Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google maps¨routebegeleiding is soms het noorden kwijt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Google maps¨routebegeleiding is soms het noorden kwijt

    Ik heb het al een paar keer ondervonden: ergens in Italië midden in een tunnel plots instructie om (onmiddellijk, dus zonder de normale vooraankondiging) links af te slaan. Recent nog in Antwerpen op weg naar Mechelen: plots begint de aanwijzer van mijn auto uit te zwermen over de weegenkaart, hoewel ik op een hoofdweg zat.
    Ik gebruik google maps zelden in de wagen en als het gebeurt dan is het mits de iPhone verbonden met usb kabeltje en CarPlay. De kaart en begeleiding is dan via het centrum display vd auto en de luidsprekers. Ik heb geen gsm abonnement doch een herlaadkaart met (enkel) belkrediet. Ik gebruik dan (bij)gekochte GB.

    Kan het aan Google maps liggen?
    Is Waze een beter alternatief?

  • #2
    De problemen die jij ondervindt heb ik - tot nu toe - nog niet ervaren.
    Meestal gebruik ik de ingebouwde GPS van Ford, maar die kaartupdates zijn niet zo frequent.een kleine
    Ik heb voor net geen €20,00 de Tomtom-app aangekocht die ik via Android Auto en een usb-kabeltje gebruik en die heeft me nog nooit in de steek gelaten. Je kan daarmee ook offline kaarten gebruiken.
    Nu, als ik snel een restaurant of zo moet hebben gebruik ik Google maps ook wel, omdat die zowat alles kent, en de Vlaamse stem is de laatste tijd ook veel beter geworden ivp een schel geroep ;-)
    Waze gebruik ik het minst van allen ...

    ​​​​​​​Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Ik ken iemand die dat ook voor heeft gehad, bleek
      aan het usbc kabeltje te liggen die niet echt geschikt
      was om het antenne signaal door te verbinden
      met het antennetje boven op zijn auto.
      Ander kabeltje van Apple zelf en opgelost.
      Misschien is dat bij u ook van dat?

      Comment


      • #4
        Meestal betekent dat gewoon dat er even geen goed satellietontvangst is en dan weet de GPS niet meer waar die zit.
        Gebeurt wel eens in lange tunnels of bij zeer overtrokken weer zoals mist of zelfs sneeuw.
        Ik zie dat ook aan de dashcam, normaal gezien geeft die de snelheid weer, maar op bepaalde momenten niets.
        Met de GPS van de wagen zelf, dan wordt een buitenantenne gebruikt en doet het probleem zich zelden voor.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
          Ik ken iemand die dat ook voor heeft gehad, bleek
          aan het usbc kabeltje te liggen die niet echt geschikt
          was om het antenne signaal door te verbinden
          met het antennetje boven op zijn auto.
          Ander kabeltje van Apple zelf en opgelost.
          Misschien is dat bij u ook van dat?
          De iPhone gebruikt op dat moment toch de eigen GPS antenne en niet die van de wagen?
          Apple CarPlay is enkel een visuele weergave van uw smartphone op het display van de wagen en de klank door de luidsprekers.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            De iPhone gebruikt op dat moment toch de eigen GPS antenne en niet die van de wagen?
            Apple CarPlay is enkel een visuele weergave van uw smartphone op het display van de wagen en de klank door de luidsprekers.
            Neen hoor Freddy, sommige auto’s met metaalfilm in het glas zijn echte kooien van Faraday
            waar navigatie antennes niet in werken.
            Lees onderstaande eens.
            Ook ik heb hetzelfde euvel in mijn A6 Avant 4G, navigatie wijkt af van de werkelijkheid. Daarnaast gooit ie mijn telefoon iedere keer van de bluetooth verbinding af. Een vraagje, mijn A6 heeft standkac

            Last edited by Geerten; 15 januari 2024, 21:48.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
              Neen hoor Freddy, sommige auto’s met metaalfilm in het glas zijn echte kooien van Faraday
              waar navigatie antennes niet in werken.
              Lees onderstaande eens.
              https://www.audiforum.nl/forum/model...rvangen-2.html
              Dat er dan minder ontvangst is, dat klopt omdat er een soort metaallaag in de ruit zit, maar Google Maps op de smartphone gebruikt normaal enkel de eigen antenne van de smartphone.

