeeld in 32 modules van 2.41 kWh. Moest zo'n module dan toch defect geraken na de garantieperiode van 8 jaar, dan kan deze vervangen worden en de prijs van zo'n één module kost ongeveer 250 euro. Het demonteren en opnieuw monteren van het batterijpack kost natuurlijk wel wat werkuren maar in elk geval heel ver weg van de door jouw aangehaalde 35000 euro.

      En ja, ik post al eens een link naar een interessant artikel. Vaak om de de niet aflatende stroom negatieve posts wat in evenwicht te brengen. Als je niet wat tegengas kan hebben, wat zoek je dan op een forum?
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
        Heb ik niet altijd gezegd van even te wachten, timing is everything .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

          Oh, nu plots een argument pro milieu? Terwijl het jou anders blijkbaar alleen gaat over de kosten. Een beetje consequent blijven misschien?
          Ik blijf consequent
          Als iemand naar anderen wijst en zelf een heel vervuilende wagen heeft en zelfs op een andere locatie dan zijn thuis (zijn vakantiehuis) verwarmd met hout mag ik daar ook op inpikken.
          Dan hoeft U zeker niet met de vinger te wijzen, want als je denkt dat je niks vervuild hebt met je aankoop van je dure EV, denk dan nog eens opnieuw
          Of bent U ook, net zoals degene die ik quotte, iemand die vindt dat het op een ander mag vervuild worden maar zeker niet bij je thuis ...

          Qua consequentie, ik heb zonnepanelen, ik heb een warmtepomp, ik heb eerder gans mijn leven met elektrische verwarming verwarmd, mijn tuin is relatief dier, insect en vogelvriendelijk aangelegd en niet een afgestreken tuintje.
          Dus niet naar mij wijzen wat het milieu betreft, beter eerst even je hand boven je eigen hoofd houden en eerst dan eens heel diep nadenken.
          Dat ik niet met een EV rijd is gewoon omdat ze veel te duur zijn voor wat het maar is, tevens bevalt de huidige situatie rond EV mij niet maar daarom ben ik niet tegen EV's
          En neen ik ben niet met pensioen, dus iemand die zomaar alles kan aanpassen naar wanneer de zon schijnt of tijdens de gewone werkweken op vakantie kan gaan.
          Vind het eigenlijk best frappant dat iemand met zo'n zware en dure EV dan wijst naar anderen over het milieu, eigenlijk als gepensioneerde had jij enkel een klein licht EV'tje nodig, maar ik vermoed dat je toen zelf niet nagedacht hebt over het milieu ...

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

            Ik blijf consequent
            Als iemand naar anderen wijst en zelf een heel vervuilende wagen heeft en zelfs op een andere locatie dan zijn thuis (zijn vakantiehuis) verwarmd met hout mag ik daar ook op inpikken.
            Dan hoeft U zeker niet met de vinger te wijzen, want als je denkt dat je niks vervuild hebt met je aankoop van je dure EV, denk dan nog eens opnieuw
            Of bent U ook, net zoals degene die ik quotte, iemand die vindt dat het op een ander mag vervuild worden maar zeker niet bij je thuis ...

            Qua consequentie, ik heb zonnepanelen, ik heb een warmtepomp, ik heb eerder gans mijn leven met elektrische verwarming verwarmd, mijn tuin is relatief dier, insect en vogelvriendelijk aangelegd en niet een afgestreken tuintje.
            Dus niet naar mij wijzen wat het milieu betreft, beter eerst even je hand boven je eigen hoofd houden en eerst dan eens heel diep nadenken.
            Dat ik niet met een EV rijd is gewoon omdat ze veel te duur zijn voor wat het maar is, tevens bevalt de huidige situatie rond EV mij niet maar daarom ben ik niet tegen EV's
            En neen ik ben niet met pensioen, dus iemand die zomaar alles kan aanpassen naar wanneer de zon schijnt of tijdens de gewone werkweken op vakantie kan gaan.
            Vind het eigenlijk best frappant dat iemand met zo'n zware en dure EV dan wijst naar anderen over het milieu, eigenlijk als gepensioneerde had jij enkel een klein licht EV'tje nodig, maar ik vermoed dat je toen zelf niet nagedacht hebt over het milieu ...

            grts
            Sieg
            Van iemand zonder "afgestreken tuintje" die het naar eigen zeggen goed voor heeft met het milieu had ik dan ook meer verwacht dan steeds dezelfde negatieve reacties op hetzelfde thema.


