Oorspronkelijk geplaatst door Geerten
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
Niemand dus .Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
Ik wel hoor. Ik heb ondertussen 6 jaren een benzine, maar had ik het eerder geweten, dan was het terug een diesel geworden.
na de ervaringen met mijn Mercedes W204 (220 cdi) blij terug met mijn vertrouwde merk op benzine te rijden.
t'was altijd iets met die Mercedes, eerst veel elektronische klachten, dan een paar keer egr klep en inlaat vervuild en na 130.000 Km moest er een nieuwe roetfilter onder.Last edited by Geerten; 6 april 2024, 17:25.
Comment
-
Tja, het kan verkeren zei Bredero…
Onze laatste diesel W204 2011 (220cdi) had 274.000 km op de teller toen we hem vorig jaar inruilden.
Ervoor 2 vito’s gereden (110 met 312.000km en 112 met 325.000 km) en met alle drie de wagens geen noemenswaardige extra kosten gehad, buiten het normale onderhoud.
Zou het dan toch aan de chauffeur kunnen liggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Ik niet hoor Robert,
na de ervaringen met mijn Mercedes W204 (220 cdi) blij terug met mijn vertrouwde merk op benzine te rijden.
t'was altijd iets met die Mercedes, eerst veel elektronische klachten, dan een paar keer egr klep en inlaat vervuild en na 130.000 Km moest er een nieuwe roetfilter onder.
Maar ik mocht niet klagen, had die auto gratis en ingeschreven op mijn naam gekregen van Philips toen ze de afdeling Roeselare gesloten hebben in 2007.
Ook een distributieriem en waterpomp op 210.000 en nieuwe remschijven vooraan.
Batterij en remblokjes achter heb ik zelf vervangen.
Ik rij nog altijd met de oorspronkelijke roetfilter, die heeft nog altijd grote regeneratieintervallen, wat aanwijst dat hij nog niet vol as zit.
De teller staat wel bijna op 100, maar dat is software. Het zou dus wel kunnen dat je op 100% bij een merkgarage een nieuwe wordt aangesmeerd.
Mijn (onafhankelijke) garagist verzekert me dat ik met de huidige filter niet direct problemen ga hebben.
PS: ik ben wel belasting betaald als voordeel in natura op de restwaarde van mijn gekregen leasingwagen toen ik op pensioen ging (maar ik mag ook niet klagen, na 9 jaar rij ik er nog mee).Last edited by palombian; 5 april 2024, 18:46.
Comment
-
Ik niet hoor Robert,
t'was altijd iets met die Mercedes, eerst veel elektronische klachten, dan een paar keer egr klep en inlaat vervuild en na 130.000 Km moest er een nieuwe roetfilter onder.
Maar ik mocht niet klagen, had die auto gratis en ingeschreven op mijn naam gekregen van Philips toen ze de afdeling Roeselare gesloten hebben in 2007.
Er zijn ook benzines die problemen hebben en zelfs EV's.
Zo zijn er ook die met een Subaru problemen hebben en anderen die nooit een slechte ervaring hadden met hun Mercedes of diesel.
Beetje geluk hebben is ook nodig … de maandagochtend wagen komt overal wel eens voor.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtVolvo is niet "in zee gegaan met de chinezen", de Volvo personenwagens zijn chinees. Gewoon een stuk van Geely. Net zoals Lotus en MG hetzelfde bedrijf Geely zijn.
Het enigste wat die chinezen willen van Volvo is de know how
En mensen maar denken dat ze met een echte Volvo rijden ...
grts
SiegLast edited by Sieg; 6 april 2024, 00:41.Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtMaar geef toe dat het roetfilter bij de meeste diesel auto's geen succes is wat betreft miserie,
Dat was een van de eerste Volvo's die ermee uitgerust was.
Ze hebben toen de reiniging van de roetfilter en EGR manueel gedaan en dat was meteen opgelost, niet meteen iets dramatisch.
Bij mijn W204 is er wel “heel” dikwijls wat aan de hand geweest en meestal rare dingen zoals bv. de pinker unit, soms als ik naar links pinkte gingen de rechtse pinkers of plots begon die allerlei tekst op het display van de kilometerteller af te spelen, er ging geen maand voorbij of er was wel ergens iets aan de hand, was wel een van de eerst gebouwde (2007) en als ze bij de groep Vereenooghe bv. die pinkermodule vervangen hebben gaven ze toe dat deze niet meer dezelfde was en dat het een bekend probleem was.
Diezelfde pinkermodule zat toch ook in benzine-versies en mogelijks zelfs in andere merken van wagens?
Beste van die auto was de motor, heel zuinige 2147cc met veel power en daar heeft nooit een sleutel op gestaan
maar alles wat electronisch was, was een ramp, tot zelfs de elektrische zetel die ik bijna nooit verstelde is kapot gegaan, ok die dingen zijn altijd gratis hersteld geworden zelfs buiten garantie
maar prettig is het niet, en ik heb er ook nooit mee in panne gestaan, maar steeds rare dingen in de garage vonden ze het zelf niet normaal.
Zoek maar eens op wat de meest voorkomende problemen zijn van moderne wagens en vooral bij EV's, inderdaad software en elektronica.
