Deleted
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
De prijs van tweedehands e-auto’s daalt snel. Leasemaatschappijen zoeken kopers voor een groeiend aantal bedrijfswagens waarvan het contract ten einde is.
> De prijs van tweedehands e-auto’s daalt snel. Leasemaatschappijen zoeken kopers voor een groeiend aantal bedrijfswagens waarvan het contract ten einde is.
Ruben Mooijman
Gisteren om 11:32
“Ik heb zopas nog een Nissan Leaf uit 2018 verkocht voor 14.900 euro”, zegt Bruno Van Nieuwenburg, de zaakvoerder van Evercar Gent, een specialist in elektrische tweedehandswagens, aan de telefoon. “Een half jaar geleden zou je daar makkelijk 4.000 of 5.000 euro meer voor betaald hebben. En nu kan je ook nog de Vlaamse premie van 3.000 van de prijs aftrekken.
Elektrische wagens zakken op de tweedehandsmarkt razendsnel in prijs. Dat komt doordat het aanbod ervan sterker stijgt dan de vraag....
<
Comment
-
Ze zijn er nog niet helermaal uit hoe ze in Nederland de belastingen voor elektrische auto's gaan aanpakken:
Wat ze hier in België nog van plan zijn, dat zullen ze volgens mij niet laten weten voor de verkiezingen.
Dat nu de mensen die zelf geen elektrische wagen kunnen betalen mee betalen voor de subsidies voor elektrische bedrijfswagens lijkt mij niet echt eerlijk.
Dat is volgens mij de omgekeerde wereld, we geven de mensen die waarschijnlijk het gemakkelijkst een elektrische wagen kunnen betalen grote voordelen, terwijl we de mensen die er het budget niet voor hebben mee laten betalen.
Die mensen betalen ook belastingen, en die worden volledig belast zonder allerlei voordelen en truukjes om de belastingen op hun inkomsten te kunnen verminderen.
Er is op dit ogenblik ook geen regeling die mensen motiveert om minder te gaan rijden, als er minder kilometers gereden worden, dan heeft dat een rechtstreekse invloed op het milieu, het maakt daarbij niet uit welke soort aandrijving er in de auto zit.
De enige bevolkingsgroep die minder (of helemaal niet meer) met een auto zal gaan rijden, dat zijn de mensen met een lager inkomen, want die zullen moeten kiezen tussen huishuur en eten, of auto rijden, want auto's worden voor hun stilaan onbetaalbaar.
Dat auto's onbetaalbaar worden, dat ligt niet alleen aan elektrische wagens, Europa legt elk jaar weer nieuwe reglementen op waardoor het zelfs voor autofabrikanten niet meer mogelijk wordt om nog betaalbare auto's op de markt te brengen.
Het lijkt er dus op dat we maatregelen opgelegd krijgen door Europarlementsleden die zelf zo'n groot inkomen hebben dat ze niet meer beseffen wat hun wetten in de praktijk betekenen voor "de gewone mens" die maar een fractie verdient van wat zij verdienen.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtGisteren om 11:32
“Ik heb zopas nog een Nissan Leaf uit 2018 verkocht voor 14.900 euro”, zegt Bruno Van Nieuwenburg, de zaakvoerder van Evercar Gent
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Zoals je zelf schrijft, appels met appels ...
Als ik een diesel of benzine koop met alle toeters en bellen ben ik minstens 20k euro minder kwijt dan eenzelfde EV
Tegen dat ik dat verschil van die 20k euro heb getankt is die wagen al lang versleten (of naar het buitenland verscheept), en heb ik zelfs nog een pak bespaard op die brandstofwagen tegenover die EV
En neen die pk's interesseren mij totaal niet, ben je trouwens ook niks mee, of je moet iemand zijn die het wil rondbazuinen dat 'm zoveel pk's heeft.
De elektriciteitsprijs in België is veel te duur om mensen massaal over te laten stappen op EV, tevens dan nog de "nadelen" van een Ev gerekend en dan wordt het heel moeilijk om mensen te overtuigen.
Men gaat (hopelijk) afstappen van de subsidies voor EV want ook dat moet ooit terugbetaald worden
Je weet wel, met ene hand geven en met het andere ...
grts
Sieg
Met mijn huidige benzine ligt het gemiddeld verbruik (gemeten aan de pomp) op 7,5 liter/100Km
een gelijkaardige EV zou mij inderdaad 20K euro meer hebben gekost.
Een simpele berekening komt er op neer dat ik met dat geld voor ongeveer 165.000 Km
benzine kan kopen in mijn huidige situatie is dat tegenwoordig voor meer dan tien jaar.