              Als je in dergelijke wagens zit, niet beperkt tot Audi, dan heeft men met de GPS van de smartphone inderdaad veel minder ontvangst.

              Het topic dat je aankaartte gaat mijn inziens eerder over de ingebouwde GPS van de wagen dat flipt omdat de originele antenne een probleem heeft.

              De smartphone kan wel de buitenantenne gebruiken op voorwaarde dat er als optie een phone holder voorzien is waar het antennesignaal naartoe komt, zonder die optie gebruikt een smartphone de buitenantenne van de wagen niet.

              Nu ja, alles evolueert uiteraard ook en in sommige wagens worden de smartphone nu ook via WiFi verbonden, andere via USB, nog andere enkel Bluetooth of een combinatie ervan.
              Ik zou het zeker niet veralgemenen dat elke wagen hetzelfde is.

              Eveneens eens wat lectuur geven. LOL
              Tijdens de navigatie houdt Google Maps bij wat je locatie is om je stapsgewijze routes te bieden. Je kunt het bericht 'Gps-signaal verloren' krijgen als je locatie niet op betrouwbare wijze kan worden

              Sinds ik de a6 heb heeft de tomtom problenem met de ontvangst in mijn vorige autos had ik er geen problemen mee mijn a6 heeft dubbel glas heb ik me laten vertellen door gerard




              Als mijn vrouw haar smartphone in haar handtas op grond staat, dan kan ik daar vaak geen locatie van zoeken, als die echter op de zetel staat kort bij een zijruit, dan is het ontvangst beter en is die wel vindbaar.
              Dat de smartphone via Bluetooth of USB aangesloten is, maakt in ons geval geen verschil.
              De locatie van de smartphone wel, zoals korter bij een zijruit en zelfs de voorruit want bovenaan rond de spiegel laten ze nu meestal een zone zonder die folie.
              Oplossing is de optie phone holder nemen, die is dan verbonden met de buitenantenne, tenminste als de smartphone er dan correct op ligt.

              Vroeger hetzelfde probleem met een TomTom in een auto met warmtewerende voorruit, die werkte alleen goed met optionele antenne ofwel buiten te kleven ofwel op een deel van de ruit waar geen folie zit, als dat voorzien is.

              Misschien valt het snel uit te testen, GPS van de smartphone uitschakelen en zien of Google Maps via Apple CarPlay nog werkt.
              Of de smartphone in een kooi van Faraday steken, misschien meteen ook van vervelende telefoontjes verlost. LOL

              Enfin, hopelijk kan het probleem opgelost worden.
              Nieuwe wagen, nieuwe smartphone en een goed kabeltje.
              Voordeel van openbaar vervoer natuurlijk, zelf geen GPS nodig.
              Of een cabrio, dan heb je zeker geen kooi van Faraday. LOL

              En sorry als ik lange teksten in stukjes typ, heb al een paar keer gehad dat die anders plots weg was voor ik kon opslaan.
              Last edited by VerSeg; 15 januari 2024, 23:54.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Dank voor de informatie jongens.
                Mijn kabeltje is een origineel Apple lightning kabeltje dat nog intact is. De voorruit is allicht gelaagd glas en zitten allerhande sensoren in (auto 4 jaar jong), maar ik zou dan meer storingen verwachten moest dat het probleem zijn. De iPhone ligt bij navigatie meestal op de middenconsole op armlengte van het dashboard. Het ligt ook niet aan energiebesparingsmodus.
                Ik krijg ook geen echte melding van GoogleMaps.
                Mijn vermoeden gaat nu uit naar signaal storing van Orange.
                We zullen ook eens proberen de iPhone verder weg van de voorruit te houden. En eens de garage te bevragen.

                Comment

                Working...
                X