            Of nee, eigenlijk zijn ze precies wat ik had kunnen verwachten, naast de kwestie en argumentum ad hominem zonder ook maar iets van mij of mijn persoonlijke situatie te kennen. Knap.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • Dat lijkt me een slimme mens, die Skoda baas:
              Rationeel gezien is de toekomst van de auto elektrisch. Zonder twijfel.
              Het is dan ook een beetje paniekvoetbal spelen bij de Europese autobouwers. Door hun jarenlang treuzelen en zelfs tegenwerken in de ontwikkeling van de ontwikkeling van de elektrische voertuigen staan ze jaren achter tegenover de concurrentie en slagen er maar niet in een EV te bouwen met een winstmarge die ze gewoon waren bij de productie en verkoop van brandstofwagens. Ze doen er dan ook alles aan om die motoren te behouden, vandaar ook de roep naar e-fuels. Dat klint mooi, CO2-neutrale brandstoffen. Natuurlijk gesteund door de oliemagnaten. Vraag is of de de mensen ook bereid zijn om dubbel zoveel te betalen voor e-fuels of om het de woorden van de Skode baas te zeggen:
              Maar als mensen het niet willen kopen, houdt het op.
              En laat ons niet vergeten, een e-fuel motor heeft geen gezonde uitstoot van uitlaatgassen, lees in dit verband dit (oude) artikel:




              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Een beetje verder inpikken op het thema van dit verhaal "Maar als mensen het niet willen kopen, houdt het op. "

                Naar mijn mening schiet de overheid hier danig tekort. Behalve een webpagina waar de TCO te becijferen is, heb ik nog niet veel gezien om de energietransitie naar elektrisch te verantwoorden en/of toe te lichten. Het ging toch in de eerste plaats voor het milieu, niet de kosten? Mensen lezen allerhande onheilsberichten in de krant en andere (al dan niet sociale) media over elektrische voertuigen. Je zou voor minder gaan twijfelen. Op zijn minst een feiten of mythen overzicht zou veel goed kunnen doen. Ik zeg niet dat er geen terechte bekommernissen zijn, maar heel veel van die verhalen zijn gewoon niet terecht of worden compleet uit de context getrokken.
                Een dakwerker is hier werken aan het uitvoeren deze week, ik moet dan mijn wagen aan de kant zetten omdat mijn garage niet bereikbaar is. Komt de man met interesse vragen over de BEV. Ik hoor gewoon alle clichés passeren. Van veel spontaan in brand schieten tot 5 (!) schepen die zinken en een parkeergarage in England die in de fik is gegaan met 1200 auto's. Van in de winter stilvallen na 100 km en nergens kunnen laden tot de batterijen die maar 4 jaar meegaan. Het leek wel of Verseg naast me stond
                Maar dat is helaas de realiteit, mensen lezen ergens wat en slechts zeer zelden horen of lezen ze een vervolg/rechtzetting/tegenwoord. Je moet al echt bewust gaan zoeken naar de feiten.

                Men verbied iedereen om binnen een aantal jaren nog brandstofwagens te kopen, maar de overheid vertikt het om voldoende uit te leggen waarom en wat het alternatief is.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  De vraag is of je nog de grote steden in wil/moet.
                  Zelf kom ik professioneel zowat overal en ben zowat verplicht met een recente benzine te rijden. Voor zolang het nog kan ten minste.

                  Maar voor wie niet in die grote steden moet zijn en eventueel bereid is om alternatief vervoer te nemen desgevallend is diesel geen slechte keuze mijn inziens.
                  Voor wat het waard is... Al veel gelezen dat moderne dieselmotoren pakken meer groen zijn.
                  Ik moet voor het werk ook in veel LEZ zone's zijn in gans Belgie. Met mijn diesel mag ik daar nog steeds binnen, dus ze verplichten je nog niet om met een recente benzine te rijden.
                  Sinds vorige maand rij ik met een nieuwe wagen en het is terug een DIESEL.
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

