Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Als iedereen binnenkort elektrisch gaat ( moet) rijden, hoe gaan ze dan de wagens opladen als er thuis twee of meer elektrische wagens voor de deur staan?

    Met een gewone huisaansluiting gaat het niet lukken om twee wagens op een nacht opgeladen te krijgen.

    Een collega heeft pas een elektrische wagen gekochr.
    In de garage een laadpaal laten plaatsen, maar zijn wagen volledig opladen op een nacht is maar nipt.
    Dus twee wagens tegelijk opladen gaat niet lukken.

    Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
        Als iedereen binnenkort elektrisch gaat ( moet) rijden, hoe gaan ze dan de wagens opladen als er thuis twee of meer elektrische wagens voor de deur staan?
        Het is al eerder gezegd maar we stevenen af op een regelrechte vervoersarmoede

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Maak daar maar gewoon "energiearmoede" van.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Maak daar maar gewoon "energiearmoede" van.
            Inderdaad. Ik heb gisteren mijn elektriciteitsrekening in Excel gezet en simulaties gedaan met een hogere basisprijs en ook gespeeld met een hoger verbruik door een eventuele overstap naar elektrisch vervoer en verwarming. Dan schrik je wel even...

            Comment


            • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Maak daar maar gewoon "energiearmoede" van.
              Energie is er meer dan genoeg, alleen kost het allemaal te veel en zullen velen het niet,meer kunnen betalen. [emoji848]

              Maar inderdaad, als je meerdere wagens hebt, dan wordt het technisch gezien wel problematisch om die ‘s nachts geladen te krijgen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                En over het capaciteitstarief is het plots muisstil. 🤔
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                  En over het capaciteitstarief is het plots muisstil. ��
                  Dat komt ook nog... bij mijn berekening betaal ik met mijn digitale teller dit jaar al €20 per maand meer dan iemand met een terugdraaiende teller en met de huidige hoge elektriciteitsprijs gaat het verschil zelfs €50 bedragen

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                    En over het capaciteitstarief is het plots muisstil. ��
                    En als dat ingevoerd is staan ze al te popelen om een cos-phi boete in te voeren, daar moeten we niet aan twijfelen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      En als dat ingevoerd is staan ze al te popelen om een cos-phi boete in te voeren, daar moeten we niet aan twijfelen.
                      Zal wel meevallen met de huidige toestellen zeker,
                      ik had mij laten wijsmaken dat die inverter technologie
                      het niet zo goed deed qua Cos-fi, maar verleden week
                      een nieuwe TIG lastpost gekocht, (Lastek Vertigo 230 Amp)
                      en blijkt dat dat ding zelfs een heel goede Cos-fi van 0,98 heeft.
                      Blz. 6-7 hier onder in het mapje.

                      Last edited by Guest42; 14 november 2021, 19:17.

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Cos-phi compensatie is iets dat toch al lang wordt gevraagd voor voedingen. Nu ja, in hoeverre dat ook is voor al die kleine rommel (laders allerhande) is een vraag.

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Dat komt ook nog... bij mijn berekening betaal ik met mijn digitale teller dit jaar al €20 per maand meer dan iemand met een terugdraaiende teller en met de huidige hoge elektriciteitsprijs gaat het verschil zelfs €50 bedragen
                          Door de aard der zaak - je betaalt een vaste vergoeding om op het elektriciteitsnet aangesloten te worden, net zoals je wegenbelasting betaalt volgens het vermogen van je auto - met verbrandingsmotor - alvorens één km te rijden, is het capaciteitstarief voordeliger naarmate je meer verbruikt, zoals voor wie een warmtepomp heeft of een EV.

                          Omdat de DM de werkelijke piek berekent, die dikwijls hoger zal zijn dan de standaard 2,5 kW bij een klassieke meter is dit inderdaad een nieuw nadeel dat "ZE" zullen invoeren voor wie geen warmtepomp of elektrische auto heeft. Deze laatste is dan ook nog vrijgesteld van wegenbelasting ook.

                          PS: als je een berekening maakte naar de toekomst toe, dan lijkt € 50 per maand me wel erg veel, heb je met een piek van 15 kW of zo gerekend ?
                          De prijs van afgenomen stroom zal (relatief) verminderen (80% van de netkosten zijn er af) en je krijgt ook iets voor wat je teruglevert - ik veronderstel dat je PV panelen hebt.

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Door de aard der zaak - je betaalt een vaste vergoeding om op het elektriciteitsnet aangesloten te worden, net zoals je wegenbelasting betaalt volgens het vermogen van je auto - met verbrandingsmotor - alvorens één km te rijden, is het capaciteitstarief voordeliger naarmate je meer verbruikt, zoals voor wie een warmtepomp heeft of een EV.

                            Omdat de DM de werkelijke piek berekent, die dikwijls hoger zal zijn dan de standaard 2,5 kW bij een klassieke meter is dit inderdaad een nieuw nadeel dat "ZE" zullen invoeren voor wie geen warmtepomp of elektrische auto heeft. Deze laatste is dan ook nog vrijgesteld van wegenbelasting ook.

                            PS: als je een berekening maakte naar de toekomst toe, dan lijkt € 50 per maand me wel erg veel, heb je met een piek van 15 kW of zo gerekend ?
                            De prijs van afgenomen stroom zal (relatief) verminderen (80% van de netkosten zijn er af) en je krijgt ook iets voor wat je teruglevert - ik veronderstel dat je PV panelen hebt.
                            Die vaste vergoeding, taksen, bijdragen, huur, distributie, transportkosten, BTW, vind ik helemaal niet in verhouding staan met de wegenbelasting. Je krijgt het gevoel dat je simpelweg wordt bestolen met die DM.

                            Ik heb nog geen exacte rekenformule gevonden voor het capaciteitstarief. Die €50 is het verschil (voor mijn verbruik) tussen de huidige terugdraaiende teller + prosumententarief vs DM en distributie waarbij mijn injectie maar 18% waarde heeft tov de verbruik na de hele taksencascade.

                            Met het risico afgebrand te worden voor onze keuze, nemen we hier ten huize toch maatregelen. Ik stop met de aquariumhobby (1500KWh/j), we maximaliseren het aantal ZP met daarbij een ZWW oriëntatie om het late namiddag verbruik zo goed mogelijk te dekken en er komt een batterij. Spijtig genoeg zal deze voorlopig niet door alle ZP kunnen opgeladen worden omdat de bestaande omvormers nog even moeten blijven voor de GSC. Zodra die vervallen, komt er misschien (kosten-baten op dat ogenblik nog te bekijken) 1 hybride omvormer die alle andere vervangt.
                            Last edited by frank207be; 21 november 2021, 08:31.

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Vermits we het hier toch over elektrische wagens en zo hebben, hebben jullie ook over de laatste 2 nieuwe manieren gelezen om met je elektrische wagen "in panne" te staan?

                              - de operator van de laadpaal houdt je laadkabel vergrendeld na het laden (Allegro)
                              - de werkelijke eigenaar van je wagen laat je niet meer in de wagen door een serverstoring (Tesla)

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Vermits we het hier toch over elektrische wagens en zo hebben, hebben jullie ook over de laatste 2 nieuwe manieren gelezen om met je elektrische wagen "in panne" te staan?

                                - de operator van de laadpaal houdt je laadkabel vergrendeld na het laden (Allegro)
                                - de werkelijke eigenaar van je wagen laat je niet meer in de wagen door een serverstoring (Tesla)
                                Met de Tesla rijden lukte blijkbaar wel met de originele sleutel?

                                Comment

                                Working...
                                X