Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

    Schreef ik ergens iets anders, of heb je de laatste zin overgeslagen?
    Anderzijds lijkt het filmpje ook wel eerder fors op een promostunt, maar laat ons aannemen dat alles correct is.
    Het is ook niet dat iedereen meer dan 600.000 km met een batterij kan rijden en dat weet je zelf ook wel.

    Verder ook wel volledig zijn, die batterij werd vervangen omdat de autonomie fors verminderd was (hinderlijk voor zijn gebruik) en hij toch nog van garantie kon genieten en hij had al een dure upgrade betaald.

    Dat fors verminderd is er niet ineens, dat is over een langere tijd, dus hij had al langer verminderde autonomie.
    Maar hij heeft ook zo lang mogelijk willen wachten in de garantieperiode om met de volgende batterij nog zo lang mogelijk te kunnen rijden zonder ervoor te moeten betalen, echter toch vervangen omdat het niet meer doenbaar was.

    Feit blijft dat zoals hij zelf gezegd heeft, dat hij van de garantievoorwaarden wou profiteren, goed berekend dus.
    Echter bestaan die garantieperiodes niet meer met onbeperkte kilometers en zou hij met de actuele voorwaarden de volle pot van de batterij moeten betalen op minder dan 2 jaar.
    Een gereviseerd batterijpakket door een extern bedrijf voor zijn wagen kost exclusief B.T.W. en plaatsing toch al snel een 19.000 Euro.
    Een nieuwe kost geplaatst bij Tesla blijkbaar al snel 35.000 Euro en als de bijhorende elektronica ook defect geraakt is, nog een 10.000 Euro erbij.

    Een heel ander verhaal kan men ook eens lezen.
    https://www.ad.nl/auto/nieuw-accupak...hten~a2c3548b/
    Natuurlijk moet je weer je gelijk halen. Neen, je hebt nergens anders geschreven maar voor wie het leest zonder de video te bekijken lijkt het wel totaal anders. Wat waarschijnlijk ook de bedoeling was. Die man zegt nergens dat hij aan het wachten was met vervangen tot het niet meer doenbaar was. Die verminderde autonomie was er pas na de waarschuwing op het dashboard op 666.666km exact en de symptomen waren daarna (!) verminderd vermogen en rijbereik.
    Dat de man zou willen dat de batterij defect viel voor einde garantieperiode werd met een knipoog gezegd, misschien zou ik ook wel op 7 jaar en 10 maanden een nieuwe batterij willen.
    Wel tof dat je de prijzen hier vermeld, maar dat doet niets ter zake. Ook in BE als een handelsreiziger 700.000 km met zijn wagen zou doen, gelijk welk merk, gaat de auto weg. De meeste zullen trouwens al lang door de leasingmaatschappij vervangen zijn op drie jaar bij dergelijk gebruik.

    Oh, en leuke krantenknipsel trouwens van meer dan 4 jaar geleden over een auto gemaakt in 2008. Absolute beginjaren van de moderne elektrische auto. Wat dacht je, even poken? Zou het kunnen dat de techniek niet stil heeft gestaan?

    Voor de slechte verstaander de transcript van de 666.666 km video hieronder

    1:12
    one of the questions is always about the
    1:14
    batteries and so is this the original
    1:17
    battery that the car came with when you
    1:18
    got it luckily it's not so it has an
    1:20
    8year infinite kilometer warranty which
    1:22
    I'm certainly testing out definitely T
    1:25
    and so I was hoping that I wouldn't get
    1:27
    to 8 years in 2 months and the battery
    1:29
    would fail but what actually happened is
    1:30
    I had an error code on the battery at
    1:33
    666,000 km 6 so the original battery did
    1:36
    600 I just I've got to underline this
    1:38
    forgive me
    1:41
    666,000 km which is about half a million
    1:44
    miles yeah I was actually coming back
    1:46
    from Brisbane with a client and it hit
    1:49
    666,666 so even Sixers that is slightly
    1:52
    worrying in a way yeah and I had an
    1:54
    error message and so the error message
    1:56
    was indicating reduced charging ability
    1:58
    and so I check so the battery it didn't
    2:00
    the car didn't stop didn't break down it
    2:01
    was stilling no what was happening with
    2:02
    the battery is I was getting reduced
    2:04
    power at very low kilom so when I was
    2:07
    around 4050 km it was indicating like
    2:09
    there was something wrong with the cells
    2:11
    so when I checked that in with service
    2:13
    um they gave me the option they just
    2:14
    announced battery upgrades to a 90 KW
    2:17
    and I was very interested in that and as
    2:19
    it was over $20,000 I armed andard and
    2:22
    then looked at it in the app and I said
    2:23
    what about a warranty battery and you
    2:26
    actually receive a refurbished battery a
    2:28
    warranty unit and I came back several
    2:30
    days later and they upgraded to a brand
    2:31
    new pack and I guess they didn't have
    2:33
    any refurbished packs with kilm and uh​
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