Zijn wagens met benzinemotoren dan zoveel onfeilbaarder?
Je moet maar eens gaan tanken en de pech hebben dat er wat vocht of vuil in zit en je kan al in de problemen komen.
Trouwens onze benzinewagen en in principe ook de uwe heeft een roetfilter, ook verplicht vanaf 2017/2018 op nieuwe modellen.
Tijdens het laatste onderhoud hebben ze een software-update gedaan om de regeneratie ervan sneller te laten gebeuren, dit was een deel van een terugroepactie die tijdens een onderhoud moet uitgevoerd worden.
Met een benzine van al die toeters en bellen vanaf zijn is actueel ook niet meer waar, uiteraard op een EV staat geen roetfilter. LOLLast edited by VerSeg; 6 april 2024, 11:26.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtWaar heb ik gezegd dat een dieselmotor een ramp is Freddy???
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtMaar geef toe dat het roetfilter bij de meeste diesel auto's geen succes is wat betreft miserie …/…
Er zijn er waar dit een probleem is ja, maar nu ook niet zo veralgemeend.
En met de jaren zal dit ook wel verbeterd zijn zeker, ook bij Mercedes kunnen ze zich niet permitteren dat zoiets zich blijft herhalen bij nieuwe modellen.
De titel van dit topic was “wie zou er nu nog een diesel kopen” mijn antwoord is, “ik niet”
Duidelijk nu? Of is iets toegeven moeilijk voor U?
Schreef ik misschien ergens dat je beter wel een diesel zou kopen?
Krijgt ge uw kuren weer van vroeger? Geen reden om op de man te beginnen!
Als ik zeg dat de roetfilter het grootste probleem is bij de huidige diesels, dan weet iedereen hier dat ik gelijk heb.
En als een roetfilter een probleem blijft, dan zal dit bij benzinewagens ook een probleem gaan vormen mits die er nu ook hebben, maar dat probleem zal zich uiteraard later pas veel tonen mits men nog niet zolang deze filters op benzinewagens gebruikt.
Subaru is natuurlijk het enige deftige merk, al staat internet ook vol met aanslepende problemen.
Over elk merk kan je iets vinden, geen enkel merk is perfect.
Schrijf nu wat je wil, ik zal niet meer antwoorden.Last edited by VerSeg; 6 april 2024, 14:00.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtAan het lage marktaandeel te zien hebben de meeste kopers dat wel begrepen.
De klant kan gewoon bijna niets anders meer kopen dan benzine of EV.
Zeker met bedrijfswagens waar de fiscale druk ook nog eens een grote impact heeft.
Mocht men de bestuurders van bedrijfsvoertuigen laten kiezen, bijna iedereen zou voor diesel kiezen, maar de bedrijven verplichten een EV uit fiscaal voordeel.
Ik meen te verstaan dat Geerten zelf voor benzine heeft gekozen, dus waarom wordt er hier eeuwig over die diesel doorgedramd ?
Iedereen koopt uiteindelijk wat hij wil, tenminste van wat beschikbaar is en blijft.
Als er geen verandering komt in de doelstellingen, dan zal uiteindelijk ook iedereen kiezen voor een EV, omdat het niet anders kan.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtIedereen koopt uiteindelijk wat hij wil, tenminste van wat beschikbaar is en blijft.
Als er geen verandering komt in de doelstellingen, dan zal uiteindelijk ook iedereen kiezen voor een EV, omdat het niet anders kan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Zo'n beetje als russische verkiezingen eigenlijk...Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Als ik zeg dat de roetfilter het grootste probleem is bij de huidige diesels, dan weet
iedereen hier dat ik gelijk heb.
Er zullen dus automobilisten zijn die heel weinig kans hebben op dergelijke problemen, terwijl er ander zijn die geregeld grote onkosten hebben om hun dieselwagen in orde te houden.
De ene auto zal er al wat meer last van hebben dan de andere (merk/type), maar in verhouding hebben de dieselauto's die minder kilometers rijden er juist het meeste last van omdat auto's die minder kilometers rijden over het algemeen meer worden gebruikt voor kortere afstanden.
Een moderne diesel is niet gemaakt om er altijd tegen 30-50-70 Km/h rond de kerktoren mee te rijden...
Ik heb ooit een Renault Express met een 1,6L diesel zonder turbo gehad, voor dat soort motor maakte het niet uit of die gebruikt werd op lange of korte afstanden, want dat was nog een heel simpele motor zonder voorzieningen om de uitlaat zuiverder te krijgen.
Als die motortjes af en toe verse olie kregen, dan waren die bijna niet kapot te krijgen, maar veel vermogen zat er ook niet in...
Voor korte afstanden is een elektrische auto beter dan een diesel, maar ook een benzinewagen houdt niet van korte afstanden.
Maar als iemand die nu bijvoorbeeld minder dan 5.000km per jaar rijdt zijn benzine of dieselwagen vervangt door een elektrische, dan is het niet zeker of die elektrische tijdens zijn levensduur milieuvriendelijker wordt dan hun huidige auto als ze daar langer mee zouden blijven rijden.Last edited by Black B@ndit; 6 april 2024, 15:23.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
Comment