Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Maar ik geloof nooit dat je "meer" krijgt dan bij een Japanse wagen. Ik ga nu geen Toyota met BMW vergelijken, maar vergelijk Lexus eens met BMW - zal niet heel veel verschillen hoor
    Vroeger met Japanse wagens gereden Marc en procentueel gezien nooit zoveel voor teruggekregen dan van een BMW.
    Twee keer een BMW verkocht na +- 11 jaar rijden en op twee dagen verkocht voor een derde van de aankoopprijs.
    Bekijk ook de onderhoudskost, ook al vaak aangekaart ... de BMW kostte maar een derde in onderhoud dan bijvoorbeeld een Nissan.

    Klopt dat uw initiële aankoop een grotere investering is met BMW, maar op de looptijd heb je nadien niet veel meer uitgegeven om toch een heel ander rijplezier te hebben.

    Lexus is misschien een apart geval, maar ook de aankoop is duurder dan een gewone Toyota.

    Heb eens de pech dat ene u aanrijdt als de wagen vijf jaar is, kijk dan ook eens hoe snel ze een Japanse financieel totaalverlies verklaren tegenover een Duitser.
    Dan ben je pas helemaal de pineut.

    Is een Japanse wagen daarom slecht?
    Neen, helemaal niet en met de jaren ook fors verbeterd en zeker ook betrouwbaar.

    Het is ieders keuze iets naar zijn zin te hebben en ge moet kopen waar ge u goed bij voelt en wat naar budget is.

    Het enige wat ik nog wil meegeven, baseer u nooit op de prijs dat je via de website bekomt door ene te configureren, die prijs is veel te hoog.
    Ik snap niet dat ze dit zo laten, veel mensen die de eerste BMW overwegen knappen daardoor al meteen af.
    Idem bij Audi en andere merken met grote optielijst, te veel keuzes en zeker met die packs bijna onbegonnen werk zonder raad van de garage.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Hier ook nog met BMW gereden, dan 15 jaar met Peugeot, met regelmatig de Franse miserie in die tijd,
      roesten en olie verliezen, in 1989 kocht ik mijn eerste Subaru omdat een vriend van mij deze verdeelde,
      op een bepaald moment stonden hier drie Subaru’s, toen ik afzwaaide bij Philips (2007) kreeg ik een nieuwe
      Mercedes (220CDI Klasse model W204) nog nooit zo een slechte auto gehad, miserie met pinkermodule koste
      méér dan 700€, miserie met egr, dan roetfilter, lekkende injector dichting en noem maar op, altijd iets dat mankeerde.
      Dan terug een Subaru gekocht, in totaal onze achtste Subaru binnen ons huisgezin, en in totaal één keer een
      waterpompje moeten vervangen.
      De Subaru Forester die ik verkocht aan mijn schoonbroer toen de Mercedes er kwam heeft ondertussen
      550.000 probleemloze Km op de teller staan.
      Subaru verbruikt meer dan de Mercedes, maar is een véél betere auto en bovendien continu awd (all weel drive)
      de huidige is ook een CVT automaat met alle denkbare opties.
      Gemiddeld benzine verbruik op de eerste 33.000Km staat op 7,3 liter wat in werkelijkheid aan de pomp 7,5 is.
      Morgen een rit van 1.080Km naar ons huis in Castellane voor de boeg, hopelijk terug eentje zonder problemen.
      Last edited by Guest42; 5 juli 2018, 16:57.

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Subaru verbruikt meer dan de Mercedes, maar is een véél betere auto.
        Dat zal in uw geval ook zo zijn, anders bleef je niet bij dat merk.
        Maar er zijn ook mensen die slechtere ervaringen hebben met Subaru (of eender welk merk) en die nooit meer willen.