                    Ik moet voor het werk ook in veel LEZ zone's zijn in gans Belgie. Met mijn diesel mag ik daar nog steeds binnen, dus ze verplichten je nog niet om met een recente benzine te rijden.
                    Sinds vorige maand rij ik met een nieuwe wagen en het is terug een DIESEL.
                    Het is nog wel even, en onder de voorwaarde dat de huidige plannen niet aangepast worden maar toch:

                    Dieselauto’s worden duidelijk het strengst behandeld. In Brussel zijn zelfs de meest propere Euro 6d diesels vanaf 2030 niet meer welkom (enkel nog met een dagpas). In de LEZ van Gent en Antwerpen zullen deze Euro 6d diesels verbannen worden vanaf 2031.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Neen, niks hemel in prijzen. Het oorspronkelijke artikel was een link aangebracht door Silent M. die jij zonodig moest afbreken met verkeerde interpretaties en halve leugens, en dat wil ik rechtzetten. Als jij dan halsoverkop (want link gevonden op 10 seconden zonder verder 2 seconden na te denken) dit wil counteren is jouw goed recht, maar ik hoop dat je beseft dat de techniek en de service mbt elektrische auto's sinds 2008 echt wel is geëvolueerd.
                      Ge kunt ook vriendelijk reageren in plaats van u met andere halve
                      leugens en van de pot gerukte informatie te proberen verdedigen.
                      Gij blijft maar arrogant doen, het gaat hem u blijkbaar nooit om wat er geschreven wordt maar om wie het schrijft en om te kunnen beledigen.
                      Ik breek niemand af, ik reageer op een artikel of tekst.
                      Doe nu voor een keer moeite om op een eerlijke manier op zoek te gaan naar algemene oordelen over EV, de meerderheid zou geen EV meer kopen zolang de autonomie en laadmogelijkheden niet fors verbeterd zijn tegenover hun actuele EV.
                      En ja, op papier zijn er actueel al meerdere wagens die 600 km halen, eerder 450 in realiteit als men normaal rijdt.
                      Ja sinds 2008 is de techniek er op vooruit gegaan, maar de wagen waar het over gaat in het artikel is van 2018 en gebaseerd op een garantie dat NIET meer bestaat en een gebruik dat 99 procent van de bevolking NOOIT zal hebben.
                      Dat jij dit zeer uitzonderlijk voorbeeld, vermoedelijk maar 1 op de wereld, als referentie wil nemen is puur belachelijk.
                      Zoals ik eerst reageerde op dat artikel, zeer goed dat die wagen dat kon maar het blijft uitzonderlijk dat men zoveel kilometers rijdt en ook nog eens garantie heeft waardoor het nul cent kost om te herstellen.
                      Doe nu zelf eens moeite om dat om te zetten naar actuele situaties, met kilometerbeperking op de garantie van de batterij en alles zelf moeten afdokken om te herstellen.
                      En kom nu niet af met van die zever dat ge dan met twee auto's moet rijden om de ene te laden terwijl je met de andere weg bent want privé doet niemand dit tenzij echt geld te veel.
                      Anderzijds als men 2 wagens moet kopen om de dag door te brengen, dan is dat 100 procent een bewijs dat de autonomie van de EV niet voldoende is, met een deftige diesel met grote brandstoftank kan hij twee dagen rijden in plaats van een halve met zijn EV.
                      Dus weer hetzelfde, de meeste EV's zijn actueel nog geen volwaardige vervanging voor een ICE, ook al ga je op je kop staan.
                      En nogmaals, nergens schrijf ik dat een EV slecht is, enkel nog enkele punten te verbeteren.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Of nee, eigenlijk zijn ze precies wat ik had kunnen verwachten, naast de kwestie en argumentum ad hominem zonder ook maar iets van mij of mijn persoonlijke situatie te kennen. Knap.
                        Hij heeft ook wel gelijk, jij verwijt anderen ook dat ze verkeerde keuzes maken zonder iets van hun situatie te kennen.
                        Zelf koop je inderdaad ook een veel te grote wagen, voor korte afstanden is dat ook niet nodig, net als 4x4 ook niet nodig is.
                        Bewijs dat jij net hetzelfde doet als eenieder hier in dit topic, op BD en zelfs ver erbuiten, gewoon kopen waar je zin in hebt, wat je graag wil en wat je (hopelijk) kan betalen en waarvan je denkt dat dit voor u persoonlijk het best kan dienen.
                        Wees blij met je aankoop, geniet van je wagen, maar gun een ander ook waar ze zich goed bij voelen ook al is dat geen EV.
                        Mocht iedereen op aarde plots enkel met een EV rijden, dan is 90 procent van de autoindustrie morgen failliet, zitten miljoenen mensen zonder werk en ligt in zo goed als elk land het elektriciteitsnet plat en staan er aan elke laadpaal honderden te wachten.
                        De overheid doet met EV eigenlijk hetzelfde als het openbaar vervoer, iedereen zou het moeten gebruiken, maar de infrastructuur is er niet om het voor iedereen mogelijk te maken.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ge kunt ook vriendelijk reageren in plaats van u met andere halve
                          leugens en van de pot gerukte informatie te proberen verdedigen.