      Natuurlijk moet je weer je gelijk halen. Neen, je hebt nergens anders geschreven maar voor wie het leest zonder de video te bekijken lijkt het wel totaal anders. Wat waarschijnlijk ook de bedoeling was. Die man zegt nergens dat hij aan het wachten was met vervangen tot het niet meer doenbaar was. Die verminderde autonomie was er pas na de waarschuwing op het dashboard op 666.666km exact en de symptomen waren daarna (!) verminderd vermogen en rijbereik.
      Dat de man zou willen dat de batterij defect viel voor einde garantieperiode werd met een knipoog gezegd, misschien zou ik ook wel op 7 jaar en 10 maanden een nieuwe batterij willen.
      Wel tof dat je de prijzen hier vermeld, maar dat doet niets ter zake. Ook in BE als een handelsreiziger 700.000 km met zijn wagen zou doen, gelijk welk merk, gaat de auto weg. De meeste zullen trouwens al lang door de leasingmaatschappij vervangen zijn op drie jaar bij dergelijk gebruik.

      Oh, en leuke krantenknipsel trouwens van meer dan 4 jaar geleden over een auto gemaakt in 2008. Absolute beginjaren van de moderne elektrische auto. Wat dacht je, even poken? Zou het kunnen dat de techniek niet stil heeft gestaan?

