Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Het is niet omdat je gps satellieten kunt ontvangen dat je gsm ontvangst hebt, totaal verschillend.
    Dus als je iets overkomt in ruig terrein, bergen bvb, dan heb je niks aan je gsm uiteraard en daarvoor dient dat tracking device.
    Je hebt enkel op een knop te drukken en er wordt bij enkele ontvangdiensten een signaal weergegeven dat er iemand in de miserie zit
    Tevens maken deze toestelletjes gebruik van satellieten voor commerciële gps maar ook van satellieten die niet commercieel gebruikt worden.
    Uiteraard alles voor de veiligheid qua overbelasting, als je zo'n device hebt moet je er 100% op kunnen rekenen
    Ik ken fotografen die zulk een toestelletje steeds mee dragen als ze bvb in de bergen in Wales en Schotland gaan hiken en fotograferen, maar er zijn plaatsen genoeg Zelfs in Europa waar dit handig is


    grts
    Sieg
    Bedankt voor je uitleg. Ik had het verkeerd begrepen, ik dacht dat het over GPS ging en niet over GSM.... verkeerd gelezen .

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Zelfs de zetels zijn geen zak waard bij Tesla...

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Zelfs de zetels zijn geen zak waard bij Tesla...
        https://www.msn.com/nl-be/nieuws/ove...xgcKc6zxRVwAtM
        Verwondert mij niet echt, Tesla is geen klassieke autobouwer.
        Als ik al ooit elektrisch ga, zal het bij één van de gevestigde merken zijn.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Als ze voor zo een rijdende rolschaats (Smart) tot 18 Kwh/100 Km aangeven.
          Verklaar dan eens hoe een vier maal meer wegende bak het even zuinig zou kunnen….

          Je smart in 3D vormgeven ✓ Highlights en connected features ontdekken ✓ Prijzen, lease- en financieringsopties ✓ Nu dealer zoeken en afspraak maken voor proefrit!

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Als ze voor zo een rijdende rolschaats (Smart) tot 18 Kwh/100 Km aangeven.
            Verklaar dan eens hoe een vier maal meer wegende bak het even zuinig zou kunnen….

            https://www.smart.mercedes-benz.com/...07_ai-BMS#3474
            Het heeft ook de aerodynamica van een rolschaats... Niet alles schaalt op dezelfde manier. Kan zijn dat omwille van plaats er andere keuzes gemaakt moeten worden die meer verbruiken.

            Ik begrijp alleen niet waarom elektrische auto's er zo moeten uitzien. Eerlijk gezegd ik heb er nog maar weinig gezien die er om te beginnen praktisch uitzien, laat staan zijn. Deze zijn voorganger in naam viel misschien ook niet bij iedereen in de smaak maar moet echt echt zo lelijk zijn?

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Het grootste probleem van hybride en elektrische auto's is de levensduur van de accu, en het prijskaartje dat daar aanhangt als die het opgeeft.
              Na een paar jaar is de accu duurder dan de werkelijke waarde van die wagen, en dan gaat die meestal naar de schroothoop.
              Elektrische auto's (ook hybride) zullen daardoor veel sneller vervangen moeten worden, en het produceren van nieuwe wagens zorgt nog altijd voor een heel grote CO2 uitstoot.



              Er rijden nu al heel wat elektrische en hybride wagens rond, als die op de tweedehandsmarkt belanden, dan neemt de volgende eigenaar het grootste risico, want hoe ouder de accu wordt, hoe groter de kans dat ze het plots laat afweten.
              Voor bijvoorbeeld bedrijven waar auto's afgeschreven worden op 4-5 jaar zijn er geen problemen, bij die wagens is er gewoonlijk nog een garantie op de accu, maar daarna wordt het risico op een defecte accu toch een heel stuk groter naarmate de auto ouder wordt.
              Als je een tweedehands auto met een verbrandingsmotor koopt, dan kan je daarmee meestal nog wel een aantal jaren rijden zonder dat er extreem hoge kosten aan komen, met elektrische en hybride wagens is dat een heel andere zaak.
              De gemiddelde levensduur van elektrische en hybride wagens zal een heel stuk lager zijn dan wat we nu gewoon zijn.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Het heeft ook de aerodynamica van een rolschaats... Niet alles schaalt op dezelfde manier. Kan zijn dat omwille van plaats er andere keuzes gemaakt moeten worden die meer verbruiken.

                Ik begrijp alleen niet waarom elektrische auto's er zo moeten uitzien. Eerlijk gezegd ik heb er nog maar weinig gezien die er om te beginnen praktisch uitzien, laat staan zijn. Deze zijn voorganger in naam viel misschien ook niet bij iedereen in de smaak maar moet echt echt zo lelijk zijn?
                https://www.citroen.be/nl/ami.html
                Ze willen dat die elektrische auto's er wat futuristisch uit zien zeker. Dat ze de toekomst zijn, dat denk ik wel. Alleen weet ik niet wanneer die toekomst er zal zijn, vooral wanneer je met alle problemen die elektrisch rijden met zich brengen, rekening gaat houden. Grootste hinderpalen : actieradius, dure batterij (levensduur ???) en mogelijkheden tot laden.