        Permanente vierwielaandrijving is altijd een voordeel, dat ervaar ik zelf ook met de Quattro.
        En ook zonder gek doen. [emoji41]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Een Tesla heeft nog andere voordelen, dieven geraken er niet ver mee : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180807_03652246
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Subaru verbruikt meer dan de Mercedes, maar is een véél betere auto en bovendien continu awd (all weel drive)
            de huidige is ook een CVT automaat met alle denkbare opties.
            Dat Subaru beter zou zijn dan Mercedes ? Dan moet het hier toch vol met Subaru's rijden...Maar dat die wagen niet goed zou zijn 'durf' ik niet te beweren. Kan je toch niet vergelijken met een Mercedes... Heb er zelf 2 gehad, de laatste had wat problemen met de elektronica, de andere was een buitengewone wagen. Mijn vrouw heeft na verschillende Mercedes nu haar eerste Audi. Dit is een zeer goeie wagen, maar de volgende wordt toch terug een Mercedes. En ze heeft wel ergens gelijk. Een wagen moet je liggen.
            Ben er ook van overtuigd dat er geen echt slechte wagens meer bestaan. Velen gebruiken zelfs mekaars onderdelen. In Frankrijk hebben wij een Seat Leon. Dat is een perfecte wagen. Zeer comfortabel en bovendien VW motor. Niet te klein om er daar veilig mee rond te rijden, en toch niet groot voor de smalle straten in het zuiden.
            Voor mij echter BMW's, maar dat heeft een totaal andere reden.
            Last edited by enero; 8 augustus 2018, 06:42.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Dat Subaru beter zou zijn dan Mercedes ? Dan moet het hier toch vol met Subaru's rijden...Maar dat die wagen niet goed zou zijn 'durf' ik niet te beweren. Kan je toch niet vergelijken met een Mercedes... Mijn vrouw heeft na verschillende Mercedes nu haar eerste Audi. Dit is een zeer goeie wagen, maar de volgende wordt toch terug een Mercedes. En ze heeft wel ergens gelijk. Een wagen moet je liggen.
              Klopt Pol, maar Subaru komt toch wel uit een van de grootste groepen ter wereld (Fuji heavy) en is ook een belangrijke speler op vlak van treinen en kleine vliegtuigen.
              Onder Fuji heavy zitten ook Toyota en Lexus.
              Laat je vrouw eens een dikke Lexus uitproberen voor ze terug naar Mercedes stapt.......
              En ik heb niet beweerd dat Mercedes een slechte auto is, maar dat deze van mij niet deugde
              terwijl ik voorheen sinds 1989 met geen enkele Subaru enig probleem heb gekend.
              Maar als je er van je baas eentje krijgt voor bewezen diensten kan je dat toch niet weigeren.
              Na vier jaar miserie werd ik terug een tevreden Subaru rijder.

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Klopt Pol, maar Subaru komt toch wel uit een van de grootste groepen ter wereld (Fuji heavy) en is ook een belangrijke speler op vlak van treinen en kleine vliegtuigen.
                Is dat een referentie voor een goede wagen?

                Dan is Hyundai ook zeker betrouwbaar met hun ervaring als grootste scheepsbouwer ter wereld van eveneens de grootste schepen.
                Hyundai Heavy Industries ... een drijvende kracht dus? [emoji6]

                Onder het merk Mercedes-Benz worden personenauto's, busjes, bestelwagens, bussen, vrachtwagens (zoals de Unimog) en vliegtuigen gesmaakt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Persoonlijk blijf ik toch een voorkeur hebben voor Duitse wagens. Daar hebben ze toch qua wagenbouw een lange traditie en ook de betere reputatie in het algemeen gezien. Een slechte, zogenaamd maandag auto's, hebben velen onder ons wel eens gehad. Dat wil daarom niet zeggen dat een merk slecht zou zijn.
                  En inderdaad, sommige Aziaten zijn ook goed, waarom niet. In Frankrijk rijden ze vooral nog met hun eigen merken. In Italië met hun Fiat's en Alfa's. Misschien gezond chauvinisme. Hier te lande is dat al lang voorbij. De Minerva's behoren tot de verzamelaars.
                  Ik merk ook op dat de meeste bedrijfswagens Duitsers zijn. Dat moet ook zijn reden hebben.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Daar zijn een paar redenen voor:
                    - status
                    - goede inruilwaarde wat de maandelijkse kost van een Mercedes C op gelijke hoogte brengt als bv een Peugeot 508.
                    - bedrijven eisen in veel gevallen dat hun werknemers met een europese auto rijden, dat speelt in het nadeel van de Aziaten

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Ik merk ook op dat de meeste bedrijfswagens Duitsers zijn. Dat moet ook zijn reden hebben.
                      Dat heeft vooral met de restwaarde te maken.
                      Een leasing is gebaseerd op de aankoopwaarde van de wagen en de restwaarde.
                      Ik zie dat ook bij ons, een Duitse wagen mag gerust 8000€ meer kosten dan een ander merk en toch is de leasingprijs dezelfde ... puur door de restwaarde.
                      En bepaalde kleuren en opties zijn blijkbaar in trek bij tweedehands want met bepaalde keuzes gaat de leasingprijs omlaag.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Veralgemenen inzake automerken is delicaat en moeilijk. Ieder merk heeft wel zijn toppers en kneusjes gehad doorheen de jaren.
                        In Duitsland publiceert de pechverhelpingsdienst ADAC jaarlijks een zogenaamde Pannenstatistik: https://www.adac.de/infotestrat/unfa...k/default.aspx
                        Geen wetenschap, maar toch wel een interessant gegeven welke modellen het beter of minder doen inzake pech.
                        En ja, je haalt er hier en daar wel een tendens uit.
                        Opvallend is dat de kleinere wagens blijkbaar minder onderhevig aan panne zijn dan de grotere.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Die statistieken zijn altijd zeer sterk voor interpretatie vatbaar.