                          Doe nu voor een keer moeite om op een eerlijke manier op zoek te gaan naar algemene oordelen over EV, de meerderheid zou geen EV meer kopen zolang de autonomie en laadmogelijkheden niet fors verbeterd zijn tegenover hun actuele EV.
                          En ja hoor, hij blijft gewoon doorgaan op hetzelfde elan. Opnieuw halve leugens en van de pot gerukte informatie. En dat moet ik over me heen laten gaan? Met wat? Opnieuw dezelfde links geven die je toch niet geloofd, of zelfs niet leest? Get a life vent, of wordt volwassen in uw reacties. ​

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ja sinds 2008 is de techniek er op vooruit gegaan, maar de wagen waar het over gaat in het artikel is van 2018 en gebaseerd op een garantie dat NIET meer bestaat en een gebruik dat 99 procent van de bevolking NOOIT zal hebben.
                          Dat jij dit zeer uitzonderlijk voorbeeld, vermoedelijk maar 1 op de wereld, als referentie wil nemen is puur belachelijk.
                          MAAR IK HEB JE AL GEZEGD DAT HET GEEN ARTIKEL IS DAT IK GELINKT OF GEPOST HEB.

                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Hij heeft ook wel gelijk, jij verwijt anderen ook dat ze verkeerde keuzes maken zonder iets van hun situatie te kennen.
                            Misschien moet je eens een voorbeeld geven, normaal reageer ik alleen met argumenten.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Mocht iedereen op aarde plots enkel met een EV rijden, dan is 90 procent van de autoindustrie morgen failliet, zitten miljoenen mensen zonder werk en ligt in zo goed als elk land het elektriciteitsnet plat en staan er aan elke laadpaal honderden te wachten.
                            En hier gaat onze vriend weer uit de bocht. De hele wereld gaat niet plots met een EV rijden, je kan nog heel lang blijven rijden met een brandstofauto. En 90% van de auto-industrie falliet? Miljoenen mensen zonder werk? Die EV groeien aan de bomen of wat? En ja, het elektriciteitsnet staat onder druk, niet alleen door de EV maar daar wordt aan gewerkt. Net als het plaatsen van laadpunten waar er dagelijks bijkomen.
                            Moeilijk om je ernstig te nemen, kerel.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                              En ja hoor, hij blijft gewoon doorgaan op hetzelfde elan. Opnieuw halve leugens en van de pot gerukte informatie. En dat moet ik over me heen laten gaan? Met wat? Opnieuw dezelfde links geven die je toch niet geloofd, of zelfs niet leest? Get a life vent, of wordt volwassen in uw reacties. ​



                              MAAR IK HEB JE AL GEZEGD DAT HET GEEN ARTIKEL IS DAT IK GELINKT OF GEPOST HEB.
                              Beter halve leugens dan volle leugens en arrogantie.
                              Jij blijft anders ook doorgaan met van de pot gerukte gegevens uit specifiek geselecteerde artikels die schoon in uw gedachtengang passen.
                              Lees ook de negatieve ervaringen eens en durf daar ook realistisch over te zijn, je weet heel goed dat er ook veel negatieve ervaringen zijn met EV, met hoofdzaak autonomie, gebruiksgemak en prijs.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment



                              • BMW has achieved an important milestone after delivering the one-millionth EV, 11 years after the i3 kick-started the electric revolution.

                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X