                Het zal met mijn ouderdom (70 jaar) niet meer voor mij zijn....
                Gelukkig maar zou ik bijna durven stellen, moest ik nu om één of ander reden moeten vernieuwen, dan wordt het weer een benzine, enkel en alleen al om twee redenen : de prijs en de actieradius.
                Het ene verlagen en het andere verhogen en we zijn er bijna .

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Het grootste probleem van hybride en elektrische auto's is de levensduur van de accu, en het prijskaartje dat daar aanhangt als die het opgeeft.
                  Na een paar jaar is de accu duurder dan de werkelijke waarde van die wagen, en dan gaat die meestal naar de schroothoop.
                  Elektrische auto's (ook hybride) zullen daardoor veel sneller vervangen moeten worden, en het produceren van nieuwe wagens zorgt nog altijd voor een heel grote CO2 uitstoot.



                  Er rijden nu al heel wat elektrische en hybride wagens rond, als die op de tweedehandsmarkt belanden, dan neemt de volgende eigenaar het grootste risico, want hoe ouder de accu wordt, hoe groter de kans dat ze het plots laat afweten.
                  Voor bijvoorbeeld bedrijven waar auto's afgeschreven worden op 4-5 jaar zijn er geen problemen, bij die wagens is er gewoonlijk nog een garantie op de accu, maar daarna wordt het risico op een defecte accu toch een heel stuk groter naarmate de auto ouder wordt.
                  Als je een tweedehands auto met een verbrandingsmotor koopt, dan kan je daarmee meestal nog wel een aantal jaren rijden zonder dat er extreem hoge kosten aan komen, met elektrische en hybride wagens is dat een heel andere zaak.
                  De gemiddelde levensduur van elektrische en hybride wagens zal een heel stuk lager zijn dan wat we nu gewoon zijn.
                  Bart heeft gelijk. Ik heb hier een Mercedes 200E W124 staan van 30 jaar oud staan, alles wat er moet aan worden gedaan is een waterpomp en een batterij. Draait gewoon als nieuw. Al die EV'ers mogen me gerust eens dezelfde longterm voorwaarden voorleggen

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Hey juppekes.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

                    Ik begrijp alleen niet waarom elektrische auto's er zo moeten uitzien. Eerlijk gezegd ik heb er nog maar weinig gezien die er om te beginnen praktisch uitzien, laat staan zijn. Deze zijn voorganger in naam viel misschien ook niet bij iedereen in de smaak maar moet echt echt zo lelijk zijn?
                    https://www.citroen.be/nl/ami.html
                    Toen we aan het kijken waren voor onze Microcar hebben we deze ook gaan bekijken.
                    Wanneer we daar aankwamen was het een ramp van formaat.
                    We hebben er dan ook eens ingezeten.
                    Meer dan zo'n duwwagentje voor kinderen dat je in de zomer op de dijk ziet is het niet.
                    We waren enkel nog op zoek naar het handvat dat normaal achteraan vasthangt waar mama of papa een beetje kunnen bijsturen.
                    Bootjes

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Het heeft ook de aerodynamica van een rolschaats... Niet alles schaalt op dezelfde manier. Kan zijn dat omwille van plaats er andere keuzes gemaakt moeten worden die meer verbruiken.

                      Ik begrijp alleen niet waarom elektrische auto's er zo moeten uitzien. Eerlijk gezegd ik heb er nog maar weinig gezien die er om te beginnen praktisch uitzien, laat staan zijn. Deze zijn voorganger in naam viel misschien ook niet bij iedereen in de smaak maar moet echt echt zo lelijk zijn?
                      https://www.citroen.be/nl/ami.html
                      Zeer juist. Voor een gewone auto slaan ze elkaar rond de oren met Cx-waarden en hier steekt het er niet op. Ik noem dat design mammoetkeutel.

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Bij de maximale snelheid van die Citroen Ami maakt de aerodynamica niet zo'n heel groot verschil, tenzij er een stevige tegenwind staat ( https://www.youtube.com/watch?v=iNIEAj_Wkoo ).
                        Het design van die wagen is vooral gericht op zo klein mogelijke buitenafmetingen, gecombineerd met zoveel mogelijk binnenruimte.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Zeer juist. Voor een gewone auto slaan ze elkaar rond de oren met Cx-waarden en hier steekt het er niet op. Ik noem dat design mammoetkeutel.
                          Deze “keutel” heeft anders een CX van amper 0,22 …

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                            Deze “keutel” heeft anders een CX van amper 0,22 …

                            Wat heeft dat met die elektrische schoendoos van hier eerder te maken ?
                            Last edited by opapol; 9 februari 2022, 11:40.

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Wat heeft dat met die elektrische schoendoos van hier eerder te maken ?
                              Dat niet alle elektrische wagens schoendozen zijn. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Comment

                                Working...
                                X