                          Er wordt zeker en vast geen rekening gehouden met de kilometers die ze afleggen (want ADAC heeft die cijfers niet), en of ze privé dan wel beroepsmatig gebruikt worden.
                          Je kan je voorstellen dat vrijwel alle bedrijfswagens een abo hebben bij een pechdiens, en dat dus elk defect leidt tot een interventie, wat niet het geval is bij privéwagens die rond de kerktoren draaien waarvoor de eigenaar geen pechabo neemt.


                          Op de eerste bladzijde van die link: betrouwbaarste: BMW X4, minst betrouwbare Hyundai i30.
                          Tot daar de hoge betrouwbaarheid van Aziaten...

                          Ga je bij de "kleinwagen" kijken, dan is de top 3 Mini, Audi A1 en de Yaris.

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            Zelfs met weinig kilometers komt een diesel hier nog steeds goedkoper uit en ja we hebben beiden ... diesel en benzine.
                            Diesel kost iets meer in rijtaks maar komt goedkoper in verzekering en verbruik.

                            [emoji41]
                            Ben je zeker ? Verleden week onze Golf 1,6 Diesel vervangen door een Lexus CT200h (jonge directiewagen) met een 1,8 benzine en een beetje tot mijn verwondering ga ik 150 euro minder betalen aan verzekering.
                            Verbruik: tussen 4,5 en 5 liter euro 95, de Golf zat rond de 5,5 liter diesel, diesel die al iets meer begint te kosten dan de benzine.
                            Inschrijvingstaks 71 euro en verkeersbelasting 317 euro, dat laatste is zo'n 37 euro méér dan de Golf.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ben je zeker ? Verleden week onze Golf 1,6 Diesel vervangen door een Lexus CT200h (jonge directiewagen) met een 1,8 benzine en een beetje tot mijn verwondering ga ik 150 euro minder betalen aan verzekering.
                              Verbruik: tussen 4,5 en 5 liter euro 95, de Golf zat rond de 5,5 liter diesel, diesel die al iets meer begint te kosten dan de benzine.
                              Inschrijvingstaks 71 euro en verkeersbelasting 317 euro, dat laatste is zo'n 37 euro méér dan de Golf.
                              De BA is afhankelijk van het fiscaal vermogen, eventueel van uw BM en van een eventuele korting.
                              De omnium,is vooral berekend op de prijs van het voertuig, eventueel van uw BM en van eventuele korting.
                              Voor het verbruik vergelijk je nu wel een ouder voertuig met een nieuwer, logisch dat er mogelijk minder verbruikt wordt
                              Correct zou zijn hetzelfde voertuig te vergelijken met dezelfde fabricagedatum (periode) en niet met enkele jaren tussen.
                              Sommige verzekeringen geven heden ook korting als de wagen uitgerust is met verschillende veiligheidsfuncties, ook dat kan de prijs van de verzekering beïnvloeden en dan ook nog eens uw leeftijd.
                              Wat voor uw wagen van toepassing is, dat kan ik niet zeggen ... dat weet alleen jij en/of je makelaar.
                              Wat de prijs van brandstof betreft, gisteren gezien dat diesel exact evenveel kost als benzine 98, de 95 is iets goedkoper.
                              Twee weken geleden heeft mijn vrouw veel snelweg gedaan op een minder drukke snelweg ... 4,1 met een 2.0 diesel.
                              Het is heel moeilijk om twee niet identieke wagens te vergelijken.
                              Mogelijks rij je in het begin ook wat voorzichtiger met de nieuwe wagen en heeft dat ook een impact op het verbruik?
                              Op gebied van BIV en verkeersbelasting is een benzine in het voordeel, dat is toch wat ze doordrukken.

                              Ik beweer niets hé ... ik denk maar wat de verschillen “mogelijks” kunnen zijn.
                              In elk geval goed dat je verbruik mindert. [emoji106]

                              Alvast veel plezier met je nieuwe wagen. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Op de eerste bladzijde van die link: betrouwbaarste: BMW X4, minst betrouwbare Hyundai i30.
                                Tot daar de hoge betrouwbaarheid van Aziaten.
                                Het is vermoedelijk ook wel zo dat er veel meer i30 rondrijden dan X4 en dat de gemiddelde bezitter van een X4 iets correcter de onderhoudsbeurten opvolgt ... statistieken moet men steeds met een korreltje zout nemen en vooral de aanleiding tot de panne moet men in overweging kunnen nemen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X