      Voor de slechte verstaander de transcript van de 666.666 km video hieronder
      Heeft niks te maken met gelijk halen en uiteindelijk doe je net hetzelfde wat dat betreft.
      Dus komt men weer op hetzelfde neer … een uitzonderlijk extreem geval van positieve weergave mag aangekaart worden en wordt door u als gewoonlijks de hemel in geprezen, maar een minder positief voorbeeld mag dan weer niet en gaat ge als oude info laten doorschijnen.
      Maar wat hadden we anders kunnen verwachten.
      Die andere wagen had anders de problemen ook al na 1/6 van het aantal kilometers.
      En wie de video niet bekijkt en enkel de reacties er op, die heeft dat dan aan zichzelf te danken.
      Erger vind ik dat men de video bekijkt, maar er stukken uit weglaat.
      Er staat ook dat hij plots op 666.666 km een foutmelding kreeg van een laadbeperking, maar dat er wel al de verminderde capaciteit van de batterij zelf was.
      Mocht deze man zijn wagen in leasing zijn, dan zou die er ook nooit mee inzitten dat de batterij al dan niet betalend zou zijn.
      Geen enkele reden om hier het gebruik plots naar een een leasing te verdraaien, standaard slijtage is nooit voor de huurder.
      Er zijn anders ook wel zelfstandigen en bedrijven die auto's effectief aankopen en niet leasen, dan is de eventuele kost ook wel voor hun.
      En met je laatste twee zinnen haal je uiteindelijk zelf eens aan wat zowel ikzelf als enkele anderen hier van dag 1 aankaarten, een EV is niet slecht maar er moet nog veel verbeteren om een volwaardig alternatief te zijn voor een ICE.
      Uiteraard heeft de techniek niet stilgestaan, maar het vereiste resultaat is er ook nog niet.
      Een uitzonderlijk voorbeeld van een EV met veel kilometers en uitzonderlijk gebruik als voorbeeld nemen om ze allemaal te verhemelijken is anders ook niet correct, dan kan men evengoed vergelijken met een Volvo met 5,15 miljoen kilometers op de teller, wat uiteraard ook niet wil zeggen dat elke auto dit zal halen.
      Ja er zijn uitzonderingen, maar die maken de regel niet.
      Wees nu eens eerlijk met jezelf en vergelijk hoeveel er 666.666 km met een batterij rijden en hoeveel er veel vroeger problemen hebben.
      Als je duizend ervaringen kan vinden, dan is deze vermoedelijk de enige dat zoveel kilometers gehaald heeft.
      En ja, toekomstige batterijen zullen nog beter worden en nog meer kilometers autonomie behalen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Heeft niks te maken met gelijk halen en uiteindelijk doe je net hetzelfde wat dat betreft.
        Dus komt men weer op hetzelfde neer … een uitzonderlijk extreem geval van positieve weergave mag aangekaart worden en wordt door u als gewoonlijks de hemel in geprezen, maar een minder positief voorbeeld mag dan weer niet en gaat ge als oude info laten doorschijnen.
        Maar wat hadden we anders kunnen verwachten.
        Die andere wagen had anders de problemen ook al na 1/6 van het aantal kilometers.
        En wie de video niet bekijkt en enkel de reacties er op, die heeft dat dan aan zichzelf te danken.
        Erger vind ik dat men de video bekijkt, maar er stukken uit weglaat.
        Er staat ook dat hij plots op 666.666 km een foutmelding kreeg van een laadbeperking, maar dat er wel al de verminderde capaciteit van de batterij zelf was.
        Neen, ik doe niet hetzelfde. Als je moet gaan graven in de Internet geschiedenis om toch maar een negatief bericht te kunnen plaatsen -een bericht van meer dan 4 jaar geleden over een auto van 2008- dan valt dit bij mij onder kleuter gedrag. Net als woorden uit een video in een verkeerde context plaatsen om een positief bericht toch maar te kunnen neerhalen. Zelfs met de transcript erbij blijf je nog de zaken anders beweren dan ze zijn. Prima, jongentje, doe zo voort.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Inderdaad, dat is niet zo'n goede zaak. Toch een klein lichtpuntje, ondanks de dramatisch ogende grafiek in het artikel stijgt de kolencentrale capaciteit met "slechts" 40 GW. "Slechts", omdat 40 GW aan kolen, dat zijn 50 kolencentrales van het formaat Elektrabel Ruien.
          Zonne-energie stijgt in China echter ook met 170 GW en windenergie 90 GW dit jaar, ook kernenergie en nieuwe hydropower centrales dragen 73 GW bij. Om het rijtje compleet te maken is er ook nog extra stroom uit gascentrales 30 GW, in dit cijfer zitten ook wat biomassa centrales. Dus toch een licht positief eindresultaat. Blijkbaar zou China genoodzaakt zijn om meer kolencentrales op te starten omdat een aantal hydrocentrales zijn stilgelegd door onvoldoende water/droogte. In sommige streken dreigt ook een stroomtekort in de winter.
          De meeste elektrische stroom zou nodig zijn voor de industrie (58%) , huishoudens (27%) , commercieel (8%) en transport (7%)
          Ik neem aan de "de keerzijde van de medaille" zoals je schrijft, je het gebruik van EV's bedoelt? Een beetje knullige opmerking dan, nietwaar? Fossiele brandstoffen zijn er nog steeds de grootste vervuilers, van kolen tot crude oil en alle afgeleiden, slechts 28% is nodig voor elektriciteit en al de rest wordt gebruikt in productieprocessen en brandstofwagens.

          Meer info:



          VRT (artikel van jan 2023)
          Nooit eerder heeft China zoveel steenkool uit de grond gehaald als in 2022. Dat meldt het Chinese bureau voor statistiek. In totaal gaat het om 4,5 miljard ton steenkool, een stijging van 9 procent ten opzicht van 2021.
          Last edited by Hombre; 12 april 2024, 20:37.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • Comment


            • En weldra grote Drones om te leveren of om als taxi te gebruiken, nog meer accu's, de sky is de limit of wat?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment



              • Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Om eens terug te komen op de titel van dit draadje.
                  Wat is er eigenlijk mis gegaan met de doorontwikkeling van de Elsbett motor?