Dienen Hombre zou beter stoppen met de EV te promoten, hoe meer EV’s hoe sneller de verzadiging,
hoe sneller de belastingen er zullen aankomen op EV’s.
En wat belastingen op voertuigen betreft hier in België, van mij mogen ze deze van morgen over zetten
van het huidige systeem naar kilometer heffing, de enige eerlijke manier is betalen naar gebruik.
En dat ze dat dan maar meteen doen naar gewicht en vermogen zoals bij vrachtwagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
“Op een goede dag geeft de accu-indicator een bereik van 130 km aan; zelfs in de winter is een bereik van 80 km zeker haalbaar.”Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtElektrische wagens zakken op de tweedehandsmarkt razendsnel in prijs. Dat komt doordat het aanbod ervan sterker stijgt dan de vraag....Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht...
Het lijkt er dus op dat we maatregelen opgelegd krijgen door Europarlementsleden die zelf zo'n groot inkomen hebben dat ze niet meer beseffen wat hun wetten in de praktijk betekenen voor "de gewone mens" die maar een fractie verdient van wat zij verdienen.
- automarkt en belastingen in NL zijn totaal niet te vergelijken met BE. EV markt hier bestaat zo goed als helemaal uit bedrijfsvoertuigen, er zijn volgens mij bijna geen particulieren die een EV kopen. Van de subsidie hier zal het niet afhangen in Vlaanderen.
- Europees parlement maakt geen wetten. Het zijn nog altijd de nationale overheden (en in België de gewestelijke) die bijvoorbeeld datums vastleggen voor einde verbrandingsmotor. Zie bv Brussel. Daar gaan ze nog een verrassing hebben als verbrandingsmotor verbannen wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Appelen en peren weet je.
PS: zelfs verwachtte sterke prijsdalingen blijken de forumdeelnemers hier enkel in hun overtuiging te versterken .
Daar is geen kruid tegen gewassen, klop jullie maar verder op de borst (en dat is zeer beleefd en genuanceerd gezegd ivm wat sommige mensen die een andere mening laten horen soms naar hun kop geslingerd krijgen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
De advertentie is voor één van 2016 met een 24 kWh accu, die van 2018 hebben minstens 40 kWh.
verbetering nodig ook qua laadinfrastructuur.
”Stel” morgen gaat alle wegverkeer op elektriciteit, dan ligt tegen het einde van de week het land plat.
Wees dus blij dat er nog veel anders denkenden zijn.
Comment
-
Als we een genuanceerder zouden zijn, i.v.m. dit onderwerp.
We wonen niet alle op het platte land waar men thuis kan opladen. er zijn ook veel mensen die in de stad wonen, en hier hun beperkingen met opladen en zelfs parkeren hebben.
Waar we een voordeel kunnen hebben bij elektrisch rijden, is op korte afstand. Hier is de verbrandingsmotor het meest vervuilend. Hier mag men over nadenken of men de voetgangers, fietsers en kinderen kan sparen van de uitlaatstoffen. Ja, en ik ben er ook met auto's groot geworden en leef nog altijd vrij gezond.
Maar wat er het - voor mij dus - grappig is, is dat als mooi en warm weer is, bij ons bijna alle korten afstanden met de fiets gedaan worden en de auto blijft staan. Zo heeft mijn PV installatie weinig te laden bij mijn auto. Maar in de tijd van November tot aan April/Mei - waar we wel de Auto nodig hebben, door het weer, weer -, heb ik niet veel aan mijn PV installatie van de opbrengst.
En , neen, ik heb geen zin om telkens te monitoren, waanneer ik voordelige stroom kan kopen, of voor veel geld mij een installatie te laten installeren die dit alles kan. Met al dit geld wil ik liever op vakantie gaan, en de wereld zien.
- Likes 1
Comment
-
-
En intussen hier maar jammeren over onterechte subsidies voor EV’s
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtPS: zelfs verwachtte sterke prijsdalingen blijken de forumdeelnemers hier enkel in hun overtuiging te versterken .
Daar is geen kruid tegen gewassen, klop jullie maar verder op de borst (en dat is zeer beleefd en genuanceerd gezegd ivm wat sommige mensen die een andere mening laten horen soms naar hun kop geslingerd krijgen).
grts
Sieg
Voor meer foto's ; www.sieg.be
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Zegt iemand die zelf met een 13 jaar oude vervuilende dieselwagen rijdt en zijn vakantiehuis verwarmd met hout, tjah ...
grts
Sieg
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtPS: zelfs verwachtte sterke prijsdalingen blijken de forumdeelnemers hier enkel in hun overtuiging te versterken .
Daar is geen kruid tegen gewassen, klop jullie maar verder op de borst.
13 jaar verder mee naar je hut kan zoeven.
Comment
Comment