                  Comment


                  • Die Elsbett motor was misschien een interessant experiment maar totaal niet levensvatbaar om ecologische redenen. Het ding draait op plantaardige olie. Laat ons koolzaadolie nemen als bron, daar is de opbrengst aan ruwe olie ongeveer 1.5 ton per hectare. Nemen we de cijfers van Nederland, daar wordt enkel aan diesel 12,2 miljard liter getankt (cijfers 2022). Men zou dus (zelfs met de zuinigere Elsbett motor) meer dan dubbel de volledige oppervlakte van België moeten volzaaien en oogsten om dat dieselverbruik op te vangen door plantaardige olie. Natuurlijk kan men overschakelen naar palmolie, die brengt per hectare meer op (4.25 ton ruwe olie) maar de palmproductie staat nu al onder druk omdat er steeds meer bossen en oerwouden gekapt worden. En dat is dan enkel voor de verzorgingsproducten en voedingsmiddelen, laat staan voor transport.
                    Ja, het ding kan ook draaien op afvalolie maar zo heel veel van die olie is er niet in omloop en dan moet je ook nog eens zeer voorzichtig zijn met de soort oliën die je gaat gebruiken, pcb als uitlaatgas is niet zo interessant.
                    Dus laat die motor maar netjes in het museum staan.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Neen, ik doe niet hetzelfde. Als je moet gaan graven in de Internet geschiedenis om toch maar een negatief bericht te kunnen plaatsen -een bericht van meer dan 4 jaar geleden over een auto van 2008- dan valt dit bij mij onder kleuter gedrag.
                      En 1 auto op heel de wereld als voorbeeld nemen om alles de hemel in te prijzen, dat is gewoon gezeik!
                      Verder doet u net hetzelfde, enkel artikels opzoeken die in uw plaatje passen.
                      Ja ik heb 1 voorbeeld aangekaart om de actuele mogelijke prijs van vervangen van een batterij aan te kaarten, gevonden op 10 seconden met de eerste link waar een prijs bij stond.
                      En neen, ik ga hier niet honderden klachten van dure herstellingen van EV posten, Google kan je zelf ook gebruiken!
                      Straf dat jij die negatieve ervaringen dan nooit tegenkomt, is internet voor u dan anders?
                      Maar het enige waar u nog op uit bent bent is anderen kleineren en belachelijk maken, je hoeft mensen niet te beledigen, niet als kleuter, niet als zeveraar, niet als iets anders.
                      Dacht dat verstand en beleefdheid met de jaren kwam, da's bij u toch anders want hoe ouder, hoe onbeschofter je wordt.
                      Hoe belachelijk je verder ook doet, je schrijft zelf dat de techniek erop vooruit gaat met de tijd, maar als wij schrijven dat de techniek nog moet verbeteren om op punt te staan, dan begin je te schelden.
                      Er mankeert echt iets aan uw gedachtegang hoor!
                      Last edited by VerSeg; 13 april 2024, 13:56.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • De meesten hebben daar enkel voor gekozen wegens het fiscaal voordeel, niet echt omdat ze deze techniek wensten.
                        Ook de reden dat ze dat fiscaal voordeel afgebouwd hebben.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Elektrische auto's zijn relatief snel total loss.
                          Dat van Mercedes is wel straf.
                          Bewust een batterij uitschakelen is wel slim, maar onbruikbaar maken?

                          Volgens experts is bijvoorbeeld de Tesla Model Y vrijwel niet te repareren vanwege onder andere voorgenoemd schuim. Aan de accupakketten van de Model S, X, en 3 zijn veel makkelijker deelreparaties uit te voeren. Ook andere merken zijn voorzichtig met het doen van deelreparaties. Elektrische Mercedes-modellen hebben bijvoorbeeld een sensor aan boord die de kracht van een botsing meet. Wanneer deze boven een bepaalde grenswaarde komt, treedt een beveiliging in die het accupakket onklaar maakt. Vervangen van het gehele pakket is dan de enige optie.

                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X